שובר אחוזונים כלפי מטה

בלונד23

New member
שובר אחוזונים כלפי מטה

הי בנות, יואב בן 10 חודשים כמעט שובר אחוזונים! היה אחוזון 27, אחכ 20 והיום 12. שוקל 8. לא אוהב לאכול. אוכל פירות בשני המשכים (10 בבוקר ו4 אחהצ), אוכל מרק יפה טפו טפו טפו. כל השאר? בקושי. יש 3 שיניים ולא מסתדר עם לעיסה (צריכה לקבוע לייעוץ בנושא עם מרפאה בעיסוק). כמעט כל אוכל שנותנת לו לאכול לבד נמרח ונזרק על הרצפה. ביצה מגורדת עם עגבניה אכל פעם והיום לא רוצה. בערב אוכל טיפה גבינה, טיפה גמדים או טיפה שמנת וזהו, מסרב לארוחות ערב. מקלות מלפפון נזרקים או שנחנק/בוכה. לחם לא מנסה מחשש לחנק, הוא לא מסוגל. ככה גם חביתה/מקושקשת, הוא עוד לא שם במוצקים. מסוגל לקחת מהמגש חתיכות רכות של בטטה, זה כן. לעתים הולך לישון אפילו בלי בקבוק. השנאה הגדולה שלו זה דייסות, צורח צווחות שבר אם רק מנסים להגיש לו דייסת מטרנה מכל סוג וכבר ניסיתי הכול, מתוק, מלוח, וניל, הכול, דגנים, קורנפלור (אחיות/סבתות שיגעו אותי שזו התשובה אבל לא! הוא מתעב וכועס ממש!). דייסת קואקר ביתי גם לא. יש לו גם אנמיה. מסרב לטחינה בפירות הוא ישר מזהה. קצת שקדיה נתתי היום והלך לא רע... בעבר סירב. אבוקדו גורר הקאה מרוב גןעל. ליטרלי, כפית אחת ומקיא. הוא רק רואה את הירוק הזה ומעיף לרצפה בעצבים.
אגב הוא עכשיו חולה באדמדמת...
מעייף!!!!
קיבלתי אתמול הפניה לדיאטנית ילדים אולי משם תבוא הישועה.
בגןבה אחוזון 75!!! גבוה וארוך ומאוד רזה וחיוור.
האנמיה מטופלת בטיפות ברזל ובהרבה בשר שאני שמה במרק, הודו אדום ובקר ועוף.
מבחינת סדר יום:
בוקר אחרי בקבוק הולך למטפלת ואוספת בשעה 4, ובשעה 6 וחצי הוא כבר מוכן לטקס שינה, עייף. זה משאיר לי לתתארוחת ערב או בחמש וחצי או בשש, שניהם לא הולך. נראה שלא רעב בערב... מה דעתכן?
 

הייבי

New member
מה הוא אוכל אצל המטפלת? מתי?

את אומרת שאת המרק הוא אוכל יפה. למה לא לנסות להציע לו עוד מנה לארוחת ערב? לכל הפחות זה יאפשר לך לאתר את השעה שהוא רעב לארוחת ערב ואז להציע במקביל למרק שהוא אוהב וישביע אותו גם דברים נוספים. הגדול שלי גם אהב מרק ואהב פירות ולא התחבר לעגבניה עם ביצה, אבוקדו וכו אז חיכיתי עם ארוחת ערב שהיה בשל לאכול גבינה בכפית ומקושקשת ומקלות של ירקות. אם את הולכת לריפוי בעיסוק לגבי הלעיסה אז הייתי מורידה את הלחץ מארוחת ערב מוצקים. מציעה משהו בקטנה כדי לסגל את ההרגל (אולי כשהגדולה אוכלת? אכילה חברתית עובדת גם בגיל הזה) ואת עיקר הקלוריות מציעה בבקבוק. ניסית את הפסטה נקודות של מטרנה? הפתיתים כל כך קטנים שכמעט אין שם מימד של לעיסה ואת יכולה להציע ברטבים משתנים שיועשרו בירקות או גבינות. עוד הרעיון- המטפלת שלי היתה מוסיפה קצת עדשים כתומות למרק וטוחנת ואז מוסיפה אורז וזה יוצר פחמימה מורכבת (שאמורה להיות יותר מזינה).
 

