החלפת צהרון? בעיה לוגיסטית

בלונד23

New member
החלפת צהרון? בעיה לוגיסטית

שלום לכולן,
רוצה את עצתכן הנאמנה!
ילדה בת כמעט 5 ותינוק. אני עומדת לחזור לעבודה אחרי החל"ד בסביבות אמצע פברואר-תחילת מרץ. משרה מלאה בת"א ואצא הביתה בסביבות 3. את התינוק צריך לאסוף עד 4.
הילדה בט"ח בגן בשכונה שנמצא מרחק הליכה של 10 דקות + צהרון הגן עד שעה רבע ל5 (אך אני נוהגת לאסוף בארבע, גג ארבע ורבע).
איסוף/פיזור באוטו לוקח לפחות רבע שעה כי אין חניה קרוב לגן ובאופן כללי אין חניה.
אני עומדת לשים את התינוק אצל מטפלת בביתה, הנמצא בכיוון אחר של העיר, מחוץ לשכונה, במרחק נסיעה של 5 דקות אך לא אפשרי ברגל, וכשיש פקקים זה יכול להיות גם 20 דקות, נראה לי... ויש...

חשבתי להעביר את בתי לצהרון שנמצא בבניין שלי, כי איך אוכל לאסוף את התינוק ואת הילדה באותה שעה בשני מקומות מרוחקים זה מזה? ואם אני אוספת את התינוק קודם, מה, אני אכניס לרכב ואציא אותו שוב כשאאסוף אותה מהגן ואז שוב להכניס לרכב? זה טרטור נוראי לכולנו (אין אצלנו מצב שהסייעת מוציאה לי אותה לרכב - זה מוגדר כאסור).
הבעיה: הילדה אוהבת את הצהרון של הגן, והיא אומרת שהיא לא רוצה לעזוב. שאלתי אותה מה דעתה פעמיים. יש לה שם חברים טובים (בצהרון יש חצי ילדי הגן שלה וחצי ילדי גן אחר והיא נמצאת בו שנה שנייה). הצוות לא משהו אבל אוירת כיף, במקום המוכר שלה, עם הרבה מאוד בנים (אוהבת רק בנים) בגילה. אמנם יש גם שניים שמרביצים מהגן השני ולא נעימים. יש גם את החצר והרבה מאוד יצירה, שזה חשוב לי שהיא תעשה (בעיות מוטוריות שעובדים עליהן בריפב"ע). האוכל סביר.
אבל החל מהחזרה שלי לעבודה ייווצר מצב לגמרי בלתי אפשרי אם היא תישאר בצהרון שלה.

הצהרון בבניין מומלץ ואהוב בשכונה. יש בו 2 ילדים מהגן שלה אך שניהם בכלל לא חברים שלה. בעלת הצהרון אוספת מגנים ובי"ס, מבשלת, אוכלים ועושים כנראה גם יצירה (הגדולים מכינים שיעורים) או יורדים לגינה. תיפתר לי בעיית האיסוף כי אני אאסוף את התינוק והיא תהיה כבר קומה מעלי. לחלופין ניסיתי למצוא איזו נערה שתאסוף לי אותה, בזמן האחרון ניסיתי הרבה ופשוט לא הצלחתי למצוא מישהי שפנויה בשעות האלה כל יום. גם לא מצאתי אף אמא שתביא לי אותה בתשלום.
הצהרון בבניין מורכב מ4-5 ילדי גן ועוד איזה 10 ילדי כיתות א+ב. היא מנוסה מאוד ואחראית. אינני יודעת אם יהיה לה שם כיף או לא. זה בתוך דירה בצפיפות ללא מרפסת, ללא חצר. אבל לי זה יהיה סופר דופר נוח.

האם להעביר אותה וזהו ולא להתחשב בדעתה?
ואם היא עומדת על כך שלא רוצה לעזוב את הצהרון, איך אני יכולה לוגיסטית לאסוף אותו ואותה בצורה נוחה? אציין שהאבא לא אוסף אלא מפזר, וגם שם תהיה את אותה בעיה כאשר ייתכן שאני אפזר אותו ובעלי יפזר אותה, אבל אז ייווצר עלי עומס יתר. אני גם נורא שונאת לפזר בבוקר, זה מלחיץ אותי, מעדיפה לאסוף....

מה עושים?
 
