תחרות להורים שבנינו: מבלים עם הילדים בחופש

תחרות להורים שבנינו: מבלים עם הילדים בחופש


חופשת הקיץ בעיצומה ועל ההורים להתמודד עם חודשיים מתישים ללא מסגרות החינוך
סבא וסבתא עייפים, הילדים משועממים, הקייטנה נגמרת והטלוויזיה דלוקה כל היום. אחרי שממצים גם את הבריכה ונוסעים לחופשה קצרה, אנו נשארים חסרי אונים ולא מוצאים תעסוקה לילדים.

כדי לשבור את שגרת החופש וליהנות מפעילות קסומה עם הזאטוטים, החלטנו לפנק אתכם בכרטיסים לפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות 2017 שמתקיים זו השנה ה- 26 בירושלים.

אז מה עליכם לעשות

מעכשיו ועד יום חמישי, 27.7, כתבו לנו בשרשור זה בלבד רעיון לפעילות ערכית ומקורית עם הילדים בחופש הגדול, כזו שעשיתם או שאתם מתכננים לעשות עם ילדיכם.
רוצים דוגמא? יום התנדבות משפחתי כמו צביעת מבנה ישן, התנדבות בכלבייה וכדומה, שתילת עציצים בגינת הבניין, הכנת הצגה משפחתית, הכנת משחק משפחתי כמו המרוץ למיליון וחפש את המטמון, סדנת יצירה "עשה זאת בעצמך" ועוד ועוד שלל רעיונות נפלאים, ערכיים ומקוריים. חשוב כמובן לכתוב בפירוט.

במה זוכים

עשרת הגולשים עם הפעילות הכי מוצלחת יזכו בכרטיס זוגי להצגה "אגדה אפריקאית", בתאריך 8.8 בשעה 16:30
חמישה גולשים נוספים יזכו בכרטיס זוגי למתחם "לוווונה פארק" בתאריך 9.8 בשעה 17:30

שימו

הכרטיסים יחכו בקופות על שמו המלא של הגולש הזוכה. זכיתם ולא תוכלו להגיע? הכרטיסים ניתנים להעברה, פרטים יינתנו לגולשים הזוכים.

מי יכול להשתתף

התחרות אינה פתוחה לאורחים אלא לגולשים הרשומים באתר.

אנא עיינו בתקנון התחרות לכלליה המלאים:
http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentry/7405570

על פסטיבל תיאטרון הבובות הבינ"ל 2017

הפסטיבל הבינ"ל לתיאטרון בובות בהפקת תיאטרון הקרון, הוא פסטיבל שנתי המתקיים בקיץ ומציע מגוון הצגות לילדים ולמבוגרים של תיאטרון בובות עכשווי, מסורתי, תיאטרון חפצים ותיאטרון דימויים מהתוצרת הבינלאומית והמקומית. מאז הקמתו אירח הפסטיבל אמנים רבים, חשובים וידועים בתחומם מהארץ ומהעולם, והוא בעל מוניטין בינלאומי. מטרתו היא קידום שפת תיאטרון הבובות העכשווי עם דגש על שפה אישית, חדשנית, בעלת איכויות גבוהות של מרכיבי העשייה הבימתית. היכנסו לאתר הפסטיבל: http://www.traintheater.co.il/he/festival/2017


שיהיה בהצלחה לכולם

 

SivanTA

New member
איזה כיף! יש הרבה רעיונות ואכתוב אחד- משחקי כדור בפארק

תודה רבה שמחה להיות ראשונה. מה עושים עם הילדים? שאלה טובה ולהיות מול המסכים זה פיתרון גרוע.
שאני הייתי ילדה ביסודי היינו משחקים חיי שרה, גומי, וגם הבנות היינו משחקות כדורגל.
למה לא עם הילדים לשנו בחופש?
אז בכנות אני חושבת שיש לקחת את הקטנטנים למשל לפארק הירקון.
להביא כל מיני כדורים, מזרון, חבל קפיצה, לא נשכח שאפשר גם לשחק מחבואים ותופסת. צריך לזוז, לרוץ, לקפוץ, קצת להזיע ולהתנשף- לא יקרה כלום!!! (גם אתן האימהות
.
(יש גם כדור פורח לבן שרואים אותו מרחוק ולא כולם יודעים מה זה, אפשר לעלות ללא הזמנה מראש ולהראות להם את ת"א היפה/הים ועוד מקומות)
 

