בית מארח

tallykr

New member
בית מארח

הקטנה-גדולה היא כבר בכיתה א, ומתקרב אלינו טו בשבט שעימו מגיע הבית המארח אצלנו. הסטנדרט הכיתתי לדעתי הוא חמש עד שבע בערב. מה אפשר לעשות? כמה פעילויות לתכנן? המדובר על קבוצה של 6, 3 בנים ו-3 בנות. טוויסט קטן - הבת שלי עם קושי בויסות חושי, ולכן לא תסכים לגעת בפירות ובירקות, כך שזה לא כיוון טוב. תודה!
 
אולי להכין/לקשט סלסלה?

הבת שלך לא רוצה ליצור בפירות וירקות, או גם לא מוכנה לאכול אותם?
כי, יש, למשל, יצירות עם פירות שלא כוללים הרבה מגע איתם (למשל, לתקוע קיסמים עם צימוקים כדי ליצור פרצוף בתפוז - היא יכולה לגעת רק בתפוז ובקיסמים, בלי להצטרך לגעת בצימוקים). ואפשר, כמובן, שלא יהיה מדובר בפירות וירקות אמיתיים.
אני מניחה שלשתול משהו בעציץ לא בא בחשבון - אבל אולי אפשר לקשט עציץ קטן?
 

tallykr

New member
היא לא תרצה לגעת בפירות ולא לאכול אותם.

למה לא לשתול משהו בעציץ?
 
אה, הנחתי שהיא לא תרצה גם להתעסק

עם לגעת באדמה, וכו' - אבל אם זה לא בעייה מבחינתה, לקשט עציץ ואז לשתול בו משהו זו בהחלט פעילות מתאימה (למען האמת, נדמה לי שזה אחד הדברים שהבת שלי עשתה בבית הפתוח שהיא הייתה בו בגן חובה).
 

ida72

New member
אולי פעילות עם שתילים?

את יכולה לקנות כמה שתילים קטנים (כמה נוספים רזרבה) ועציצים, לצבוע ולקשט את העציצים ואחר כך לשתול.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
עשיתי שנה שעברה

הנושא היה עצים
כל ילד קיבל בריסטול A4 ועלי ציירתי גזע בסיסי.
מילאו אותו בקרפ חום מקווצץ. זה חמש-10 דקות לפחות.
כל אחד בחר איזה עץ להכין, וזה הקטע המדהים. כי לי בראש היה ברור-עץ פרי. אבל אצל ילדים לא. אחת בחרה שקדיה, אחד ברוש, אחד עץ פרי אחד סתם עץ פרוע וגדול.
מציעים להם בלסלסת פלסטיק/קופסא כל מיני אביזרים מתאימים להדביק לצייר ולקשט.
בסוף לקחתי את הדפים שלהם והדבקתי בבריסטול אחד שזה היה התוצר שהגיע לכיתה. אם אני לא טועה ביקשתי מכל אחד להביא תמונה והדפסתי שיר מתאים לטו בשבט (שהקראתי להם)והוספתי כך שהתוצאה היתה יפה, כוללת עבודה אישית בנושא של טו
בשבט עם תוספת.
הכנתי לכל ילד שקית קטנה עם השיר מודפס בקטן עם פירות יבשים שחילקתי בסוף.
כל הפעליות הזאת תיקח בערך חצי שעה לארבעים וחמש ד. תוסיפי חצי שעה שאת נותנת להם לשחק לפני (כי זה בעצם מה שמעניין את רובם) והעברנו לפחות שעה.
השנה הזמנתי פיצה אז הם ישבו לאכול ולשתות ואחרי זה רצו עוד לשחק יחד. אם ממש קשה לך להתנהל איתם, תוכנית טלויזיה לא יקרה כלום, לא כל אחת יכולה להחזיק שישה ילדים שעתיים.
בכיתה א אגב את יכולה להוסיף טריוויה קצרה בנושא טו בשבט.
עוד אופציה, השנה בנושא "משפחה נהדרת שכזאת" שיר של דתיה בן דור ועשיתי איתם גינת ירק מפלסטלינה. קניתי ערכת שבלונות ויצא ממש חמוד. מצרפת תמונה



 

yaelal1

New member
לא חייבים יצירה

אפשר חידון בסגנון פיצוחים בנושא ארץ ישראל או חקלאות.
לא חייבים חידון משעמם - אפשר לדוגמא:
זהו את השיר, או פנטומימה או ציור של משהו והם צריכים לנחש מה.
אפשר איזה ריקוד שממציאים ביחד...
אם לא בשעת חשכה אפשר לעשות טיול למקום אהוב ושכל אחד יספר על מקום בישראל שהוא אוהב ולמה.
אם חייבים תוצרים אפשר ל"ארגן" צלם וידאו ולעשות קליפ מהפעילות.
&nbsp
האמת שאף פעם לא עשיתי דבר כזה אז אין לי ניסיון. אני חושבת שאישית הייתי מבועטת מהמחשבה... אבל רק אומרת שיצירה זאת לא האופציה היחידה.
 
המורה לא עוזרת בתכנון הפעילות?

זה נופל רק על ההורים?
תבקשי ממנה עזרה לפחות בכיוון. את אמא לא מפעילה...
 

tallykr

New member
לא רואה את זה ככה

יש לי ילדה בת שש, לגבי חלק מהדברים - היא בעצמה יודעת מה היא היתה רוצה לעשות. אם המורה גם היתה מתכננת ואנחנו היינו רק מבצעות, אז כל המקום שלה בתהליך הזה היה נעלם.
 

tallykr

New member
תודה על כל הרעיונות!

חלקם יכולים מאוד להתאים לנו.
אני כן חוזרת אבל לשאול עם הקונספט. כמה פעולות לתכנן?
היא רוצה חבילה עוברת, מתוכננת גם תפזורת ענקית, ותהיה יצירה (נראה לי שראש דשא או פרח בעציץ כמו שהציעו לי פה). כמה עוד דברים צריך?
 

tallykr

New member
ישחקו במה?

לארגן משחקי קופסא שמתאימים להרבה משתתפים? או משחקים של פעם מאורגנים יותר?
 
למעלה