אירוח חברים מהגן של הקטנה או בייביסיטר?

Noa Eisenschtat

New member
אירוח חברים מהגן של הקטנה או בייביסיטר?

הי קורא אצלי המון כשאנחנו מארחים אחרי הגן את החברים של הקטנה (מהגן) שההורים תמיד מאחרים לקחת אותם...חצי שעה 40 דקות.. רק אותי זה משגע? כי כאילו מא לי לתקתקת ולנוח. לא להתחיל ארוחות ערב ומקלחות לכל העולם. קורא גם לכם? מה להגיד להורים?

תודה

נועה
http://noale.co.il/
 
אני הייתי אומרת להורים להגיע בזמן

גם אני מארחת הרבה, לרוב קובעים שעת איסוף (פחות או יותר) באמת לפעמים מתעכבים, אם יש ילד שהתארח אצלי כמה פעמים והיו איחורים קבועים פשוט הייתי אומרת להורים להשתדל להגיע בזמן. אם זה חד פעמי לא הייתי אומרת כלום.
נשמע שאצלך זה המקרה הראשון - איחורים על בסיס קבוע - הייתי מתקשרת לאמא/אבא בבוקר שבו את מזמינה, ואומרת: התקשרתי כדי לוודא שזרובבלה באמת באה אלינו אחרי הגן, ואתם באים לאסוף אותה ב 1830. אני מבקשת שתקפידו על השעה, אחרת כל שגרת הערב אצלנו בבית משתבשת.
רוב ההורים יגיעו בזמן אחרי שיחה כזו ונגמר הסיפור.
על העצבים הייתי מוותרת (בשבילך, לא בזכותם).
 
הצעה - את יכולה גם בעת ההזמנה להגדיר זמנים

נניח - אשמח שזרובבלה תגיע אלינו היום - אנחנו פנויים מארבע עד שש - אם זה רלוונטי/נוח גם לכם...
במידה ויש איחורים באופן קבוע בעת ההזמנה הבאה הייתי אומרת - נשמח לארח את זרובבלה - אנחנו פנויים מארבע עד שש ומסביה שלאחר מכן מתחילים את רוטינת הערב לפני ההשכבה...
 
כמו שענו לך, הייתי פשוט מדגישה את שעת הסיום בלי להתבייש

אז קבענו היום? ואתם אוספים בשבע, בסדר? כי אחרי זה כבר אני צריכה להתחיל מקלחות וזה. בקלילות, בלי נזיפה, בלי להתייחס לאיחורים הקודמים, אבל בבירור. אם ימשיכו לאחר וזה מפריע לי הייתי מפסיקה לארח את הילדה הספציפית או כבר מכניסה אותה לשגרת ערב, מקלחת אצלי עם הבת שלי וכו'. אישית, אני נגעלת מזה בטירוף ואבוי לאמא שהיתה מקלחת את הילדה שלי בלי רשות, אבל מסתבר שלילדים קטנים זה נחשב כיף (אייייייייכס כבר אמרנו?) ואולי ככה האמא תבין.
 
אני לא הייתי מקלחת ללא רשות

מעבר לזה כל העצות טובות - הדגשה מראש, פעם פעמיים ומקסימום - לא להזמין יותר ללא ההורים.
 
לפני חודש בערך

אמא (דוקא נחמדה וחביבה) מהגן קילחה את הבת של חברתי בלי לברר מראש, והיא אפילו לא אחרה או משהו. חברתי היתה די מופתעת, אבל היא עדינה מאוד ולא עשתה ענין. אבל לכי תדעי איך הורה אחר עלול להגיב למגע פיזי ללא אישורו - ובמידה רבה של צדק.
 
לי יצא לקלח ילדים אחרים (בלי רשות ההורים)

אבל זה היה בקיץ, כשאמבטיית קצף היא חלק מהכיף של אחה"צ, וההורים שמחו לקבל ילד אכול ומקולח והודו לי. הילדים שלי מאד נהנו מהמקלחת החווייתית, כך שזה היה טוב לכולם. מודה שלא חשבתי על זה מהכיוון הזה של בקשת רשות והפרה של קוד אינטימי. אקח את זה בחשבון בעתיד.
 
עניין של נורמות, כמו באירוח והזמנות

אצלנו זה מקובל, ואהוב על הילדים.
זוכרת שהבן בתארח לפני כמה שנים אצל חבר לא מהקיבוץ, והאמא אמרה שאולי בפעם הבאה יביא בגד ים ואז יוכלו להתקלח יחד... היו בני 4!