יהודית00

New member
רעיון לפעילות ערכית עם הילדים בחופש הגדול

הילדים שלי מאוד חמודים ויש להם רצון לעזור לאחרים ..... הם יזמינו את החברים שלהם שיש להם בעיות בבית כמו גירושין או בעיות כלכליות לבוא אלינו הבייתה ואני יזמין להם פיצה גדולה. לאחר מכן הילדים יכינו לעצמם תמונה יפה שאותה יוכלו לקחת איתם הבייתה.. קניתי ערכה מיוחדת עם צבעים יפים ....וכל ילד יקבל ממתק בסוף הערב.. הילדים שלי כל כך מחכים ליום הזה.. ואם זה יצליח אשמח שיביאו את הילדים לכמה ערבים כאלה.. כדי שכולם יהיו מרוצים.
הילדים שלי החליטו ללכת לעזור לנכה עם כיסא גלגלים שגרה אצלנו בבנין.. הם יודעים שלנכה אין חברים בכלל... והם רוצים להכין לה עוגה ולהביא לה הבייתה . לאחר מכן הם התנדבו לסדר לה את הארון בגדים .. וסתם להיות איתה .. היא כל כך נחמדה .. ואין אף אחד שיעזור לה.. במקום שהילדים שלי סתם יראו טלוויזיה וישעמם לה .. הם החליטו לבד.. לבוא ולהיות כמה שעות ...עם הנכה.
הילדים שלי מאוד אוהבים להכין ציורים יפים בצבעי גואש... ולכן קניתי להם ערכה כזאת . והם יכינו ציורים יפים ... וסתם כדי להעביר את הזמן שלהם . לא צריך כל הזמן טלוויזיה ומחשב.. באיזה שהוא מקום נמאס להם
 

Lhuna1

New member
אני חייבת לכתוב משהו לגבי

הנכה בכיסא גלגלים. הרצון לעזור לה מאוד יפה וכל הכבוד לילדים!
אבל... צריך מאוד להזהר פה.
זה שהיא נראיית לכם חסרת חברים ומשועממת לא אומרת שהיא באמת כזאת - וגם אם באמת מאוד משעמם לה - זה לא אומר שהיא רוצה שיבואו אליה ילדים וישתקעו אצלה לכמה שעות. זה יכול מאוד להעיק עליה, והיא תהיה נחמדה מכדי לסרב.
להתנדב לסדר לה את ארון הבגדים, נשמע לי קצת חודר לפרטיות.... האם זו היתה הצעה שלה? אם כן זה נהדר. אם זה היה רעיון של מישהו מכם או של הילדים - לא בטוח בכלל שזה לעניין. צריך פה הרבה רגישות וטאקט ולא להניח שאתם יודעים מה היא רוצה ומה היא צריכה בגלל שהיא נכה.
&nbsp
ובאמת לא מתכוונת "להוריד", זה מאוד יפה שאתם מחנכים את הילדים לעזור לזולת! ויתכן שמה שכתבתי לא רלוונטי במקרה שלכם והכל נעשה ברגישות הראויה.
&nbsp
 
כמו בכל שנה

אנחנו אוספים בעיקר תיקי בית ספר
מכל החברים והמכרים
מנקים ומכבסים
והולכים לחלק אותם
לילדים שצריכים
 
פעילות בחופש עם הקטנים

אנחנו מכינים יחד בובות מחומרי מיחזור כמו גלילים של נייר טואלט
מצפים בפלסטלינה נמרחת. פרצוף והנה בובה
לקטנים יותר -הם צובעים ומציירים על הגליל
מכינים כמה דמויות ואז מציגים.

