כרית לפעוטה בת 20 חודש - כן/לא/בעד/נגד?

shagy2dup

New member
שכחתי לציין- כרית אורטופדית(לא מאובחנת שום בעייה אצל הפעוטה)

 

AlicePJ

New member
ממש לא. לפני גיל 3-4 לא נותנים להם כריות, זה לא בריא

 

AlicePJ

New member
על הרופא שלי. בדיוק אתמול היה לנו תור ושאלתי אותו

 
וזה רופא מומחה לענייני כריות?

מה הוא אמר בדיוק? למה זה לא בריא, ולמה זה כבר כן בריא בגיל 3-4?
 

AlicePJ

New member
מומחה עולמי


הוא אמר שמבחינה אורתופדית זה פחות בריא (כמובן מדובר על ילדים בלי בעיות מיוחדות). בגילאים יותר מבוגרים כבר יש רצון שמגיע מהילד וזה פחות נוח להם בלי כרית כנראה, אני מנחשת שזה בגלל שהם גדלים והפרופורציות של הגוף משתנות (שימי לב איך הראש של התינוקות ענקי יחסית לגוף, וככל שגדלים הגוף מתארך וגדל והראש נהיה יותר קטן בפרופורציות יחסית לשאר הגוף).
 
או! ד"ר לנטורופתיה שכתבה את הספר "אסטרולוגיה לכל עת"!

ז-ו סמכות לענייני כריות! לא איזה רופא מצ'וקמק של אחת הגולשות שאין לו מושג בכריות...

מעניין באיזו אוניברסיטה היא עשתה PhD בנטורופתיה.
 


לא שמתי לב מי כתב. זה פשוט נראה לי הגיוני

בכל אופן, גם אם נבטל את מה שהיא כתבה או לא נתייחס ברצינות, אני יכולה להגיד שגם במקומות אחרים כולל באתרים של קופות חולים כותבים שעדיף שלא.
שוב, אצלי ישן על כרית בעיקר כשמצונן והוא בן שנה וחצי (וגם ככה הוא גולש ממנה באופן קבוע).
 
אשמח לקישור רלבנטי

(מעניין אותי פחות הגיל המדויק ויותר ההסבר. כי את ההסבר של מוות בעריסה אני מכירה והוא אכן הגיוני בעיניי - אבל לא תקף מעבר לגיל שנה וחצי-שנתיים. ההסבר לגבי עקמת נראה לי, אפעס, חשוד).
אצלנו כשהן היו מצוננות (גם כתינוקות קטנות) הגבהנו את המזרן על ידי מגבת מגולגלת מתחת לצד אחד שלו.
 
אני אוהבת להציע כרית כשאני רואה שהילד מחפש את זה.

כשמכווצ'צ'ים את המגן ראש או את השמיכה או את הטררה ומנסים לישון על זה. אז אני מבינה שהגוף שלהם מבקש את ההגבהה. אצלנו זה קורה מאוד מאוחר. בסביבות גיל 4...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לפי המידות זו נראית לי בדיוק כרית כמו שקניתי, רק יקרה יותר:

https://www.groupon.co.il/deals/gg-merchant-0-11305900181-185
קניתי כזו לאחרונה, ולא ברור לי איך אפשר לקנות אותה לפעוט/ה מאחר שהיא מיועדת למבוגרים (מבחינת הפרופורציות). היא אכן קטנה במידותיה, אבל זו כרית שמתאימה לאדם בוגר לשכיבה על הגב, כי היא רק תומכת בצוואר ומשאירה את הראש מאוזן בהמשך לגוף, בהגבהה מינימלית – הגבעה (הגבוהה) תומכת בחוליות הצוואר ואז יש "בור" לראש (ואחריו עוד גבעה נמוכה יותר). היא לא מתאימה למי שאוהב כרית גבוהה או מעוניין בכרית תמיכה לצפייה בטלוויזיה / קריאה במיטה וכיו"ב. אני אוהבת את הממדים שלה כי אני לא אוהבת כרית גבוהה לשכיבה על הגב; אבל מתקשה להירדם עליו... אני נרדמת על הצד בתנוחה עוברית.
&nbsp
על הצד היא נמוכה מדי לאדם בוגר (נוצר לחץ על הכתפיים) ומכיוון שאני אשת צד, כאמור, קניתי בגולף כרית דומה (אותו מבנה) גדולה יותר (40X60) שנוחה לי מאוד לשכיבה על הצד (לעומת זאת לשינה על הגב היא כבר גבוהה לי מדיי). זאת כבר כרית גדולה משמעותית וגם יקרה פי כמה; בהתאם לכך היא מגיעה עם ציפוי/כיסוי איכותי יותר, מ"במבוק", מה שזה לא אומר.. זו שנמכרת בגרופון מגיעה עם בד מגבת זול, אבל כששמים ציפה לא מרגישים את ההבדל כך או כך.
&nbsp
עוד חשוב לציין הכריות מהסוג הזה לא מתאימות כלל לשכיבה על הבטן (אם מנסים מגלים במהרה שהן מאוד לא נוחות). לי זה לא משנה (נגמלתי משינה על הבטן לפני שנים, לא בריא) אבל ילדים בד"כ נוטים לישון על הבטן ואם זה המצב אצל בתך, ותרי מראש. למען האמת בשינה על הבטן לא ממש חייבים כרית; עד גיל בי"ס יסודי ישנתי בלי שום כרית, וגם אז הייתה לי כרית קטנה, די שטוחה ופשוטה.
&nbsp
אחרון חביב, את מכירה ויסקו? כלומר "ספוג זיכרון"? זה לא ספוג רך שנכנע ונמעך, הוא מחזיר התנגדות והוא לא מתרכך או מאבד צורה (לטוב ולרע). הוא מגיב למשקל ולחום הגוף (וקצת "לוכד" אותו – לא משנה כמה מקשקשים על חורי אוורור בכיסוי, הוא די מחמם. פחות נחמד בקיץ ובעייתי למי שנוטה להזיע; לכן יש כריות ויסקו שנמכרות עם שכבת ג'ל קירור). כשמועכים את הכרית עם היד (למשל בחנות) יש תחושה שהוא רך מאוד, אבל זה מטעה – שוכחים שמאחורי שטח קטן יחסית של כף יד (או פחות) אנחנו משעינים אחוז מסוים ממשקל הגוף + שריר. שטח הפנים של אחורי הראש גדול יותר וכיוון שכל הגוף בשכיבה (וגם אין שרירים עובדים) הוא מפעיל לחץ בהתאם למשקלו ותו לא. מומלץ בחום לנסות כרית ויסקו בחנות שיש בה מיטה ואפשר לשים את הכרית מתחת לראש ולהתרשם באופן בלתי אמצעי. אני זוכרת שהופתעתי מהתנגדות הכרית כלפי הראש שלי, כאדם מבוגר (עם ראש לא קטן); לילדים יש ראש קטן וקל יותר, כלומר אין הרבה משקל שלוחץ על הכרית, סביר שהיא תורגש כקשה יותר (בפרט לעומת כרית פוך או מילוי סינתטי).
&nbsp
לסיכום, אני לא מומחית בכריות לילדים, אני "מומחית" קטנה מטעם עצמי לכריות ויסקו, כי חרשתי על הנושא לאחרונה (עבור עצמי בלבד). אה, ועוד דבר – אין דבר כזה "כרית אורתופדית", זו סתם ססמה שיווקית. גגלי קצת כתבות בנושא כריות; בכל פעם ששואלים אורתופד ההמלצה שלהם היא פשוט לישון עם מה שנוח. אני לא יודעת מה ההמלצה לגבי ילדים, לתחושתי היא צעירה מדי; אבל גם אם זה לא מיותר, לא הייתי מתחילה מהכרית הזאת (ועוד במחיר כזה).
 
למעלה