האם מעבר לפולאפס אחרי התחלת גמילה יכול לגרום לרגרסיה?

בעיני זה חלק מהעבודה בגילאים האלה

ממש לא מבינה את התלונות

אישית אני דווקא אוהבת את השלב של הגמילה ומאוד מחזקת את הילדים בגן ומעודדת אותם להתנסות ולעשות ועוזרת להורים בזה.
&nbsp
פה בארה"ב עושים גמילה בשלב מאוד מאוחר- סביב גיל 3 גם אם הילד מוכן הרבה לפני- זה נובע בעיקר מחוסר המוכנות של ההורים שזה גם משהו חשוב , אבל אם הילד כבר מוריד לעצמו את החיתול, מבקש פיפי מיוזמתו וכו'- זה די מגוחך שמתעקשים שלא לעשות...
 

danakama10

New member
סביב 3 זה לא "מאוד מאוחר"

יש ילדים שמוכנים בגיל 2, יש בגיל 2.5 ויש שגם אחרי זה. הסיבה שבעבר התחילו מאוד מוקדם היא שזו היתה טירחה גדולה לכבס כל הזמן חיתולים רב פעמיים. חיתולים חד פעמיים נוחים להורים, וכשמתחילים בגילאים מאוחרים הגמילה היא הרבה יותר מהירה.
אצלי ואצל חברותי ומכרותי אף ילד לא הוריד לעצמו חיתול מיוזמתו. אולי ככה זה הילדים הלא מפותחים בארה"ב, לעומת הילדים הסופר מפותחים בארץ שרוצים לזרוק את החיתול בגיל שנתיים.
מצד שני, הגמילה אצל כמעט כולם בסביבות גיל 3 הלכה בתיק תק. אצלי זה לקח בין יומיים ל- 4 ימים, וזה היה פחות או יותר הסטנדרט אצל האחרים. זה כולל גמילה אמיתית, בלי השתנה על כל עץ רענן, עוד דבר שבארץ משום מה מקובל ולגיטימי.
 


אני מלכת הפיפי על העץ. כל עוד זה לא בתחתונים אני מרוצה.
ידוע לי שיש אנשים שזה מפריע להם אבל למדתי להבליג...
 

danakama10

New member
יש מקומות בעולם

כמו ארה"ב, שאם שוטר היה רואה את הילד משתין בציבור, היית מקבלת קנס.

אני חושבת שצריך לכבד ילדים, ולא ללמד אותם התנהגויות של חיות, התנהגויות שאף מבוגר לא מעלה על דעתו לבצע, וכל זאת על מנת להקל על ההורים.

אם לך חשובה הפרטיות כשאת הולכת לשירותים, מדוע לשדר לילד שהגבולות שלו פרוצים ושהוא לא זכאי לפרטיות? אם את בגינה ציבורית וחייבת פיפי, מה את עושה? מורידה מכנסיים ועושה, או הולכת לחפש מקום קרוב שבו יש שירותים? אגב, יש מקומות שמרשים רק לעובדים להשתמש בשירותים, אבל לילדים אף פעם לא ראיתי שמישהו מסרב, כי יודעים שלילדים קשה יותר להתאפק.
אני הייתי מרשה לילד לעשות פיפי בציבור רק בסיטואציות בהן הייתי מרשה זאת לעצמי (נניח בטיול בטבע כשמרגישים שמתפוצצים ואין שום שירותים באיזור).

כשמתחילים בגמילה מוקדם מדי, באמת ילדים לפעמים לא יכולים להתאפק עד שמגיעים לשירותים. הפתרון הוא לא להתחיל מוקדם מדי, זו לא תחרות. פתרון נוסף הוא לקחת סיר מתקפל ולתת לילד לעשות בסיר באוטו או להקיף אותו בשמיכה אם נמצאים בגינה כדי לתת לו פרטיות. את השקית לקשור ולזרוק לפח. ופתרון אחרון - ילד שלא מסוגל עדיין להתאפק למספר דקות עד שמאתרים שירותים, יכול להיות עם פולאפס ביציאה מהבית. בעיני זה לא רצוי, אבל יותר טוב מלשדר לילד שזה בסדר להשתין בציבור.

כל הפתרונות האלו עדיפים בעיני על פני ההתנהגות ששוללת מהילד את הזכות הבסיסית לפרטיות, מראים לילד שהגבולות שלו פרוצים בפני כולם. ולמה? כי להורים זה נוח.
 