עוד מכינים יחד עוגיות בכול מיני צורות
ואוהבים מאוד לצייר בגואש
ובעיקר על הגוף אחד מצייר לשני ולעצמו
בצבע גוף או צבעי מיים ואז נשטף בקלות
 

rio15

New member
החופש כלכך ארוך


בתחילת חודש אוגוסט אנחנו הולכים למעודנית של ילדים כבדי שמיעה
עם כל הטושים והצבעים שנותרו
חבילת דפי A4 ודבק סלוטפ
ומציירים וכותבים כל מיני דברים
לבסוף מורידים את כל היצירות של השנה הקודמת
ותולים את החדשות
כך צבעוני ומעניין להם גם לקראת השנה הבאה
 

hekisek

New member
רעיון לפעילות ערכית ומקורית עם הילדים בחופש הגדול

שלום, רעיון נפלא ותודה על ההזדמנות.
הפעילות המקורית והערכית שאני עושה עם הילדים הוא לקחת אותם לפארק גדול ולשחק שם או לתת להם להתחרות ביניהם על "מצא את המטמון" עם רמזים וחידות וכל מיני רעיונות שצצים לי תוך כדי בניית הפעילות כדי שהילדים יהנו מהספונטניות והתחרותיות וגם לבסוף מקבל המנצח פרס צנוע.
 

lioraavra

New member
פעילות ערכית ומקורית לחופש הגדול

יש לנו עץ לימון גדול בחצר של הבניין.

אז בעלי והבן שלי קוטפים לימונים ומביאים לשכנה הקשישה מלמטה.

וככה כל אחד יוצא מבסוט גם מעשה טוב וגם פעילות מקורית :)
 
תחרות הנגשת הבית לנכים

הרעיון שלי הוא כזה -
לצערנו עניין הנכים לא מגיע או מוגש לפעוטות, כך שכשאר הם רואים אדם השונה בהם או מכיל מוגבלות מסוימת הם אינם יודעים להגיב.

החומרים לפעילות:
1. מקלות ארטיקים
2. קוביות משחק 'קפלה'
3. לגו
4. קלפי משחק דומינו או רמי מפלסטיק
5. דפי צביעה

אם אנו מבצעים את הפעילות בבית עם חצר, הרעיון יעבוד הכי טוב אך גם ניתן לבצעו בבית מגורים רגיל.
נעבור אנו עם הילדים בין חדרי הבית, נצפה בכניסות הבית ובחדרי המדרגות של הבניין. ננסה לזהות את הקשיים ונחזור למקום ההתכנסות, שם נספר לילדים על הקושי שעובר כל מוגבל בגופו להתנייד ממקום למקום באמצעות כסא גלגלים או אמצעי נחייה.
כל ילד/ה יצייר את הדרך בה הוא רוצה לעזור לנכה, ולהקל עליו את חייו. אנו נבחר את ההצעות הטובות ביותר וניישם אותם באמצעות אמצעי המשחק שהכנו מראש.

נבנה גשרים, נגביה חללים נמוכים, ונראה איך הכל מיושם בפעול.
הילדים יהנו, ירגישו תחושת שליחות, ומעל הכל יתחנכו לפי הערכים שאותם אנו רוצים ליישם בעצמנו.

תהנו!

(כל הזכויות שמורות לי, אבל מומלץ לכולם ליישם)

 

shiwii

New member
מיחזור

הכי כיף להשתמש בחומרים שכבר קיימים... למשל לקחת קופסאות אריזה בגדלים שונים שיש לכל אחד בבית (כמו קורנפלקס, מעדן, גלילי נייר טואלט וכו). אפשר להשתמש בהם ליצירה בהתאם לגיל: לקטנטנים - משטח לציור והדבקת מדבקות. לגדולים יותר - אפשר להפוך את האריזות לעיר שלמה/ מסלול למכוניות (אריזת קורנפלקס יכולה למשל לשמש כחניון, גליל נייר טואלט כמנהרה וכו').
יכול להעסיק אותם שעות!
 

Shir142002

New member
רעיון לפעילות החופש הגדול

ההורים שלי ואני מתכננים לעשות תחרות נושאת פרסים
כמו שכולנו יודעים ילדים חולים על תחרויות במיוחד שזה עם פרס אז אני והוריי חשבנו לעשות תחרות לכל הילדים של השכונה ולאסוף את כל הפסולת שיש מהגן שעשועים.
איך זה יעבוד?
כל ילד מקבל שקית אשפה למי שאוסף הכי הרבה אשפה מנצח ומקבל את הפרס (הפרס יהיה כדורגל) ובנוסף כל הילדים מקבלים ארטיק בחינם�� ככה בסוף גם אנחנו וגם הם מרווחים
 
התחרות הסתיימה


תודה לכל המשתתפים שכתבו רעיונות מקסימים

ישלחו מסרים פרטיים לגבי הפרסים


מקווים שאתם נהנים מהחופש
המשך גלישה נעימה
 
למעלה