בלונד23

New member
סדר היום שלו בערך

איפשהו בין 6 ל7 בקבוק
8 וחצי ככה היתה נותנת לו ביצה עם עגבנייה והתחיל לסרב אז יש שינויים.
סביב 11 פירות. עד כה לא רצה טחינה או שקדיה בפירות, אולי זה קצת משתנה.
סביב 13, 13.30 מרק מנה די גדולה עשירה בהרבה דברים (בשר, קטניה או אורז או אטריות, ירקות).
כשמתעורר מהשינה סביב 15.30 לפעמים אוכל עוד קצת פירות ולפעמים כלום, לבקבוק מסרב.
ובבית סביב 18 אני מנסה גבינה, או ביצה, או קצת פסטה מאמי וכדומה ולרוב מסרב, מעיף, בוכה וכו'. אני רוצה לנסות שוב פירה ולהעשיר אותו בשמנת - אולי זה יילך?
19 בקבוק אם הוא בכלל מסכים (לרוב, רק אם לא אכל משהו אחר בערב), ונרדם. אם אכל אז מים, ויקום לבקבוק אחרי 4 שעות.
&nbsp
כל ניסיון עם דייסה נגמר בבכי היסטרי, אבל ממש היסטרי כאילו שוחטים אותו, הוא ככ כועס על דייסה. אם מכניסה כפית דייסה (אפילו חצי כפית) לבקבוק הוא בוכה היסטרי ומעיף לרצפה ואפילו נותן לי מכה בפנים מרוב כעס. הוא מתעב דייסה ברמות מטורפות. לאחרונה ביצה אוכל 2 כפיות ונועל את הפה, ואבוקדו=הקאה.
הוא אוהב מאוד לנשנש בייבי ביס, אבל זה דבר בלי שום ערך תזונתי.
פעם חשבתי פשוט לתת לו עוד פירות בערב אבל יום אחד כשניסיתי הוא הקיא הכול. יש גבול לכמה שאפשר לתת עוד מאותו דבר, צריך לגוון לו, הוא זקוק לגבינה, ביצה, אולי לחם, וכו'...
&nbsp
דברים כמו מקושקשת=שיעול של חנק, הוא עוד לא בשל לזה. חתיכת פרי כמו אבטיח או מלון גם, משתעל ונחנק. בסוף יוצא שאוכל נגיד רבע או חצי גביע גמדים וזו כל ארוחת הערב. יום אחד ניסיתי עוגיה ואכל, היום שוב נתתי עוגיה ולא רצה. כלומר גם דברים מתוקים לא מושכים אותו.
&nbsp
&nbsp
 
הייתי נותנת לו שני סוגי מרק ביום

אפשר לדחוף לשם הכל.
לדוגמה, מרק אחד - עוף + קטניות +ירקות
מרק שני - מרק כתום
או מרק עדשים (בריא מאד אבל, מנסיון, לרוב הצבע שלו לא מושך ילדים "בעייתיים")
ניסית פשטידה?
אצלי קוטג הולך מצויין. גם גבינה צהובה
ומי אמר שצריך לגוון? אם הוא אוכל דברים בריאים שמכילים בפנים את כל אבות המזון, אז מה זה חשוב הגיוון?
 

