מה זה, אף אחד לא נגמל פה בפסח? גאה לפתוח שרשור גמילה:))

מה זה, אף אחד לא נגמל פה בפסח? גאה לפתוח שרשור גמילה:))

בן 2.3, התחלנו גמילה לפני שבוע. עם קקי הולך מעולה- מודיע לפני ומתיישב על הסיר (לא הופתענו שכן מזה יותר משנה מודיע לפני שעושה קקי).
לגבי פיפי- אחרי היומיים הראשונים, בהם עשה פיפי(על הרצפה) 3 פעמים בשעה, התייצב הדפוס הבא: הוא מתאפק לפיפי שעות ארוכות (3-4 שעות) ונראה לי שמתקשה לשחרר. מסכים לשבת על הסיר ולשמוע סיפורים אבל לרוב לא יוצא כלום. לפעמים הפיפי יוצא בסיר (נראה לי שדי באקראי, פשוט יוצא לו כשהוא במקרה על הסיר) ולפעמים על הרצפה ואז הוא נראה קצת מבוהל. הוא לא מוכן לעשות בחצר או באמבטיה. משאיר גם את החיתול של שנה"צ יבש. אנחנו באותו מצב ב 4-5 ימים האחרונים.
אז איך מתקדמים? איך מלמדים לשחרר?
אשמח לתובנותיכן המלומדות:)
 
האמת שאתם במצב לא רע

חלק מהעניין של גמילה הוא יכולת ההתאפקות. הילד שלכם מסוגל להתאפק היטב. נפלא. הייתי נותנת לזה זמן. אתם לוקחים אותו איתכם כשאתם הולכים לשירותים? אם לא אז כדאי. אם הוא מסוגל להתאפק 3-4 שעות אז הייתי לוקחת לשירותים לקראת סוף פרק הזמן הזה ולא באמצע. גם מרבה בשתיה (אפשר לתקופה הזאת גם קצת ממותקת, קרטיבים, שלוקים) כדי שיהיה לו הרבה פיפי. בנוסף אולי לא נוח לו לעשות פיפי בישיבה. יש מישהו שיכול להדגים לו כמה כיף זה לעשות פיפי בעמידה ולהשקות שיח למשל? או לעשות פיפי על האבן/פרח/חיפושית?
 
את מכירה הרבה בני שנתיים שמסוגלים לקלוע לחיפושית?

צחוק צחוק אבל את צודקת כמובן. לא נכון לעודד ילדים לפגוע בבעלי חיים. אני מודה שכשהצעתי לבנים שלי לעשות פיפי על חיפושית אני חושבת שכולנו הבנו שמדובר בבדיחה, שלא היתה בה טיפת אכזריות או כוונה רעה, וממילא אף אחד מהילדים מעולם לא הצליח באמת לקלוע לחיפושית כי הם עשו כל כך הרבה רעש כשניסו להתקרב שהחיפושית תמיד ברחה. אבל אני מקבלת לחלוטין את מה שאת אומרת.
 
מצב לא רע כי הוא עושה פיפי 3 פעמים ביום:)

אבל, ברצינות, זה לא נראה לי הכי בריא ומן הסתם, אם מושיבים אחרי שעתיים אמור לצאת משהו, לא?
להשקות עצים הוא מתנגד למרות שאחיו נרתם ללמד אותו, ובכלל מחוץ לבית מתאפק גם כן.
 

Rossay

New member
גם אנחנו התחלנו

אצלנו המצב אחר/הפוך גם בן שנתיים
הורדנו חיתול לפני שבוע בערך חוץ מלשינה
מוכן ללכת באופן יזום ולעשות פיפי בשרותים/ להשקות עצים
אבל צריך לקחת כל שעה בערך ואפילו פחות, אחרת יעשה במכנסיים
על קקי אין מה לדבר לא מוכן לשבת בסיר או בשרותים ופשוט עושה כשצריך או בחיתול או במכנסיים
 
אנחנו בסוף הגמילה, די מופתעים

התחלנו טרום גמילה עם הקטנה לפני כמה שבועות, כשהתחמם, יושבים על הסיר כל בוקר וכל יום לקראת האמבטיה מורידים חיתול לשעה בערך ולובשים רק אחרי המקלחת - וכבר כמעט חודש היא עושה קקי אך ורק בסיר - מה שמפתיע מאד, כי דווקא הקקי היה החלק הקשה עם שני הגדולים.
עכשיו הורדנו חיתול לגמרי ונרשמים פספוסי פיפי כמה פעמים ביום (היא עושה בסיר, ואז את ה'עוד קצת' ממשיכה במכנסיים), כל כך גאה בתחתונים החדשים שלה, שמחה על העצמאות המתפתחת שלה ועל כך שעכשיו היא כמו כולנו ("מספיק עם החיתולים, תזרקי אותם לפח אמא!"). יש לי הרגשה שילדת הפלא השלישית שלי חצי-גומלת את עצמה ושזה יסתיים די מהר. היא שדה הפיצית הזאת ומפתיעה אותי כל פעם מחדש ביכולות שלה.
 
