גן עריה הגשת ערעור

גן עריה הגשת ערעור

בשנה הבאה בן שלי הולך לגן עריה. לפי החלוקה לאזורים, אנחנו שייכים לגן שנמצא 20 דקות הליכה מהבית ומבית הספר, במקום הגן שנמצא 5 דקות מאיתנו וצמוד לבית ספר. קשה לי לפזר ולאסוף את כולם ממקומות שונים. הגשתי ערעור, ואמרו לי שאין מקום. שהרבה במצבי, וזה נכון. אין הרבה כמוני שגרים ליד בית הספר והגן השני, אבל יש הרבה שיש להם ילדים גם בגן, גם בבית ספר וגם בגן פרטי. ככה שאני באמת לא מיוחדת.
הייתי במועצה, ממש התחננתי. לא עזר.
יש מה לעשות או אבוד לחלוטין?
כמובן שביקשתי שאם מישהו משנה את דעתו ברגע האחרון ( כי זה גן של 3-4 אז אולי לא כולם בסוף ישלחו את בני השלוש) שיודיעו לי. היא אמרה שגם זה יש הרבה שביקשו.
 
אולי...

אם ישנה איזשהי סיבה בריאותית/ רגשית בגללה עדיף שהילד יהיה בגן הקרוב (למשל גן שבנוי בצורה מתאימה יותר/ חבר קרוב/ בעיה בריאותית אחרת - אצילנו יש ילדה שיש לה צליאק ולאמא שלה היה חשוב שהגן יהיה קרוב הבייתה כי היא מביאה לה את כל הארוחות מדי יום) - כמובן שעדיף שהסיבה תהיה מגובה במסמכים מהגננת הקודמת (אם בעיה רגשית למשל), מטפל בילדים/ רופא...וכמובן שאם את בקשר רציף עם העירייה ו"פתאום" תציפי בעיה זה יכול להראות קצת מוזר - אבל אם יש משהו כזה בנוסף לסיבה הטכנית - שווה לנסות...
יש עוד דרך - הפרוטקציה... פחות נחמד...אבל בכנות - אם הייתה לי לא הייתי מהססת...
 
לא, הגשתי את הערעור בזמן

היא רק אמרה שאין סיכוי. לכן חשבתי לנסות עד שיש תשובה רשמית.
הגיוני שאחרי חודש לשאול אם יש חדש? או שזה רק יעצבן?
 
כאמא שמכירה את עניין הקרבה אענה לך שהגיוני לקרצץ גם על בסיס

יומי...אני מניחה שלו הייתי עובדת עירייה תשובתי הייתה שונה כי זה מעצבן - נסי לנדנד בחינניות...ואולי באמת כמי שהציעו מטה לכתוב מכתב נוסף ואז שוב ושוב ושוב ושוב לבקש/ להתחנן/ להציק...גם אצילנו באיזור כמו שכתבו לך מטה - לפעמים זו הדרך שעובדת...
 

בלונד23

New member
אם זה מועצה קטנה אולי אפשר לדבר, להסביר

אצלנו שזו עיר אין שום הקשבה, חברה שלי ניסתה לערער מליון פעם. לא התקבל הערעור שלה, והבת נכנסה לגן שונה מכולם בלי אף חבר סתם כי ככה לא נשאר מקום.
מצד שני היתה אישה שהתעקשה והביאה איזה פרוטקציה ממישהו שעובד בעירייה ובסוף כן אישרו לה לשים את הבן שלה בגן למרות שהוא בכלל משכונה אחרת!
שמעתי שערעורים בערים אחרות מתקבלים. אצלנו בקושי.
 
מה מעצבן?

ששנה שעברה שקלתי לשלוח אותו, הגשנו ערעור והוא התקבל. אבל היה נראה לי נכון להשאיר אותו עוד שנה בגן פרטי, בגללו ובגללי. ועוד אמרתי לבעלי שאשתגע אם השנה לא יהיה מקום אחרי שאישרו בשנה שעברה. והינה זה קורה ��
וניסיתי לדבר, באתי עם הקטנים, שירחמו עלי. לא עזר.
 

בלונד23

New member
אין רחמים בעירייה מותק

זו עירייה.
זה ה- מוסד ללא רחמים.
זה בכלל לא אנשים שעובדים שם אלא רובוטים רשעים.
 
