שאלת בריכה

הייבי

New member
שאלת בריכה

בן 3.8 מן הסתם עוד לא יודע לשחות. כשאנחנו הולכים לבריכה רגילה אז אני שמה לו מצופים והוא משכשך בבריכת פעוטות. אנחנו מתכננים בקיץ נופש בקיבוץ בצפון ויש רק בריכה רגילה. בשנים קודמות הושבנו אותו בתוך גלגל אבל הוא מתחיל לעשות פרצוף של גדול מדי בשביל זה. אני מרגישה שמצופים לידיים זה לא מספיק יציב. אשמח לרעיונות מנסיונכן מה לעשות.
 
מה זאת אומרת לא יציב? את לא צמודה אליו?

אצלנו או מצופים או גלגל או איזה מתקן ציפה אחר או בלי כלום וסתם על הידיים של ההורה - אבל בכל מקרה תמיד תמיד עם הורה צמוד - גם בבריכת פעוטות אגב. ואם רואים שהוא לא מסתדר עם משהו (כמו מצופים) - מחליפים. אגב, יש גלגלי ים בכל מיני גדלים. שלנו היו עם גלגלים עד גיל הרבה יותר גדול מ-3 (גילוי נאות: אצלנו כולן בנות).
או שאולי התכוונת לגלגלים האלה שיש להם תחתית (כי אמרת שהושבתם אותו)? לזה יכול להיות שהוא באמת גדול מדי - ואז צריך לעבור לגלגל רגיל.
 

הייבי

New member
ברור שצמודה

אבל הוא קצת פחדן ואנחנו רוצים להקנות לו תחושת יציבות וביטחון במים. ננסה להוסיף למצופים גלגל רגיל. תודה
 

abc190

New member
בנוסף למצופים

אפשר לשלב בנוסף למצופים חגורת ציפה מחומר דומה לקלקר כמו החומר ממנו עשויים הגלשנים של הילדים. זה מגיע על חגורה כמה יחידות ריבועיות ואפשר למקם אותם סביב המותניים באזורים שרוצים.
 
גלגל בנוסף למצופים

אנחנו בהתחלה השתמשנו רק במצופים, אבל בגלל שראינו שיש לילד תחושת חוסר ביטחון הוספנו גם גלגל רגיל (בלי מושב). מאז הוא מרגיש חופשי ובטוח במים (גם בעמוקים, אבל כמובן עדיין בהשגחה צמודה). אפילו בבריכת הפעוטות הוא היה הרבה פעמים עם הגלגל (ומידי פעם מוריד אותו).
עכשיו הוא בן כחמש וחצי. בפסח היינו בבריכה וחלק מהזמן הוא פתאם החליט להוריד את הגלגל ולהישאר רק עם מצופים (בבריכה רגילה). זה מאד שימח אותי שהוא מתחיל להרגיש יותר בטוח (אבל כמו שאת מבינה - זה היה עניין של זמן וגיל).
חייבת לציין - לא לוותר על מצופים - מבחינה בטיחותית הם יותר בטוחים מגלגל. רק גלגל זה מסוכן כי אפשר להתהפך עם הראש למטה. הוספנו גלגל בעיקר כי זה נותן לילד תחושת ביטחון.
 
פשוט לא לעזוב אותו לרגע

בגיל הזה הם היו צמודים לאבא שלהם כ-ל הזמן. אני פשוט לא יודעת לשחות אז אני לא פונקציה בבריכה רגילה. בד"כ אני משתלטת להם על הנודל וצפה איתו קצת
אבל באמת שאין אלטרנטיבה. מבוגר אחד על כל ילד שלא יודע לשחות + מצופים למקרה חירום. אבל לא לסמוך על שום אביזר ציפה חיצוני. כולם יכולים להתפנצ'ר / לא להחזיק וכו'. הדבר היחיד שבטיחותי לילד שלא יודע לשחות במים זה מבוגר צמוד.
 