אם תאספי את הבת קצת לפני רבע לחמש

זה כן מסתדר, לא? אם עוד חצי שעה בצהרון (רבע לחמש במקום ארבע ורבע) תגרום לה להישאר בסביבה שהיא מעדיפה, למה לא, בעצם?

אגב, מאחר שנראה שהדבר היחיד שמוצא חן בעינייך בצהרון בבניין שלך הוא שהוא נמצא שם - מציעה לך לרגע להוציא אותו מהמשוואה ולחשוב מה היית עושה אם הוא לא היה קיים. האם בכלל הייתה לך התלבטות לגבי הצהרון בבית הספר במקרה כזה והיית מנסה למצוא פתרון אחר? או שהיית מקבלת את חצי השעה שנוספה ללו״ז וזהו?
 

בלונד23

New member
הבעיה שלי היא להכניס ולהוציא את התינוק מהרכב 3 פעמים

גם אם מקבלת את הפתרון שהצעת - שאגב בעייתי בעיני כי בחורף למשל רבע ל5 זה כבר חושך וזה ממש נוראי להיות יום שלם במסגרת - זה לא פותר לי את זה שבבוקר התינוק מוסע ברכב, ואחהצ נכנס שוב לרכב יוצא ממנו בגן מטורטר עד לגן מהחניה ואז שוב מוכנס לרכב ומוצא בבית. זה יותר מדי..... גם לי וגם לו
 
נורא נורא קשה להוציא תינוק מהאוטו

זה אמנם לכמה דק
אבל מבאס
מציעה שתדברי עם הילדה שוב ולהסביר לה
אולי בשפה שהיא תבין
אפילו להבטיח לה מפגש עם החברות האהובות
מהצהרון לפחות פעם בשבוע
 

mitmit11

New member
החצי שעה הזו זה לא מה שיהפוך את היום שלה לנוראי

וקראתי את מה שכתבת בצורה שיפוטית, יתכן שזו לא היתה הכוונה. אני אוספת את ילדיי (שלושתם) בין ארבע וחצי לחמש. תמיד אחד מהם הוא האחרון. הם מתעצבנים עליי אם אני מגיעה מוקדם....
&nbsp
לטעמי עדיף להשאיר אותה בסביבה טובה ומוכרת.
 

בלונד23

New member
רבע לחמש זה מאוחר מדי לכולם

התינוק יהיה רעב ועצבני
הילדה תשאל אותי למה לקחתי אותה בחושך (ותהיה צודקת!)
ואני אהיה על ארבע מעייפות.
 
אני רק לעניין החושך

בסוף פברואר השמש תשקע כמעט שעה אחרי שעת השקיעה שלה היום (בערך ב-17:30).
ב-21 במרץ מתקיים שוויון בין שעות האור לשעות החושך. השמש תשקע בערך ב-17:50.
ב-24/03/17 עוברים לשעון קיץ.
נראה לי שלטווח הארוך אפשר להוציא את החושך מהמשוואה.

לגבי כל השאר, קטונתי מלייעץ.
 

שלגיה73

New member
הצעה אחרת

מרץ זה כבר סוף החורף. אני הייתי מחזיקה את העגלה ברכב, מגיעה עם התינוק לחניה של הבית, מעבירה אותו לעגלה והולכת רגלית לגן. גם ככה כתבת שאין חניה ליד הגן, אז לא בטוח שזה ממש מעכב אותך. אם לילדה קשה ללכת מהגן אפשר להשתמש בטרמפיסט לעגלה.
ושנה הבאה אם התינוק ימשיך להיות אצל אותה מטפלת תשקלו שוב את עניין הצהרון
 
גיוס אמהות

אולי לצהרונית אסור להוציא את בתך מהגן, אבל להורים מותר. את לא היחידה שאוספת בשעות האלה, וזה בדיוק 2 דקות לאוטו. לי אישית יצא המון פעמים להוציא ילד לרכב חונה / לעמוד שנייה לשמור על רכב עם תינוק כשהאמא מוציאה את הילד מהגן. אני הייתי משתדלת לפתור את הבעיה הלוגיסטית לפני שהייתי מעבירה אותה צהרון.
 
