שאלת בובת פרווה

שאלת בובת פרווה

מאיזה גיל לא מסוכן שילד יישן עם בובת פרווה? האם משנה הגודל?
בשבוע האחרון גם הקטן, בן שנה וחצי, עושה בעיות בלהירדם לבד.
"גנבנו" מאחיו הגדול בובת כלב גדולה ורכה, והקטן חיבק אותה ונרדם.
אחרי שנרדם, ישר לקחנו לו את הכלב.
אני יודעת שעד גיל מסוים הוא יכול להיחנק.
נראה לכם שנה וחצי זה כבר בסדר?
 
אני לא הייתי נותנת בובת כלב גדולה ורכה

לשינה בכלל. הבובות שאנחנו נותנים לשינה קטנות יחסית ולא בעלות פרווה ארוכה, כך שהסיכוי להיחנק מהן אפסי. הקטנה ישנה בכלל עם חיתול בד עם קישוטים שהיא אימצה (לא כתינוקת - לפני כמה חודשים, והיא כבר בת 3 פלוס - קודם לא היה כלום. לאחרונה גם קנינו לה כרית). הגדולה ישנה בגיל שנה וחצי עם בובת מיני מאוס קטנה. לדעתי קני / תני לו משהו יותר מתאים - לא משהו שאפשר לקבור בו את הראש.
 
אבל מספיק שהבובה תכסה לו את האף

כדי לסכן אותו, לא? ואז גם קטנות יחסית מסוכנות.
הוא רוצה משהו לחבק.
אחרת, הוא תופס לי את היד ולא משחרר.
 
הבובה שנתנו (של מיני)

היא מעוגלת, וקשה שיקרה שהיא במקרה תכסה את האף. לעומת זאת, לא יודעת אם יש לך בובת כלב גדולה כמו שלנו, אבל בשלנו אפשר ממש לשכב עליה כמו כרית והפנים שלך מכוסים לגמרי בפרווה שלה. את יכולה לנסות בעצמך להיחנק מבובת הפרווה. גם אצלנו הן מחבקות את המיני (למעשה, יש לנו מיני קטנה ואחת יותר גדולה - אבל גם היותר גדולה לא מאוד פרוותית ואין לה אזור שאפשר לשכב עליו כמו כרית).
 
את אומרת שכל עוד הוא לא יכול לשכב עליה זה בסדר?

כי אם הוא רק מחבק, זה בסדר?
הוא באמת חצי חיבק חצי שכב על הכלב.
 
אני אומרת שלא כל הבובות שקולות

מבחינת הפוטנציאל לחנק - ושכדאי לך לבדוק את הבובה הספציפית ולראות אם אפשר להיחנק ממנה בקלות או לא. אם תצמידי משהו לאף אפשר להיחנק מכל דבר (כולל השמיכה - ואני משערת שהוא כבר כן ישן עם שמיכה), אבל לא כל הדברים שקולים מבחינת הסבירות להגיע לפוזיציה שתאפשר להיחנק כשישנים. אולי תנסי באמת בשלב הראשון לתת לו חיתול בד (מהסוג ה"נושם") - אולי הוא כן יסכים לאמץ את זה (אצלנו לא ניסינו, היא פשוט מצאה את זה, אימצה את זה וזהו).
 
דעתי האישית בלבד? זה לא משנה בגיל הזה

ההמלצה על הימנעות מחפצים במיטה היא לתינוקות קטנים ממש שלא מסוגלים להרים את הראש או להזיז משהו שנופל עליהם וכדומה. ברגע שילד מסוגל להתהפך, לקום, להעיף עם היד משהו מהפנים וכן הלאה בעיני אין שום בעיה. שוב, אני לא סמכות לענייני בטיחות אבל אם זה היה בן השנה וחצי שלי שהיה רוצה לישון עם בובה לא הייתי מונעת ממנו.
 
כן, אני בהחלט על הצד ה"זהיר" יותר של הסקאלה

(נראה לי שאני מגדירה אותו
). כשהראשונה נולדה, עוד מותר היה מגן ראש ושמיכה. כשהשלישית נולדה כבר לא, וזה היה מאוד משעשע לראות ילדה מוטלת באמצע מיטת תינוק ריקה לגמרי, בלי שמיכה או מגן ראש, כאילו זנחו אותה שם
.
 

זלופית

New member
היא לפחות נולדה בקיץ?

כי יש לי תחושה שמהצד של התינוקת זה היה קצת פחות משעשע... אני לפחות לא הייתי רוצה לישון בצורה כזאת בחורף, במיטה ענקית בלי שום דבר להתעטף או להתכרבל איתו.
אני גם חושבת שההנחיה הזאת להשכיב בלי מגן מיטה היא תמוהה ביותר וממש לא התייחסתי אליה אחרי שיצאה. לדעתי חשוב שלתינוק יהיה טוב ונעים במיטתו, מה שישפיע על איכות שנתו וכנגזרת מכך על איכות חייו.
אבל אולי אני באמת לא דוגמא כי אני גם השכבתי את הקטנה שלי על הבטן במהלך היום כבר מגיל שבועיים, אחרי שראיתי שזאת הדרך היחידה שהיא ישנה יותר מ-20 דקות רצופות ובלילה היא על הבטן מגיל 4 חודשים (איך שהתחילה להתהפך...).
אני לא תופסת את ההנחיות של משרד הבריאות כאמת אבסולוטית, זה קצת קשה לאור העובדה שהם משנים את ההנחיות שלהם חדשות לבקרים. יש לי שיקול דעת ותחושות אימהיות ואני סומכת עליהם קודם כל. לפעמים אני מחמירה יותר מההנחיות ולפעמים מקלה יותר
 
