ילד בן 4 מכניס חפצים לפה

abc190

New member
ילד בן 4 מכניס חפצים לפה

ילד בן 4 נבון התחיל לאחרונה להכניס דברים לפה: ניירות, משחקים שונים בגדלים שונים. מסבירים לו למה אסור ומענישים לפעמים (לקיחת החפץ שהוכנס לפה) ולמרות זאת הוא ממשיך. הכל התחיל מיום אחד שסיפר שהסייעת בגן שמה סלוטייפ בפה (חתכה עם השיניים) והסברנו לו שזה לא בסדר ואסור להכניס דברים לפה. ומאותו יום ממשיך לפחות פעם בשבוע להכניס משהו אחר לפה. הוא מבין טוב מאוד מה מותר ומה אסור (אמר לבד מותר רק אוכל שתייה ומשחת שיניים) ולמרות זאת עדיין ממשיך. הסברנו לו שנאלץ לקחת את כל המשחקים הקטנים שלו בגלל מה שעושה ועדיין לא מרתיע. גם שאמרנו שרק תינוקות שמים דברים בפה והוא כבר גדול לא בדיוק עבד...למישהי יש רעיונות?
 
הוא כנראה שם לב שאתם מתרגשים ולכן הפך את זה

למנהג כדי לקבל תשומת לב. תשומת לב חיובית או שלילית זה תמיד טוב
.
&nbsp
מה שאני הייתי עושה זה להרחיק ממנו את כל החלקים הקטנים מאוד כי זה באמת מלחיץ ויכול להיתקע בגוף ולאפשר לו לשחק רק כשאתם לידו. במקביל לשבח אותו ולחזק אותו כשהוא משחק בהם יפה.
&nbsp
כמובן אם הוא עושה משהו כזה ואין באמת סכנה- לא להתרגש יותר מידי מזה, לא להראות שזה מלחיץ/משגע אותכם ופשוט להקפיד על אסרטיביות מולו.
&nbsp
אני עובדת עם בני 3 והקטנים בחבורה עדיין מכניסים צעצועים לפה. מספיק שאני אומרת באסרטיביות " אנחנו לא מכניסים צעצועים לפה" וזה יוצא והם רואים שאני פשוט לוקחת מה שנכנס לפה (לא בקטע של לקחת להם אלא בקטע של לעשות לזה ניקוי כדי שלא יעביר חיידקים).
 

abc190

New member
תודה על התגובה

אנסה לפעול כך, מקווה שיהיה שיפור
 
למעלה