אני הייתי משאירה בצהרון הנוכחי אם הילדה כל כך מרוצה

הייתי קודם כל מסבירה לה שאם ככה אז אני אאסוף אחרונה או בין האחרונים ולא בשעה 4 כפי שהיא רגילה. נותנת לה גם פה אפשרות בחירה. אם עדיין בוחרת את הצהרון של הגן אז זכותה.
כן הייתי מנסה לעשות מה שהמליצו לך לגבי הורים אחרים. לברר בגן מי מוציא בשעות שלך פחות או יותר, כדי שיוציאו לך את הילדה לאוטו.
עוד אפשרות היא לשאול את הסייעות אם מישהי מוכנה להביא לך את הילדה הביתה (מרחק עשר דקות הליכה אמרת) בתמורה לתשלום. הייתי ממשיכה לחפש נערות לאיסוף. יכול להיות שתחלקי את השבוע לשתי בנות ואז יהיה יותר נוח.
עוד אפשרות היא לשאול את המטפלת אם בתמורה לתשלום היא מוכנה להאריך את הטיפול בתינוק עד חמש למשך החודש-חודשיים הראשונים ואז באמת יתחמם ותעשי כמו שהציעו לך - תגיעי עם התינוק ברכב הביתה, תעבירי לעגלה ותלכו לאסוף ברגל מהגן. ואז גם בטח תוכלו להישאר באיזו גינה וכו' כי יהיה חמים כבר.
אחרון חביב - לנשום עמוק ולזכור שלכל דבר מתרגלים. כן, זה ממש קשה להכניס ולהוציא תינוק מהאוטו. מסכימה איתך. אבל זה לא סוף העולם, מתרגלים לזה ובסופו של דבר אם זה מה יש אז זה מה יש.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
אני חושבת ש.. להעביר

ניסיתי לקחת בחשבון את כל הפרמטרים שהעלית.
עד כמה שחשוב לי שצהרון יהיה מקום אהוב, צריך גם לדעת להקל על עצמך כשאפשר, וכשאת מתארת קושי אז אפשר לעשות שינוי.
העניין היותר משמעותי בעיני הוא, שאני פחות אוהבת צהרונים בגנים ובבתי ספר. אני מרגישה שהילד תקוע בגן/בית ספר עד חמש. לעומת זאת צהרון של בית, זה סיפור אחר. הבית מציע שקט, חום, רוגע, אוכל טרי ובשפע ואפילו פינה שקטה לנוח אם צריך. אז אם יש לך אופציה לצהרון בבית של מישהי, ועזבי שזה בבניין שלך, למה לא לנסות?
אולי תבדקי איזה אחה"צ את הצהרון בבית, תיקחי אותה להכיר ולראות? אולי השינוי יהיה טוב יותר עבורה.
 
יש צהרונים טובים, וילדים שאוהבים אותם.

הבת השנייה שלי הייתה בצהרונים של בתי ספר שנה וחצי, על אף שאני בכלל הייתי בבית ולקחתי את אחותה הגדולה מאותו בית ספר בצהריים, ועל אף שזה עלה לנו כסף מיותר - היא פשוט מאוד רצתה ללכת לצהרונים האלה.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
בסדר, זה קורה הרבה, ואם לא היתה לי ברירה

הילדים שלי היו מוצאים את עצמם נהנים בצהרון של הגן ושל בית הספר. אין ברירה אלו החיים.
אבל, לי זה מרגיש אחרת. השהייה בבית ספר בכיתות כל כך הרבה שעות לא נוחה לי, ואני מאמינה שהרבה ילדים היו נוטים להיות רגועים יותר בצהרון ביתי בפינה שלהם.
לכן ציינתי בפני בלונדי את היתרון בעצם בצהרון ביתי מעבר לשיקול הלוגיסטי.
 
מה קורה הרבה? לא כל כך הבנתי

את התגובה שלך. מה הקשר לאין ברירה? לבת השנייה שלי הייתה ברירה - לבוא הבייתה אחרי בית ספר איתי ועם אחותה הגדולה. אבל היא נורא רצתה ללכת לצהרון יחד עם חברים מבית הספר ולהיות בחוגים שם (גם היום היא הולכת לחלק מהחוגים אבל כבר לא לצהרון). הם גם משחקים בחצר ולא נמצאים בכיתה כל הזמן (וזה חסרון של צהרון ביתי, כמו שבלונדי ציינה). בכיתה א' היא באמת נשארה בבית כי לא רצינו להוציא סתם כסף על צהרון, אבל היא נורא רצתה, וקיבלה את מבוקשה בכיתה ב'. האוכל בצהרון הספציפי היה בעייתי, אגב, ואני נהגתי להביא לה אוכל מהבית כשבאתי לקחת את אחותה הבייתה בסוף בית ספר ולפני הצהרון.
הקטנה כן אוכלת בצהרון שלה, כי שם האוכל בסדר, למיטב ידיעתי.

