אנטיביוטיקה מיותרת

אנטיביוטיקה מיותרת


עם 3 ילדים במסגרות אני חשופה מדי יום לשלל וירוסים וחיידקים. מצד אחד לא רצה על כל אפצ'י לרופא, מצד שני מטפלת כשצריך.
בשישי הילד העלה חום בצהריים. אקמולי + מנוחה בשבת - קם דנדש בראשון בבוקר והלך לגן. קיבלתי טלפון לבוא לקחת. שוב חום והפעם גם התחיל שיעול + תלונות על כאב גרון. בשני בבוקר הרופא אבחן דלקת גרון. נתן גם משטח. מוקסיפן ל-10 ימים.

הגדולה חזרה ביום שני על הפנים מבית הספר: חום (נמוך), חולשה, ותלונות על כאבים בצד שמאד הדאיגו אותי. בערב בעלי לקח אותה לטרם: ספירת דם, בדיקת שתן, משטח ואבחון של דלקת גרון. האנטיביוטיקה שלה יותר חזקה (רגישות לפניצליו).

היום לפנה"צ חזרו כל תוצאות המשטחים: וירוס.
מבואסת ממתן האנטיביוטיקה לחינם.
יש לי נסיון רע לשני הכיוונים.
פעם אחת 2 רופאים אבחנו את הילד עם וירוס. רופא שלישי (אחרי שבוע של שיעולים) כבר אבחן דלקת ריאות.
ואותי אבחנו עם וירוס. הגרון שלי צווח משהו אחר. לקחתי אנטיביוטיקה. המשטח (יומיים אח"כ, כשכבר הייתי לגמרי בריאה) הראה דלקת גרון.

איך אתן מתייחסות לאנטיביוטיקה?
נותנות מיד? מחכות לתוצאות המשטח? נמנעות לגמרי?
כזה מקרה עדיין לא קרה לי.
 

Guy Yafe

New member
אז נתת אנטיביוטיקה לחינם.... נו שוין....

זה לא סוף העולם.
זו גישה נפוצה אצל רופאים לחשוד שיש סיכוי לחידק ולהתחיל ישר באנטיביוטיקה, ולהפסיק רק אם המשטח מראה משהו אחר.
היתרונות: אם זה אכן חידק, חסכת לילד שלך יומיים של סבל מהמחלה.
חסרונות: תרמת קמעה לחסינות העולמית של חידקים נגד אנטיביוטיקה.
&nbsp
לא מתיימר להיות רופא ולהחליט מה יותר גרוע, אבל אין לך שום סיבה להתבאס או לחשוב שקרה אסון.
בסך הכל אם אין רגישות לאנטיביוטיקה, הילד שלך יחווה אולי קצת תופעות לוואי נקודתיות אבל לא יגרם לו שום נזק בלתי הפיך, ובכל מקרה האפשרות של סבל מזיהום חידקי הרבה יותר גרועה.
 

michal@gal

Active member
מנהל
יש משטח גרון שנותן תשובה מיידית

אני חושבת שזה בתשלום, אבל שווה כדי לא לתת אנטיביוטיקה מיותרת.
 

הייבי

New member
אנחנו בדרך כלל נותנים

למען האמת עד היום הרופאה שלנו היתה דיי מדוייקת ולא כל כך יצא לקחת לחינם. בדרך כלל חבל לי על הסבל שלו ועל הימים בבית כשיש סיכוי לפתרון ב24-48 שעות של אנטיביוטיקה ולחזור לגן כמו חדש. ומצטרפת להמלצה על המשטח המהיר. בכללית הוא עולה 10 שקלים ויש תשובה תוך 5 דקות. קרה רק פעם אחת שהוא נתן לנו תשובה לא קריאה ונשלחנו לעשות גם משטח רגיל.
 
מה לגבי משטח גרון מהיר?

אני לא יודעת אם הוא רלוונטי לכל סוגי החיידקים, אבל אצלנו לפחות פעמיים זוהה סטרפטוקוק באמצעות משטח מהיר.
לאחר שהרופאה בדקה את הילדה, היא שלחה אותנו לקנות בבית המרקחת את המשטח המהיר. למרות שאפשר לתפעל אותו לבד, הרופאה עשתה את המשטח וכשהוא יצא חיובי קיבלנו אנטיביוטיקה.
היתה לנו פעם אחת שלקחנו מרשם לאנטיביוטיקה וחיכינו לתוצאות של משטח רגיל שיצא שלילי, ולפחות פעם אחת עם תרבית שתן שבה קנינו אנטיביוטיקה וחיכינו לתוצאות: התרבית נלקחה 6 שעות לפני שטסנו עם הילדה לחו"ל. בגלל שלא ידענו אם נוכל לראות את התוצאות, הרופאה ביקשה את מספר הטלפון של אמא שלי ועדכנה אותה כשהתוצאות הגיעו.

