מעבר גן בשנה הבאה

  • פותח הנושא mafe
  • פורסם בתאריך

mafe

New member
מעבר גן בשנה הבאה

אז איך אני אומרת לגננת שאנחנו לא ממשיכים עוד שנה?
הקטן בן שנה וחצי, נמצא השנה בגן שאני לא הכי מרוצה ממנו. לא מספיק בשביל להעביר גן באמצע שנה (גם אין לי לאן...), אבל אני לא רוצה להמשיך בשנה הבאה.
מצאנו גן אחר, והשבוע אלך לרשום אותו.
בשבוע הבא הגננת הנוכחית עושה בוקר רישום לכל הממשיכים בשנה הבאה. אני לא יודעת איך להגיד לה שאנחנו לא, מבלי שתתמרמר עלינו ובעיקר על הקטן שימשיך בגן עוד חצי שנה...

כל "שקר" שנגיד יכול להיות בעייתי, למשל שאנחנו עוברים דירה, כי הרבה פעמים אני באה עם הגדול לקחת לגן את הקטן, ויש מצב שהגננת תגיד לגדול משהו בסגנון של "איזה כיף שאתה עובר דירה, גם אתה תהיה בגן חדש בשנה הבאה!"...
והאמת היא שאני לא אוהבת אותה ואת הצוות, אין לי חיבור איתן ואין לי אמון בהן. מן הסתם לא משהו שאני יכולה להגיד לה.
למישהי יש תירוץ מוצלח בשבילי?
 
אני חושבת שלגמרי לגיטימי

לעזוב גן, ולא צריך שום תרוץ בשביל זה. את יכולה להגיד משהו כמו שאת רוצה לתת לילד לחוות סביבה חדשה או משהו בסגנון.
 
ניסיתי לחשוב על כל מיני תירוצים בשבילך

אף אחד מהם לא מוצלח. מה תגידי לה?מחלה במשפחה (נושא שהיא לא תעלה בפני הגדול)/ הצעת עבודה שמתבשלת.
אני לא אוהבת לשקר (שקר גדול) אבל אולי את יכולה לפתור את זה עם שקר קטן, כי להגיד לגננת את כל האמת: "אני לא אוהבת אותך ולא סומכת עלייך ולכן אני עוזבת את הגן ואתן עלייך רק המלצות שליליות אם אשאל" זה לא פתרון.

תבדקי מה כתוב בחוזה. לרוב יש איזושהיא מקדמה שמשלמים ואז ניתן לבטל עד תאריך מסוים (נדמה לי יולי) - אצלנו המקדמה היא סביב 500 ש"ח. אם זה סכום שאת מוכנה להשקיע בלחסוך את אי הנעימות (ובהנחה שאין חיוב על חודש ראשון - תבדקי טוב טוב את החוזה) אז הייתי עושה את זה ככה. נרשמת ומבטלת בגבול האחרון המותר.

אם החוזה דרקוני או שנראה לך מוגזם לשלם כל סכום עבור אי הנעימות - הייתי פשוט אומרת את האמת (שאת עוזבת) רק מעדנת אותה (שקר לבן): "חשוב לי שיוסי יתנסה במעבר מסגרות ובהסתגלות למסגרת חדשה לקראת המעבר לגן עיריה" / "החברה הכי טובה שלי עוברת לעיר מעיר אחרת ואנחנו רוצות לרשום את הילדים לאותה המסגרת" / "אני מתכננת עוד הריון ורוצה להעביר אותו לגן קרוב/נגיש/ליד העבודה של בעלי" או משהו בסגנון הזה.

בהצלחה! מקווה שתהיה לך חוויה טובה יותר בגן הבא.
אגב, גם הבן שלי בגיל שנה וחצי היה בגן איום ונורא שלא סבלתי בו את המנהלת (הגננות שלו היו טובות אבל ההנהלה איומה) - אז כשהגיעו פתקי ההרשמה התעלמתי מהם. זה היה בחורף, היא לא התקשרה לשאול מה קורה, והוא כבר היה רשום לגן אחר. גם זו אופציה. יש סיכוי גבוה שהיא מרגישה גם מהצד שלה את חוסר הכימיה, וילד בגן צומח הוא לא קהל שבוי, יש לו אפשרות להמשיך לשנה שניה, לא חובה להמשיך לשנה שניה.
 

הייבי

New member
מה לגבי תירוצי מרחק/נוחות איסוף?

להגיד שאת מעבירה לגן אחר שיותר קרוב לבית / למסגרת של הגדול?
 

mafe

New member
תודה, זה פחות רלוונטי

כי היא יודעת איפה אני גרה, הגן של הגדול ממש קרוב והגן של הקטן הוא הכי קרוב שיש לבית שלי.
נראה לי שאני אגיד לה שאני מעבירה לגן שהוא חצי יום כדי שיהיה יותר בבית. אני ממש מקווה שלא תתחיל לחפור ולשאול שאלות מתעניינות! אני שונאת לשקר, אבל אני במצב בעייתי.... אם זה היה סוף השנה לא היה איכפת לי להגיד לה בפשטות שאני מעדיפה להעביר למסגרת אחרת וזהו. הבעיה היא שיש עוד 7 חודשים בגן, ולא בא לי שנקבל פרצופים
 

בלונד23

New member
זו ממש בעיה. קשה לי לחשוב על פתרון

לפני שנתיים, כשעברנו לטטח, הגננת עשתה את המוות לחלוטין עם נאומים למה החלטנו לעזוב וחבלז איזה בלגן שהיא עשתה. למזלי זה כוון אליי ולא לילדתי.
 

mitmit11

New member
"אנחנו לא נמשיך בשנה הבאה"

מודה לך על הזמן שהיה ביחד, מצפה להמשך הפעילות עד סוף השנה. זהו.
&nbsp
הודעתי ככה פעמיים. באחת הפעמים קיבלתי כעס ושטיפה ממנהלת הגן (מציינת שהודעתי בשלב מאוחר יחסית של השנה לאחר ששילמתי מקדמה לשנה הבאה, לא ביקשתי את המקדמה חזרה על אף שלא נותרו בגן ילדים בגיל של הבן שלי) ובפעם השניה קיבלתי המון אמפתיה ואיחולי הצלחה וכמובן שלא היה שום שינוי ביחס לילדה בחצי השנה שנותרה (ומנהלת הגן הזו עדיין שואלת לשלומה של בתי מדי פעם).
&nbsp
&nbsp
 

Cafe Latte

New member
תגידי שאתם בתחילת תהליך של

רילוקיישן, ותחלקי את זה איתה בסוד, ותבקשי לא לשתף אנשים אחרים, (וגם לא לספר לגדול שלך).
 
למעלה