הריון שני בהפרש גדול, האם כדאי?

rain31

New member
הריון שני בהפרש גדול, האם כדאי?


שלום לכולם, אני חדשה כאן. לא יודעת עד כמה הנושא קשור לפורום זה אך זה הפורום שנראה לי הכי מתאים. אז ככה, אני בת 30 ובעלי בן 38. יש לנו ילדה נפלאה בת 5. אנחנו נשואים 7 שנים וסה"כ בזוגיות 10 שנים. אני תמיד ראיתי את עצמי עד גיל 30 כבר עם שני ילדים ובאידיאל - רציתי שלושה. אך כמו שאומרים רצונות לחוד, מציאות לחוד. כשהבת שלנו היתה בת שנתיים-שנתיים וחצי התעורר בי חשק עז לילד נוסף. אך בעלי בזמנו חשש מהנושא הכלכלי. אני לא עבדתי והוא ממש פחד שלא נוכל לעמוד כלכלית בילד נוסף. הוא כל כך חשש שאף נמנע מסקס לעיתים כי פחד שאכנס להריון וידע שאני מאוד רוצה. מפה לשם, עברו להן עוד שלוש שנים בהן עברנו דירה, מצאתי עבודה וכו'. הזמן טס והילדה כבר בת 5 וחצי. לפני קצת פחות משנה התחלנו לנסות להכנס להריון אך זה טרם קרה... בדיעבד בעלי היום מאוד מצטער על כך שחיכינו כל כך הרבה. הוא לא לקח בחשבון שכאשר נרצה- זה לא בהכרח יגיע מיד. כל הזוגות סביבנו - משפחה, חברים, מכרים ועמיתים לעבודה כולם כבר עם שניים-שלושה ילדים. הילדה שלנו היחידה בגן מתוך 35 ילדים שהיא בת יחידה. אנחנו מוזמנים לבריתות ולמסיבות לידה בלי סוף והנושא איך לומר, מעיק. חברות שלי בהריון, אחת ילדה ממש היום. זוגות שאני הייתי בחתונה שלהם בהריון, הם כבר עם ילד שני... בקיצור- הבנתם את הפואנטה. עוד לא ממש עשינו צעדים להתחיל בדיקות וכאלה. אבל אנחנו קרובים לזה. ואני לא יודעת האם אני מוכנה להתחיל בסאגה הזאת. לא דמיינתי שנתקשה להכנס להריון. ההריון הראשון היה בכלל לא מתוכנן והגיע בהפתעה. מפריע לי שהילדה כבר בת 5 ושמרווח הגילאים יהיה מאוד גדול. היא מצידה לא אומרת מילה על אח או אחות, לא חסר לה בשום צורה. כשאחי נולד אני הייתי בת 10. זה מרווח גדול מדי בעיני. לא שהייתי מוותרת עליו היום חלילה, גם אז מאוד אהבתי אותו, אבל זה לא היה פשוט. נכון שעוד לא הגענו לזה אבל בהנחה שאכנס להריון בשנה הקרובה, המרווח כבר יהיה כ-7 שנים. ואני לא יודעת האם בכלל כדאי להביא ילד שני במרווח כזה. אני יודעת שרוב האנשים לא חושבים על מרווח גילאים כמשהו שמכריע האם להביא ילד נוסף או לא, אבל אני מאוד רציתי שילדיי יגדלו יחד. לכל היותר 4 שנים הפרש. יותר מזה זה אחים שגדלים כל אחד בנפרד, תחומי עניין שונים, מקומות בילוי שונים... זה מאוד שונה ממה שאני רציתי ודמיינתי.
אז, עולה בי המחשבה אולי כדאי כבר לוותר ולהשאר עם ילדה אחת?
בעלי לא רוצה לוותר ואני כבר לא יודעת מה אני רוצה. בתוככי יש בי כעס עליו שכאשר אני רציתי בזמנו וידעתי בלב שזה הזמן הנכון, הוא לא רצה.
אז מצד אחד אני בודקת ביוצים, מחשבת תאריכים וכל הזמן נמצאת סביב הנושא הזה ומצד שני עניין הפערי גילאים פשוט לא נותן לי מנוח ומעלה בי ספקות.
אשמח לדעתכם בעניין, אולי תאירו לי קצת את המחשבות....
וסליחה שחפרתי
 
אצל בעלי ההפרשים הם 7 שנים

ואז עוד 9 שנים, והילדים שם סופר מרוצים מהמשפחה שלהם - הוא ואחותו (זו שהגיעה אחרי 7 שנים) קשורים זה לזה לא פחות מאחים בהפרש קטן יותר. אצלי בבית יש שלושה ילדים בהפרש קטן ואחותי הגיעה אחרי הרבה שנים - והיא לא מאוד מרוצה ממבנה המשפחה, כי זה מעין גוש של אחים ואז היא, והיא מרגישה קצת אאוטסיידרית.
אצלי בבית כאמא יש בת 11 פלוס, בת 8 פלוס, ובת 3 - כמעט 6 שנים הפרש בין השנייה לשלישית - כי לקח זמן להצליח לעשות את השלישית. כך שאצלנו המצב הוא בין המצב של בעלי למצב שהיה אצלי, וזה גם באמת פחות אופטימלי כי יש גוש של שתיים גדולות ואז אחת קטנה.

