מתנה לקולגה בסוף הריונה

משב של רוח חיובית


זה מה שאני קוראת בהודעות שלך.
הפתיחות שלך עם העובדת ובן זוגה מדהימה.
והיכולת שלהם לומר מה הם רוצים וצריכים, מדהימה לא פחות.

עשית לי שמח בלב. תודה!
 
כנ"ל...

אני מפחדת מההגעה של ההורים לאחרי הלידה... במיוחד שאני אדם שמאוד זקוק לשקט שלו ולא ממש אוהבת שעוזרים לי...
ברור לי שזה יקל שיהיה מישהו שישמור על הבייבי אבל נגיד אני מאוד בררנית באוכל כך שלא יעזור לי אם יבשלו לי, ולעשות כביסות וכו'- זה במרתף כך שאולי זה יעזור אם יהיו איתה תוך כדי שאני יורדת לשים במכונת כביסה ומייבש- אבל כביסה זה משהו שאין בעיה שגם הבעל יעשה כשחוזר מהעבודה...
&nbsp
בשבילי מודה שזה קצת עול שמגיעים לעזור, במיוחד שעם אמא שלי מלאת הכוונות- זה לרוב נגמר בזה שהיא פשוט מציקה לי ודוחפת את עצמה ואבא שלי שמשתעמם אבל לא רוצה ללכת להסתובב לבד- מציק לכולם ורוצה לאכול בשעה הקבועה שלו ומחרחר מריבות וכו'...
&nbsp
למזלי הם יגורו בסאבלט כך שלפחות זה לא יהיה 24/7...
מתכוונת לשלוח אותם להרבה טיולים כדי שיהיה לי גם אוויר לנשימה. בלי תינוקת/הריון הביקור הקודם שלהם היה מאוד קשה לי כך שמשערת שעם ההורמונים זה בכלל יהיה לא פשוט.
&nbsp
אבל אם זה משהו שהמשפחה ביקשה- בעיני זה מקסים. נשמע כמו מקום עבודה מושלם!
 

MotheRonit

New member
אם יש מישהו שאני סומכת עליו זאת את

טרמפולינה ושירים לידך, והילדה מסודרת בזמן שאת עסוקה עם הכביסה.. בהמשך לתת לשחק עם אטבים... וכו'... אני לא צריכה לספר לך... תפור עליך
 
אין מכונת כביסה בבית


זה במרתף כך שאם אני לבד- זה יהיה לקחת אותה איתי. לא סיפור אבל פחות נוח ודי רועש שם.
&nbsp
 

MotheRonit

New member
רועש? זה רעש לבן, לא?


ואני פשוט הייתי משאירה שם איזה טרמפולינה (לא מהחלליות) וקופסא עם משחקים... את תסתדרי.
 
חחח לא דואגת


הכי הרבה- בעל מגיע בערב ועושה כביסה

&nbsp
גם ככה הוא לוקח חופש לשבועיים שלוש הראשונים, ככל הנראה...
 

Ani15

New member
למרות שאת מקצוענית בטיפול בילדים

אני מציעה לך לחכות עד שתהיי אמא עם ההחלטה עד כמה עזרה את רוצה לקבל וממי. אין לך מושג איך זה יהיה וכמה קשה, במיוחד בלידה ראשונה.
 
אני15, מדויקת!

מוסיפה, שגם בלידה שניה, שלישית או עשירית. לכל תינוק האופי שלו, גם תינוק שאינו הבכור עלול לסבול מגזים וכולי, אח גדול יכול להתיש, היולדת עצמה עלולה לעבור לידה קשה יותר ולהזדקק לעזרה.
ולפרפרי אהבה - מאחלת לך מכל הלב, שהלידה תעבור בשלום ושהנסיון שלך בטיפול יאפשר לך לדלג מעל הקשיים שמאפיינים לעתים הורות טריה.
 
ברור, אבל פשוט מכירה את הנפשות הפועלות כולל את עצמי


מוקירה ומודה להם שהם מגיעים ומשקיעים המון זמן וכסף להגיע לפה, אבל מהיכרות עם ההורים ועם עצמי- זה כנראה רק יעצבן וישגע אותי.
&nbsp
ממש לא מתיימרת לדעת הכל. להיפך- אני עכשיו קוראת המון ספרים ולומדת מנסיונן של אמהות אחרות. ברור לי שאזדקק לעזרה ותמיכה- אבל במקרה הזה ההורים שלי הם לא אלה שאקבל את זה מהם, עם כמה שעצוב לי לכתוב את זה. זו ההרגשה שלי. מקווה שאופתע לטובה.
 
