ענייני גמילה

shushulamit

New member
ענייני גמילה

הי, התייעצתי איתכן בפעם האחרונה כשהייתי בהריון מתקדם, עם ילד בן 3 שלא היה לו שום עניין בגמילה ועם מעט מאוד כוחות שלי להתעסק עם זה. אז קודם כל מעדכנת שילדתי וזו הקלה עצומה. בסה"כ הוא מקבל מאוד יפה את אחותו התינוקת, אני חושבת שבאיזשהו מקום היה קשה לכולנו יותר לפני הלידה, החשש מהלא ידוע, וגם הקאתי לאורך כל ההריון והייתי נטולת אנרגיות. בחודשים שלפני הלידה הסיר היה בסלון, מדי פעם ישב עליו כשהצענו לו והיו פעם או פעמיים שהצליח להשתמש בו אבל זה היה בעיקר סוג של חשיפה. ועכשיו 4 שבועות אחרי הלידה, לקראת יום ההולדת שלו, אמרתי לו כל יום שאחרי יום ההולדת כשהוא יהיה בן 3 הוא יעשה פיפי וקקי בסיר. ואכן יום אחרי יום ההולדת ישב כל יום אחרי הגן על הסיר, ביום הראשון היו רק פספוסים אבל כבר החל מהיום השני היו בעיקר הצלחות ומשם והלאה יכול היה להשתמש בסיר גם בגן. הוא מאוד גאה בעצמו ובסיר. ההתמודדות הנוכחית היא שהוא חושש משימוש באסלה, ביקשתי מהצוות בגן שיציעו לו מדי פעם להשתמש גם באסלה והן אמרו שעושות את זה אבל הוא לא מעוניין כרגע. האסלה בגן נמוכה וחשבתי שזה יכול להקל עליו. בבית יש ישבנון שקנינו בשילב שלא נותן שום תחושת ביטחון, לא יציב ואני מבינה למה הוא לא רוצה. חוץ מזה קנינו מקטין אסלה ורצינו להציע לו לשבת עליו אחרי טיפוס על שרפרף אבל הוא לא בעניין. ההרגשה שלי היא שמלבד זה שחושש, גם העזרים הטכניים בבית לא מספיק טובים. אולי יש לכן רעיון למתקן או הגבהה שיאפשרו לו גם להניח רגליים בצורה טובה ויציבה? שאלה נוספת, האם בגן עירייה במידה ולא ידע עדיין להשתמש באסלה מקובל להשאיר סיר בשירותים, או שלא עושים את זה? כרגע בשינה ובנסיעות אנחנו מלבישים תחתוני חיתול, ולפעמים מתלבטים בסתם יציאות מהבית כי אם זה לבית של חברים/ משפחה אנחנו לוקחים איתנו סיר, אבל יש מקומות אחרים שזה פחות מתאים. הוא לא משקה עצים, ובעצם כרגע רק רק עם הסיר. כך שהמעבר לאסלה יקל על החיים לא רק בגלל הקטע הזה של השנה הבאה (עוד חודש וקצת בעצם) אלא בכלל.
 
בשעה טובה

גם על הלידה וגם על הגמילה.

הבת שלי לא התחברה לסיר, הצליחה לעשות אולי פעמיים ואז עברנו לאסלה.
בהתחלה היינו עם ישבנון בצבעים אדום+צהוב+כחול שהיה מאוד לא יציב ועם מדרגה קטנה שלא מקבילה לרצפה. היא לא היתה מסוגלת לעלות עליו בעצמה, ואחרי כחודשיים קניתי ישבנון כמו זה שבתמונה. בהתחלה הרכבנו גם את המדרגה הקטנה, אבל בסוף הגענו למסקנה שהכי נוח בלעדיה והוצאנו אותה כך שיש מדרגה אחת רחבה ועמוקה. הישבנון מאוד יציב והיא משתמשת בו גם כיום, שנתיים אחרי שקניתי אותו.
אני חושבת שלא מקובל להביא סיר לגן עיריה. לא יודעת איך פותרים את זה עם ילדים שנרתעים מישיבה על האסלה.
מאמינה שאמהות לבנים יוכלו לייעץ לך בנושא השקיית עצים ובכלל איך לעודד אותו לעשות פיפי בעמידה.

 

במבי264

New member
אצלנו

הצלחנו עם מקטין האסלה של איקאה, ועם שרפרף שלהם, שניהם ממש לא זזים ויציבים, הרבה יותר מכל מקטין אסלה. אצלנו דווקא לא התחברה לסיר ורצתה לעשות "כמו הגדולים"..
מבחינת נסיעות, אנחנו הורדנו ישר חיתול ונתנו לה לשבת על משטח החתלה חד פעמי שפרסנו איכשהו על כסא הבטיחות.. באופן מפתיע, לא היו פספוסים בכלל.
 
אני אומרת ללכת עם הילד ועם הקצב שלו

הוא רוצה סיר, זה נעים לו, זה נוח לו ומרגיש לו בטוח- מעולה! כשיעבור זמן וכבר ירגיש מאוד בטוח בהתנסות החדשה שלו (גמילה מחיתול) מאוד ייתכן והדרך למעבר לשירותים תגיע בקלות ובפשטות. לתת לו להפנים את התהליך בדרך שבטוחה ונעימה לו כעת.
 

shushulamit

New member
תודה לעונות

רציתי לוודא שזה מקטין האסלה שהתכוונת:
https://www.ikea.co.il/catalogue/Children_first/Baby_Accessories/10272788

ולשאול על הישבנון האדום, איך משיגים כזה. נראה הרבה יותר יציב ממה שיש לנו. לגבי לתת לו את הקצב שלו, אני מסכימה שזה נכון תמיד. הבעיה היא כאמור העובדה שאמור לעבור לגן עירייה, אז צריכה להתחיל לקדם את זה.
 
אני הייתי הולכת לחנויות עם התמונה של הישבנון

ושואלת אם יש להם כזה.
לחלופין אפשר לחפש את המילה "ישבנון" בגוגל תמונות (משם לקחתי אותה) ולבדוק אם החנות שמפרסמת אותו רלוונטית לך.
אני חושבת שמה אני הכי אוהבת בו זו המדרגה העמוקה מאוד, שממוקמת קרוב יחסית לרצפה ובגובה של האסלה שלנו היא מקבילה לגמרי לרצפה.

חייבת לציין שאחת לכמה ימים אני מחזקת בעזרת היד את ההברגה של הברגים שסמוכים לידיות האחיזה. ההברגה משתחררת מעט בגלל הטלטלות שהוא עובר כשאני מזיזה אותו אל ומהשירותים.
אותו הדבר קרה לנו גם עם הישבנון הקודם, רק ששם היה הרבה יותר קשה לחזק את הברגים.
 

במבי264

New member
המקטין מאיקאה

כן, זה האחד שיש להם, והוא ממש טוב ולא מחליק (אחרי כמה וכמה מקטינים שניסינו, כולל משולבי מדרגות..)
 
למעלה