פעוט תזזיתי

שירן19891

New member
פעוט תזזיתי

היי לכולן, אשמח להתייעצות.
הבן שלי בן שנה ושבעה חודשים. ילד חייכן, חברותי, מראה ונותן אהבה, אוהב נשיקות ודגדוגים, מבין הכל, מדבר ומברבר בלי סוף אפילו התחיל לחבר מילים- הכל "לפי הספר".
בחצי השנה האחרונה מה שהתחיל כשובבות נהיה יותר קיצוני. אנחנו לא יכולים ללכת איתו כשהוא בעגלה לשום מקום, הוא תוך שנייה מאבד את הסבלנות מלשבת בעגלה ומגיב בצרחות בעיטות, מכות עצמיות ובכי, לפעמים אפילו ברחוב כשהרמזור אדום וצריכים לעצור לרגע הוא ישר נכנס להיסטריה, גם כשאני מסבירה לו שהרמזור אדום ועכשיו הרכבים עוברים, לא עוזר כלום הוא צורח עד שהרמזור מתחלף.
גם כשהוא לא בעגלה הוא מאוד תזיזתי- רץ ממקום למקום, לא אוהב לתת יד או ללכת לידינו הכל בריצה לכל עבר וממקום למקום תוך שניות.
אשמח להתייעצות איך להתמודד ומה לעשות או פשוט לחכות שיתחיל יותר להבין כשיגדל.
 
נשמע שגם בעניין הזה הוא מתפתח לפי הספר.

אחרי שהם מתחילים ללכת הם לא רוצים לשבת בעגלה, וכשהם לומדים לרוץ הם רצים... ככה זה פעוט. מה שעושים זה לוקחים אותו למקומות שבהם בטוח להתרוצץ כמו גן משחקים או גינה או משחקייה בחורף.
 

danakama10

New member
להתרוצץ ממקום למקום

ולרוץ עוד ועוד ולא להיות מוכן לתת יד, זה הכל מוכר. משהו שהשנים ימתנו.

א ב ל, זה לא אומר שאת לא צריכה לחנך אותו, שכאשר את אומרת לא לרוץ, אז לא רצים. כשאת אומרת נותנים יד, הוא חייב לתת לך יד. אני חושבת שאפילו שהוא כל כך צעיר, הוא כבר יכול ללמוד.
את יכולה לקחת אותו לפארק שיש בו מרחבי דשא או גינה מגודרת היטב. תגידי לו, אתה יכול לרוץ פה כמה שאתה רוצה. כשאני קוראת לך אתה צריך לעצור ולתת לי יד. יש מצבים שעלולים להיות מסוכנים ולכן אתה חייב להקשיב לאמא. אם אתה לא מקשיב, נצטרך לחזור הביתה. תני לו לרוץ, ואחרי זמן מה קראי לו לעצור ולבוא אלייך. אם הם מתעלם, מיד רוצי אחריו ותפסי אותו, ותגידי שצריך לחזור הביתה כי זה מסוכן כשלא מקשיבים לאמא, אבל תוכלו לנסות שוב למחרת.

מהר או לאט הוא ילמד להקשיב לך, ואז יהיה הרבה יותר קל (ובטוח) איתו. אל תשכחי לאפשר לו לרוץ הרבה ולא להגביל אותו כל הזמן.
 
לגבי מקומות מסוכנים...

לגבי לתת יד כשהולכים ליד כבישים (ובודאי בחציה) - אם הוא לא בעגלה, בגיל הזה, כל עוד הוא רץ ומתרחק ממך, אין ברירה וצריך להחזיק יד בכח. הקטן שלי לא רצה והתעצבן, אבל כשהוא ראה שאני עיקבית לאורך זמן ולא מוותרת הוא נכנע.

ועוד משהו - הגדול שלי פעם אחת רץ כל כך מהר לכביש והצלחתי להשיג אותו רק כשהוא כבר היה באמצע הכביש (פחד אלוהים - למזלי זה היה בשבת והתנועה אצלינו מועטה בשבת). אני כבר לא זוכרת בדיוק את הגיל (נראה לי יותר גדול משנה ושבע), אבל זה היה גיל שבו הסברים עוד לא ממש מועילים. מאז התחלתי לשחק איתו משחק שכשהוא רץ ואני צועקת עצור, הוא עוצר (ככה גם שלטתי שהוא לא יתרחק יותר מידי). לא יודעת אם זה היה עוזר בזמן אמת, אבל זה היה הרעיון היחידי שהיה לי...
 
למעלה