מתלבטת לגבי חיסון

liri251

New member
מתלבטת לגבי חיסון

בגיל שנה נתתי את החיסון של הפרבנר והחצבת אדמת אבעבועות ונשאר החלק האחרון של המחומש.
יומיים אחרי החיסון היה חום מטורף וחולשה מטורפת של איזה שבוע. הילד נפל כל הזמן והפסיק ללכת פתאום. היה זוועה. אחרי כך היה סיפור של וירוס בטן ועצירות. בקיצור כל החודש של החגים היה חולה והיה זוועתי.
כמובן שישר רצתי לרופא בפחד של נזק מהחיסון. ביעבד אחרי 3 שבועות אני נעשתי מאוד חולה ולא עבר לי. אחרי בדיקות התגלה שיש לי cmv(מחלת הנשיקה). אז אני מניחה שזה מה שהיה לו. מקווה לפחות. כנראה שהחיסון החליש את מערכת החיסון והוא ישר חטף ודי קשה. הוא בן שנה וחודשיים עכשיו. עבר חודש מאז שהבריא לחלוטין. יש לנו חיסון שבוע הבא(המחומש שנשאר). מאוד מתלבטת אם לדחות? עד כמה אפשר להידבק בזה אם הוא מחוסן כבר 80%...
 

mitmit11

New member
אני אישית בעד חיסונים מלאים

אבל אם הילד לא בריא במאה אחוז עדיף לדחות מעט. לגבי CMV - בבדיקת דם פשוטה ניתן לגלות אם הוא חלה בזה בעבר או אם יש מחלה פעילה כרגע (בקשי מהרופא בדיקות ל-CMV ול-EBV)
 

liri251

New member
הרופא שלו לא רוצה לדקור אותו סתם

זה בדיקה מהוריד ולא מהאצבע. די בטוח שזה זה כי אני ישר נדבקתי אחרי ולא הייתי מחוסנת מזה בהריון.שאלתי אותו ישר אחרי כי לי זה פגע בכבד. אמר שבילדים זה לא קורה.
בכל מקרה האחות טיפת חלב התקשרה היום ודחינו...
כמו שאנה אמרה לא אהיה שקטה אם אף חיסון מעכשיו אבל עדיין אני חושבת שזה חשוב לעשות אז אעשה.
היא הסבירה שזה מנת דחף ואין ממה לחשוש והוא יחסית מחוסן ואפשר לדחות קצת.
 
חיסונים

גם לבן שלי היו כאבים ברגל אחרי החיסון הזה והוא הפסיק ללכת לכמה ימים. היה ממש מסכן. מאד חששתי עם הבן השני, ולשמחתי איתו זה לא קרה.
לגבי CMV - אפשר להידבק בכל מקרה, גם ללא קשר לחיסון. כמו שכתבו כאן, את יכולה לבדוק אם היה לו ע"י בדיקת דם.
אני באופן אישי לא לוקחת קשה דחיות של חיסונים. זה קורה כ"כ הרבה פעמים. ילד חולה, סתם עיכובים. נראה לי שאצלינו הכל היה באיחורים. אם את חוששת כרגע, תחכי קצת (למרות שכנראה אחרי מה שהיה, למתי שלא תידחי, את תחששי מהחיסון).
 
אני לא רואה קשר בין מה שקרה בחיסון הקודם

ובין המחומשת. הרי עשית כבר כמה פעמים את המחומשת ולא קרה כלום, לא?

ספציפית לגבי פרבנר, אחת הילדות שלנו הגיבה לא טוב לחיסון הראשון של פרבנר (פריחה אלרגית בכל הגוף), והפסקנו לתת לה אותו. את שאר החיסונים נתנו ולא הייתה בעייה. מאחר שהוא קטן, יכול להיות באמת שכאבה לו הרגל והוא לא יכול היה להגיד לך, ולכן הקושי בהליכה. הוירוס בטן ועצירות לאו דווקא קשור לחיסון - אצלנו בחגים היו שפע מחלות בבית, בלי שמישהו יקבל חיסון.
 
למעלה