מ י כ ל10

New member
מנסה

ראשית, דעתי היא שזה בסדר אם רוב הקלוריות של בן 10 חודשים מגיעות מבקבוקים. לא כולם אכלנים גדולים.
שנית, במקביל לתגבור האוכל שהוא כן אוהב (מרק למשל) הייתי ממשיכה לנסות מאכלים חדשים.
דבר אחרון - מבחינת ה'תקינות', תינוק אמור לשלש את משקל הלידה שלו בגיל שנה.
באיזה משקל נולד? באיזה אחוזון משקל נולד? (27?) באיזה אחוזון גובה נולד? עולה באחוזון הגובה?
 

בלונד23

New member
אחוזונים ובקבוקים

נולד במשקל 3 קילו וכעת הוא בן 10 חודשים כמעט ושוקל בדיוק 8 קילו.
לפי שילוש הנוסחה שכתבת, אז אמור לשקול 9 קילו בגיל שנה. יש לנו עד אז עוד חודשיים. בחודשיים האחרונים עלה חצי קילו בלבד אז קה להאמין שפתאום יעלה קילו בחודש.
הוא היה באחוזון 27, ירד לאחוזון 20 וכעת אחוזון 12. כלומר בכל שקילה של טפ"ח וא יורד קצת באחוזונים. חשוב לציין שהוא חולה המון והיה לו גם אשפוז (=ירידות משקל תכופות). הנה עכשיו הוא גם חולה.
בקבוק אם היה רוצה - סבבה, אבל הוא לא מעוניין באמצע היום בשום אופן. הוא מוכן לבקבוק רק בבוקר (7 בבוקר לעתיןם חצי בקבוק), באמצע הלילה (איפשהו בין 12 לשעה 4 בבוקר) ולפעמים לפני השינה (ולפעמים לא, אבל אם כן אז חצי). יוצא שאוכל 2 בקבוקים של 180 נוטרילון ביממה ולא יותר.
 

giraffelle

New member
עד כמה שידוע לי מתייחסים לזה אחרת אם הירידה היא בגלל מחלות

זאת אומרת, יש איזשהו מינימום שתינוק צריך להעלות במשקל כדי להתפתח כמו שצריך.
אבל זה לא כמו תינוק שיורד באחוזונים בלי סיבה נראית לעין, שאז עצם הירידה מדאיגה כי אולי יש בעיה כלשהי. אם הוא עולה את המינימום, והירידה מוסברת על ידי המחלות, אז נותנים לו להשלים את הפער בקצב שלו.
[אני כמובן לא מנסה להגיד שלא צריך כאן ייעוץ מקצועי, רק שזה לא נשמע מדאיג מאד בינתיים]
 
האם הייתה התקדמות מוטורית לאחרונה?

נגיד, מעבר לזחילה יותר נמרצת?
אצלי פשוט הילדות ברגע שהן מתחילות לזחול צונחות עשרות אחוזונים, ודי נשארות שם למספר שנים. לדעתי זה האחוזון ה"אמיתי" שלהן, שמתגלה רק כשהן מתחילות לזוז.
הגדולות צנחו מ-50 לסביבות 3, הקטנה מ-70 למשהו כמו 30.
לא נראה לי שזה היה קשור במיוחד לאכילה שלהן - כי אצל כולן זה קרה עם המעבר לזחילה נמרצת (אצלנו זה בסביבות גיל 6 חודשים, כשהן מתחילות לזחול גחון - אבל לא כל הילדים זוחלים באותו זמן ובאותו מרץ...).
לצערי אצלי הן גם נמוכות... כולן מאוד פרופורציוניות אבל נראות קטנות בשנה-שנתיים מהגיל האמיתי שלהן.
 

בלונד23

New member
הוא התחיל לזחול רק השבוע

חודשיים שלמים הוא כמעט לא זז (הדאיג מאוד את האחיות/רופאים...) ודווקא בחודשיים האלה עלה רק 500 גרם.
 
הממ... אני מודה

שאצלי כולן התחילו לזחול באותו זמן, כך שהירידה חלה באותו זמן. הרעיון שזה בגלל שהן נהיו פעילות הוא לא מקורי שלי, אבל לפחות במקרה שלנו, מאחר שזה קרה לכולן באותו גיל, אני לא יכולה להגיד אם זה בגלל הזחילה או בגלל ירידה שלא קשורה ספציפית לזחילה.
 
