גמילה מחיתולים

roro41

New member
גמילה מחיתולים

הבת שלי בת שנתיים ו 4 חודשים היום יום שלישי לגמילה . אחרי ההכנות קניתי מקטין אזלה ותחתונים היא שמחה מהעניין ונכנסה בכיף לשירותים ביומיים הראשונים כשעשצה פיפי אמרה אחרי שעשתה שיש פיפי כמובן הסברתי שלא נורא נחך לשירותים ואז החלפתי לה מכנסיים ותחתונים חדשים ורחצנו ידיים והבהרתי שבפעם הבאה היא תגיד לפני כשיש פיפי.
הדבר חזר והיא לא אמרה . אמרה רק כשסיימה . היום הצעתי לה שנלך לשירותים ושאלתי אם יש פיפי הסכימה ולא יצא כלום ממש כלום אחרי שיצאה משירותים היא השתינה על המכנסיים ושוב הסברתי. היא בלי חיתולים מבוקר ורק בלילה היא עם כי בנתיים אינני עובדת והיא לא הולכת לגן .. יש לי כמה שאלות .
1. האם הסקר נכון , כלומר שקודם היא עושה פיפי על המכנסיים ואז מחליפים ומסבירים ולאט לאט היא מעכלת ?
2. היא אומרת פיפי . שירותים . איכס וכדומה אבל היא לא ממש כבר מחברת משפטים .. זה מספיק מסחינת דיבור .
בתקופה האחרונה היא מאוד לא רצתה חיתול . האם היא מפחדת כשזה אמיתי כלומר כשיש שתן כי כשאין היא משחקת ושרה ונהנהת אך כשזה אמיתי מתחילה לפחד .
לעבור לישבון ? יותר קל כי מקטין האסלה אני חושבת שפשוט יותר מדיי צעד קדימה עבורה
אנו בבית כל הזמן בסלון ויש שיורתים שממש קרוב הבעיה כשאנו בחדרים ממש רחוק השירותים שם וישן את השירותים של הילדים ואז אני פשוט נאלצת ושמה אותה שם . האם זה בסדר שיש 3 שירותים או שצריך לקבוע מקום אחד .
אם היא לא מתקדמת מחר זה יקח שבועות ?
 
לנו עזר לשים סיר לידה -

כך שהיא יכולה לגשת מייד ולא צריכה ללכת עד לשירותים או לבקש עזרה.
 
גם אני גומלת עכשיו עם סיר, הרבה יותר פשוט מהישבנון

היא יושבת יציב עם רגליים על הרצפה, היא לא צריכה שום עזרה וליווי, התוצרת מוחשית ונראית לעין. בגן יש אסלה קטנה ונמוכה והיא לא מוכנה לשבת עליה, אז הבאתי לה סיר גם לגן.
 

הייבי

New member
סיר ולקחת יזום

לדעתי עדיף להתחיל מסיר. אנחנו עשינו טרום גמילה ממושך עם סיר ורק בשלב הגמילה עברנו לישבנון. אני לא אוהבת מקטין אסלה- הם לא יכולים לעלות לבד ומרגישים באוויר כשהרגליים לא מונחות על כלום. הבן שלי עד היום כמעט שנתיים אחרי שנגמל לא אוהב מקטין אסלה ואנחנו משתמשים בזה רק כשנוסעים מחוץ לבית. בנוסף, בגיל הזה מומלץ לקחת לשירותים באופן יזום במרווחי זמן קבועים. מעטים הילדים שיודעים לומר שהם צריכים לשירותים. עוד עוזר כשיושבים על השירותים לדבר/לשיר. זה עוזר לשחרר את הסוגרים וגם מקטין את הסטרס ומקל עליהם לשחרר. וכמובן - סבלנות סבלנות סבלנות.
 

giraffelle

New member
מקטין אסלה + שרפרף = ישבנון, הכי יציב וקל לתפעול

(אבל גם אני בעד להתחיל גמילה עם סיר, בלי קשר)
 

הייבי

New member
לבן שלי הידיות עוזרות לתחושת היציבות

וגם לטיפוס למעלה. אנחנו התלחנו גמילה בגיל שנתיים כאשר הוא היה קטן מדי ונמוך מדי לעלות ישירות מהשרפרף בלי תמיכה של הידיות. בנוסף זה עזר לו לתחושת הביטחון בישיבה. מסכימה שבהמשך יותר קל לתפעול מקטין אסלה ושרפרף
 

giraffelle

New member
הבעיה היא שזה מתנדנד בעליה

הפחדנית שלי בחיים לא הייתה מסכימה לעלות על דבר כזה...
דווקא עם שרפרף ומקטין היא הסתדרה יפה. השרפרף צריך להיות בגובה כזה שאפשר להניח עליו את הרגליים כשיושבים, לילדים נמוכים אולי עדיף שתי מדרגות. בכל מקרה היא היתה צריכה את עזרתנו תקופה ארוכה בשביל להתפשט. (גם היא נגמלה בגיל שנתיים)
 

roro41

New member
עדכון .. וכמה שאלות

אז בסוף נשארתי עם המקטין לא רציתי לבלבל אותה. היא הצליחה לשבת כמה פעמים קקי יותק קל לה היא מצליחה אך פיפי היו המון פספוסים במיוחד היום .. כל הפעמים בתחתונים היא אומרת רק אחרי שהיא עושה . אני מציעה לה והיא יושבת ולא יוצא כלום כמובן שיוצא על המכנסיים ועליה ..
אני חושבת שכדאי להמשיך . הרי בקקי היא ממש מצליחה ופשוט לא לוותר למרות שנורא קשה תחושת כישלון כשהיא לא מצליחה לעשות פיפי..
מה שעוד מתסכל שעם אבא שלה אין פספוסים..והוא בעבודה רוב הזמן .. אבל אני רגועה איתה ולא מתעצבנת יכול להיות שבגלל שאני לא מציבה לה גבול ?
מעניין כמה זמן זה יקח ??!!
 
למעלה