אני לא מסכימה איתך לגבי הקשר בין הגיל והיכולת להתאפק

( אני לא מסכימה עם עוד דברים אבל הם כבר בגדר דיעה ואני לא מתווכחת על זה :) )
אבל לילדים קטנים , אפילו בגיל שבו מבחינתך הגמילה כבר רלבנטית , קשה מאד להתאפק לשירותים . אני רואה זאת היטב עם בנותי בנות ה 5 .
רק לאחרונה ממש אני יכולה לומר להן תתאפקו ואהן מצליחות למשוך קצת , אבל עד עכשיו זה היה ממש בלתי אפשרי .
ואז כמובן שאין ברירה אלא לעשות פיפי וגם קקי בחוץ . אחכ אוספים הכל ובא לציון ( או לאמריקה :) ) גואל
 

danakama10

New member
אבל עובדתית זה לא נכון

הנה מה - American Academy of Pediatrics:

"In general, the longer you wait before beginning toilet training, the easier and quicker the process is likely to be since your child will have become more self-sufficient. "
https://www.healthychildren.org/Eng...ning/Pages/The-Right-Age-to-Toilet-Train.aspx

בנוסף, ממליצה לך לקרוא את המאמר הזה שנכתב ע"י רופא (אורולוג ילדים) ומתאר בעיות שעלולות להגרם מגמילה מוקדמת:
http://www.huffingtonpost.com/steve-hodges-md/potty-training_b_1370852.html
 

danakama10

New member
אופס, עניתי לך תשובה לבלונד

לילדים קשה להתאפק לשירותים, אבל ככל שהם גדלים היכולת שלהם משתפרת.
תראי, בארה"ב הרוב הכמעט מוחלט לא נותן לילדים לעשות פיפי (או קקי!) בחוץ. את רוצה להגיד לי שהשלפוחיות והמעיים של הילדים בני ה 4 וה - 5 בארה"ב יותר מפותחות מאלו של הילדים בישראל?
כמובן שלא.
זה גם קשור למאמר שצירפתי לך בתשובה למעלה, כשילד נגמל מוקדם מדי, הוא נוטה להכריז שהוא צריך לשירותים רק כשהוא לא יכול להתאפק כבר.
ובנוסף, זה כנראה קשור גם לציפיות ולתכנון הזמן של ההורים. הורה שאין לו בעיה שהילדים שלו ישתינו בפומבי, לא יתכנן את הזמן והמקום כך שיהיה בקרבת שירותים.
 

shibolet101

New member
רק עוד נקודה

אני מניחה שבמקום שבו לעשות פיפי בחוץ זו עבירה על החוק
כנראה יהיו קצת יותר שירותים זמינים מאשר אצלנו במדינת חלם
לצורך העניין מהגינה החביבה עלינו לשירותים הקרובים ביותר (שזה הבית , אין ממש בתי קפה בדרך חוץ מזה שנמצא מתחת לבית) המרחק הוא רבע שעה הליכה של מבוגר (מה שאומר שעם שני פעוטות במידה ואנחנו הולכים ברגל זה יכול להיות חצי שעה בקלות)
אני מכירה מעט מעוד ילדים גם בגיל חמש שמסוגלים להחזיק חצי שעה
 

בלונד23

New member
זה מאוד מאוחר ובדיוק הפוך...

הגמילה בגיל מאוחר היא איטית וסיוטית.
אצלנו בגלל שהגננת חירבה לנו בגיל שנתיים, הגמילה בגיל 3 ארכה חודשים של סיוט לכולם ובעיקר לילדה.
הסיבה שגמלו מוקדם היא לא כביסות אלא כי ככה צריך לגמול וככה נורמלי.
השתנה על עצים היא סבבה בעיני, מה רע?
בארה"ב הייתי וראיתי במו עיני איך ילדים מחרבנים באמצע החיים בגיל 5 הפול-אפס, מסכנים, לא גומלים אותם בזמן...
 
אפשר להניח לזה בבקשה?

