התלבטות לגבי השנה הבאה

התלבטות לגבי השנה הבאה

אין ברירה, הפעוט חייב לעבור לגן ערייה (יהיה בן 4 בספטמבר ובגן שלו כל הגדולים עוזבים). הבעיה היא לוגיסטית. הגן מתחיל ב- 7:30 שזה אומר שלא אספיק להגיע לעבודה לפני 8. שזאת שעה מאד לגיטימית לקבוע ישיבות, ולא תמיד אוכל לבקש לדחות. מה עושים במצב הזה?
הגדול הולך לחטיבה, וייצא בהסעות לפניי. השני יהיה בן 9, הגן צמוד לבית ספר, אבל הוא מאד לא בוגר ובנתיים לא הכי מסתדר עם הפעוט. היות והגן נעול, לא אוכל להשאיר אותם בחצר הגן (שזה כן יכול היה להיות פתרון לרבע שעה). אז מה עושים במצב כזה?
בעלי יוצא מוקדם ולא יכול להיות הפתרון.
איך אתם מסתדרים בבוקר?
 
לדעתי מה שעושים זה ליידע בעבודה שזה המצב.

להגיע ב-8 לעבודה נשמע שעה סבירה - כתוב לך איפשהו בחוזה שאת צריכה להגיע מוקדם יותר? אם כן - צריך לשנות את החוזה. קשה לי להאמין שיעשו לך בעיות או ירצו לפטר אותך כי את מגיעה "רק" ב-8 לעבודה.
 
לא הבנת

חברה ממשלתית, הסכם קיבוצי, "שעון גמיש" - אמורים להתחיל ב- 7, אבל מותר להגיע בין 6 ל-8. בגדול, יש לי אישור חריג להגיע אחרי 8. וזה מה שיקרה תמיד אם אשים את הילד ב- 7:30 בגן כי יש לי נסיעה של 40 דקות.
אבל זה לא יעניין אנשים אחרים , חלקם בכירים מאד, אם יתחשק להם לקבוע ישיבה ב- 8 שזאת שעה סבירה ביותר.
 
כמה זה קורה באופן מעשי שקובעים ישיבות ב-8?

ולא כל כך הבנתי גם את התאור הנוכחי - גם עד עכשיו היה לך אישור חריג להגיע אחרי 8, וגם עד עכשיו הגעת תמיד אחרי 8? אז איך הסתדרת עד עכשיו עם הישיבות ב-8?
 
או שמוצאים נערה/אישה שלוקחת לגן בבוקר או שמאחרים

הבייביסיטר שלנו עובדת אצל מישהי שהיא בעצמה סייעת בגן וצריכה להיות בגן עוד לפני 7 וחצי. אז הבייביסיטר באה אליה ב-7 ולוקחת את הילדים שלה למסגרות שלהם. זה מתאים לתיכוניסטיות, סטודנטיות ונשים מבוגרות/שכנות.
האפשרות השניה היא להודיע בעבודה שהחל מהשנה הבאה את לא מגיעה לעבודה לפני 8 וחצי, את כמובן תשלימי את חצי השעה החסרה בסוף היום, אבל את מבקשת להתחשב ולא לקבוע ישיבות בשעות מוקדמות. סוגרת את היומן באופן קבוע עד 8 וחצי וזהו. אנשים יתרגלו.
 
ואיך אני מוצאת בייביסיטר למדי פעם?

הרי אני אדע בהתרעה קצרה, וזה יקרה רק מדי פעם.
או שלקחת מישהו קבועה לבקרים?
השאלה מי תסכים לבוא לחצי שעה.
תיכוניסטיות יוצאות מוקדם, וביישוב שלי אין כל כך היצע.
אז מישהי תסע חצי שעה בשביל לעבוד חצי שעה?
 
אז תחפשי מישהי קבועה

ותגיעי לעבודה באופן קבוע בשעה 8. לא חושבת שתמצאי מישהי כזאת למדי פעם, אלא אם כן זאת תהיה אמא אחרת מהגן שתסכים לעשות לך טובה. בהנחה שיש לך ישיבות כאלה פעם בחודש ולא פעמיים בשבוע. זה תלוי בעבודה שלך.
אנחנו הרבה פעמים עושים קאר פול עם השכנים או משהו כזה, אבל כשאני אומרת הרבה פעמים אני מתכוונת 3-5 פעמים בשנה.
 

