עצמאות ועקשנות בגיל (כמעט) 3

עצמאות ועקשנות בגיל (כמעט) 3

הקטנה שלי מאד דעתנית, ורוצה הכל ל-ב-ד. אנחנו עמוק בתוך הגמילה וכל הזמן מתלבשים ומתפשטים. הבוקר לבשה לבד תחתונים ומכנסיים, וגם נעלה נעליים, אחרי שישבה נצח על הסיר (אבל הקקי סרב לצאת). הגענו לגן עם מכנסיים הפוכים (הפתק מקדימה) ונעל שמאל על רגל ימין ולהפך. היא דחתה את כל נסיונות התיווך והעזרה שלי ואני כבר ממש מיהרתי לצאת. הגננת אמרה שעשיתי טוב ושלא כדאי לבלום את הדחף שלה לעצמאות. הגדולים למדו להתלבש בגיל הרבה יותר מאוחר. הייתן מתערבות או מניחות לה להתלבש כמידת יכולתה? ולגבי הסיר בזמן הלחוץ של הבוקר - מקימות אותה אחרי פרק זמן מסויים או מניחות לה לשבת את מלוא הזמן? היא לרוב עושה אחה"צ וזה באמת לוקח זמן.
 
אני מחמיאה לה על ההתלבשות

ואומרת משהו כמו "כל הכבוד! התלבשת לבד! רק בטעות לבשת את החולצה הפוך, בואי אני אראה לך איך לסובב אותה" וגם מוסיפה טיפים, אם יש, לגבי איך לדעת באיזה כיוון לובשים את הפריט (התווית מאחורה, וכו').
ברוב המקרים זה מתקבל בהבנה, אבל כמובן הפנייה צריכה להיעשות בצורה מאוד עדינה ואסטרטגית וגם כך שזה גם עדיין ייחשב שהיא "התלבשה לבדה".

אגב, אחת הבנות שלי נהגה להתעקש, בפעמים שבהן בטעות לבשה את החולצה הפוך, שהיא מעדיפה ללכת עם חולצה הפוכה ויותר נעים לה כך ואכן הלכה כך לגן. האחרות לא התעקשו.

לגבי הסיר - וואלה, תמיד הייתה לי בעייה הפוכה - לשכנע אותן להישאר יותר זמן על הסיר/בשירותים כדי לראות אם יש להן משהו, ולא להקים אותן כי הן נשארות יותר מדי זמן. אישית נראה לי שהייתי מניחה לה לשבת את מלוא הזמן, ומביאה את זה בחשבון בתכנון הלו"ז שלה (שעת קימה וכו').
 

galilit11

New member
לא הייתי נכנסת לויכוחים

הילדים שלנו הלכו לא אחת לגן עם נעליים הפוכות, מכנסיים הפוכים ועוד.
גיליתי שבבוקר אין לי סבלנות ויכולת לנהל ויכוחים, ולכן אני מאפשרת להם כמה שיותר עצמאות בביצוע המשימות של הבוקר על מנת כמה שיותר מהר לצאת מהבית. הגבולות שלי עוברים בבחירת בגדים לא מתאימים (לבוש קיצי בחורף ולהפך או בגדים חגיגיים ביום חול) וכמובן ב"הימרחות" בביצוע המשימות או במשחק במקום ביצוע המשימות שאני מבהירה שלא ניתן לעשות בבוקר בגלל שצריכים לצאת מהבית ולא לאחר. כמובן שאם הם שואלים אותי או מבקשים עזרה אני עונה או עוזרת. לדעתי זה דבר חשוב לעודד את העצמאות, במיוחד בדברים שבהם הטעויות הן כאלו שאפשר לחיות איתן.
לגבי הסיר או כל דרך אחרת למשיכת זמן בבוקר, אני קוטעת את זה. מסבירה שאני צריכה להגיע לעבודה בזמן, ואם יהיה לך קקי אחר כך תוכלי להשתמש בסיר/ בשירותים בגן.
 
