גן חדש, בעיות התנהגות ורגרסיה בגמילה

efatsh

New member
גן חדש, בעיות התנהגות ורגרסיה בגמילה

הי, אני כבר ממש אובדת עצות ואשמח להתייעץ.. מצטערת שיצא ארוך..
הקטנצ'יק בן 1.9 ילד אקטיבי מאד, גדול ומפותח לגילו. לא נראה, אבל ילד רגיש מאד.
הוא נגמל בקלות יחסית באוגוסט האחרון (אחרי שבוע וחצי כמעט ולא היו פספוסים, כולל טיול משפחתי ל-4 ימים שבועיים אחרי תחילת הגמילה). התחיל השנה גן חדש (עד עכשיו היה במשפחתון). כשהתחיל את הגן היה אומר מתי צריך להתפנות (קורא "פיפי" להכל) ואנחנו היינו לוקחים אותו.
ההתחלה בגן היתה טובה אבל אחרי שבועיים בערך התחילו לדבר איתי על קשיים התנהגותיים- מושך לילדים בשיער ללא סיבה, דוחף וכו'. ראיתי אותו עושה את זה ויש הרבה פעמים שלא היתה שום פרובוקציה מהילד שעבר שם לתומו.
דיברתי עם הגננת וחשבנו שאולי עוד לא מרגיש קשור ובטוח והגננות (יש 4 על 24 ילדים בגילאי 1.7-2.5). היה שיפור קל אבל עדיין לא נראה שמוצא את מקומו בגן והוא מרבה להציק לילדים.
במקביל, חלה רגרסיה הדרגתית (שונאת את המושג הזה, אבל לא מוצאת אחד טוב יותר) בגמילה, גם בגן וגם בבית -כיום לא מבקש ללכת לשירותים, לעיתים קרובות מסרב גם כשאני לוקחת ביוזמתי. היה ללא חיתול כשלושה שבועות גם בלילה והחזרתי חיתול בלילה כי התחיל לעשות פיפי פעם-פעמיים בלילה. בימים האחרונים התחיל להתאפק ולא לעשות קקי. כשעושה פיפי במכנסיים לא אומר (כמו שהיה בעבר).
אני מכירה את הגן מהגדולה שלי והגן מקסים והגננות מהממות, יחד עם זאת אני מרגישה שלא טוב לו

רציתי להתייעץ גם על הנושא ההתנהגותי בגן וגם, ובעיקר על ענייני הגמילה.

תודה למי ששרדה וקראה עד פה
 
רגע רגע - צפירת הרגעה ארוכה עם נ.ב.

צפירת הרגעה ארוכככההההההה !

את כותבת על בעיות בשני מישורים - גמילה והתנהגות
את כותבת שאת אובדת עצות ומודאגת למדי
אבל בואי שניה נשים את הדברים בפרופורציה הנכונה.

הילד גמול מאז.... אוגוסט האחרון. זה לפני דקה בערך, זה לא ילד שכבר בסס גמילה לאורך זמן רב ואז חלה רגרסיה חמורה בכל התהליך.
זה ילדון צעיר מאד (עוד לא שנתיים, יש לו די הרבה חברים בחיתולים סביבו) שהיו לו כחודשיים (מקסימום, אם הגמילה הסתיימה ב- 1 באוגוסט, ואני מניחה שלא) להיות גמול עד ראש השנה.
בינתיים, בפרק הזמן הזעיר הזה, בגיל הצעיר הזה, הוא גם נכנס למסגרת חדשה, ובמקום להגיע כל בוקר למשפחתון אליו היה רגיל הוא מגיע לגן הומה ילדים ואנשי צוות וטרם מצא את מקומו.


אני שומעת שאת מתארת ילד קטן בתהליכי הסתגלות טבעיים, רגילים, נורמליים לחלוטין. רגרסיה בגמילה היא שכיחה ואפילו מתבקשת במעברי חיים. גמילת לילה בגיל שנה+9.... כל הכבוד, אבל ממש לא הייתי מתעקשת. הוא ילד רך מאד (בני היקר סיים בהצלחה את גמילת הלילה שלו אתמול, כשבפעם הראשונה התעורר מהשינה ורץ לעשות פיפי בשירותים. אה, הוא בן 4. ולא דאגתי לרגע).

