הורים לילדים מלאים/שמנים

יכולה להסביר יותר?

התזונה אצלנו היא בלי שטויות ובלי נשנושים בין הארוחות.
עד עכשיו גם אכלה ארוחת בוקר בבית לפני הגן ועברנו רק לפרי בבוקר כי בגן יש ארוחה.והיא די זורמת עם זה
הארוחות יותר בריאות בבית,פחות שמן,פחות בצק וירקות ירקות ירקות

אז מה יכולות להיות הסיבות לאי ירידה במשקל?
 
קודם כל, אם השינוי בתפריט היה

בחודש-חודשיים האחרונים, נניח, יכול להיות שעוד אי אפשר לראות שינוי, כי השינוי איטי (שינוי מהיר הוא גם לא בריא). כמו כן, צריך להביא בחשבון שעכשיו הייתה תקופת החגים שאולי פגעה בתזונה (כי התארחתם, אירחתם, היא לא הייתה במסגרת, וכו').
חוץ מזה, אם אני הייתי במקומך מה שהייתי עושה זה לכתוב בדיוק מה היא אוכלת במשך שבוע (ונעזרת בגן כדי שיתנו את המידע לגבי הגן) - כולל, חשוב מאוד, הכמויות שהיא אוכלת. הייתי מנסה להקפיד לא לשנות את ההרגלים בשבוע הזה כדי שייצא שהיא אוכלת טוב יותר מכפי שהיא באמת - וגם לא "לרמות" ולהחליק מאכל פה מאכל שם כי זה היה בלת"מ - לכתוב הכל. כדי שזה לא ילחיץ אותה, אולי הייתי מתעדת את כל המשפחה באותה הזדמנות. אחר כך את המידע הזה הייתי לוקחת לתזונאית מוסמכת, כדי לקבל את חוות הדעת שלה אם זה מה שהילדה אמורה לאכול, מכל הבחינות (סוג המאכלים, כמויות, תדירות האכילה, וכו'). גם אם התפריטים שהן נותנות לא מוצאים חן בעינייך ואת מתקשה להגיע איתן לתפריט סביר - הן עדיין יכולות לייעץ לך לגבי מה נכון ומה לא נכון בתפריט הנוכחי שלה.
אפילו הירקות לא כולם אותו דבר מבחינה תזונתית, קלורית, וכו'.
 

AlicePJ

New member
אז אולי יש בעיה בריאותית?

על פניו, אם היא אוכלת טוב יותר ועושה פעילות גופנית, אמורים לראות שינוי. אולי יש בעיה רפואית שהמשקל הוא הסממן שלה? למשל אלרגיה לגלוטן (המחלה, לא הטרנד. יש אנשים שגלוטן באמת גורם להם לבעיות בריאות), או בעיה בבלוטת התריס כו'? עשו לה בדיקות?
 

AlicePJ

New member
למה מפריע לה עודף המשקל?

את כותבת שהולכת לחוגים והיא פעילה, איך זה משהו שהיא מודעת אליו? ילדים בגיל הזה בד"כ לא שמים לב לדברים כאלה וזה לא מפריע להם, אלא אם הם מקבלים דחיפה חיצונית ולחץ חיצוני. אני ממליצה לכם לקרוא על הנושא ולהזהר איך אתם מציגים את הנושא מולה ומה אתם אומרים לה, כי אולי עכשיו זה לא סיפור, אבל חלילה בעתיד לא הייתם רוצים שתפתח הפרעת אכילה לכיוון השני, זה ממש מסוכן.
היא ילדה, נשמע שאוכלת בריא והיא פעילה, למה אתם מתמקדים בצורה החיצונית שלה בצורה כזאת? אולי תתמקדו בכך שהיא ילדה נחמדה, מוכשרת וכו' במקום להתמקד רק בחיצוניות שלה? תראו לה שיש לה הרבה מאוד מה להציע ושמבנה הגוף לא משנה ולא מפריע לשום פעילות.
ומציעה שתלכו אולי בנפרד ממנה לדבר על הנושא עם אשת מקצוע, כדי לוודא שאתם ניגשים לנושא נכון ולא שמים יותר מידי תשומת לב על דברים חיצוניים ושטחיים ולא מעבירים לה שכל השווי שלה זה המראה שלה ומורידים לה את הבטחון העצמי.
 
