מעבר למיטת מעבר

justAguest

New member
מעבר למיטת מעבר

לקראת לידה קרובה החלטנו להעביר את הקטנה (בת שנתיים +) למיטת מעבר.
קנינו, הרכבנו, סיפרנו לה שקנינו לה מיטה של גדולים ושהמיטה הקודמת היא מיטה של תינוקות. כששאלנו אם תרצה לישון עליה בלילה ענתה שכן.
אציין שניסינו להוציא את מיטת התינוק, אבל היא לא עברה בדלת. מה גם שאין לי כל כך מקום כרגע בחדר אחר (עקרונית יכולה להעביר, אבל יהיה ממש צפוף בחדר השני). בסוף החלטנו להשאיר את המיטה הישנה בחדר שלה.
הגיע הלילה, אחרי טקס השינה השכבתי אותה לישון במיטת המעבר, אמרתי לילה טוב ויצאתי. היא התחילה לבכות, ירדה מהמיטה ושמעתי אותה אומרת - "מיטה של תינוקות...". קיצר, רצתה לישון במיטה הישנה שלה.
לא רציתי ללחוץ אז העברתי אותה למיטה הישנה והיא נרדמה.
מה עושים?
כבר 3 לילות ישנה במיטה הישנה, ובמהלך היום יושבת על המיטה החדשה אך לא מוכנה לשכב עליה.
איך עוברים את השלב הזה?
תודה רבה לעונים!
 

iameden

New member
מה עם לפרק את המיטה הישנה?

נראה שהיא מגיבה להריון ולכך שמה ששלה כבר נלקח עבור התינוק/ת. מעבר לכך ששינויים הם אכן קשים לקטנטנים...

אולי כדאי לנסות לתחום לה את המיטה כך שתרגיש פחות פתוחה. יש ילדים שזה מלחיץ אותם המרחב הפתאומי ושהמיטה אינה סגורה.
כמו כן נסו להשכיב אותה שם צהרים בסופ"ש וזה טוב שמשחקת שם. שחקו איתה במיטה ותנו לה לעשות כאילו ישנה וגם אתם כאילו תישנו...

ובלי קשר, כל עוד היא שם ובאותו חדר יהיה לה קשה לשחרר...יש אפשרות לפרק אותה לפחות חלקית כך שאי אפשר יהיה לישון בה או לאפסן אותה מפורקת בחדר השני?
יכול להיות שזה מה שהכי יקל עליה (למרות שהלילה הראשון יכול להיות קשה)
 

roro41

New member
אז כך

לפני שילדתי ב4 חודשים קניתי את מיטת המעבר
את מיטת התינוקת השארתי בחדר ולידה מיטת המעבר
ישנה במיטה הזוגית באמצע ובלילה העברנו אותה למיטת המעבר
עד שהתרגלה אבל היא מיד אהבה את מיטת תקני לה מצעים
בצבעים ובדמויות שהיא אוהבת וכרית
היא תתרגל הבעעיה היא כשעשיתי כביסה למצעים של התינוקת מיד עלתה לשם וישנה בכאילו נתתה לה לשחק שם וזהו ... היום היא לגמרי עצמאית ואוהבת את מיטתה .
 

זלופית

New member
לדעתי היא מגיבה ממש ממש נורמלי

הבן שלי הגיב אותו דבר - התלהב מאוד ואז בלילה ביקש לחזור למיטה הקודמת. ככה שני לילות. אולי יותר, כבר לא זוכרת.
בסוף הגיע יום שישי והשכבנו אותו במיטה לשנ"צ, ירד מהמיטה, החזרנו, ירד שוב, החזרנו והסברנו שלא מרשים לרדת מהמיטה רק אחרי שמתעוררים. ראיתי שקשה לו - אז הצעתי לשכב לידו קצת עד שירדם. נרדם תוך כמה דקות ובאותו לילה כבר הסכים להישאר במיטה שלו.
* אנחנו העברנו למיטת נוער - ככה שזה היה שינוי יותר משמעותי והתחושה הייתה שהמיטה ענקית ממש. אחרי כמה ימים לקחתי את הנחשוש שתמיד ישן איתו ותחמתי איתו רק חלק מהמיטה - ז"א יצרתי חסימה פסיכולוגית שהקטינה את שטח השינה שלו. ולדעתי גם זה ממש עזר.
אגב, אנחנו השארנו את מיטת התינוק בחדר (מאותן הסיבות בדיוק). ממש לא היווה בעיה - הפכתי את המזרון והשענתי אותו על הסורגים של המיטה מבפנים. אחרי כמה ימים זה הפך להיות סתם עוד רהיט שלא משתמשים בו. אפשר גם לזרוק פנימה שקיות בגדים, שמיכות, מצעים... פשוט עוד מקום איחסון. מידי פעם כשהיה מזכיר את המיטה, אמרתי לו כמה זאת מיטה של תינוקות והוא כבר ממש ילד גדול ויש לו מיטה של גדולים ואיזה כיף שהוא גדול כ"כ.
דבר נוסף, ממש לא צריך לדבר על זה שהתינוק יישן שם או יקבל את המיטה אחרי שייוולד. זאת פשוט הופכת להיות מיטה שלא צריכים אותה. עוד כמה חודשים היא כבר תזכור הרבה פחות שישנה שם וזה לא יהיה כאילו לקחו לה את המיטה או משהו כזה.
אני פשוט כשאחותו הייתה בת 5 חודשים, שאלתי אותו אם הוא רוצה שהיא תעבור לישון איתו בחדר, וכשענה שכן אז שאלתי אותו "אבל איפה היא תישן, באיזו מיטה?" והוא ישר אמר במיטה של התינוקות והצביע על המיטה, אני אמרתי "איזה רעיון מצויין, כל הכבוד!" ובזה נגמר הסיפור. אח"כ בעלי ביקש שהוא יעזור לו לתקן את המיטה בשביל אחותו (לעלות את הבסיס שני שלבים למעלה) ובכלל הוא היה בעננים... מברגים ועניינים...
 

justAguest

New member
וואו מעולה!

