עזרו לי ליישב ויכוח בנושא תזונה

עזרו לי ליישב ויכוח בנושא תזונה

אני מצרפת רשימת מאכלים שילד בן שנתיים מוכן לאכול. אך ורק אלה. אם כתוב לחם זה אומר שלחמניה או פיתה לא באה בחשבון. אם כתוב במבה זה אומר שאין מצב לשום חטיף אחר. אם אין פשוט נשאר רעב עד הארוחה הבאה. אני טוענת שלמרות הקושי הברור בהכנת המאכלים האלה דווקא ואי מציאת אוכל מתאים בחוץ וכו', התזונה סה"כ סבירה והבררנות תואמת גיל. האמא של הילד מוטרדת מאוד. מה דעתכם?

לחם (לבן, אחיד, מלא) עם גבינה/חומוס
טוסט לחם עם גבנ"צ
ביצה קשה (רק החלבון), מקושקשת, חביתה
עוף (רק ירך)
קציצות עוף/בקר מכל סוג, עם כל סוגי הירקות והתיבול
שניצל (לפעמים)
פסטה נקיה בלי רוטב
לביבות תפוחי אדמה
מלפפון, עגבניה, גמבה
תפוח, בננה, תותים, ענבים, מנגו
בורקס קנוי
פתי בר
במבה

מה אומרים?
 

llt

New member
נראה סביר לילד בררן

יחסית לילד בררן, יש פה מבחר סביר של מאכלים, כמובן לנסות כל הזמן לחשוף לעוד מאכלים ומרקמים.
אם האמא מודאגת תמיד אפשר להתייעץ עם רופא ילדים ולבצע בדיקות דם כדי לשלול חוסרים.
 
לי זה נשמע סבבה.

היא ניסתה לתת לו אורז בלי כלום, אגב? ילדים רבים אוהבים פסטה בלי כלום וגם אורז בלי כלום. במקומה הייתי מצד אחד נרגעת כי נראה שהוא מקבל מה שצריך, ומצד שני ממשיכה להציע לו מאכלים חדשים וגם מאכלים שהוא סירב לאכול בעבר (באותה גרסה או בגרסה שונה).

אגב, ממה שכתבת ניכר שהוא לא אוהב טעמים ומרקמים משולבים (כמו פסטה עם רוטב) ובמקרה כזה לפעמים גם להגיש לו מאכלים בצלחות נפרדות (כלומר, נניח צלחת עם אורז ואחרי שהוא גומר צלחת עם תירס, ולא באותה צלחת) עוזר לו לאכול יותר מגוון.
כמו כן אם במקרה היא נותנת לו מיץ בזמן הארוחה, שתפסיק - זה ממלא את הבטן ואז הם לא אוכלים (לפחות אצל הילדות שלי זה כך).
אצלי הייתה אפילו ילדה שלא אכלה שניצל כי היא לא אהבה את המרקם השונה של הציפוי והעוף (והייתי צריכה לקלף לה את השניצל כדי שתאכל), וילדה אחרת שאכלה רק את הגבינה של הפיצה.
 
זה רק זה. ממש רק רק זה

לא מיץ, לא חלב, לא שוקו, לא שוקולד, לא עוגה, לא עוגיות, לא פנקייק, לא שום דבר ממותק בכלל, כולל לא גלידה, אורז לא (מגיעה לכמות של כפית בהאכלה של גרגר-גרגר), פתיתים לא, קוסקוס לא, אפילו הפסטה צריכה להיות בצורה מסוימת ולא באחרות. בהחלט יש פה בררנות שמבחינת הנסיון שלי היא די קיצונית. אבל קציצות עם בצל ושום ופטרוזיליה ותיבול? הולך. גם כדורי בשר ברוטב הולך. אבל מילוי של פלפל ממולא, שזה אותו בשר טחון עם אותו רוטב לא רק בצורת כדור - לא הולך.
אבל יש פחמימות יש שומנים יש חלבונים יש ירקות ופירות טריים...
 
מצוין! מיץ זה השטן.

