גמילה ממוצץ - הצילו!!

הייבי

New member
גמילה ממוצץ - הצילו!!

בן 3.5 מאוד קשור למוצצים. יותר מדי קשור אפילו עד שהם נהיו מטרד. עשינו הכנה ואתמול קשרנו אותם לבלון ושחררנו בטקס עם מתנה והכל. הוא היה לגמרי נלהב וסיפר לכולם שהוא בלי מוצץ עד שהגיע הלילה. איכשהו עברנו את הלילה הראשון אבל מהבוקר סיוט. הוא לא ישן טוב בלילה והוא מת מעייפות ולא מוכן לשמוע משנת צהריים (עדיין ישן צהריים גם בגן). בנתיים אנחנו מחבקים, מנסים להיות אמפטיים ולחזור על המנטרות שהוא גדול ובוגר והוא שלח את המוצצים בבלון. אשמח לעצות להתמודדות ועידוד שזה יעבור...
 

מ י כ ל10

New member
זה יעבור

יהיו כמה ימים קשים, וזה יעבור. באמת.
*הגדולה שלי בת שמונה, ולפעמים מספרת שהיא מתגעגעת למוצצים שהיו לה כשהייתה בת שנתיים
 
ממש לאחרונה גמלנו ממוצץ

זה קשה, אבל זה עובר.
אצלינו הוא יותר קטן (2.10) היה עם מוצץ רק בשינה (לילה וצהרים).
אנחנו הפרדנו בין הבית לגן. בגן המוצץ נשאר לשנת הצהרים (לא יודעת אם זו אופציה רלוונטית לכם - אם כן, שווה לשקול לתת לו עדיין בגן).
בבית המוצץ "הלך לאיבוד". כמה ערבים הוא ביקש ואנחנו "חיפשנו" ולא מצאנו.
הלילה הראשון היה קשה, אבל השתפר ממש מהר.
בבקרים עוד היה מבקש בהתחלה, אבל העברנו איכשהו נושא. לדעתי אחרי כשבוע הוא הפסיק לבקש.
אנחנו עכשיו 3 שבועות אחרי. לדעתי עדיין ההרדמות יותר קשה (לוקח יותר זמן להירדם).
אתמול הוא הרגיש לא טוב וביקש מוצץ שוב (היה מאד קשה לא לתת לו כשהרגיש לא טוב, אבל היה חבל לי לקלקל הכל).
היום הגננת תנסה "לאבד" את המוצץ גם בגן. אמרתי לה שאם היא רואה שהוא לא נרדם, שתמשיך לתת לו בינתיים. פחות קריטי לי המוצץ בגן.
שיהיה בהצלחה
 

הייבי

New member
תודה על העידוד ושאלה

אני לא רוצה להפריד בין במוצץ בגן לבית כי אני חוששת שהתוצאה תהיה שהוא יפצה את עצמו והסתובב כל היום עם מוצץ בגן בפה ובנוסף הרבה פעמים הוא מצליח להגניב את המוצץ של הגן הביתה בכיסים. מבחינתי שלא ישן צהריים הוא כבר לא ממש זקוק לזה. כשהוא מבקש מוצץ את מציעה חפץ חלופי (בובה קבועה, טטרה)? אני רוצה לתת לו אלטרנטיבות להירגע אבל מפחדת ליצור תלות חדשה.
 

mafe

New member
מה הבעיה עם חפץ מעבר?

הגדול שלי קשור לדובי שלו מהיום שנולד בערך, כשהיה קטן יותר הדובי היה עוזר לו כשהיה עצבני, היה צריך לקבל תרופה, קיבל מכה וכו'. היום התלות פוחתת עם הזמן, אבל גם בגיל 3.7 אין מצב שהולך לישון בלעדיו (הדובי מעולם לא יצא מהבית).
אני לא רואה שום דבר רע בזה, ברצינות אני שואלת, מה איכפת לך שיהיה קשור לדובי או לטטרה, אם זה עוזר לו? זה לא מוצץ שפוגע במבנה הלסת, מפריע לדיבור וכו'.
 
גם אני בעד חפץ מעבר, לטעמי עדיפה בובה רכה וגדולה אם הוא אוהב

אצלי לכל הילדים יש בובה רכה שמשמשת כחפץ מעבר שכזה, לא עוזבת את הבית, אהובה ומרגיעה ועוזרת בהירדמות. הגדולה כבר לא באמת זקוקה לה כדי להירדם, אבל זו בובה עם אישיות ועם נוכחות ומדברים עליה בכל מיני הקשרים. בעיני אין בכך כל רע.
אגב, הבובה של בתי היא בובה שאני קיבלתי מאחותי, כשהייתי כבר אדם מבוגר, באשפוז ארוך בביה"ח - והיא עזרה לי להירדם בסביבה לא הכי ביתית.
הוא לא יישן עם הבובה / חיתול לנצח ובגיל שלו זה עדיף על מוצץ.
 

הייבי

New member
תודה לשתיכן. אין לי התנגדות בכלל.