מה דעתכן על גמילה חלקית (בבית בלי חיתול ובגן עם חיתול?)

ניסינו לגמול את הקטנה (בת שנתיים) בפסח, ודי על ההתחלה הצלחנו להגיע למצב שבו היא מתאפקת שעות, מוכנה לשבת על הסיר או על הישבנון בכף מתי שמציעים אבל כלום לא יוצא, ובסוף נראה כאילו בורח לה ברגע שדעתה מוסחת במשהו אחר והיא שוכחת שהיא מתאפקת

קקי עשתה רק בחיתול לפני\אחרי שינה.
התחושה שלי היא שהיא למדה איך לסגור את הסוגרים אבל עדיין לא למדה איך לשחרר

זה היה המצב בעשרה הימים האחרונים, עדיין לא הגענו אף פעם למצב שהצליחה לעשות בסיר.
אני יודעת שזה תהליך לפעמים ארוך ויש סבלנות כמובן, אבל ההתלבטות היא לגבי הגן:
התלבטתי אם לשלוח לגן עם או בלי חיתול ובסוף שלחתי עם חיתול פשוט לפי תחושת הבטן שלי שהיא עדיין לא מוכנה, כיוון שלא הייתה אפילו פעם אחת בבית שהיא הצליחה לעשות בסיר.
בקבוצה בגן יש איתה 20 ילדים, רובם לא גמולים או בתחילת התהליך.
חשבתי להמשיך בלי חיתול אחרי הצהריים אבל בגן בינתיים להיות עם חיתול.
מה דעתכן?
תודה!
 
זה בסדר גמור. כאן בפורום קראנו לזה טרום גמילה

בלי חיתול בבית אחר הצהריים, עם חיתול בגן.
מה שכן, הייתי משוחחת עם הצוות בגן ושואלת מה המדיניות שלהם. יכול להיות שהם עכשיו גומלים את כולם וגם מי שנשלח בלי חיתול בכל זאת משתין בכל פינה אז לא באמת משנה להם והם מוכנים לקחת גם אותה באופן יזום ולספוג שלוליות גם ממנה כי הם במילא סופגים אותן מעוד עשרה ילדים אחרים. ואז הרווחת כמובן.
ויכול להיות שלא, והם מצפים שתהיה גמולה ממש לפני שאת שולחת אותה בלי חיתול ואז גם נחסכה ממך ההתלבטות. בכל מקרה כדאי ליידע אותם כי אם במקרה היא תבקש ללכת לשירותים בגן או תביע איזושהי אי נוחות מזה שיצא לה ושאר ענייני מודעות שקשורים לגמילה יהיה נחמד שידעו ויבינו אותה.
 
תודה על התגובה שושן


בגן המצב הוא כמו שתיארת באפשרות הראשונה - מלא ילדים עושים להם פיפי בכל מקום

עמדתה של הגננת היא לשתף פעולה עם מה שההורים מבקשים - כך שזה תלוי בי - אם אשלח אותה בלי חיתול הם ינסו לעזור לה כמה שניתן, אבל לדעתי הם עלולים לפספס אותה בגלל כמות הילדים בכלל וכמות הנגמלים בפרט.
אמרתי לגננת שאם היא תבקש ללכת לשירותים שיקחו אותה אפילו שהיא עם חיתול.
אני חושבת שאחכה עד שיתחילו להיות הצלחות כלשהן בבית, ורק אז אשלח בלי חיתול לגן.
 

הייבי

New member
למה לא פיפי בעמידה?

הדרדס שלי לא אהב לעשות פיפי בסיר. עד הגמילה היה עושה כל ערב בסיר לפני האמבטיה. כשהתחלנו גמילה מסודרת לא הסכים לשבת על הסיר ומיד עבר לעשות בעמידה "כמו אבא". מהניסיון שלי כדי להקל על השחרור צריך שרפרף נוח שהם עומדים ביציבות ומרגישים ביטחון ועוזר לעשות להם קולות של פשפשפפש באוזן. אנחנו גם אימצנו מנטרה "פיפי בוא פיפי בוא" הוא היה קורא את זה וזה היה עוזר לו לשחרר. אני יודעת שיש כם כל מיני מדבקות שאפשר לשים בתוך האסלה שאמור לעודד אותם לקלוע. לחברה שלי הצבעוניות שהפכה את החוויה למשחק עזרה לבחורצ'יק להשתחרר.
 
למעלה