התייעצות גן

בלונד23

New member
התייעצות גן

בספטמבר בני יהיה בן שנה ב"ה, ואני מתלבטת בין 2 גנים שהם באותה בעלות, אחד פועל כיום והשני עתיד להיפתח באותה הנהלה שנה הבאה.

גן א: מבנה גדול וישן, שהייתי בו והוא נעים לי.*מרחק נסיעה קצרה* מהבית שנעבור אליו. עם חצר גדולה וישנה. קבוצה של שנה עד שנתיים שיש בה 25 ילדים ו5 נשות צוות. (יש גם קבוצת גדולים בחלל נפרד). הגננת צעירה אך ותיקה בגן וחמודה.

גן ב: מבנה קטן יותר *במרחק הליכה* מהבית שנעבור אליו. גם הוא ישן, (טרם ראיתי ואלך לראות בקרוב במידת האפשר... כי משמש כיום לגן אחר). גם בו יהיו 2 קבוצות אבל 18 ילדים בקבוצה עם 4 צוות, כשהקטנים יהיו מגיל 10 חודשים עד 1.7. תהיה גננת חדשה וצעירה (שאני מתכננת לפגוש מתישהו) וסייעות מנוסות. האוכל זהה - יבושל ע"י אותה מבשלת.

אז מה בעצם ההבדל?
1. מרחק נסיעה לעומת מרחק הליכה (חשובה לי הלוגיסטיקה כי יש לי לאסוף גם את הגדולה שתלמד בכיוון אחר),
2. גננת ותיקה לעומת גננת חדשה,
3. וקבוצה גדולה שבה הוא יהיה הכי קטן, לעומת בינונית שיש בה יותר קטנים ממנו.

נראה לי שבגן ב, הקרוב יותר לבית, יהיו גם כנראה יותר שכנים מהשכונה וזה גם חשוב לי כי נהיה חדשים בשכונה. אבל גם בגן המרוחק יותר יש ילדים מאותה שכונה.

מה אומרות? אולי יש היבטים שלא חשבתי עליהם?
 
אני הייתי מכירה את הגן במרחק הליכה

זה יותר נוח לוגיסטית ואני מעדיפה קבוצה קטנה יותר לגיל הזה. גם הייתי מעדיפה שהילד יהיה באמצע מבחינת גיל ולא הכי קטן בקבוצה של 25 גדולים ממנו.
ספרי לי בפרטי איזה גנים אלה? אולי שמעתי משהו עליהם ספציפית...
 
אני בעד הגן הקרוב

גם אני מעדיפה קבוצה קצת יותר קטנה לגיל הזה.
כשרשמתי את הגדולה לביה"ס השקעתי בהמון שיקולים ולא כ"כ התייחסתי ללוגיסטיקה. בסופו של דבר בחרתי עבורה את בית הספר הקרוב, במרחק הליכה קצר מהבית, כשבית הספר השני במרחק של כמה דקות נסיעה.
עכשיו, עמוק בתוך שנת הלימודים, אני יודעת להגיד שזה הבדל עצום בבוקר ואחה"צ.
 

בלונד23

New member
אני מאוד מתייחסת ללוגיסטיקה

זה פן חשוב לי במיוחד שזה לשנתיים שלמות.
אני תמיד משתדלת שגנים יהיו מרחק הליכה, אפילו אם הרבה הליכה. לא חסרו לי מקרים של אוטו לא מניע, סבתא שהוזעקה, וכו וכו.
 
לגבי שכנים

לגיל שנה - שנתיים זה ממש לא שיקול.
עדיף שלא יהיה הכי קטן. אבל אולי יהיו עוד הרבה ילדים בגילו בדיוק בגן א', שווה לבדוק.
18 ילדים על 4 גננות זה הרבה יותר טוב מ- 25 על 5 (לא רק בגלל היחס אלא בגלל שיש הבדל עצום בין 18 ל- 25 ילדים).
אבל חשוב לבדוק מה זה אומר בפועל. לדוגמה, בגן של בני בן ה- 3, אמרו שיש 5 נשות צוות. בפועל, עד 7:30 יש סייעת אחת, אחר כך באות גננת וסייעת נוספת. וב- 4 הגננת הולכת. אחת הסייעות שספרו היא המליפה את הקבועות כשהן בחופש. ועוד אחד, בעלת הגן, נמצאת כשצריך (סייעת מאחרת או חולה ).
אז חשוב להבין מה זה אומר.
 

בלונד23

New member
לגבי הגיל

הקבוצה בגן א כבר סגורה - הרישום הושלם והוא יהיה בוודאות הכי קטן עם עוד שניים קצת יותר גדולים והשאר ממש גדולים ממנו. אז כן, יהיה הכי קטן... עכשיו אני קולטת שזה רע...
&nbsp
ברור לי ש5 נשות צוות שאמרו זה ממש לא 5 כל הזמן, ולו גם מפני שהמנהלת מחשיבה את עצמה כאשת צוות והיא לא תמיד נמצאת. אבל בכל גן שהכרתי היו שינויים לאורך היום.
&nbsp
בקיצור בודקת לעומק כעת את הגן השני
 

הייבי

New member
הייתי הולכת על הקרוב

יש לו יתרונות בעיני ב: קרבה - לדעתי לוגיסטיקה זה חשוב. יחס ילדים לנשות צוות - לדעתי קבוצה של 25 זה יותר מדי כקבוצה בגילאים האלה. מיקום בקבוצת גיל - זה לא אסון בעיני להיות הכי קטן בקבוצה אבל עדיף להיות באמצע אם מתאפשר. לגבי גננת חדשה/צעירה - בהנחה שזה מפוצה על ידי סייעות ותיקות ומנוסות זה לא נורא לדעתי. היא בהחלט עשויה לבוא רעננה ונמרצת שזה אפילו יתרון.
 
לדעתי גן ב'


קירבה לבית ברמת הללכת ברגל זה משהו יקר ערך בעיני וגם מאוד נוח אם נעזרים בבייביסיטר כי אז זה לא מחייב אותה להגיע עם רכב.
הגן השני נשמע יותר טוב בעיני- כתבתי לך במסר למה
 
למעלה