בעיקרון יש לו בובת מיקי מאוס במיטה שעד שהיא לא מכוסה והוא מכורבל איתה הוא לא הולך לישון. אין לי התנגדות לחפץ מעבר. אני אנסה להציע לו היום בערב לבחור בובה נוספת (למרות שיש לי תחושה שיעדיף טטרה. זו הנחמה שלו בדרך כלל שהוא חולה או כשמיקי בכביסה).
 
תחליף למוצץ

אצלינו בגן נותנים לו את המוצץ רק לשינה. לעיתים רחוקות הוא נשאר עם זה אחרי. לכן גם לא היה אכפת לי בשלב ראשון להשאיר לו בגן. הרגשתי שזו מעין נחמה לתקופה הראשונה.
הבן שלי לפחות עד עכשיו לא כל כך התחבר לחפצים קבועים. אחרי שהפסקנו עם המוצץ הוא התחיל להעמיס את המיטה במשחקים (מכוניות, מטוסים, אנשים קטנים), איפשרתי את זה, אבל אז הוא התחיל לשחק במיטה במקום ללכת לישון, אז אני בתהליך לצמצם את זה. אתמול נתתי לו בובת כלב. מקווה שהוא יתחבר לזה...
אני חושבת שאם יש לך משהו שהוא יתחבר אליו, זה פתרון מעולה.

ועוד הערה - תעקבי שהוא לא מחליף את המוצץ באצבע. לדעתי אם הוא עובר לאצבע, כבר עדיף לחזור למוצץ...
 

שרי 55510

New member
תוכלי להסביר מה המטרד בזה ?

אימא יקרה,
תחשבי מה כבר יקרה ,אם יהיה לו מוצץ עד גיל 5 ?
הוא כך יגדל להיות ילד רגוע .
אז אם המוצץ גורם לו לרוגע ,אז למה זה חשוב לך לגזול ממנו את מה שמרגיע אותו,
ומביא לו שלווה הנפשית ?
 
יש המון חסרונות

קודם כל, בשלב מסוים זה מתחיל לפגוע במבנה השיניים והלסת. רופאי שיניים ממליצים לגמול ממוצץ הרבה לני גיל 5. שנית, יש ילדים שאצלם השימוש במוצץ מעכב התפתחות הדיבור. מבחינה חברתית, ילד בן 4 או 5 עם מוצץ זה מושא ללעג. היו בגן של הבן שלי ילדים בני 3-3.5 שהיו מקבלים מוצץ ביציאה מהגן (כי בגן עיריה עצמו אסור) והיו צוחקים עליהם נורא שהם תינוקות, לא רצו לשתף אותם במשחק אח"כ בגינה ועוד. כשהם עם מוצץ ילדים נכנסים למעין מצב מדיטטיבי-פאסיבי. אולי את קוראת לזה שלווה אבל זה סוג של סימום. הם לא משתתפים במה שקורה סביבם בצורה מספיק פעילה וחבל. זה פוגע בהתפתחות שלהם. בנוסף, מוצץ זה סממן של תינוק. זה מתנגש עם נסיונות לחנך את הילד לעצמאות. איך אפשר להסביר לו שהוא כבר גדול ויכול XYZ כשהוא עם מוצץ עם תינוקות?
 

שרי 55510

New member
כול מה שהזכרת לא קרה אצלינו ,אבל,,

אולי התכוונת לילדים שמקצינים ושמשתמשים במוצץ כול היום וכול הלילה,
אצלינו שימש המוצץ את הילדים רק בערב ולפני השינה ,וכשהגיעו לגן -חובה (גיל 5) ,
ביקשו לזרוק את המוצץ למדורה בל"ג בעומר.
&nbsp
&nbsp
 

הייבי

New member
גם בלי להשתמש כל היום והלילה זה קורה

אצלנו הרופאת שיניים המליצה להיגמל עד גיל 3.5 בגלל בעיות מובנות במנשך שיכולות רק להחמיר עם המוצץ ולאור ריבוי אבנית שנגרם מעודפי הרוק שמייצר המוצץ. בנוסף, אני חושבת שככל שמתבגרים התלות במוצץ מעכבת את היכולת שלו להירגע לבד ולהתגבר על קשיים. הגענו למצב שלפעמים אם משהו הרגיז אותו בגינה או בפעילות כלשהי היה רוצה לחזור הביתה רק בשביל המוצץ. בכל מקרה בראיה שלי ילד בן 4 או 5 לא צריך להסתובב עם מוצץ. זה חלק מתהליך ההתבגרות. בדיוק כמו גמילה מבקבוק או חיתול.
 
גמילה

הסיבה שאני גמלתי עכשיו (בגיל 2.10) היתה רופא השיניים שאמר שכבר עכשיו יש עיוות בצורת הלסת, ושאם הוא יפסיק עם המוצץ זה אמור להסתדר.
הוא משתמש במוצץ רק בשינה ודי הופתעתי שכבר בגיל כזה יש השפעה.
אז אמנם כנראה גם אם היינו מפסיקים בגיל 3.5 או 4 זה היה מסתדר, אבל העדפתי לא לקחת את הסיכון.
 
למעלה