ממש אהבתי את הרעיון של להפוך את המזרן ולהשעין אותו על הסורגים של המיטה ובעצם להפוך את המיטה ללא שמישה. אני אעשה את זה.
שאלה -כשהעברתם אותו באותו יום שישי והוא ירד והחזרתם, הוא בכה או סתם ירד מהמיטה?
כי אצלי היא בוכה.. וזה ממש מתסכל (אותי בעיקר.. כי אני יודעת שזה שינוי, וזה חדש וקשה לה). אולי אנסה לישון איתה ליד על הספה והיא על המיטה.. נראה איך זה ילך.
ועוד שאלה - אני גם רוצה להעביר את הקטנה אחרי תקופה לחדר של הגדולה. אבל יש את ההמלצה של משרד הבריאות לישון עם האם עד גיל שנה... מה דעתך על זה?
איך היה כשהעברת בגיל 5 חודשים?
המון המון תודה על התשובה המפורטת! ממש עזרת לי!
 

זלופית

New member
בשמחה


לא, הוא לא בכה. זה היה כמו משחק שהוא יורד ובורח לסלון

בנוגע להנחיית משרד הבריאות - האמת שאני לא הבן אדם לשאול אותו, כי אני מתייחסת בעירבון מוגבל להנחיות שלהם. אני שמה מגן לראש, את הקטנה השכבתי על הבטן כבר מגיל כמה שבועות כי היא לא ישנה טוב על הגב והייתה מתעוררת כל הזמן. ההנחייה של גיל שנה, בכלל נראית לי מופרכת ולא מבוססת כמעט על כלום. אני מעבירה כשמרגיש לי נכון - את הגדול העברתי בגיל 10 חודשים ואת הקטנה כאמור בסביבות 5-6 חודשים. יש משפחות שאצלם התינוק יישן בחדר שלו מהלילה הראשון. לדעתי בעניין הזה, ההורים צריכים לעשות את מה שמתאים להם ולכלל המשפחה.
אני כן מניקה הנקה מלאה, מקפידה על חדר מאוורר ולא מחומם יותר מידי ולא מכסה בשמיכת פוך, אלא בשמיכה דקה יותר שאני יכולה ממש לעטוף איתה את התינוק וככה היא לא מכסה לו את הפנים.
בנוגע לעניין השינוי, נכון - כל שינוי הוא קשה... אבל זה בהחלט שינוי טוב, שנובע גם משינוי טוב שעומד לקרות. אל תהיי מתוסכלת, תשמחי בשבילה שהיא גדלה וצריכה דברים בהתאם לגילה
 

justAguest

New member
את אלופה!!!

הרעיון של להפוך את מיטת התינוק לבלתי שמישה עבד כמו קסם!
כבר כמה לילות ישנה במיטת מעבר :)
תודה רבה רבה רבה!!! עזרת לי מאוד!!!
 

בלונד23

New member
הייתי מפרקת את מיטת התינוק

או באמת הופכת ללא שמישה.
אצלנו היה אחר לגמרי, היא רצתה מאוד לצאת כבר ממיטת הסורגים המעצבנת... זו היתה לה הקלה ומיד אימצה את מיטת המעבר, אז לא יודעת לעזור...
 
מיטה

עד איזה גיל אפשר למשוך מיטת מעבר?
כשנרכשה לקראת גיל שנתיים, נאמר לנו 5 בכיף.
עכשיו בגיל 3, עם ילדון בריא (לגובה ולרוחב) אני מתחילה לתהות אם לא היה עדיף לקפוץ ישר למיטת יחיד...
 

הייבי

New member
צפוף לו?

אצלנו עוד רגע בן 4 ועדיין במיטת מעבר וכרגע אין לנו תכניות להעביר. אני יודעת מחברות שמשכו עד גיל 4.5-5 בכיף.
 

הייבי

New member
מוסיפה

כמובן שאם את צריכה אותה לילד הבא בתור לא הייתי קונה עוד אחת וכן "משדרגת" את הגדול למיטת יחיד
 
מין הסתם תלוי בילד. אצלי ישנו עד כיתה א' בקלות

והחבר'ה שלי לא נחשבים קטנים. מצד שני יש לי חברה עם ילד בן 8 שמיטת נוער רגילה קטנה לו והוא ישן במיטה וחצי. כנרא זה גם תלוי בתנוחת שינה, כמה זזים וכו'.
 
תודה

הילדון לא אמר מילה, ונראה שנוח לו. אין תור למיטה. לא בשנה הקרובה לפחות.
לפעמים בלילה פשוט הוא דופק איברים שונים בעץ, וגם אם לרוב לא מתעורר אני מתבאסת על מעט הפעמים שכן.
 
אנחנו העברנו בכתה א' למיטת קומותיים

היה קצת צפוף לפני כן, אבל היא ממש גבוהה יחסית לגיל. נראה לי שרוב הילדים יכולים למשוך בכיף עד גיל 5. מצד שני זה גם תלוי במיקום במשפחה, כי הקטנה (בת 3) לא מוכנה יותר לישון במיטת המעבר ומתגנבת למיטת החבר כל לילה.
 
למעלה