מוטוריקה עדינה, אחיזת עפרון וציור

ilovenoam

New member
מוטוריקה עדינה, אחיזת עפרון וציור

שלום לכולם
היום היינו באבחון עם בני בן ה 4 והמאבחנת אמרה שהוא אינו יודע לאחוז עיפרון (למרות שאני מנסה לעבוד על זה), שאין לו יד דומיננטית, שהוא מתקשה במוטוריקה עדינה, בציור (אמרה שהוא אמור לדעת לצייר בית/ עיגול / ילד ובהבנת הוראות מורכבות (לא ברור אם לא מבין או פשוט לא מרוכז).

אנחנו ברשימת המתנה לריפוי בעיסוק וזה תהליך שיכול לקחת המון זמן.

איך ניתן לעזור לו בינתיים? משחקים? חוברות? פעילויות?

אני ממש חוששת שהוא יתקשה בכיתה א' ויפגר אחרי כולם.
 
אני לא חושבת שיש מה לחשוש לגבי כיתה א' בגיל 4

יש לו עוד שנתיים גם של הבשלה עצמית וגם של טיפול. אז את החשש הזה הייתי לגמרי מניחה בצד.
אם המצב מאוד חמור כמו שמתארת המאבחנת (מה אומרת הגננת, אגב?) אז הייתי פונה לפרטי. באופן כללי אם את לא מקבלת תור תוך 3 חודשים את זכאית לפנות לפרטי ולקבל החזר מהקופה, כך שזאת דרך שבהחלט אפשר ללכת בה.
במקביל, הייתי מתייעצת עם הגננת. זה התפקיד שלה ללמד את המיומנויות האלה והיא תוכל להדריך אותך היטב מה לעשות בבית.
מה שאני מכירה לאחיזת עיפרון זה עפרונות משולשים, לשבור צבעים לקטן קטן ככה שחייבים להחזיק באחיזה משולשת. למוטוריקה עדינה טוב להעביר דברים כמו אורז או שעועית בפינצטה מכלי לכלי, בכלל להתעסק עם להרים דברים קטנים כמו פייטים אחד אחד, ללמד אותו להשחיל למשל צ'יריוס (עדיף לא ממותק שלא יהיה דביק) או פתיתים בצורת כוכב (עם חור) על שרוך של נעל, כל היצירות של החרוזי גיהוץ, פאייטים ופסיפסים למיניהם מעולים למוטוריקה עדינה. נראה לי שזאת התחלה טובה.
 

בלונד23

New member
ההמתנה היא בערך 3-4 חודשים

זה הרבה, בכללית, אבל בסוף זה מגיע. כל מה שכתבת באמת דורש טיפול אצל מרפאת בעיסוק. אל תחשבי עתה על כיתה א אלא על תיקון הדברים שצריך עכשיו.
יש רשימת תרגילים באתר של הכללית שצריך לעשות בזמן שמחכים.
 
למעלה