גם אצלי אחד הילדים צנח באחוזונים כשהתחיל לזחול

אחרים שמרו יפה על האחוזון הגבוה / הנמוך בו היו.
אבל אחד צנח מאחוזון 95 לאחוזון 30-40 - גם התחיל לזוז וגם יצאתי לעבודה והוא לא התלהב לשתות מבקבוק / לאכול מוצקים.
עד היום רזה מאד ובררן באוכל.
 

בלונד23

New member
אוהב מרק ירקות+בשר

אני לא יכולה לומר שהוא אוהב עוד משהו בכלל.
&nbsp
 

koryz

New member
נשמע שהוא מתיש אותך

הוא כבר אכל ביצה ועגבניה ומסרב.. צווח וזורק בעצבים אוכל- לי זה נשמע שהוא מצא דרך להשיג את תשומת ליבך, אולי אפילו תחושה של שליטה עלייך.
ילד שמעיף אוכל על הרצפה מוכיח שהוא לא רעב והייתי מניחה לו באותו רגע ולא מנסה להאכיל אותו בזמן הקרוב.
אולי הוא באמת מאד עייף וגם חסר סבלנות , ואפשר לתת לו לישון שעה או שעתיים כשחוזר מהמטפלת ואחר כך יאכל? גם מבוגרים חסרי סבלנות כשהם עייפים..

בינתיים כשיש הפניה לדיאטנית:
הייתי מאכילה אותו
1) רק במה שהוא אוהב! אם את יודעת שדייסה הוא לא אוהב וגם לא אבוקדו לא מציעים לו את זה יותר.
2) לוותר על המלחמה עם האוכל ומשחקי הכוחות. ולעודד את הילד לאוכל. הוא אוהב בייבי ביס? שיקבל בייבי ביס מידי פעם. ואם הוא צועק וצווח לעזוב אותו, שלא ילמד שהוא מקבל תשומת לב ממך כשמקים מהומה.
3) לוותר על האכילה הבריאותית (זמנית) כדי לשקם את היחסים איתו.
אם הוא לא רוצה לאכול- שילך לישון רעב מצידך. שיאכל רק בייבי ביס חסרי ערך תזונתי. שבמשך חודש יאכל רק מרק.
במילא הוא לא אוכל מה שהוא לא רוצה, וכבר היום הוא הולך לישון רעב או כשלא אכל בצורה מאוזנת. ההבדל שבינתיים הוא מתיש אותך ואם תוותרי על הניסיון לשנות אותו- לא תתעצבני ולא תתרגשי.

יכול להיות שהילד כועס שמנסים לקבוע לו מה לאכול ו"מחזיר" בסירוב.
אולי אם תניחי לו לתקופה (ארוכה לא לשבוע ניסיון) הוא יחזור לאכול מיוזמתו.
וכמובן להיות עם האצבע על הדופק. לדעתי יחסים טובים עם הילד חשובים לא פחות מבריאותו הפיזית. אין שום סיבה למלחמות על אוכל בין הורים לילדים.
זה באינטואיציה מה שהייתי עושה. להוריד את המלחמה מהאוכל. להוריד את תשומת הלב שהילד מקבל מהתנהגות שלילית. לתת לו תשומת לב ללא קשר להתנהגות ולתת לו מאכלים שהוא אוהב ולהניח לו.
שלא יאכל דייסה. שלא יאכל אבוקדו. ושלא ירגיש בכלל שהוא עושה לך טובה כשהוא אוכל או לא אוכל. תשתדלי שהתנהגותו לא תשפיע עליך כל כך! יכול להיות שחלק מההתנהגות קשורה למחלה שמגיעה לרוב עם ירידה בתיאבון. אבל אם בכל מקרה הניסיונות שלך לשכנע את הילד לאכול לא עוזרים, תחסכי לעצמך את המאמצים. בשבילך וגם למען היחסים התקינים שאת רוצה שיהיו לבנך עם אוכל.
 