שלגיה73

New member
בעיני מצופים הרבה יותר אמינים מגלגל

כשהבכור שלי היה קטן הוא היה עם גלגל בבריכה, עד שפעם אחת "בזכות" הגלגל הוא כמעט טבע- הראש שלו היה בתוך המים והוא לא הצליח לעלות למעלה בכוחות עצמו. כמובן שהייתי צמודה אליו ומייד הרמתי אותו, אבל מאז אין גלגל רק מצופים.
וכמובן- תמיד מבוגר בתוך המים במרחק הושטת יד מהילד, ולא מורידים את העיניים מהם.
ממליצה על המצופים הכתומים הפשוטים של אינטקס, איכשהו הם הכי איכותיים ועמידים לדעתי.
 
בריכה גדולה רגילה זה קצת "תיק"... כי אין באמת משהו שמאפשר

להם לצוף לבד...אז כל הזמן צריך להיות עם יד אחת עליהם... אני תמיד מתבאסת מהעניין הזה בבריכות גדולות, מה שאנחנו עושים זה שמים חגורת ציפה ומצופים, הבעיה שהם מתהפכים וגם אמצעי הציפה האלה גורמים להם להגיע לזוויות מוזרות, אז כל הזמן צריך להחזיר אותם למצב בו הראש לא בתוך המים...,
מה שעוד אני עושה הוא להביא בריכה מתנפחת קטנה ולמלא אותה ליד הבריכה הגדולה - אם אפשרי - ואז הם משחקים שם - זה הפתרון הכי טוב עבורי - כי לא תמיד יש לי כוח לשהות שהות במים עם ילד תזזיתי...
 

הייבי

New member
תודה וקצת תשובות

בוודאי שאנחנו לא משאירים אותו לבד במים. לא בבריכת פעוטות ובטח שלא בבריכה רגילה. אבל- יש לי ילד קצת פחדן. אז אם הוא לא מרגיש יציב, הוא מיד נתלה לאבא שלו על הידיים ורוצה לצאת החוצה. מהתשובות שלכם אני מבינה שהפתרון הוא גלגל רגיל או חגורת ציפה ביחד עם המצופים. אני אחפש ואת הגלגל הושבה שהיה לנו נאפסן עד שהקטן יהיה מספיק גדול. תודה לכולן!
 
רעיון נוסף מכיוון אחר - ללמוד לשחות

הבן שלי כמעט בן שלוש וכבר שנה שעברה כשהיינו בבריכה (ובים) אך ורק עם מצופים (גלגל זה נורא מסוכן בעיניי, בשנייה יכול להתהפך והראש של הילד במים)
הוא למד די מהר להחזיק את עצמו ולהציף את הראש מחוץ למים, ככה שבטוח שגם שלך מסוגל, אנחנו לימדנו אותו בתמיכה בבטן וכאלה.
השנה אני מקווה שהוא ילך עם בעלי לשיעורי שחייה לפעוטות שגם אם לא יקנו לו מיומנויות שחייה מלאות לפחות ילמדו אותו לצוף קצת יותר טוב ואיך להכניס את הראש למים בלי לשאוף אותם...
 

mafe

New member
זה הפתרון האידיאלי מבחינתי

הבן שלי בן כמעט 4, הולך לשחיית תינוקות כבר כשנתיים. הוא כבר כמעט שוחה, בוודאי שלא טובע. (מן הסתם בגיל הזה השיעורים הם עם הורה ואין מצב שאני לא מסתכלת עליו לשנייה).
גם את הקטן בן 1.10 אנחנו לוקחים לשחייה כבר כמעט שנה.
המטרה שלי היא שידעו להינות במים ולא לטבוע. בקיץ נלך לבריכה, הגדול בלי מצופים ועם הורה צמוד. אם במקרה בטעות הוא מתרחק לשנייה- אני יודעת שהוא יודע לשחות.
דרך אגב, לקבוצה שלנו מצטרפים מדי פעם ילדים חדשים, באותו גיל וללא שום ניסיון בשחייה. מדהים איך תוך מספר שיעורים מדביקים את הפער וצוברים ביטחון במים. ממליצה ממש ממש בחום.
 
למעלה