לענייני ההתנהגות - משיכות שיער, נשיכות, חטיפות צעצועים, השתטחות על הרצפה, בכי ממושךךךךך, צרחות בלי סיבה, השלכת חפצים לכל עבר ושלל התנהגויות נוספות - טבעיות, רגילות, מתבקשות ונורמליות לחלוטין בגיל שנתיים.
כן, גם ללא פרובוקציה שקדמה לכך.
את כותבת 'בהתחלה' .... כמה התחלה כבר היתה?
תני לילד זמן אמיתי להסתגל, להכיר, להפנים, למצוא את מקומו.

אם הגננות מאד מופתעות ומדברות איתך על בעיות התנהגות הייתי בודקת את הצוות. כי כשהבת שלי צועקת וזורקת ומרביצה כשלוקחים לה אני מקבלת דיווח אבל אף אחד לא מתייג אותה כבעלת 'בעיית התנהגות' (בת שנתיים ורבע).

תנשמי עמוק, נסי להנמיך את הכותרות, אני מבינה שהוא שונה מבתך, אבל זו לא סיבה ללחץ, לכל ילד הקצב שלו והדרך שלו להתפתח.


נ.ב.
ואחרי שאמרתי את כל זה -
את אמא שלו. את יודעת יותר טוב מכל אחד אחר. אם את מרגישה שהגן הזה עושה לו רע, שהוא לא מוצא את מקומו, ובעיקר שזו טעות לתת לו זמן להסתגלות אמיתית - בדקי אפשרות להעביר אותו למסגרת אינטימית יותר.
 

efatsh

New member
תודה, אבל באמת


קודם כל תודה על התשובה הארוכה והמושקעת. ועוד יותר תודה על ההכנסה לפרופורציות. התחברתי לאמירה שלך שזוהי רק התחלתה של הגמילה וגם של הגן.
הצוות לא קורה לזה "בעית התנהגות" בשם, אבל נראה שזוהי לא התנהגות שכיחה (אבל גם לא כזאת שמצריכה כרגע התערבות או בירור נוסף). נראה לי שזה קשור למינונים (הוא באמת מאד מאד פעיל) ואולי גם לגודל שלו ולפוטנציאל הנזק שלו.
נשות הצוות מקסימות ואני מאד סומכת עליהן ועל שיקול דעתן ונראה לי שגם הוא מתחיל להתחבר ולתת אמון, אז אנסה לשחרר ולתת לו זמן להסתגלות.
העצה לנשימה עמוקה היא בהחלט במקום ואני כבר מיישמת :)

אז שוב תודה
 
איזה כיף
ומילה על בנים ועל בנות

הוא נשמע מתוק ואנרגטי (וסטנדרטי...) , ואת נשמעת טיפה מודאגת מדי...
אני שמחה לשמוע שצפירת ההרגעה עוזרת, ושהוא במסגרת טובה עם נשות צוות שיש לך בהן אמון.

אגב, גם אצלי בכורה ואחריה בן - מניסיוני (המוגבל) בנות ובנים זו אופרה אחרת. ספציפית אצלי גם יש בכורה מלאכית במיוחד, ובחור 'רגיל' , אז גם היה פער משמעותי במידת האנרגיה שהם דרשו ממני באותו הגיל.
 

Ani15

New member
רק לגבי הגיל והגודל

אצל הקיסרית שלי בטטח היה ילד כזה, שבגיל היה בשנתון הנכון אבל בגודל, בכח ואפילו ברמת ההתפתחות היה פשוט גדול יותר. מכות והצקות התחילו מיד, הילד הפיל חיתיתו על כל הגן, לא פחות. תוך שבוע מתחילת השנה הוא הוריד כסא על אחד הילדים. פחד אלוהים.
תוך יומיים הגננת (ברכה על ראשה שהבינה את הסיטואציה נכון) ארגנה להעביר אותו לט"ח, למרות שזה לא השנתון הנכון. ברגע שהוא היה במסגרת שהתאימה לו מבחינה התפתחותית, ועם קבוצת הילדים שמתאימה לו, הכל נרגע וכולנו התקשינו להאמין - הוא היה ילד רגיל ונורמלי לגמרי. אם יש בגן שלכם קבוצה של ילדים גדולים יותר, אולי תשקלי את זה. אם יש בגן פסיכולוגית, כדאי להתייעץ איתה.
 
למעלה