אני הייתי מנסחת מכתב נוסף לאדם הכי בכיר בהיררכיית קבלת

ההחלטות.
נכון שיש הרבה כמוך, נכון שלכולם יהיה נוח יותר לאסוף ולפזר מאותה נקודה, וגם נכון שהרבה הגישו ערעורים ונדחו, והרבה באו להתחנן פנים אל פנים (ונדחו שוב) - אבל ממש לא כל אחד טורח לכתוב מכתב שני ולנסות ולהילחם בבירוקרטיה.
יצא לי כמה פעמים לאורך חיי לעמוד בנקודה של מי שמתעקשת על עניין בירוקרטי מול מערכת לא גמישה, ולמצוא בכל זאת ועל אף הנהלים והתקנים אוזן קשבת.
אין לך מה להפסיד.
בהצלחה!
 
אנסה לכתוב למנהלת מחלקת חינוך

רעיון טוב, תודה. אגב, מספיק לכתוב או גם לקבוע פגישה?
 
אני בדרך כלל כותבת ונותנת למילים לדבר בשמי

המכתב צריך להיות רשמי ומאורגן, עם הפניה לתכתובת הקודמת (הקבלה לגן המרוחק, הערעור, דחיית הערעור), כולל תאריכים (אני נוהגת לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים) - ואז הפנייה האישית שלך (לפנים משורת הדין, בשל מורכבות המצב המשפחתי וכיוצא באלה).
אגב, אם תרצי אשמח לעזור לך בניסוח - את מוזמנת לכתוב לי באופן פרטי.
 
לי המליצו להתקשר במקום לשלוח אימייל או מכתב,

ובמקרה שלי הערעור באמת התקבל.

אבל במקרה שלי המטרה לא הייתה להיכנס לגן אחד ספציפי אלא לעבור מגן אחר - בשני הגנים שציינתי כעדיפים מבחינתי (בגלל מרחק, כולל מרחק מבית הספר) לא היה מקום, אבל כן היה מקום בגן אחר, ואליו שובצנו (והוא הרבה יותר קרוב לבית מאשר הגן הראשון). אני לא יודעת אם באמת לא היה מקום בגנים האחרים או שהמטרה היא שבערעור לא תקבל בדיוק מה שאתה מבקש כדי לא לתת תמריץ לאנשים לערער, אבל אם יש אופציות אחרות לגנים קרובים אליכם או אל בית הספר שגם יהיו לך נוחים פרט לגן הספציפי - אולי יעזור אם תתני כמה אפשרויות (ואז אולי תקבלי אפשרות אחרת, כמו שאני קיבלתי - אבל לא את הגן המקורי ששובצתם אליו שאולי בעייתי לך יותר).
 

מ י כ ל10

New member
להתחנן עוד, ועוד, ושוב, ואז עוד הרבה

אם את רוצה גן באזור רישום שונה זאת בעיה. בעירייה לשעבר שלנו (הוד השרון) נעמדו על הרגליים האחוריות גם כשהצעתי לבוא שלובת זרועות עם מישהו, אבל בכל זאת:
תפרסמי בקבוצת הפייסבוק המקומית - אולי מישהו קיבל שיבוץ לגן שאת רוצה ורוצה להחליף לגן שאתם קיבלתם. אם כן, תבואו יד ביד לעירייה ותתחננו ביחד.
מניסיוני, אין להם שום יכולת ו/או רצון לעקוב אחרי הבקשות לשינויים, כך שגם אם 5 דקות לפנייך הגיע מישהו וביקש לעבור מגן א לגן ב, ואת הגעת 5 דקות אח"כ וביקשת לעברור מגן ב לגן א, אין להם שום יכולת לעשות את ההצלבה ולחבר את שני הנתונים האלה.
מכיוון שאין להם שום יכולת כזו, הסיכוי היחיד להיחרת בתודעתם הוא להיות הנודניקית שמתייצבת כל יום. מי שנמצא בתודעה במקרה ברגע בו מתאפשר מעבר הוא מי שזוכה.
גם לכתוב מכתבים לכל הדרגים ולהתקשר.
אצלנו היו גם מי שאיימו בתביעות. לצערי הרב, אני מבינה גם את הצד של המערכת, אז מבינה, אבל שונאת שונאת שונאת שונאת את הבירוקרטיה המייגעת הזו. מתעבת ממש
בסופו של דבר זה עניין של רצון טוב, ולגיע לאדם שמוכן להפעיל קצת גמישות.
בהצלחה
&nbsp
&nbsp
 