מסובך לקבל עזרה מההורים

קודם כל, כי שינו את כל החוקים מאז שהם היו הורים שלנו
דבר שני, כי הם קצת יותר מבוגרים והרבה דברים פיזיים פשוט קשים להם
דבר שלישי - כי ברגע שאת הופכת לאמא האמהות שלך מעומתת עם האמהות של אמא שלך ואת ממש מרגישה איך זה להיות בצד השני
הבשורות הרעות הן שעוד לא כל כך הרבה שנים.... הילדים שלנו יבואו אלינו עם הצד השני שלהם, בהתחלה כמתבגרים ואח"כ כהורים
אבל עדיין ... גם אני מקווה שתופתעי לטובה
 
הטיפ הכי טוב שלי - תשארי נאמנה לעצמך, את מכירה אותך הכי טוב

אם את יודעת שמשהו או מישהו לא יעשו לך טוב, תתעקשי עליהם, אני גם לא כ"כ רציתי עזרה בהתחלה והיה לי חשוב לשעות הכל "לבד" ועם בעלי, שלא יבואו לבקר אותי בבית חולים ושלא יבואו הביתה בשבועות הראשונים...
בסוף כשנפתחתי זה היה דווקא נחמד העזרה מההורים, הקשר איתם טיפה משתנה (גם עם ההורים של הבעל...) כי כולם מתרכזים יותר בתינוק מאשר בך ולפעמים זו הקלה.
&nbsp
אני דווקא מאוד שמחתי על עזרה עם אוכל (אמא שלי מילאה לי את המקפיא והמקרר בבישולים שלה וזה היה ממש נחמד) ולא סידרתי לא עשיתי כלים ולא כביסה בחודשים הראשונים, אז דווקא היתה הקלה לבעלי כשמישהו עזר

&nbsp
הדולה שלי אמרה לי משהו שנחקק לי בראש לגבי יולדת טרייה היא אמרה שאם זה היה מקובל הייתה רושמת על הדלת "כאן גרה יולדת טרייה כל מי שנכנס מוזמן לשטוף כלים, להוריד זבל או לעשות כביסה, להביא אוכל וללכת אחרי שעה אחת בלבד כדי שהיא תוכל לנוח" מאוד התחברתי לזה.
&nbsp
בקשר לעצמאות שלך, את נשמעת לי מאוד דומה לי בזה... לפעמים זה דווקא קשה להיות עם תינוק קטן לבד כי זה הכי גוזל עצמאות, אז דווקא שמישהו נותן לך לצאת להתאוורר לשעה יכול להיות מחיה נפשות...
 
נראה לי שקלטת אותי יפה


אני מנסה כמה שיותר להיות פתוחה אבל יודעת שההגעה שלהם מביאה איתה הרבה מתח, לכן אני גם מקווה ללדת לפני שהם מגיעים שזה יאפשר לנו קצת לבנות לעצמנו זמן איכות כמשפחה צעירה.
&nbsp
ההגעה שלהם היא פחות ל"עזרה" כמו שנגיד אם הייתי חיה בארץ והיו עוזרים ככה- הם מגיעים לראות את התינוקת שחיכו לה כל כך הרבה שנים ולבלות איתנו ואיתה.
כמובן שאם אצטרך עזרה - אני אקבל מהם, אבל בתכל"ס המצב יהיה שהם פשוט יריבו כל הזמן וזה ירגיז אותי, ואמא שלי תנסה לדחוף את עצמה כדי "לעזור" כשלא צריכה וכו'. כמובן שנעשה תיאום ציפיות אבל עדיין אי אפשר לשנות אנשים מבוגרים.
&nbsp
לפחות הם יגורו בדירה אחרת בסאבלט שסידרנו להם אז זה יתן קצת ספייס ומקווה שהם באמת יצאו לטיולים וכו' וזה לא יהיה נטו כל היום כל יום איתי. מקסימום אברח עם הילדה
 
את מקסימה, מיאלמה

קראתי את השרשור ואת ההודעה הנוכחית, ופשוט הצלחת לרגש בדאגה שלך להורים לעתיד.
 
למעלה