אני הייתי מפנה את תשומת לבה לבלבול ומציעה לתקן

כלומר הייתי אומרת ששמתי לב שהמכנסיים שלה הפוכים והאם היא רוצה שאני אסביר לה איך מסובבים או שהיתה רוצה עזרה בזה. אם כן סבבה אם לא אז לא. החלטה שלה. לגבי הסיר אני מניחה שהייתי מגבילה אם אני חייבת לצאת ולא מגבילה אם אני גמישה מספיק. אם צריך להגביל אפשר לקנות שעון חול או כזה טיימר של ביצים ולקבוע שכל בוקר יושבים על הסיר במשך X זמן ושזה לא יהיה שאת מקימה אותה אלא שזה כלל בבית שיושבים על הסיר X זמן וכשהשעון מצלצל קמים. אם לא הצלחנו לעשות בסיר בבית אז מזכירה שיש שירותים בגן.
 
אני מעודדת על העצמאות ובמקרים שלובשים פחות נכון אני

מציעה להראות איך יכול להיות יותר נוח (על מנת שהתוית לא תגרד בגרון/הנעליים יהיו נוחות יותר...)...אם הוא מקבל אני מראה אם לא אז עוזבת אותו...אחר הצהריים שיש יותר זמן אני לפעמים מלמדת אותו שיטות ללבישת החולצה/מכנסיים/נעליים בצורה נכונה יותר או מבקשת מהגננת בגן לתקן אותו - כשיש יותר פניות לכך.
לגבי הסיר - אם מדובר בדרך למשוך זמן (ממה שכתבת זה פחות נראה לי העניין במקרה שלך...) אז באמת הייתי מגבילה כמו שכתבו לך. אם לא מדובר בדרך למשוך זמן פשוט ל"תפוקה" לוקח זמן לצאת (מוכר מאד...) - הייתי מאפשרת את מלוא הזמן אך מושיבה בשירותים כמה שיותר מוקדם על מנת לנסות שלא לעכב את כל סידורי הבוקר.
 
השנקל שלי


לגבי הבגדים, מה שנקרא, שיבושם לה. כלומר, לבשה הפוך והתעקשה, אז שככה תצא. נזק לא יקרה והפדיחה לא ממש מפדחת. יכולה לומר לך ששלי יצא פעמיים עם פיג'מה לגן כי סירב להתלבש ואחרי 2 הזהרות ובקשות פשוט נשאר עם פיג'מה. אני מניחה שבשלב מסוים איזו חברה/ילד/ה יעירו לה ואולי זה יזיז לה ואולי לא
בכל אופן, הייתי מורידה את הקרבב הזה מסדר הבוקר.

לגבי הסיר, מכירה מעט מאד אנשים שאשכרה עושים
על הבוקר. אם אינני טועה זה קשור לזה שהגוף במנוחה ואז המעיים לוקח להם זמן והם צריכים את התזוזה כדי שה
יצא. שוב, מעידה על עצמי וגם על הגדול שחוץ מפיפי בבוקר, כלום.
הייתי מניחה לה גם בזה. תני לה לשבת כמה דקות, שתעשה את פיפי הבוקר מיד אחרי שקמה ויאללה לגן. אם תצטרך תעשה בגן או באמת אחה"צ. היא כבר בגיל כזה שיש ילדים שעושים רק פעם ביום ומשאירים את זה לבית.
לדעתי היא פשוט צריכה את הזמן שלה ובגן יש זמן ואחה"צ יש זמן.

המון בהצלחה, גיל מתאגר (לא אוהבת לקורא לזה האיום, רק מאתגר) יותר מגיל 2 אבל מקסים לגמרי עם העצמאות והדעתנות ובכלל, זה שהם לכיוון ילד מאשר פעוט.
 

winterfell

New member
בגדים אני לא מתעקשת

כלומר, מעירה, בד"כ הוא רוצה להפוך לבד. לפעמים הוא מתעקש שהוא רוצה ללבוש הפוך - שיעשה מה שבא לו.
עם נעליים אני יותר מתעקשת כי נראה לי לא בריא ולא נוח לנעול הפוך.
&nbsp
לגבי הסיר - גם הבן שלי לפעמים נזכר שהוא צריך קקי בדיוק לפני שיוצאים... אצלו זה גם לא סתם. אז מתבאסים ומאחרים...
 

בלונד23

New member
רק לומר כל הכבוד ויויפי

כי אצלי בגילה הילדה לא היתה עצמאית בכלל, וטוב שאצלה זה בא טבעי.
תמיד היתה בעיית עצמאות איתה שכמובן היתה קשורה לאובר-שליטה שלנו גם...
 
למעלה