פרידה מהגן ומהחברים בגיל שנתיים וקצת

tallykr

New member
פרידה מהגן ומהחברים בגיל שנתיים וקצת

תקציר הפרקים הקודמים: נוסעים לתקופה של שנים לחו"ל. הקטנה בגן שאהוב עליה (ועלינו!) מאוד. גם הצוות וגם הגננות. הגן נגמר ב-8.8 ואנחנו נוסעים 3 ימים לאחר מכן, ימים בהם היא תהיה בגן במתכונת של קייטנה, עם חלק מהחברים וחלק מהצוות. אני תוהה איך להפרד מהגן ומתי - ביום האחרון של הגן, כשכל הצוות והילדים עוד שם? ביום האחרון של הקייטנה, כדי שהפרידה תהיה יותר ברורה? לחלק משהו? איך להסביר לה בכלל את המעבר?
תודה!
 
הייתי מתייעצת עם הגננת

בסוף שנה בד"כ עושים פרידה מסודרת מכולם אפילו אם ממשיכים לאחר מכן במתכונת קייטנה. הגננת תגיד משהו על זה שכולם עוברים לגנים אחרים, וגם על זה שיוכבד נוסעת עם ההורים שלה לאמריקה, שזה רחוק רחוק ויוכבד תטוס במטוס ושנה הבאה תהיה בגן אחר עם חברים חדשים. וכו'. אם תעדכנו את הגננת מספיק מוקדם היא תארגן אלבום ציורים וברכות מהילדים ותגיש את זה לילדה בפרידה ויהיה נחמד. אפשר לחלק משהו אם רוצים, בעיני זאת ממש לא חובה. הם קטנים מאוד אז בעיני לצפות שהילדים ישמרו על קשר זה לא סביר. אבל אם את רוצה אז אפשר לחלק משהו קטן שאליו מצורף פתק עם כתובת המייל שלכם. ביום האחרון של הקייטנה גם יגידו לה שלום במפגש האחרון. בקיצור, מה שאני מנסה להגיד זה שהצוות יודע לנהל את זה מעולה. פשוט תבקשו מהם.
 
וואלה, לא הייתי עושה

שום דבר מיוחד לגבי הגן. ומנסיוני, ילדים בגיל הזה שוכחים מהר מאוד (סדר גודל של חודשים) את הילדים שהיו איתם יום יום בגן. שוכחים לגמרי.
לילדה הייתי מסבירה שעוברים למדינה אחרת במטוס (זה בדרך כלל חלק שמרגש את הילדים), ולגבי הגן בלי קשר שהיא עוברת בשנה הבאה לגן של גדולים (שבמקרה הוא במדינה החדשה). הבת שלי קצת התבאסה כשהיא גילתה שבשנה הבאה היא נשארת באותו גן, כי היא כבר מכירה את הרעיון שעוברים לגן של גדולים יותר. אבל כשהסברתי לה שבשנה הבאה הם יהיו הגדולים ובגן הצמוד יהיו ילדים קטנים חדשים היא שמחה. העיקר שהיא גדולה איכשהו
.
אגב, לא יודעת באיזו שפה מדברים בגן שהיא תהיה בו - אצלנו זה היה גן יהודי שהייתה בו סייעת ישראלית, וזה תרם לנחיתה רכה של הילדה (אצלנו היא הייתה כבר בת שלוש וחצי), אבל עיכב טיפה את רכישת השפה החדשה.
 
למעלה