כלומר, הניסיון שלי במשפחות שלנו הוא שמשנה פחות ההפרש בין שני אחים, אבל אם יש יותר משניים, עדיף אולי שההפרשים בין הגדולים לא יהיו קטנים יחסים ללידה של הקטן, כי אז הם אולי יתעניינו בו פחות, כי כבר יש להם חברה של ילדים בתוך הבית, והקשר יהיה פחות חזק. מובן שכל משפחה היא שונה וזה לא בהכרח נכון תמיד, אבל זה מה שאני רואה אצלנו.
במקרה של ילד שני, כל הפרש יהיה בסדר, כאמור, ובמקומך הייתי הולכת על זה.
 
מה השאלה?

זה לא נורא להיות בן יחיד, אבל מדברייך עולה שאת ממש כמהה לעוד ילד.

ביני ובין אחותי הגדולה יש 6.5 שנים הפרש. אנחנו החברות הכי טובות, מדברות כל יום בטלפון, גרות לא רחוק זו מזו ומרבות להיפגש, קונות יחד בגדים ומתייעצות על הכל. נכון, לא גדלנו עם אותם משחקי ילדות ולא חלקנו את אותם תחומי עניין, אבל עם השנים הפער המנטלי הצטמצם והקשר העמיק.
אנחנו חולקות זכרונות ילדות, גם אם לכל אחת יש פרשנות אחרת לגמרי לאותם ארועים. וגם עכשיו, כששתינו נשים מבוגרות ועובדות והכל, היא עדיין רואה בי את אחותה הקטנה ולא תרשה לי לשלם בבית קפה ותצא למלחמה בכל מי שיפגע בי. אז בהחלט לא הייתי מוותרת עליה... ולא חושבת שאם ההפרש היה 8 או 9 שנים תשובתי היתה שונה.
יש לנו גם אח גדול, שגדול מאחותי בשנתיים. הם באמת גדלו יחד, אבל עם השנים די התרחקו, עכשיו שתינו לא קרובות אליו במיוחד. עניין של אופי.
לדעתי אין הפרש מושלם, והקשר בין האחים מבוסס על הרבה דברים שאין לנו שליטה עליהם. זאת המשפחה שלך, זה המצב וזהו זה. הפרש של 4 שנים כבר לא יהיה. אז מה. אל תשקעי ל "מה היה אילו".
 
בסופו של דבר את הנעשה אין להשיב

לא עשיתם ילד לפני כמה שנים ועכשיו אי אפשר לחזור אחורה ולשנות את זה. לדעתי אם אתם רוצים עוד ילד אז עדיף לעשות אותו עכשיו ולהתמודד עם הקשיים שאכן יהיו, אבל לפחות ליהנות מעוד ילד, על פני לוותר ולהתחרט על זה בעוד כמה שנים כשגם לא תוכלו לעשות עוד אחד בכלל.
 

Guy Yafe

New member
5 שנים זה הפרש מעולה

זה גם מה שאשתי ואני מתכננים.
לדעתי הפרש קטן מדי הוא ממש לא טוב: ההורים עייפים מדי ואין להם כח לטפל בשני זאטוטים קטנים (עובדה שאתם לא רציתם לפני שנתיים עוד ילד), והילדים לא יהיו חברים. ילדים קרובים בגיל בדרך כלל נהיים אויבים אחד של השני.
 
ילדים קרובים בגיל בדרך כלל

נהיים אויבים אחד של השני? זה לא נשמע לי נכון. באופן כללי נראה לי שמעט אחים באופן כללי נהיים אויבים אחד של השני,,,
 

Guy Yafe

New member
המילה אויבים הייתה בהקצנה

הנקודה שלי היא שאחים קרובים בגיל לא נהיים חברים. לרוב הם עסוקים בלהתחרות אחד עם השני על ההורים ועל חברים אחרים, והם מתחברים במקרה הטוב רק בשנות העשרה המאוחרות.
&nbsp
מכל זוגות האחרים הקרובים בגיל שאני מכיר (כולל אחי ואני), אני מכיר זוג אחד בלבד שהיו חברים טובים באש ובמים.
 

Guy Yafe

New member
3-4 שנים

כלל האצבע שלי הוא שילדים מספיק רחוקים כשמובטח לי שבכל שלב בחיים שלהם (עד הבגרות) לא תהיה חפיפה בין החיים שלהם: משחקים וצעצועים, פעילויות לשעות הפנאי, אוכל, אופי הפעילות המשותפת עם ההורים וכו'.
 