היא כתבה למה זה מפריע לילדה באחת ההודעות בשרשור -

הילדים בגן הרבו לצחוק עליה על כך שהיא שמנה.
 

AlicePJ

New member
ואיפה הגננות היו? למה הם לא מנעו זאת ואח"כ

הושיבו את כולם לשיחה להסביר להם על הנושא?
 

AlicePJ

New member
לא! תעני עכשיו! תעשי תחקיר ואני מצפה

לקבל תוצאות על שולחני בשמונה אפס אפס.
 

ירון786

New member
ומה עם פניה לדיאטנית ילדים מקצועית בקופח?

הדבר הטוב ביותר והמוסמך
ולא עצות בגרוש.
 
זה מנסיון של אחיינית

שלי.
היא התחילה להתעגל, בעיקר באזור הבטן בערך בגיל 5.
אחותי לקחה אותה לפני חודשיים לנטורופתית (אפשר דרך קופת חולים, נגיד מכבי טבעי) שזיהתה שהילדה מאוד רגישה למאכלים עם גלוטן, מוצרי חלב מסוימים וכו'.
מאז באמת רואים שיפור משמעותי במשקל והבטן יורדת לאט לאט.
&nbsp
 

mafe

New member
משהו קטן

אני לא יכולה לעזור לך יותר מדי... רק רציתי לספר שכילדה תמיד הייתה מלאה יותר, לעומת אחותי שהייתה שרוך דקיק. ואכלנו אותו דבר, ועשינו פעילויות דומות, ויש לנו אותם הורים. לכי תדעי למה.
כשהייתי בערך בת 7 (וחבל שלא לפני), התחלתי ללכת לחוג התעמלות קרקע וזה היה דבר נהדר לגוף, לגמישות. לא שנראיתי וגם לא הייתה כוונה להיראות כמו אחותי, אבל זה בהחלט עזר לגוף.
אולי מתאים לכם גם?
(אישית, אני מודה להורים שלי שבזכותם גם הפסקתי בגיל 11-12, כי מעבר לזה, זה הופך למקצועי יותר, ולדעתי עושה יותר נזק מתועלת)
 

mafe

New member
אוי! היה אמור להיות משורשר כתגובה לאירית12345 מתחתיי. סליחה

 
מגיבה

היא הולכת פעמיים בשבוע לחוג שחיה ופעם אחת להתעמלות אומנותית.
בגן יש גם חוג ספורט
מעבר לזה בגינה בימים הפנויים
 
קראתי עכשיו קצת על הנושא,

ובין היתר היה כתוב שמאוד חשוב שכל הבית יעשה את המאמץ וישנה הרגלים, ולא שהילדה תוגבל במיוחד כשלאחרים מותר. האם זה המצב אצלכם? האם אחיה הרזה מקבל אותו תפריט כמוה (עם הכמויות המתאימות לגיל שלו, כמובן)? האם יש דברים שלו מותר ולה אסור? ולכם (מעבר לדברים כמו קפה ואלכוהול...)?
 

פריZמה

New member
בלבלת אותי עם ה״ השמנה קיצונית״

עד אותו רגע הייתי בטוחה שמדובר על ילדה עם מבנה גוף רחב ונוטה לעגלגלות וזה מה יש.
גם לנו באותה משפחה יש ״ שרוכים״ ויש עגולים.
אם היא אכן עגלגלה ובריאה - תתמקדי באושר שלה וזהו. זה מופרך ומופרע לצפות שכולם יראו אותו הדבר.
אם אכן מדובר על השמנה קיצונית - ובכן- היא לא מתרחשת תוך כדי אכילה בריאה, בכמויות סבירות, ועם פעילות גופנית סבירה.
רק הערה קטנה - בחרת לה ספורט שפותח את התיאבון....
בריכה בכלל ושחיה בפרט ( לא ברור למה) גורמים לתיאבון מוגבר ולצריכת קלוריות הרבה יותר גבוהה מאשר פעילות ספורטיבית יבשתית שוות ערך.
 
למעלה