משפחתון - הרהורים בנושא

מ צ ד ה

New member
משפחתון - הרהורים בנושא


בן 6 ח'.
נמצא כבר כמה ימים במשפחתון להסתגלות ואני חוזרת לעבודה עוד שבועיים.
מצא חן בעיניי המקום, הבעלים (גננת בהכשרתה), הקרב לבית וכו'...
יש יותר מ 5 ילדים ולכן יש סייעת. כלומר, אני מבינה שבכל זמן נתון יש שני מטפלים עם הילדים.

הבוקר הבאתי את בני בשעה 8 ומצאתי את הסייעת לבד עם 2 ילדים שבוכים בסלון מעייפות, 2 ישנים בחדר אחר, 1 הגיע כעבור 10 דק' עם חיתול מלא שהצריך החלפה, אחד מהישנים בחדר קם והועבר לסלון ואני... עם הבן שלי. עליי. נשארת שם וממתינה לבוא המטפת לעזרה. מבואסת ותוהה אם ככה זה כל בוקר. ומודעת לכך שגם בני שלי צריך לישון אבל אין מי שירדים אותו פרט אליי. וכך עשיתי. הרדמתי, שמתי בעריסה והלכתי.

המטפלת נעדרת כי לקחה את ילדיה שלה לגן המרוחק כרבע שעה נסיעה לכל כיוון.

אז אחרי שהייתי שם קרוב ל 40 דק' הלכתי ונתקלתי במטפלת עם ילדיה שלה. הם לא במסגרת עדיין כי כך וכך. כלומר תהיה היעדרות נוספת (בטח ברגעים אלה ממש) של 30 דק' לפחות ולבטח יותר.

השארתי שם את הבן שלי ישן והלכתי בעצבות גדולה, תוהה איך להמשיך וכיצד להתנהל לגבי המשך שהייתו במקום (או לא?).

אודה לעיצות, הצעות וכו'...

תודה!

לא לראשי!
 
בעיני זה לא נשמע טוב

בכל הגנים שהילדים שלי היו, תמיד הייתה רק גננת אחת בשעה 7, והשנייה הגיעה ב-7:30. אבל היו מעט ילדים שהגיעו ב-7. היום, לדוגמה, הבאתי את בני לגן והיו עוד 3 ילדים עם סייעת אחת. שגם זה הרבה בעיני. אבל כולם היו רגועים ושמחים. והם בני כמעט שנתיים.
בתינוקייה דווקא יש שתיים כבר ב-7, ושם גם יש יותר ילדים שמגיעים מוקדם ויש איתם התעסקות כי חלק אוכלים ישר.
בקיצור, בשעה 8 כשכל הילדים נמצאים לא תקין לחלוטין שתהיה מטפלת אחת.
מצד שני, כל מה שתיארת נשמע קצת מוזר. למה ילדים ישנים או עייפים מאד בשעה 8?
 
תינוק כל כך קטן זקוק למענה מהיר

ולא נשמע שכך זה מתנהל במשפחתון בזמן שהגעת. במיוחד בהסתגלות חשוב שהתינוק יימצא גם עם המטפלת על מנת שיתרגל אליה. לא רוצה לבאס אבל האמת היא שאני כאמא הייתי מחפשת מקום אחר.
 

danakama10

New member
פשוט לא!

עם כל חוסר הנוחות, לחפש מקום אחר.
תראי, בארץ אין תקנות לגבי היחס של מטפלות פר מספר ילדים. אין גם פיקוח על גנים פרטים. זה בעייתי מאוד, כי כל משפחתון יכול למכור לך איזה סיפור יפה שהוא רוצה, ובפועל יתרחשו דברים אחרים לגמרי.
יכול להיות ששווה לך לחשוב על פתרון אחר כל עוד מדובר בתינוק.
 
לא לעניין

אם כל בוקר היא לוקחת את הילדים שלה לגן במרחק רבע שעה נסיעה זה אומר שהיא נעדרת כל יום חצי שעה לפחות בשעות הסופר קריטיות של הבוקר. לא מקובל עלי בכלל להשאיר סייעת לבד עם כל כך הרבה ילדים בזמן כל כך קריטי. אם את חושבת שי שעם מי לדבר הייתי מבהירה שזה לא מקובל עלי ולא כך הוצג לך המשפחתון כשנרשמת ומבקשת שתמצא פתרון. זה יכול להיות בעלה שיפזר בבוקר או מטפלת או סייעת נוספת שתבוא לשעה הקריטית הזאת בבוקר. אם אין עם מי לדבר או שלא תיעני בחיוב הייתי עוזבת.
 