ואין שום בעייה עם לאכול כפית אורז גרגר גרגר, אגב. שיאכל איך ומה שהוא רוצה.
הבררנות פה לא נשמעת לי קיצונית בכלל - במיוחד אם הוא אוכל דברים מתובלים. ואני בטוחה שיש דברים שהוא פשוט עוד לא טעם. אצלנו, למשל, התגלה שאחת הילדות הבררניות אוהבת פטריות (שלא היו חלק מהתפריט שלנו לכן לא הצענו לה).
וקוסקוס זה בהחלט מאכל שלא מתאים לכל אחד...

אגב, את יודעת מה הפסטה השנואה עליי? לפעמים נגמרת לנו הפסטה ובעלי מערבב יותר מסוג אחד של פסטה. איכס. ובהחלט יש פסטה בצורות מסוימות שאני מתעבת... זה לא שהצורה לא משפיעה...
 
מאוד מוכר

גם העניין של להישאר רעב עד הארוחה הבאה, בניגוד לכל הטוענים שילד רעב אוכל את מה שנותנים לו. מסתבר שכמו הילד הזה, גם הבת שלי לא הפנימה את הטענה הזו והיא בהחלט נשארת רעבה אם האוכל שמוגש אינו לטעמה.
מוסיפה שאם הבת שלי היתה אוכלת את כל מה שברשימה, הייתי מאושרת.

בסה"כ נראה שלמרות הבררנות הוא מסכים לאכול מגוון מאוד גדול של מאכלים, ביניהם מאכלים מורכבים יחסית כמו קציצות ברוטב.
אם האמא תמשיך להיות מוטרדת גם אחרי התגובות בשרשור הזה, היא יכולה להתייעץ עם דיאטנית.
הבת שלי לא הסכימה לטעום את רוב הדברים שהדיאטנית שלנו הציעה, אבל על פניו נראה שהיא הרבה יותר בררנית מהילד שאת מתארת.

מאחר והוא מסכים לאכול במבה, מציעה לנסות ממרח בוטנים ללא סוכר ומלח.
 

Ani15

New member
נראה לגמרי לא רע

בעיקר צריך לברר אם הוא עולה במשקל וגובה כראוי (בלי לחתוך עקומות) ואין חוסרים ניכרים בבדיקות דם, וזהו. הרשימה עצמה מראה את כל אבות המזון ועם מגוון סביר (למשל, לפחות ארבעה צבעים של ירקות ופירות, הלוואי עלי), נשארת שאלת הכמויות והאיזון, ואת זה באמת צריך לבדוק רק במבחן התוצאה.
 
נשמע לי מעולה

נראה לי שהרשימה של הבררנית בת השש שלי קצרה יותר מזו - והיא ילדה בריאה, אתלטית ואנרגטית ולא היו לה שום עיכובים בגדילה.
 

danakama10

New member
התזונה שלו טובה יותר משל הרבה ילדים אחרים בגילו

צריך להקפיד שיאכל מספיק מוצרי חלב ולעבוד איתו שיאכל יוגורט. אפשר לשים יחד איתו קצת טיפות צבע מאכל בפנים, שיראה יותר אטרקטיבי.
להקפיד לאכול לידו מגוון מאכלים ולהציע לו, לא רוצה אז לא. אבל שיהיה מבחר סביבו.
 
הבעיה היא ההשוואות והקביעות מה נכון ומה לא נכון

אין 'נכון ולא נכון', אין 'לפי גיל' , ואין 'כך צריך וכך לא', זה מקור בטוח לחרדות ומאבקי כוח. זה כרגע מה שהילד אוכל וזה מה יש. לא כדאי לעשות עניין כדי לא להחמיר וגם לא כדאי להחליט שהילד 'בררן' כדי לא לקבע. להמשיך לחשוף למאכלים נוספים מבלי להכריח, לתת דוגמא אישית והכי חשוב - לתת אמון בילד שזה תקופה וזה ישתנה כמו הרבה דברים אחרים בחייו של ילד קטן .
 
למעלה