צריכה עזרה דחוווף !!!! בעיות שינה אצל תינוקת בת שנה ו8

אמא185

New member
צריכה עזרה דחוווף !!!! בעיות שינה אצל תינוקת בת שנה ו8


הילדה הייתה ישנה עד גיל חצי שנה במיטת תינוק עד שהתחילה לסרב בתוקף לישון במיטה שלה וכל פעם שהיינו שמים אותה במיטה היא פשוט הייתה פותחת בבכי וצרחות ולא הייתה אופציה להרדים אותה אלא אצלנו במיטה .
עכשיו בגיל שנה ו8 קנינו לה מיטת מעבר קטנה ועברנו דירה , יש לה מיטה חדשה וחדר לבד והילדה פשוט נבהלת כל פעם שאני שמה אותה במיטה .
היא מתעוררת באמצע הלילה בבכי מבוהל ומסרבת לחזור לישון , במקרה הטוב היא חוזרת לישון אחרי שעתיים לפחות .. מחוסר סבלנות אני לוקחת אותה לישון איתי במיטה מידי פעם , אני נואשת ולא יודעת מה לעשות על מנת למנוע מעצמי לקחת אותה למיטה ואיך לעזור לה בכל זאת שתישן טוב יותר .
חשבתי לשים לה תמונות שלה בחדר בשביל שתרגיש באמת שייכת ושזה החדר שלה , אולי זה הפתרון ?
אשמח לעצה דחוף .
 

אמא185

New member
אני יושבת לידה עד שהיא נרדמת

היא לא נרדמת בכוחות עצמה, אם אני קמה מליידה היא ישר קמה ובוכה .
 
אספר לך מה אנחנו עשינו בגיל הזה עם השנייה

(גם היא עברה בערך אז למיטת מעבר, והתחילה לרדת מהמיטה במקום להישאר בה). הכנתי יחד עם שתי הבנות טקס שינה ארוך למדי, שכולל את כל מה שהן היו רוצות בטקס שינה - צחצוח שיניים, סיפור, מים, הליכה לשירותים לפיפי, עלייה חזרה למיטה (מאותו רגע אסור לרדת), שיר, ובחירה של 3 מתוך 5 (חיבוק, נשיקה, ליטוף, וכו'). את כל הטקס הזה כתבתי על דף, וכל לילה הסתכלתי על הדף, הקראתי את השלב הבא והוא בוצע, וזהו. אחרי כל הטקס הזה הן לא התקשו מאוד להירדם. עם הזמן הטקס התקצר.
כמו כן, דאגתי לכך שהן תוצאנה אנרגיה במהלך היום בחוץ, כדי להיות עייפות - הלכנו כמעט כל יום לגן המשחקים בדרך חזרה מהגן. עם הקטנה (מספר שלוש) היא מוציאה מספיק אנרגיה ומקבלת מספיק שמש בגן עצמו (להן לא היו מתקני משחקים בחצר, לצערי) + ההליכה הבייתה,
 

אמא185

New member
לא היא לא מדברת עדיין .

היא אומרת מילים , לא משפטים , אבל מבינה מה אומרים לה.
זאת אומרת כשאני אומרת לה לעצום עיניים היא עוצמת ואם אני אומרת לה עכשיו הולכים לישון אז יש מצבים שהיא גם אומרת לי "לא רוצה" , או שאני הולכת איתה לכיוון החדר וכבר אז היא אומרת "לא שם" .. זאת אומרת לא למיטה .
יש לי הרגלים של שינה קבועים , ארוחת ערב , מקלחת , צחצוח שיניים ולישון .
אבל גם זה לא עוזר כנראה .
אבל העניין עם ההוצאת אנרגיות נשמע לי מעולה .. אנסה להוציא אותה יותר למשחקים באמת ככה שתוציא אנרגיות ותהיה עייפה .
במידה וזה לא עוזר , יש לך עוד עצה בשבילי ?
 
קודם כל, אני לא רואה סיפור בטקס השינה שלה.

סיפור גם יקדם אותה מבחינה שפתית, גם יחבר ביניכן, וגם ירגיע אותה יותר לקראת השינה. נראה לי שלא סתם התקבע המנהג הזה של סיפור לפני השינה אצל אנשים רבים - זה באמת עוזר לילדים להירדם. אפילו מבוגרים לפעמים נרדמים עם ספר (וכשהבנות שלי מקריאות לי ספרי ילדים כדי לתרגל הקראה בקול, אני בעצמי מתקשה לא להירדם...). לעומת זאת, אם מישהו אומר לך "שני עכשיו!" זה לאו דווקא עובד...
 

אמא185

New member
אוקיי .

תודה רבה על תגובתך, עזרת לי מאוד. מקווה שהעצות שלך יעזרו .
 

הייבי

New member
מה לגבי חפץ מנחם שיחכה לה במיטה?

אצלנו בנוסף לסיפור שמספרים במיטה גם יש בובת מיקי מאוס שמחכה במיטה. בגדול היא לא חלק מהצעצועים הרגילים ומחכה רק במיטה. הרבה פעמים כשקשה לדרדס להירדם אני מציעה לו לחבק את מיקי ולספר לו מה הוא עשה היום וזה עוזר לו להוריד הילוך ולהירדם. בנוסף אנחנו עבדנו להוריד גירויים אחרי האמבטיה - בלי מוזיקה, בלי טלוויזיה. גם אם עוד משחקים כי הכל הלך מהר העדפה לעוד סיפור, פאזלים וכו משחקים שקטים שלא כוללים הרבה השתוללות. לגבי חוסר רצון ללכת לישון במיטה שלה שווה לדבר על זה הרבה ולחזק שהיא גדולה וזו מיטה של גדולים. אולי לתת לה לבחור מצעים עם דמות שהיא אוהבת (אנה ואלזה, מיקי מאוס וכו) כדי שתרגיש שזה יותר שלה ומקום כיף.
 
גם אצלנו היה משהו כזה -

אצל הגדולה הייתה בובה של מיני שרציתי שהיא תישן איתה, אבל אחרי זמן מסוים היא עברה לספר מתחת לכרית. גם אצל הבת השנייה היא הלכה לישון עם ספר. הבת השלישית, כרגע, הולכת לישון עם חיתול בד עם ציורים שהראיתי לה לפני חצי שנה והיא התלהבה ממנו משום מה. עד לאחרונה הוא שימש לה גם ככרית מאולתרת, עד שסוף סוף קניתי לה כרית משלה...
 

אמא185

New member
הילדה עדיין לא מדברת.

היא בת שנה ו8 . אז ככה שאין לי את האופציה לדבר איתה ולשאול מה היא רוצה שנקנה לה או להתייעץ איתה לגבי איזה חפץ יכול לעזור לה לישון יותר טוב.
אני מרדימה אותה במיטה שלה , לרוב מצליחה להרדים אותה . ובמהלך הלילה היא באה אלינו למיטה ומחכה שנרים אותה או מעירה אותי בקריאות, ואז היא ישנה איתנו למשך הלילה .
 
למעלה