כמה שאלות

roro41

New member
כמה שאלות

בתי בת שנתיים וחצי להסתרק בשבילה זה משהו מאוד קשה וכואב . השיער שלה ארוך ונוח לא מתולתל ולא חלק מדיי עם קצת סלסולים בקצה היא מסרבת בתוקף להסתרק ומאוד קשה איתה העניין הזה למרות שניסיתי סרקל וקרם היא פשוט לא רוצה ומתחילה לבכות ואם בכוח אני אוספת את שערה בגומי היא מורידה אותה ניסיתי כשסירקתי אותה בכיף כאילו שזה משחק לשבת מול המראה ולספר לה כמה יפה היא פשוט לא הולך . עצות !!!

גמילה בלילה. היא אומרת שהיר צריכה פיפי בלילה לפני השינה וזהו היא קמה בבוקר החיתול מלא , הגמילה ביום היתה תהליך מאוד קשה וארוך בגללי פשוט התחלתי במקטין ואז ישבנון ואז סיר היה בלגן שלקח חודשיים . בגלל זה אני מהססת עם עניין גמילת לילה , מה אני אמורה לעשות פיפי לפני השינה להוריד חיתול ולספר לה שלבקש אם היא צריכה. בקשר לשינת הצהוריים היא לא יושנת בצהוריים.

בקשר לדיבור היא אומרת משפטים בני 4 מלים חוזרת על כל המילים כל שבוע אוצר המלים שלה מתרחב ואני רואה שהיא משתפרת הודות לסיפורים שאנו קוראים בלילה .. הינו בבדיקת שמיעה שברוך השם יצאה תקינה לא מעוניינת בכל דבר שקשור להתפתחות הילד בגלל ניסיון שלי איתם
מאמינה שרק לאמא אכפת מהילד . ומה שמרגיע אותי שהיא משתפרת מה אפשר לעשות בבית חוץ מסיפורים ?
 
עונה

לגבי השיער - למה לא לספר אותה? לגבי הגמילה - הילדים שלי קמו עם חיתול מלא עד שגמלנו. מבחינתי חיתול יבש בבוקר הוא לא פרמטר (שמיתי על ילדים כאלה). כן, אם את מחליטה לגמול התקווה היא שהיא תתעורר לפיפי. אצלי ההשכבות התארכו קצת (עם כמה וכמה גיחות לסיר). לגבי אוצר המילים - נשמע מצוין, חוץ מלהקריא סיפורים אפשר להמציא אותם, עם תמונות או עם ציורים שמציירים, ודרכם לעודד שיחה. הקטנה שלי סביב הגיל הזה התחברה למשחק החרוזים.
 

giraffelle

New member
אני לא הייתי מנסה בכלל לגמול ילדה בת שנתיים וחצי

שקמה עם חיתול מלא.
גמילה בלילה היא עניין של בשלות פיסית, ואם אין בשלות לא תצליחי לגמול אותה. בגיל שנתיים וחצי המון ילדים עדיין לא בשלים.
לדעתי חבל על התסבוכת הרגשית שנכנסים אליה במקרה של כישלון, וההתלבטות אם להחזיר חיתול או להמשיך לכבס מצעים כל בוקר. יותר נעים לכולם, כולל הילד, להמשיך עם חיתול בלילה עד הגיל שבו הוא מסוגל פיסית להיגמל.
רוב הבנות נגמלות מעצמן עד גיל 5-6.

אגב, זה מאד תורשתי, ואם במשפחה הקרובה שלכם יש ילדים שנגמלו מאוחר, גם הסיכוי שלה להיגמל מאוחר ו/או להצטרך עזרה גבוה.
 
למעלה