הייתי שוב, התחננתי

לא יעזור, היא אמרה שהגן מפוצץ. שאפילו אם מישהו יעזוב, לא בטוח שישימו עוד ילד במקומו. כי רוצים איזון בין הגנים.
לבן שלי יש חבר מהגן, וגם שם האמא מבקשת את הגן הזה, קיבלה אותה התשובה. היא שוקלת לשים אותו בגן באותה חצר שהוא גן טרום חובה חובה (הגן שאני רוצה הוא טרום טרום וטרום). הילד יהיה בן 4 שנים וחודש. שזה אומר בקושי באמצע של השנתות. קטן מאד פיזית. קוגניטיבית נראה לי בסדר, אבל לא גאון על. די ביישן ולוקח לו זמן להיפתח, לי נראה מאד בטוח בעצמו אך הגננת טוענת שהוא לא מהחזקים. כן מרגיש בטוח עם הגדולים, כי יש לו אחים גדולים, אבל בגן התחבר דווקא לילד הכי צעיר.
בקיצור, נראה לי טעות לשלוח אותו לגן עם ילדים שכולם גדולים ממנו, חלקם בחודשיים אך רובם בשנה. מצד שני, יהיה שנתיים באותו הגן במקום לשנות את הגן אחרי שנה (אחרי שנה, יעבור לאשכול הגנים הזה, שקרוב לבית). וכמובן שנוחות לוגיסטית בשבילי.
אגב, מנחשת שבגן של הצעירים יש שתי סייעות ובגדולים רק אחת, נכון? סייעת נוספת זה בגלל בני 3 בלבד, נכון?
 
לא בכל הגנים של בני 3 יש שתי סייעות

אבל בכל מקרה כן, בגן שהוא טרום + חובה יהיו רק גננת וסייעת.
אם הבן שלך בן 4 ומיועד לטרום אז אני אישית בהעדפה שלי אוהבת לשים עם גדולים ולא עם קטנים. ברור שיש לזה גם הרבה חסרונות, אבל בדרך כלל הילדים שלי התקדמו יותר עם הגדולים. ולהיות שנתיים באותו גן אם יש שם צוות טוב זה מצוין בעיני. (לא אמרת כלום על הצוות בגן, את יודעת משהו על הגננת?) אם הילד גמול ולא סובל מבעיות מיוחדות אלא "רק" מצעירי השנתון, אני לא הייתי מהססת להכניס אותו לגן טרום+חובה אם זה היה לי יותר נוח מבחינה לוגיסטית. אבל זאת אני.
 
מבחינת הגן הוא מיועד לטרום טרום + טרום

שזה בני 3 עד 4.5 בערך. הגן השני הוא טרום + חובה שזה 4.5 עד 5.5 בני גילו שמים עם הקטנים יותר.
הצוות בגנים של הצעירים, מה שביקשתי ומה שקיבלנו נחשב לטוב מאד, בדקתי. נראה לי שגם של הגדולים בסדר, אבל לא בטוח.
 
וואלה מסודרים אצלכם בעיר

אצלנו לא היה ככה. בגן של טרום חובה + חובה היו ילידי כל השנתון. גם ילדים שרק עכשיו מלאו להם 4 וגם ילדים שהיו בני 4.5 בקלות. שתי סייעות קיבלו רק גנים שכולם טרום טרום חובהף לא גנים מעורבים טרום טרום עם טרום. בכל מקרה אני לא חושבת שיש לך מושלם. יש לך אפשרות לרשום לגן הרחוק עם הצוות הטוב והרכב הגילאים שמתאים לך יותר ולהתמודד עם הלוגיסטיקה או לרשום לגן הקרוב בתקווה שיהיה שם גם צוות טוב ולקוות שהרכב הגיל פחות יפריע. אין דרך לדעת מה יהיה.
כמו שאמרתי, אני אישית הייתי שמה בגן הקרוב עם הגדולים ממנו כי הלוגיסטיקה של פיזור ואיסוף משני קצוות העיר היתה הורגת אותי. לדעתי ילד שיש לו אחים גדולים ממנו ההמלצה היא דווקא להכניס לגן עם קטנים ממנו כדי שיחווה קצת את החוויה של להיות גדול ובוגר מאחרים. וגן עם שתי סייעות וצוות טוב זה נכס. אבל בשביל זה צריך פתרון לוגיסטי. אם את יכולה לחשוב על פתרון כזה - מה טוב.
 
ואצלינו בכל הגנים של הקטנים יש שתי סייעות

כי הגנים עמוסים, מעל 30 ילדים.
 
למעלה