עיכוב בדיבור ונוזלים באוזניים

עיכוב בדיבור ונוזלים באוזניים

התינוק שלי בן שנה וחצי, מאחר מאד בדיבור. בקושי כמה מילים בודדות.
בדיקת שמיעה לא טובה, קיבלנו תרופה לייבוש נוזלים שלא עזרה בכלל. ממליצים לנו לעשות לו ניתוח צינוריות. לטענת הרופאה, יש חמישה אחוז סיבוכים, בלי קשר להרדמה. ורוב הסיכויים שעוד שנה הכל יסתדר מעצמו. היא טוענת גם שזאת שנה קריטית ביותר להתפתחות, ולא ניתן יהיה אחרי זה לגשר על הפערים. אני מאד לא רוצה ניתוח, מנסה להבין עד כמה הנזק ההתפתחותי יהיה חמור ועד כמה הפיך. הוא ילד מאד תקשורתי, חכם מאד, פעיל. רק לא מדבר. ברמה שמזמן אומר מים. והבין שאוכל זה אמ אם, אבל יצא מיים, לא הצליח לקלוט את ההבדל.
אני לא יודעת למי לפנות. רופאה התפתחותית בקופה גרועה, לא סומכת עליה.
 
אולי יש רופא שמסוגל להוציא את הנוזלים?

אני זוכרת שאחות שלי הייתה הולכת לרופא (נדמה לי אף אוזן גרון) שיוציא לה את הנוזלים מהאוזניים - כלומר, תרופה היא לאו דווקא הפתרון. מי המליץ לכם לעשות ניתוח צינוריות? רופא מומחה בתחום או רופאת הילדים שלכם?
 
רופאה מומחית באאג

רופאה פרטית, מומלצת מאד. אבל היא בעיקר מנתחת, אז קשה לי לדעת האם פתרון ניתוחי הוא באמת היחיד. לכן אלך לעוד אאג.
דיברתי היום עם אחות טיפת חלב. לפי התיאור שלי, היא אמרה שההתפתחות השפתית שלו היא שן בן שנה בקושי.
 
השאלה היא לא אם יש לו עיכוב בדיבור כרגע -

השאלה היא קודם כל אם אפשר לפתור את בעיית השמיעה בלי הניתוח (הבנתי שבכך את מעוניינת).
גם אנחנו בסיטואציה דומה שבה פנינו לכירורג לגבי בעייה מסוימת, והוא רוצה לנתח, אבל אנחנו מתקשים להחליט אם זה פתרון הכרחי - גם אני נוטה לחשוב שמנתחים בוחרים, אולי יותר מהנחוץ, בפתרונות ניתוחיים, בלי לשקול את האלטרנטיבות. כנראה באמת גם אנחנו ננסה לקבל חוות דעת שנייה.
 
לא, אי אפשר

אין פתרון אחר כי ניסינו תרופות והן לא עובדות. הפתרון היחיד הוא לחכות. ואז עוד שיסתדר עם או בלי נזק לכל החיים. או שלא יסתדר ואז חיכינו סתם.
וברור שחייבים חוות דעת שנייה. לא הייתי שוקלת ניתוח על סמך רופא אחד.
 
אבל אולי יש פתרון שהוא לא תרופות ולא ניתוח,

אלא שאיבה, למשל (כמו שהיה אצל אחותי)?
לדעתי, אם הרופא השני גם אומר לנתח, כדאי לנתח.

מה שנראה לי מטריד מבחינת ההתפתחות הוא דווקא העובדה שהוא שומע חלקית ולא נכון את הדיבור, כי אז באמת המוח שלו עלול להתכוונן על משהו לא נכון, ויהיה קשה לשנות את זה בהמשך. יש הרבה דברים שאפשר לשנות בגילאים יותר מאוחרים, אבל יש דברים שהמוח מקבע וקשה לשנות (למשל, המוח מצפה את התא בחומר מסוים, וכו') - אם הוא לא מקבל קלט בכלל הוא לא מתקבע, אבל ברגע שהוא מתחיל לקבל קלט, מתחיל התהליך של הקיבוע, ואם הקלט לא נכון, הקיבוע עלול להיות של משהו לא נכון - ואז הוא יתקשה ללמוד את המידע הנכון בהמשך (זה לא בהכרח יהיה בלתי אפשרי, אבל גם אם זה אפשרי ביולוגית, המטפלים לאו דווקא יידעו לעזור לו ללמוד מחדש).
דוגמא לעניין הזה היא הנושא של עין עצלה, שגם בה מטפלים בגיל צעיר כדי שהמוח לא יתפתח בצורה לא נכונה ולא מאוזנת מבחינת הקלט משתי העיניים.
 
היכן הנוזלים?


אוזן תיכונה
או
פנימית?
 
אני לא רופא.

בן שנה וחצי ומאחר בדיבור? אני התחלתי לדבר רק בגיל 3 לצורך הדוגמא...אז לא מסתדר לי גיל הדיבור.
&nbsp
בד"כ נוזלים יש באוזן התיכונה. וכבר שמעתי רופאים מתבטאים כך:"בקיץ זה צריך לעבור, כי אז האוזן 'מתייבשת'"... - אבל ציינת שהוא כבר בן שנה וחצי.
נוזלים באוזן פנימית - זהו מצב קשה יותר לייבוש.
&nbsp
לכן, שאלתי שאלה זו - כי לדעתי היא שופכת אור על מצב האוזן של הילד.
 
לא הבנתי

אם זה באוזן התיכונה אז אפשר לחכות?
זה בסדר אם בוחרים לא לדבר. הוא לא שומע, זה ההבדל.
 
יש אומרים


"חכה לקיץ". יש שאומרים: "כפתורים / צינורות / משאבות / שאר ירקות...", את מספרת שאמרו לך: "זה יעבור מעצמו" ---- כל זה לגבי אוזן תיכונה. אוזן פנימית זה סרט אחר לגמרי והוא קריטי יותר. זה קרוב למוח, זה קרוב לשערות (אלו המוליכות השמיעה לעצב), לשבלול, לעצב שיווי המשקל...
&nbsp
יש רופא מומחה שאני מכיר שמו: ד"ר נתן שלמקוביץ (רק שאיני בטוח אם הוא מתמחה גם בפעוטות, שווה לשאול לדעתי).
 

בלונד23

New member
בטח שניתוח

מכירה ככ הרבה ילדים שעברו כפתורים. לא יודעת מה זה צינורית. הכפתורים ניתוח קליל שפותר הכול ואסור לך בשום אופן לגרום שהילד לא ידבר עוד זמן ע"י מניעת טיפול. איך בכלל את שוקלת לא לטפל בזה.
 

Arirel18

New member
ממליצה לעשות וזהו

לנו עשו בגיל שנתיים וחצי.. לא הבינו עד אז מה הבעיה והיה קשה מאוד, הילד לא ידע לתקשר ונשך המון, והילדים פשוט לא הבינו אותו והוא היה מאוד מתוסכל
 

Arirel18

New member
כן אבל עדיין

שומעים דיבור קצת מוזר,והדרך לדיבור תקין הייתה נוראית. עם המון טיפולים
 
למעלה