מיואשת לחלוטין - בן שנתיים לא נרדם

מיואשת לחלוטין - בן שנתיים לא נרדם

המצב בבית בלתי נסבל - בן השנתיים מסרב להירדם עד לשעות ממש מאוחרות.
בסביבות גיל 8 חודשים לימדנו אותו להירדם לבד וזה עבד מצויין עד לפני כמה חודשים, אז למד לצאת מהמיטה.
בעבר היינו משכיבים אותו ויוצאים מהחדר. גג, נשארים חצי דקה.
תמיד התקשה להירדם, היה שוכב גם חצי שעה בלי להירדם.
אבל שכב בשקט, דיבר לעצמו והכל היה נהדר.
מרגע שלמד לצאת מהמיטה, החיים נהיו סיוט. יוצא בלי סוף, ניסינו להתעקש וזה פשוט מייאש. זה גם קשה פיזית כי הוא שוקל הרבה וזה נמשך בלי סוף. לצערי, עדיין ישן במיטת תינוק (כי אני מנסה להבין איך להנדס את המיטות של כולם והאם לשנות הרכב החדרים (2 חדרים ל- 4 ילדים) כשכל אח גדול ישן עם אח קטן (כדי שהקטנים לא יפריעו אחד לשני בלילה). כך שהוא גם לא יכול לחזור לבד למיטה וגם אני חוששת שייפול (בנתיים לא הייתה נפילה אחת באלפי הפעמים שיצא, אבל מספיקה פעם אחת).
הפתרון היחיד הוא לשבת לידו ואז הוא כן נשכב (אם אני לידו, אם אבא שלו מנסה להרדים - צורח ולא נרגע). אבל זה אומר לשבת חצי שעה ואפילו יותר. וזה לגמרי מנטרל אותנו (מה גם שהגדולים מחכים לזמן איכות אחרי שהקטנים נרדמים).
אם רוצים הרדמה מהירה, צריך לחכות עד 22. והוא משחק יפה, לא עייף ולא מקטר. אבל זה לגמרי לא הגיוני.
יש מה לעשות חוץ מכן להתעקש ולהחזיר אותו למיטה מיליון פעם? איך אפשר לקצר זמנים?
בזמנו, היה לנו סיפור דומה עם אחיו אז הוא הפסיק לישון שנת צהריים בגיל שנתיים וחצי. אבל מרגיש לי שהוא עדיין זקוק לשנת צהריים. יותר מזה, הרבה פעמים הוא נרדם כבר ב- 11 (קם ב- 5:30 לרוב).
האם כדאי להעיר אותו אחרי שעה? לא בטוח בגן יסכימו (בשנה הבאה כולם בטח עוד יישנו, יהיו בני שנתיים עד שנתיים וחצי כולם).
 
סיפור/שניים לפני השינה הוא מקבל?

האמת שלשכב לידו חצי שעה די שקול (מלבד הערך המוסף של הסיפור, החיבור איתכם, וכו') ללהקריא סיפור או שניים - חצי שעה זמן השכבה זה סביר בהחלט. צריך להתארגן כך שזה יתאפשר לו (להקריא סיפור אפשר לשני ילדים ביחד - זה מה שאני נהגתי לעשות עם שתי הגדולות כשהשנייה הייתה בגיל שלו).
 
אז, כאמור, חצי שעה

זה סביר - צריך למצוא דרך לתת לו אותה. עוד משהו שעוזר אצלנו זה לדאוג למספיק פעילות גופנית בחוץ במהלך היום - למשל גן משחקים לקראת הערב (כשכבר לא חם מדי).
 
הוא ישן מ11 עד חמש וחצי אחה"צ?

הבנתי נכון?
אולי צריך לעשות איזשהו שינוי עם שנת הצהריים על מנת שיגיע עייף יותר ללילה? לא הייתי מעירה אחרי שעה בלבד אבל כן מתבוננת ובודקת מתי נכון להעיר כך שמצד אחד יישן מספיק בצהריים ויהיה חיוני לאחר מכן ומצד שני יגיע עייף יותר לשינה בלילה.
אם גם זה לא עוזר אז בהחלט הייתי מארגנת את הזמן בצורה שונה לתקופה הזאת (לזכור שזה זמני..., לפעמים תקופות קשות נוטות להשכיח מאיתנו שהן עוברות בסופו של דבר) , כך שהייתי נוכחת לצידו כדי להקל עליו את ההרדמות, בזמן הזה הייתי מארגנת לעצמי זמן איכות גם עם עצמי וקוראת או עושה משהו אחר , ועם הילדים הגדולים מעבירה זמנית את זמן האיכות .
עוד רעיון - אולי תנסי לעשות לו מסאג' לפני השינה? רפלקסולוגיה בכפות הרגליים? "נעימי" בגוף? משהו שהוא אוהב ומרגיע?.... את מכירה אותו , תחפשי מה יכול להקל עליו.
תעדכני !
 

iameden

New member
כמה הוא ישן? מ 11 עד מתי?

בגן הוא נרדם ב 11?
זה זמן פעילות... הוא פשוט נרדם?
 
בגן הוא ישן מ12:30 עד 15

בערך. אבל אם נניח הוא בבית והולך לגן משחקים, אז נרדם בעגלה בדרך כבר בסביבות 11 ואפילו לפני.
והוא מתעורר בבוקר בחמש וחצי.
 

iameden

New member
ומתי את מנסה להשכיב אותו שוב לישון?

כי זה בהחלט נשמע שהוא נורא עייף וצריך צהרים.
גם נרדם נורא מאוחר וקם ב 5:30 אז לא נשמע שישן מספיק במהלך היום בלי השנ"ץ.
 

iameden

New member
ניסית אולי להקדים לו את שעת ההשכבה?

אם לוקח לו מלא זמן להרדם בגלל שעושה קונצים ובודק גבולות (מאוד תואם גיל) אז אולי שווה לנסות להשכיב כבר קודם כדי שירדם קודם וישן מספיק.
כשילדים (ומבוגרים האמת) עייפים מדי, מופרש קורטיזול בגלל הסטרס שזה מעורר בגוף ואז השינה פחות טובה ויותר קשה להרדם ובדרך כלל גם מתעוררים מוקדם יותר...
ואז אולי שווה ניסיון וכך גם יקום קצת יותר מאוחר בבוקר...
 
למעלה