אנחנו לא פה כדי להעביר ביקורת על שיטת הגמילה בארה"ב או על שיטת הגמילה של כל אחד אחר. אני בטוחה שלכל הורה, בישראל ובכל מקום אחר בעולם יש את השיקולים שלו, מערכת הערכים והנורמות שלו, ובסופו של דבר את הזכות להחליט לעשות עם ילדו כראות עיניו.
פותחת השרשור ביקשה עצה, בואו נתמקד בה ובשאלה שלה. תודה.
 

danakama10

New member
כתבתי לך כאן על יתרונותיה

של גמילה מאוחרת -
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/1934/182135438/משפחה/הורים_לפעוטות

כתבתי בהודעה אחרת מה רע על השתנה על עצים.
ילדים בני 5 בלי בעיות מיוחדות לא מסתובבים עם פולאפס. לא ברור לי איך ראית ילד שאת יודעת שהוא בן 5, ויודעת שהוא חירבן בפולאפס. כנראה מקרה ספציפי של מישהו שאת מכירה, וזה לא משליך על מה שקורה ככלל.
 
בעיני זו התנהלות לא תקינה של צוות הגן

נשמע שהגן מתנגד לגמילה.... אני הייתי מתעקשת על תחתונים רגילים לאורך כל היום, חיתול (רגיל או פולאפס ) בשנ"מ ובלילה בלבד בשלב הזה. בשום אופן לא הייתי שולחת ילדה בתהליך גמילה עם חיתול לגן. זה כמו לעבור למוצרים בלי לתת אוכל בכפית אלא רק מטרנה בבקבוק. הייתי בשלושה גנים פרטיים במהלך הגמילה ותמיד קיבלתי את מלוא התמיכה והסיוע בשלב הגמילה, ואם היו עיכובים בתהליך הם היו בגללי - ממש לא בגלל מדיניות בגן. אישית מעולם לא רכשתי פולאפס, עברתי מחיתול רגיל לתחתונים, אבל זו רק אני ונשמע שהיא מתלהבת מהעניין.
 

shagy2dup

New member
החלטה של הנהלת הגן...מה לדעתך אפשר לעשות בנידון?

אם אני אשלח את הילדה עם תחתון בלבד הם יבקשו ממני לקחת אותה בחזרה ולהחזיר עם הפולאפס..
או שיש איזו מדיניות גם בגנים פרטים? לא יכול להיות שהכח הוא בידיים של המנהלת בכל נושא שיש שלא מתאים לה...?
 

giraffelle

New member
ואם יבקשו ולא תקחי אותה?

אני מבינה שהגננת לצידך, והיא זו שמטפלת בילדה בפועל.
אז אולי פשוט להציב עובדה, בלי רעש וצלצולים, כלומר לבי להודיע למנהלת. אם היא בכל זאת תשים לב ותגיד לך לקחת את הילדה, אל תעשי את זה או תדחי ותדחי (נגמרו הפולאפס) ותני לגננת להסתדר עד שתוכיחי למנהלת שאפשר בלי.
 

shagy2dup

New member
המנהלת אמרה לגננת והיא אמרה לי שהדרישה בגן זה פולאפס

לפחות בהתחלה....
&nbsp
כמה זמן זה התחלה היא לא אמרה לי....
נכון שהגננת לצידי אבל היא מקבלת הוראות מהמנהלת של הגן ....שלצערי דיי אטומה בנושא הנ"ל...
&nbsp
בנתיים הילדה החזיקה מעמד עם הפולאפס יום וחצי עד פיקשוש הקקי ....(שזה ברור לי שזאת גמילה אחרת לגמרי).
&nbsp
 