לא, וזה לגמרי לא רלבנטי, כי מי שנוהג לפי ההנחיות

גם דואג לטמפרטורה ספציפית בחדר (21-22 מעלות, כמדומני)
.
 

yaelal1

New member
הסטטיסטיקות של מוות בעריסה צנחו ב50% אחרי שיצאה ההנחיה

להשכיב תינוקות על הגב.
אין לזה אח ורע בעולם הרפואה.
אז עבורך - תעשי כראות עינייך. אבל "להפיץ את הבשורה" כאילו ההנחיה הזאת היא היסטריה זה ממש לא אחראי מצידך.
 

זלופית

New member
לא דיברתי על ההנחיה להשכיב על הגב, אלא על מגן הראש...

ואני לא "מפיצה את הבשורה" על שום דבר, כתבתי את דעתי ואני עומדת מאחוריה - כל עניין האיסור על מגן הראש נראה לי כמו שטות גמורה - יש מגינים קשיחים כמו מזרון וניתן לקשור אותם בצורה כזאת שהם לא יזוזו סנטימטר - ככה שהטענה שתינוק ייחנק ממגן ראש שכזה נראית לי הזוייה.
תינוק זז המון במיטה, ישן בצמוד לסורגים, מחפש איפה להתכרבל ולכן דוחף את הראש לפינת המיטה הרבה פעמים וגם עם מגן ראש עדיין מקבל מכות פה ושם, דוחף רגליים בין הסורגים ונתקע שם וכו וכו - אז בלי כלום... מסכן כמה מכות הוא עלול לקבל מהמיטה. ואני רוצה גם שיהיה לו נוח ונעים, זה הכל.
 

shibolet101

New member
את קצת סותרת את עצמך

"דוחף את הראש לפינת המיטה" זו בדיוק הדרך להחנק מהמגן
ובמיטה שלהם מספיק גדולה כדי שהם לא באמת יצליחו להגיע לפינות שלה בהתחלה כשהם עוד לא זזים כמעט
 
אני עם שושן - גם אני, לו מדובר היה בילד שיודע

להזיז את עצמו אם משהו מפריע לו וכן להזיז את הדבר המפריע לא הייתי מתרגשת משינה עם בובה - אך זה עניין של גישות...אני בגיל שנה וחצי אפשרתי לילד שלי לאכול ענבים לא חצויים ועגבניות שרי לבדו וידוע לי שבטיפת חלב הם ממש מתנגדים לזה...
 
עשית לי התקף לב עכשיו


אגב, צימוקים מותר, אז פעם הייתי צריכה לבוא לגן לשלוף צימוק מהאף של אחת הבנות
.
 
גם הבת שלי אכלה עגבניות שרי שלמות מגיל שנה

אמנם בהשגחה, אבל אפילו בתמיכת הצוות המטפל בה (ילדה מיוחדת). ובקיץ כשהיתה בת שנה וחצי בערך היה לנו שיח קטן של עגבניות שרי במרפסת והיא היתה זוחלת לשם בכל הזדמנות ואוכלת אותן ישר מהשיח.
 
אגב, מהניסיון שלי, גזר הוא המסוכן - שתיים משלוש הילדות

נזקקו להיימליך בינתיים (טפו טפו טפו) - שתיהן בגלל גזר.
 
אצלי לכולם יש בובות פרווה

לגדולה בובה ענקית ושטוחה (דמוית כרית) עם שערות רכות, והיא לרוב ישנה עליה, אבל לפעמים היא שמה אותה על הראש ונרדמת ככה. לאמצעי בובה שמנמנה שבעיקר אפשר לחבק ולקטנה בובה קצת רזה יותר של חיה אחרת. כולם עם הבובות לפני גיל שנתיים, ביום ובלילה.
 

במבי264

New member
מבט מזווית טיפה שונה

הבת שלי אימצה לעצמה בובה ענקית שהיא סוג של כרית (של מילגה, שקיבלנו מתנה ללידה) מבד לא נושם, ולא רק שהיא ישנה איתה כבר למעלה משנה, היא גם גוררת אותה בבית ממקום למקום. אנחנו לא נוסעים לשום מקום בלעדיה אחרת היא לא תרדם בלילה, ובגלל הגודל זה ממש לא נוח. קצת פדיחות להגיע למלון בנופש עם בובת ענק, שלא לדבר על כביסה, שחייבת להיות ידנית. אז הטיפ שלי הוא שאם כבר נותנים לילד חפץ שיהיה אובייקט מעבר, אז שיהיה מבד נעים, בגודל סביר, ושקל לכבס...
 
למעלה