קשה לי עם הניתוח הפסיכולוגי שלך בהקשר הספציפי הזה

לא נשמע לי שמה שעובר על בלונד ויואב בהקשר של האוכל הוא תלוי אופי.
קודם כל - גיל 10 חודשים הוא גיל צעיר מאד מאד בשביל "להחזיר".
דבר שני - ילד שיורד כל כך הרבה באחוזונים בגיל רך - נשמע כמו עניין בריאותי ולא כמו עניין התנהגותי, וככזה בהחלט צריך להתמקד בו ולנסות לפתור אותו.
החלק שאני כן מסכימה איתו הוא החלק של לוותר על המאכלים שבבירור עושים לו רע (להלן: אבוקדו ודייסה) ולשים את הכוח בכל מאכל אחר שהוא מוכן לאכול (כבסיס) תוך המשך חשיפה למאכלים נוספים ככל הניתן ובמגבלות הקיימות (לא לועס, נוטה להיחנק ולהקיא).

בלונד - האם נבדקו תקינות מערכת הלוע והבליעה? יש אפשרות שקיימת בעיה פיזית שמעוררת את רפלקס ההקאה?
הילדים שלי ירקו המון (המון!) אוכל, עיוו את הפנים בגועל מהרבה מאד מאכלים, וזרקו אינספור צלחות על הרצפה (או שמו על הראש) - אבל אני לא זוכרת מאבק כל כך קשה בענייני אכילה.
מצטערת עבורך על הקושי הזה.
אצל איזה רופאים / מומחים עברת עד עכשיו? (אני מבינה שאת די יסודית).
 

בלונד23

New member
לא נבדקה תקינות מערכת הלוע והבליעה, איפה בודקים דבר כזה?

מה, אא"ג? לא חשבתי על זה. מה מחפשים בעצם? מה יכול להיות?
אני במעקב אצל רופאה שלו שהיא גם רופאת התפתחות של טפח שלנו, והוא עושה פיזיותרפיה ושם המליצה על ייעוץ ריפוי בעיסוק, הבעיה שלא מצליחה לקבוע תור אליהם בשניידר (זה משהו הזוי שרוצים הפניה רק מרופאה ספציפית שלהם ואליה אין אפשרות לקבל תור קרוב).
אז בעצם הדבר היחיד הוא שבאוגוסט הוא יראה רופאה התפתחותית ועד אז לא מצליחה לקבל ייעוץ של מרפאה בעיסוק.
ועוד שבועיים קבעתי דיאטנית טובה מאוד שמתמחה בילדים.
&nbsp
 
עד כמה שידוע לי קשיי בליעה

שייכים לתחום הטיפול של קלינאי תקשורת. זה ככה אצל מבוגרים - אני מניחה שגם אצל ילדים.
 
יכול להיות שהופניתם למרפאה בעיסוק

כי יש שאלות גם בתחומים אחרים, שכנראה שקשורים לריפוי בעיסוק.

אבל הייתי אולי מבררת שוב, בעיקר לאור העובדה שאת אומרת שאת מרגישה שלא נותנים לכם מענה מספק וכולל, כי ברמה העקרונית קשיי בליעה מאובחנים ומטופלים על ידי רופא אא"ג וקלינאית תקשורת, גם אצל ילדים ופעוטות.

[URL]http://www.betipulnet.co.il/lexicon/%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%A0%D7%90%D7%99_%D7%AA%D7%A7%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%AA/[/URL]
 

בלונד23

New member
ביררתי. תחום הבליעה שייך לריפוי בעיסוק

במובהק ובוודאות, כך אמרו במרפאה בשניידר. יש שם מרפאות בעיסוק שעוסקות רק באכילה, אפילו, ולתור כזה אני ממתינה.
 
למעלה