ועוד הערה לגבי הרגישות לפניצילין: כדאי להתייעץ על כך עם אלרגולוג. אני יודעת על ילדים שהוגדרו כאלרגים, ובבדיקת תגר התברר שהאלרגיה חלפה (או שמעולם לא היתה).
 

danakama10

New member
תחליפי רופאים

כפי שכתבו לך יש בדיקה מהירה שתוך מספר דקות נותנת תשובה אם מדובר בחיידק או וירוס.
נשמע שכל הרופאים סביבכם לא מודעים אליה
 
את צריכה לקרוא את ההודעות שלי בפורום של הגדולים

בקצרה, בעלי הרגיש נורא, קיבל אנטיביוטיקה. יומיים אחרי זה, שישי, הגדול הרגיש נורא, נתתי אנטיביוטיקהכי הרגיש זהה לבעלי. יומיים אחרי זה השני התלונן קצת, לקחתי משטח מהיר שלילי, עשינו משטח רגיל וחיכיתי. אחרי ימיים חליתי מאד מאד, אנטיביוטיקה. למחרת, המשטח של השני שלילי. לי ברור שאני, בעלי והגדול סתם לוקחים אנטיביוטיקה. שעתיים אחרי חוזר המשטח שלי שעשיתי אחרי שבעלי חלה כי אני תמיד נדבקת. סטרפטוקוק. בנתיים השלישי התלונן ממד קצת. אתמול עשיתי לו ולשני משטחים חוזרים. מחכה לראות מה יהיה.
 

giraffelle

New member
למזלנו יש לנו רופאי משפחה וילדים מצוינים

עד עכשיו הניחושים שלהם תמיד היו נכונים. לכן אם אחד מהם יגיד לתת אנטיביוטיקה לפני שהתוצאות של המשטח חוזרות, אני אתן.
אם הרופא לא בטוח שזה חיידק אני לא אתן אנטיביוטיקה עד התוצאות של המשטח, אלא אם כן מאד סובלים (אלו גם ההנחיות שבדרך כלל אנחנו מקבלים). עד עכשיו עוד לא קרה שנתתי אנטיביוטיקה סתם, כי מוירוסים לא הגיעו פה לרמות כאלו של סבל שכוס תה או לכל היותר נורופן לא פותרים.
 
מקדימה תרופה למכה....

אני די חיובית כלפי האנטיביוטיקה ... נראה לי שזו לא הגישה הנפוצה (או ה"נכונה") וכמובן שידי לא "קלה על התרופה"... אבל... אצלי הוא חולה בצורה קשה פעמיים בשנה בממוצע (מרפי טוס מכאן מיד...), כך שאם הרופא שומע משהו מהריאות ויש חשד לדלקת ריאות או לחלופין אם הרופא מאבחן משהו שדומה לדלקת גרון - אני לא ממתינה ומבקשת מיד אנטיביוטיקה,
אני שונאת לטרטר ילד קודח מחום לבדיקות נוספות/צילום - במיוחד בגשם ובקור ומעדיפה שפעם/פעמיים בשנה הוא יטול אנטיביוטיקה ולא יהיה חולה בצורה קשה...
אציין שלמסקנה הזו הגעתי אחרי שבגיל שנה הוא היה שבוע חולה (קדח מחום והשתעל...לא היה חשד לדלקת ריאות ולכן המתינו עם מתן הפניה לצילום) - אחרי שבוע הגענו למוקד החירום עם ילד מעולף, איבחנו דלקת ריאות - הוא עבר כמה ימים קשים ביותר וסבל סבל נוראי (אחסוך את התיאורים הלא נעימים) - חזר לעמוד על הרגליים רק אחרי שבועיים וחצי - והוא נינג'ה רציני (בדרך כלל גם עם 39 מעלות חום הוא מפזז כאילו כלום)...
מאז החלטתי שאני לא ממתינה דקה נוספת...
כמו שכתבו למעלה - אנטיביוטיקה וגם אם לא היה כלום - נו שויין....העיקר שישנו בשקט,
מה שכן - אני לא מפסיקה אנטיביוטיקה באמצע - כך המליץ לי הרופא שלנו...
רפואה שלמה!
 
למעלה