Ani15

New member
יחס של 1:6 זה תקן של מעונות יום

אז נכון שזה רק לזמן מוגבל ולא כל היום, אבל ראבאק, בשביל זה את משלמת על משפחתון פרטי?
באופן אשי אני לא אוהבת סיטואציה בה מטפלת אחת נשארת עם תינוקות לבד, אפילו לזמן מוגבל. בדמיוני תינוק אחד נחנק דווקא בחצי השעה הזו, המטפלת צריכה לבצע בו החיאה ו/או להזעיק אמבולנס, ואז... מה קורה עם כל התינוקות האחרים? שלא לדבר על מצבי חירום אחרים של שריפה/ אזעקה וכו. מהסיבה הזו אני לא אוהבת משפחתונים ומעולם לא השארתי את הילדים שלי במקום בו אין לפחות שני מבוגרים בכל זמן נתון. זה נשמע כאילו בעלת המשפחתון אמרה שיש לה סייעת ואת הינחת שיש שם שתי נשות צוות בכל שעה, אבל זה לא בהכרח כך וכדאי לחדד את הנקודה עם הבעלים. השטח האפור הזה הוא פתח ל"בצהרים כולם ישנים אז שחררתי את הסייעת" ו"עכשיו יש רק ארבעה תינוקות אצלי אז אין סייעת".
נקודה נוספת למחשבה: אם לבעלת המשפחתון יש ילדים בגיל גן כמו שתיארת, איפה הם נשארים כשהם חולים? ובחופשות בגן? ובצהרים? עוד שאלה שכדאי לחדד מראש.
&nbsp
 
אני לא אוהבת משפחתונים

תמיד העדפתי גן. ואם המטפלת מוכרחה שירותים!? קיבלה טלפון שקרה משהו לבת שלה? סתם עצבנית? בגילאים האלה וגם בהמשך תמיד העדפתי 2 נשות צוות או יותר על חשבון יחס קצת פחות אינטימי. יש דברים שאנשים לא מרשים לעצמם כשיש עוד זוג עיניים בסביבה. מעבר לענייני הבטיחות בעיני זו פשוט חוצפה שהיא מפזרת את הילדים שלה על חשבון הזמן, ותשומת הלב של הילדים שבאחריותה (והכסף של ההורים), ואלה דברים שבהחלט ניתן למצוא להם פתרונות.
 

מ צ ד ה

New member
תודה ענקית לכל המגיבות וסליחה על האיחור בתשובה!

ביום שכתבתי את ההודעה הוז קבלתי הודעת שגיאה מתפוז והייתי בטוחה שהפוסט בכלל לא התפרסם
.

תודה לכולן שוב, קראתי הכל בשקיקה ואני צריכה לעשות חושבים עם עצמי.

בכ"א, דברתי עם הבעלים והיא אמרה שזה היה משהו יוצא דופן כי לא היא זו שמפזרת את הילדים בבוקר. אני מקווה שאכן כך היה ובכל מקרה אמשיך להיות עם היד על הדופק.
 

MotheRonit

New member
בלי קשר לדוגמא הספציפית הזאת צריכה להיות שקיפות מלאה לדעתי

(אני מטפלת)
ווטסאפ של כל הורי הגן שיקבלו הודעה בבוקר "בוקר טוב בשל בעיה בלתי צפויה התעורר מצב בלתי רגיל בו אני נאלצת להעדר מהגן לX זמן" ולאפשר להורים להפעיל שיקול דעת אם להישאר בגן כהורה מלווה או להביא באיחור וכיו"ב ולא להנחית זאת בעובדה מוגמרת בדעיבד שאולי לא הייתה מובאת לידיעתכם לולא הגילוי שלך.
 
למה את עונה (בדרך כלל) באופן כל כך נחרץ?

מה עם "אני הייתי מוציאה אותו משם" או "לדעתי את צריכה להוציא אותו" ?
מעבר לכך שאולי יש לאותה אמא שיקולים כבדים נוספים *כרגע*, תחשבי על הפסקנות שבה דבריך נקראים על-ידי מי שפונה לפורום ואיך זה מקרין על הרגשות שלה.
 
לגמרי, והיא משאירה את הבת שלה בצהרון שבו

ילדה שפותחת את הסנטר ואף אחד לא שם לב ....
אז בלונד יקרה - "איך השארת אותה שם ???? להוציא !!! מיד !!!!!
 
למעלה