החיים כתכנית כבקשתנו

הבכור שלי מבוגר בשנתיים ורבע מאחותו, ואכן יש חפיפה מסוימת בין הצרכים והרצונות שלהם ובהתאם חיכוך אבל גם הרבה הבנה, שותפות, חברים משותפים. מכירה כמוך אחים קרובים ומתחרים, אחים קרובים וקרובים וכנ"ל לגבי אחים רחוקים בגיל - יש ביניהם חברים נהדרים ויש מנוכרים. אין חוקים. כנראה שילוב בין מזל גדול כשיש כימיה ובין עבודה של ההורים לחיזוק הקשר.
חוזרת אלי - כשכבר היינו מוכנים לילד שלישי, ההריון ארך כשנתיים ארוכות ארוכות וקשות. רק מזכירה שקיים גם תרחיש כזה (כפי שכתבה גם 'חייבת להגיב'). לא אומרת לרוץ להביא ילד נוסף בפער קטנטן אבל גם לא לחכות המון שנים כי אינך יודע את העתיד.
 

Guy Yafe

New member
את אומרת דברים נכונים

כמובן שהדעות והרגשות של כל אחד מושפעות מהחוויות האישיות שלו.
הסטטיסיטיקה הפרטית שלי שונה משלך, אולי גם בגלל ראייה שונה על החיים.
יכול להיות גם שהחוויה האישית שלי מהכניסה להריון, גורמת לי לחשוב שאין בעיה להיכנס להריון מתי שרוצים ואני מאחל לכל אחת ואחד שזו תהיה גם החוויה שלהם.
אגב, אני מכיר הרבה יותר מקרים של זוגות שהתקשו בפעם הראשונה ובפעם השנייה לא הייתה בעיה מאשר המקרים ההפוכים.
&nbsp
השורה התחתונה שלי לפותחת השרשור היא שחמש שנים הפרש זה לא מעט מדי, ואין שום בעיה שהיא תביא לבן שלה עוד אח או אחות.
 
אני גם התחלתי מאוחר...

אתה ואני מסכימים לגמרי לגבי ההפרש ה'נכון'. אין דבר כזה. הכל תלוי ביכולות הרגשיות, הטכניות, הכלכליות וגם בגיל בו מתחילים ובהרבה מאוד מזל בדרך.
בגילך (לפי כרטיס המשתמש שלך, 33) ילדתי את הבכור, כך שלא היה זמן ובגיל 35.5 ילדתי את אחותו וטוב שכך. הכל הלך חלק ובקלות, אבל לא היו לנו כוחות לעוד הריון ותינוק מיד. כשכן רצינו היו שתי הפלות כואבות בדרך, עד שבנס גדול הגרלתי את הביצית הנכונה. אז עכשיו יש לנו פער של חמש שנים בין הבת לתינוק, יותר ממה שחלמתי עליו, אבל אף אחד מאתנו לא היה מוותר על התינוק ואני מקווה ואפעל לכך שהם יהיו חברים - למרות שיקח הרבה זמן עד שהיחסים יהיו שוויוניים.
 

Guy Yafe

New member
נכון: כל אחד צריך לעשות מה שהוא חושב לנכון

הדעה שלי לא כל כך הייתה במטרה לשכנע אחרים שאני צודק, אלא בעיקר כדי לעודד את פותחת השחרור, שהכל בסדר.
&nbsp
אני מצטער לשמוע על החוויות שלך, ואני מאחל לך ולכל אחת אחרת שלא תחווה את זה לעולם.
 
זה ממש לא הניסיון שלי,

ונשמע גם מוזר שמה שנראה לך שיקרב יותר בין האחים הוא דווקא חוסר תחומי עניין משותפים, העדר משחקים וצעצועים שהם יכולים לשחק בהם יחד, וכו'.
 

Guy Yafe

New member
לא טענתי לרגע שזה יקרב ביניהם

הטענה שלי היא שממילא הם לא יתקרבו, ולכן צריך לתת לכל אחד מהם את המרחב שלו כדי שיתפתח בעצמו, עם החוויות והתחביבים שלו ועם חוג החברים שלו.
&nbsp
אני לא היחיד שחושב ככה: הייתי בהרצאה של דוד בנאי (שככל הידוע שלי הוא לא שנוי במחלוקת), והוא טוען דברים מאוד דומים לשלי.
 
מאחר שאני מכירה זוגות רבים קרובים מאוד,

(והיכרתי כאלה גם במהלך הילדות וגם במשפחה שלי) זה פשוט לא נראה לי נכון. הם יכולים להיות קרובים גם בהפרש קטן וגם בהפרש גדול, אבל הפרש קטן בהחלט לא גורם לכך שסביר שהם לא יהיו קרובים ויריבו.
לא יודעת מה דוד בנאי אמר, אבל זה פשוט נראה לי בלתי סביר ונוגד את הניסיון שלי. בהחלט יש זוגות בכל מרווח שלא מסתדרים ביניהם, אבל להגיד שקירבה בגיל מבטיחה, פחות או יותר, שהאחים לא יסתדרו - זה פשוט נוגד את מה שאני מכירה, ולא נראה לי שאני במקרה מכירה את כל אלה שכן הסתדרו...
 

Guy Yafe

New member
כל אחד והחוויות שלו

מכל הזוגות שאני מכיר, יש רק זוג אחד קרוב שהיו חברים בלב ובנפש.
 
למעלה