לי זה נעים לקבל ילד אכול ורחוץ, וגם אצל חברותיי זה כך.
בחורף לפעמים מגיעים רטובים מהדרך, ואז נורא כיף להכניס את כולם לאמבטיית קצף, וגם כשלא רטובים, אמבטיה היא בילוי מועדף פה לשעות אחר הצהריים (בניגוד ל'נורמה' של מקלחת אחרי האוכל ביום רגיל), ואם יש חברים הם מצטרפים בשמחה.
 

yaelal1

New member
לא הייתי מקלחת כי זה עוד עבודה בשבילי - אבל

אני ממש לא מסכימה עם הנושא העולה מבחינת מגע אינטימי.
ילדים קטנים מי יותר מי פחות צריכים הרבה מאוד עזרה פיזית ולא רק במקלחת -
מה קורה אם ילד צריך עזרה לנגב בשירותים?
יצא לי המון פעמים לנגב, לנקות מקיא, להחליף בגדים לחברים של ביתי משני המינים. להגיב איכס זאת פריוילגיה שאין לי, ואני משתדלת לעשות זאת בעדינות ובמצב רוח מרומם.
&nbsp
כשהייתי אחרי ניתוח קיסרי, גיסתי שמרה ליומיים על ביתי (חמי וחמותי היו בחו"ל והורי לא יכלו באותו זמן). עם כל זאת שאני אסירת תודה לה על העזרה הזאת - היתה לה את החוצפה לומר לי שביתי ביקשה ממנה עזרה בשירותים והיא אמרה לה "לא, זה לא בשבילי, אני את הגיל הזה כבר עברתי". הייתי מזועזעת. כן, רוב בני ה5 יודעים נגב תתחת לבד, אבל מה, אם לא אז תשאירי אותם עם טוסיק מלוכלך? מה זה הדבר הזה? תגידי שאת לא יכולה לשמור וזהו. אח"כ הסתבר שהיא ביקשה מבעלה - אחיו של בעלי - לנגב לילדה (טוב שלא השאירה אותה ככה ואמרה לה להסתדר לבד). אבל מה אני אגיד - יצאתי עם הרבה מרמור.
ואם אני חושבת על זה, עזרה בשירותים אינה שונה מבחינת איברים פרטיים ממקלחת.
אז שוב, אישית, לא הייתי מקלחת אלא אם כן זה עוזר לי מבחינה מסויימת. אבל אם הצדדים היו הפוכים והיו מקלחים לי את הילדה - לא היתה לי בעיה עם זה. או שסומכים על מי שמשאירים איתו את הילדים - או שלא.
 
אני מפרידה בין חירום לשגרה

כשילד מקיא, משלשל או סתם בורח לו, ברור שאין שאלה האם לנקות או לא (ואותי זה גם לא מגעיל). חמותך התנהגה בצורה לא יפה, בייחוד כשמדובר בבשר מבשרה! אבל מקלחת כיפית שאינה מקלחת חירום לילד שברח לו - לא הייתי לוקחת עלי ללא יידוע ההורים ואישורם.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
אני כן נותנת לאכול יחד

חבל על העצבים והפגיעה בשגרה הכול כך חשובה לי. אז בשש ורבע-וחצי אני נותנת להם לאכול יחד. פסטה חביתה או טוסט. זה חלק מהתעסוקה וזה מאוד נחמד ומגבש.
לגבי שעה- בגן הגבלתי לשש וחצי כי זה באמת תלוי בילד שמגיע ולא תמיד קל להם להיות בבית אחר עד שבע. החברים מהבית ספר שהם בוגרים יותר ואנחנו מכירים אותם כמה שנים יכולים להישאר עד שבע בכיף אפילו אחרי. ארוחת ערב תמיד יש, ומקסימום הבן שלי עושה מקלחת מהירה או שההשכבה מתעכבת בקצת, בכל זאת כיתה ב אי אפשר לעמוד עם סטופר (אני משכנעת את עצמי פה שזה לא נורא שהם לא בשבע וחצי בול במיטה כל יום)
 
אולי יש לך רעיון

איך להגיד לאמא שאת לא מעוניינת שהיא תקלח את הבת שלך? ואם כבר, אולי בא לך להגיד לה בעצמך במקומי?

יש לנו איזשהו אישיו בנושא - בינתיים זה עוד לא קרה, אבל לא אחת יצא שהגעתי כשהם "התכוננו" למקלחת (אצלנו לא מתאמים שעה מראש שאני אבוא לקחת - ובאמת אף פעם לא ברור לי מתי לבוא... לפעמים אני באה ושולחים אותי חזרה הבייתה - מדובר בשכנים...), ולא נעים לי להגיד שאני לא רוצה שזה יקרה. אם כי אמרתי לילדה ונראה לי שהיא קצת העבירה להם את המסר - אבל לא ברור לי שעד הסוף...
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
היא דיברה גם על אוכל..

מקלחות מבחינתי זה לא אישיו, אין מצב שאני מקלחת ילד לא שלי שמתארח למפגש אחהצ

אבל אוכל שזה עניין של חצי שעה בערך, יחד עם החבר זה לתקתק את ארוחת הערב תוך כדי האירוח, זאת היתה כוונתי
 
מזדהה עם ענייני השחרור

הם גדלים מהר ומה שהתאים עד ממש לא מזמן, מתאים פחות עכשיו, והחוקים שהיה מאד חשוב להקפיד עליהם משתחררים. חייבת להגיד שעם כל השחרור, עכשיו בחורף אם אני משכיבה בשבע הם ישנים בשבע (לא קורה אף פעם). הם עייפים מאד, עובדים קשה בגן ובבית הספר.
 

galilit11

New member
נצלש -באיזו שעה מקובל אצלכם?

אני שואלת לגבי הורים שלא מגבילים מראש ואז אני תמיד תוהה אם "נתקענו" יותר מדי זמן..
 

yaelal1

New member
עם כאלו שתמיד מאחרים אני אומרת 20-30 דקות מוקדם יותר

ובא לציון גואל
 
למעלה