האופי שאני מקנה לבית שלי - שאלון סקר

האופי שאני מקנה לבית שלי - שאלון סקר

בעקבות שרשור בענייני מתוק על הבוקר גיליתי שיש כמה עניינים שחשוב לי מאד שהבית שלי יהיה שונה בהם מהבית בו גדלתי.
זה גרם לי להרגיש קצת כמו טיאייג'רית, תוהה אם אני לבד.

1. האם אתן חושבות על הקבלות בין הבית שהקמתן לבית בו גדלתן?

2. האם דברים שהם דומים או שונים - דומים או שונים בכוונה ומתוך מחשבה?

3. מה לקחתן מהבית שלכן אל המשפחה שהקמתן? ספרו על דבר או שניים.

4. מה אתן משתדלות שיהיה שונה ככל הניתן מן הבית בו גדלתן. ספרו על דבר או שניים.
 
מתחילה

1. כן, בהחלט.
2. שונים בכוונה וגם דומים בכוונה.
3. מה לקחתי לבית שלי -
אמא שלי תמיד היתה זמינה, מוכנה לעזור בכל דבר שהתעורר, חברה להתיעצויות ולשיחות נפש. אני משתדלת להיות כמה שיותר זמינה עבור הילדים שלי.
ספרים - הבית שלנו היה מלא ספרים. שני ההורים שלי קראו המון (עד היום). מצאתי לי איש חובב ספר, ושנינו מלאנו את הבית שלנו בהמוני ספרים, מקריאים הרבה לילדים ומקווים שיגדלו להיות חובבי ספרים כמונו.
4. מה אני משתדלת שיהיה שונה מהבית שלי -
ההורים שלי גרושים. מעבר לכך שבחרתי לי שותף נהדר לחיים, אני מטפחת את הזוגיות ונותנת לה מקום מאד גבוה גם בלב וגם ביומיום.
הבית בו גדלתי הוא בית אתאיסטי אנטי-דתי. הבית שהקמנו הוא בית מסורתי. אנחנו מקדשים בליל שבת ובחגי תשרי הולכים לבית הכנסת. לי הקרבה לדת עשתה רק טוב נוכח האנטי לדת בו גדלתי.
 
כמה שיותר רחוק ממה שהיה בבית שלי


עצוב, אבל אמיתי מהלב.
מאוד מקווה ואני כבר שנים דואגת שכך יהיה- אנחנו בנינו את הזוגיות שלנו בצורה כזו שמדברים על הכל ומתקשרים ומבחינתי זה הבסיס והיסוד לבית שיהיה נעים לחיות בו.
&nbsp
אני לוקחת את האהבה של ההורים שלי אלינו (אבל לא בקיצוניות שלהם), אני לוקחת את זה שתמיד דאגו לנו לעזרה בשיעורים פרטיים וכל מה שקשור להתקדמות שלנו.
&nbsp
רשימת הדברים שלא לוקחת ארוכה ולא לפורום הזה, אבל נראה לי שהבנתם לאן הולכת

&nbsp
זה לא שהייתה לי ילדות עשוקה וקשה אבל גם היה לא קל לחיות בבית שבו נולדתי.
 

shilaF29

New member
הקו המנחה הוא כמה שיותר שונה - יותר טוב

כמו פרפרי אהבה, גדלתי בבית אוהב, והיתה לי ילדות שמחה, אבל זה כי לא ידעתי שאפשר אחרת.
היו כל כך הרבה בעיות במבט מבחוץ.
&nbsp
אני חושבת על הקבלות הרבה, משתדלת לעשות דברים שונה. שלא יהיה פחד בבית, שהילדים ירגישו שהם יכולים לבוא ולספר לי הכל, כבוד הדדי ביני לבין בן הזוג, גם כשרבים.
משתדלת לחזק אותם שהם נהדרים, וכל עוד הם עושים את המקסימום שלהם זה מספיק, ולא משנה הציון.
מבחינת אוכל, משתדלת לעשות מזה כמה שפחות ביג דיל (משקיעה כמה שאפשר שיהיה בריא אבל בלי להעביר את זה לילדים), למרות שאני נלחצת כמו אמא שלי מלארח אנשים, משתדלת לעשות את זה כמה שיותר.
מנסה לחזק את הקשר בינהם, לדבר על זה שאנחנו משפחה ותמיד נאהב אחד את השני, ואנחנו צריכים לדאוג אחד לשני.
&nbsp
דברים שאני כן לוקחת מהבית שלי, שהם גם חלק ממני: חשיבות לחינוך, נימוס, התחשבות באחרים וכשיגדלו, אני אשתדל לעזור כמה שאוכל במימון דברים חשובים כמו לימוד נהיגה, לימודים גבוהים, ומאוד מאוד מאוד אעודד אותם ללמוד ולרכוש מקצוע שיאפשר להם להיות עצמאיים כלכלית (עצמאיים לא כדי שלא יהיה תלויים בי אלא כדי שלא יהיה תלויים בבן / בת זוג)
 