כמה מחשבות על פולאפס וגמילה

תראי, יש מקומות שבהם גמילה עם פולאפס מקובלת מאוד. ארה"ב למשל. שם אין קונספט כזה של להוריד חיתול ולספוג שלוליות (בעיקר כי יש שטיחים מקיר לקיר ופרקטים בכל מקום). וכיוון שרוב חיילי המארינס שלהם לא נשלחים לעירק עם פולאפס, אני מניחה שמתישהו מצליחים לקלוט את העניין הזה גם ככה.
השיטה היא לקחת באופן יזום כל כמה זמן. לאט לאט הילדים לומדים לזהות את הצורך ולהתאפק בין לבין.
אז לבוא ולהגיד באופן גורף שהשיטה הזאת פסולה מיסודה ומאיפה הם הביאו את השטות הזאת אי אפשר. כי זה קיים.
עם זאת, אנחנו לא בארה"ב אלא בישראל, כאן שיטת הגמילה עם פולאפס לא מקובלת ולהיפך, כאן מקובל שאחרי תהליך יחסית קצר בבית מביאים לגן בלי חיתול. אז עכשיו מה? אפשר לבוא ולהגיד שמדיניות הגמילה של כל גן זה דבר ידוע ושהורים צריכים לברר מה המדיניות והאם היא מתאימה להם לפני שהם רושמים לגן. אבל זה "אמרתי לך" שלא עוזר כרגע, מה גם שלפעמים הורים רושמים לגן תינוקת בת 5 חודשים ואין להם שמץ של מושג שהם צריכים לברר דברים שיהיו רלוונטיים לפעוטה בת שנתיים וחצי. אז כרגע את תקועה עם הגן הזה ועם המדיניות הזאת.
יש לך שתי אפשרויות: האחת היא להיכנע ולהביא את הילדה עם פולאפס. אולי ייקח לה יותר זמן אבל היא בוודאי תיגמל סופית גם כך. אם מה שמטריד אותך זה איך להסביר לה אז תגידי שאלה החוקים של הגן ותדגימי לה אילו עוד חוקים יש בגן ששונים מהבית. היא חכמה מספיק להבין ולעשות את ההפרדה. אם היא יודעת לרוץ לבד לסיר אז תלמדי אותה איפה הסיר שלה בגן ותתרגלי איתה איך מורידים את הפולאפ. סה"כ זה לא שונה מאוד מתחתונים. בבית היא תהיה בתחתונים רגילים. סה"כ זה יהיה שלב מעבר של כמה שבועות שלאחריו יהיו לה עוד פחות פספוסים או שהיא תלמד ללכת לבד או לבקש או כל דבר אחר וכל הסאגה עם הפולאפס תסתיים מעצמה.
האפשרות השניה היא להלחם. נכון, זאת מדיניות הגן, אבל את הלקוח המשלם. אני רוצה לראות את מנהלת הגן שמודיעה לך בחודש אפריל שאת מתבקשת להוציא את הבת שלך הגן שלה לאלתר. אם זה יקרה, אני רוצה להיות זו שכותבת עבורך את הפוסט הזועם בפייסבוק העירוני שבו את מספרת כיצד העיפו את הבת ה*גמולה* שלך מהגן כי לא הסכמת להלביש לה חיתול. יש לך גננת לצדך. יש לך ילדה שכמעט ולא מפספסת ויודעת לאותת שהיא צריכה לשירותים. גם אם זה לא מילולית אלא בסימן. את יכולה פשוט לסרב. להודיע בנימוס שהילדה שלך גמולה, שאת מצפה מגן שמקבל ילדים בני שנתיים-שלוש להבין שטיפול בפספוסים זאת חלק מהעבודה שלהם ולכן שאת לא מתכוונת להחזיר את הילדה אחורה לחיתול. נקודה. יעשו לך פרצוף וקצת נו-נו-נו אבל באמת שלא מאמינה שאפשר לעשות לך שום דבר אחר. הילדה שלך גמולה. ילדים מפספסים פיפי וקקי עד גיל 4 בקלות, ולפעמים אפילו מעבר לזה. זה נורמלי. אי אפשר לדרוש מכולם ללבוש חיתול עד התיכון.
 

danakama10

New member
זה לא נכון שבארה"ב

משתמשים בפולאפס כשיטת גמילה. בדר"כ מי שמשתמש בהם זה או לשינה או במצבים מיוחדים (כמו טיסה, נסיעה ארוכה במיוחד).
 

בלונד23

New member
מכירה מקרוב מאוד גן כזה, שחירב לנו את הגמילה

אצלנו הגננת התעקשה לשים חיתול והתנגדה לכל הגמילה בתואנה שהילדה לא בשלה.
זה גרם לשנה פלוס של חוסר גמילה ופשוט חירב לנו את החיים. עד כדי כך.
כי הדבר היחיד שיכולתי לעשות כדי להתנגד זה להוציא מהגן, ולא הוצאתי, וככה הילדה שרצתה להיגמל בגיל שנתיים חיכתה עד גיל 3. זה נורא לא נכון, ההורה חייב להחליט ולא הגן. מה פתאום פול אפס יזום מהמנהלת, איזו חוצפה.
עכשיו כשחיפשתי גן לקטן, אחת השאלות ששאלתי כבר התחלה זה איך הולכת הגמילה. הגעתי לגן שהגננת אמרה לי שהיא היא מחליטה מתי להרשות לילד להוריד חיתול, ומיד פסלתי את הגן.
 
למעלה