הייבי

New member
אנחנו מתחלקים

חלק מהבקרים בעלי לוקח ומגיע קצת יותר מאוחר וחלק אני. מי שלא לוקח יוצא מוקדם ממש כדי להשלים שעות/עבודה. במוצאי שבת אנחנו פותחים יומנים ומתאמים לפי הפגישות והלו"ז של שנינו ודואגים ליידע אחד את השני כשנקבעות מראש ישיבות מוקדמות כדי שהשני יסגור יומן. לי אישית לא מתאים שבייביסיטר תפזר בבוקר. אני רוצה את הזמן הזה בבוקר איתם וחשוב לי גם שהצוות יראה אותנו כי כשאוספים בצהריים יש רק את הצוות של הצהרון. במקרה שלך אם בעלך לא יכול להתחלק אחתך, אולי את יכולה למצוא מישהי לפחות לחלק מהבקרים ואת השאר באמת לסגור ביומן.
 

MotheRonit

New member
לדבר עם הסייעת של הגן שבתשלום כמובן תגיע יותר מוקדם על מנת

להיות איתו החל משעה 7:15 אם אפשרי מבחינתה
 
אולי תבקשי מפתח לשער של הגן

אולי תבדקי אם יאפשרו לך לשכפל את המפתח לשער של הגן, ככה שתוכלי להכניס אותם לחצר במיקרים האלה.
בגן פרטי ראיתי כבר מקרים שנתנו להורים מפתח לשער.
לא יודעת אם יש מדיניות בנושא בגן עיריה, או שזה נתון לשיקול דעתה של הגננת.
 
אין סיכוי שיסכימו

זה אשכול של 4 גנים. הגדולים שלי למדו שם. ותמיד חיכינו ליל השער עד שהסייעת עם המפתח תגיע. כך יצא לפעמים הגיעה סייעת של גן אחר שלא הייתה אחראית על השער וגם היא חיכתה.
 
אופציות

1. בייביסיטרית - ניתן למצוא על ידי פרסום בקבוצות פייסבוק/וואטאפ רלוונטיות - אולי אפילו קרובת משפחה של אחד מילדי הגן הנוכחי/הגן בשנה הבאה.
2. בקשה מקרוב משפחה לסיוע.
3. חלוקה עם בן הזוג.
4. חלוקה קבועה עם הורים נוספים בגן.
5.לבקש "טובה" מהורים בגן בימים בהם יש פגישות בשמונה.
6. להתאגד כמה הורים ולמצוא מישהי שתשגיע על הילדים לפני פתיחת הגן.
 

בלונד23

New member
לא יודעת, אבל אצלנו אין אמא שמגיעה לעבודה ב8

זה פשוט לא אפשרי עם הגנים ועם נסיעה. המנהלים מורידים לנו כסף על הזמן שנעדרות (כל דקה וזה מרגיז) אבל לפחות מקבלים את זה. ישיבות? קובעים פי האנשים ולא שרירותית. למה שלא יקבעו ישיבות ב9?
 
במצב כזה את חייבת לשריין בייביסיטר

שתבוא בבוקר, תעזור לך לארגן ולהביא לגן.
להשאיר אותו עם אח גדול או להיכנס לבד לגן זה ממש לא פתרון טוב.
אולי יש לך שכנה מבוגרת שיכולה לעשות זאת תמורת תשלום?
&nbsp
אמא שלי עשתה משהו דומה בעבר ואומנם זה היה ממש כסף בקטנה כי שילמו לה על השעה הזו פחות או יותר כמו שעת בייביסיטר- אבל זה היה נחמד ולא דרש ממנה הרבה וכשהיא לא יכלה מסיבה כזו או אחרת- הייתה עוד בייביסיטר שאפשר להקפיץ. לכן חשוב שיהיו כמה אופציות לגיבוי.
 

בלונזית

New member
כמה רעיונות

תתחלקי עם בעלך בימים שמביאים לגן. תבקשי להתחיל ב 8:10 את העבודה תמצאי עזרה בתשלום- או אמא בתשלום שתיקח את הילד לגן
 
למעלה