בלונד23

New member
שאלון מצוין

1. יש בעיקר שוני כמו כולן פה. גדלתי בבית שאסור להגיד, להרגיש. לא הרבה חיבוקים. מנסה ליצור בית שמדברים בו וגם על רגשות, שנוגעים ואוהבים. זה אתגר גדול ולא תמיד מצליח. בחרתי בבן זוג שגדל בבית מאוד מחבק (כיום זה יותר מדי בשבילי).
2. השונה הוא מתוך כוונה תחילה. הדומה לא כל כך...
3. הדומה הוא שאני שמה דגש חזק על תרבות וזה אומר ספרים, מוזיקה, תיאטרון. חינוך. מדברת על אהבה ללמידה, מכינה את הקרקע לחינוך גבוה, לסקרנות, לקריאה וכו. ככה היה אצלי בבית עד לדרגה שצריך לעשות דוקטורט (ובאמת עשיתי). לבעלי לא נתנו שום חינוך לתרבות וזה ניכר - לא יודע שפות, לא תוים, לא מנגן, לא בקיא בדברים... לא סקרן אפילו. וחבל. אקדמאי רק תואר ראשון וגם זה היה בקושי ולא קיבל תמיכה מהבית.
הדומה גם הוא שאני די היפוכונדרית כמו אמא שלי וסבא שלי... וזה דווקא לא לחיוב אבל את זה הם הכניסו לי חזק מאוד.
דומה נוסף זה חינוך לשאפתנות גם כלכלית שאני אקנה לילדיי, אני מקווה, שוב הפוך מהוריו של האיש.
דומה נוסף זה חינוך לבריאות, אוכל בריא כמו אצל הוריי. שוב גם כאן הקיצוני לכיוון השני אצל בעלי שגדל רק על ממתקים וקולה וזה פגם לו בבריאות מאודדדדדד!
4. כמו שאמרתי השונה הוא הדיבור. החיבה. החיבוק. בעיקר לדבר ולהגיד ולתת לגיטימציה לרגשות.
&nbsp
עכשיו כשאני עונה, אני נוכחת שהרבה דברים טובים כן היו בחינוך שנתנו לי - התרבותיות, השאיפה להשכלה והצלחה. רק דבר אחד היה חסר וזה חום ואהבה - דבר אחד שהוא כמעט הכול.
&nbsp
 

mafe

New member
אני דווקא מכוונת לבית מאוד דומה שזה שגדלתי בו

אני חושבת הרבה על האופי של הבית שלי, מוצאת שאני רוצה בית כמו זה גדלתי בו- הורים קרובים אחד לשני, מקדמים אותי ואת אחותי כל אחת בהתאם ליכולות שלה, מצליחים לראות את ההבדלים בינינו ומה כל אחת צריכה. מוצאים זמן לשניהם לבד או לארח חברים שלהם, גם כשהיינו קטנות. הורים שמפרגנים אחד לשני.
הורים שנמצאים בשבילנו תמיד, גם היום. תמיד קיבלנו תחושה שנהנים להיות איתנו, וזה גם משהו שאני מנסה להעביר לילדים שלי.
הבית שלנו היום יותר שוויוני מזה שגדלתי בו. אני חושבת שגדלתי בבית שוויוני יחסית לתקופה ולסביבה, אבל העולם התקדם ב-30 שנה, והשאיפה שלי היא לחלוקה שוויונית יותר, בעיקר בגידול הילדים.
וואו, אני שוברת את הראש וחושבת על דברים עקרוניים שאני רוצה שנהיה שונים בהם, ואני לא מוצאת. תודה על השאלון הזה, הולכת להתקשר לאמא


יש הרבה דברים חיוביים גם בבית שבעלי הגיע ממנו, אבל שם יש לנו הרבה יותר ביקורת מושכלת והרבה מקומות שאנחנו רוצים לפעול אחרת, וגם דיברנו על זה בינינו לא פעם.
 
למעלה