בהחלט יתכן שיש ילדים שמעדיפים צהרון ביתי - אני רק אומרת שזה לא בהכרח המצב, וזה תלוי בילד הספציפי ובצהרון הספציפי.
לצהרון בגן חובה, למשל, הבת השנייה לא הלכה, כי הוא נראה לי זוועתי, בעיקר בגלל נשות הצוות - אבל היא נכנסה לגן חובה באמצע השנה כשחזרנו מחו"ל, ובמחצית הראשונה היא כן הייתה בצהרון בבית הספר בחו"ל, כי הוא היה צהרון טוב, והיא הכירה אותו מאחותה ומאוד אהבה אותו ורצתה להיות בו.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
באמת לא כתבתי ברור

קורה הרבה שילדים נהנים מצהרון, בית ספר וגן.
עניין הצהרונים מבחינתי חוסר ברירה. הייתי מעדיפה שיגיעו הביתה אבל אני שולחת כי אני עובדת עד ארבע. אבל הצלחתי למצוא צהרון ביתי מהדהים ומושלם אז זה מבחינתי דבר חיובי, והם באמת מתעצבנים עלי כשאני מגיעה מוקדם מחמש לאסוף אותם.
 
ואם הילדים שלך היו מתחננים

ללכת לצהרון של הגן או של בית הספר? ואם הצהרון הביתי לא היה מוצא חן בעיניהם, על אף שבעינייך הוא כן? מה היית עושה אז?
זו לא שאלה ממש תאורטית במקרה של בלונדי - מאוד יתכן שזה מה שיקרה גם אם היא כן תכניס אותה לצהרון הביתי, שהבת לא תיהנה שם ותבקש ללכת לצהרון של הגן. מה היית ממליצה לה לעשות במקרה כזה?
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
במקרה של בלונדי- לנסות

תמיד אפשר להחזיר לצהרון של הגן/בית ספר (אלא אם כן יש שם רשימת המתנה מטורפת)
ואם הייתי בבית והילדים היו מתחננים לצהרון, ואם לא הייתה בעיה כלכלית, הייתי מאפשרת יומיים שלושה ומשלמת בהתאם.
 
אנחנו באמת בדקנו את האפשרות הזאת של יומיים-שלושה.

אבל יצא שזה לא משתלם כלכלית (כי מקבלים 2 חוגים בחינם על צהרון מלא, והיא הייתה מעוניינת בחוגים האלה, וכו'). מה שכן עשינו זה לקחת את הילדה הבייתה, ולא לשלוח לצהרון, בכל פעם שהיא רצתה - כלומר הצהרון היה אופציונלי. אבל היא בחרה לבוא הבייתה מעט פעמים, ולא יותר מיום אחד בשבוע. אני לא ראיתי סיבה להכריח אותה לבוא הבייתה אם היא לא רוצה.
 

mafe

New member
ללכת ברגל

הייתי משאירה בצהרון שהיא אוהבת.
לי יש עגלה בבגאז' באופן קבוע, אז קורה שאני אוספת את הקטן עם אוטו, חונה בבית, ויוצאת לאסוף את הגדול ברגל כשהקטן בעגלה. הרבה יותר פשוט.
כשיש גשם וכו', זה מאוד מבאס אבל לא ממש נורא להכניס ולהוציא תינוק. כשהקטן היה ממש קטנצ'יק, ולא מצאתי חניה ממש ליד הגן, הייתי מראש משאירה עליי את המנשא, מורידה מהאוטו וישירות למנשא, אוספת את הגדול, וחוזרת לאוטו. בהתחלה זה מרגיש כמו טרטור, אם הזמן מתרגלים וזה באמת מהיר.

אני אוהבת לאסוף את הבן שלי בעצמי אז פחות הייתי רוצה שהורה אחר "יוציא" לי אותו כמו שהציעו לך, אבל קרה לי המון פעמים שהורה אחר הציע לשמור לי על התינוק בתוך האוטו בזמן שרצתי זריז לקחת את הגדול.

אופציה אחרת היא לפחות בשנה הראשונה להשתמש בסל קל נשלף, ואז זה באמת שטויות להוריד את התינוק להחזיר אותו, בלי לפתוח חגורות וכו'. אני מודה שלי זה כבד מדי ולא הייתי עושה את זה, אבל אולי זה פתרון לבעלך לבקרים.
 
למעלה