סתם להתעצבן או לא ?

אלמוגי15

New member
סתם להתעצבן או לא ?

אני עובדת במקום חדשה כבר 8 חודשיים ועכשיו הם רוצים לקראת החג
לעשות הרמת כוסית.

כל אחד מהעובדים מביא 35 ש"ח לכיבוד להרמת כוסית
אני בשוק עצבנית בטירוף
אנחנו כולה 6 עובדים, בניהם שני בוסים בעל ואישה.
מה אתם אומרים?
 
תקווי שזה יסתכם בראש השנה.

אם את רואה שזה משהו שחוזר על עצמו בכל חג (ולא רק בראש השנה ופסח, נניח), וקשה לך לעמוד בזה כלכלית, הייתי מנסה לשוחח עם אחד הבוסים. אחרת הייתי שותקת - לא שווה להסתכסך בשביל הוצאה של 35 ש"ח פעם-פעמיים בשנה.
תכלס זה די קמצנות מצד הבוסים לא לממן את העניין. אבל, למשל, אצלנו במעבדה יש ישיבות מעבדה פעם בשבוע, וכל שבוע מישהו אחר צריך להביא כיבוד (גם אצלנו זה סדר גודל של 6-8 אנשים, כולל הבוסית), מכיסו - וחלק הם סטודנטים עם הכנסות מצומצמות ביותר. כך שהעניין הזה של כיבוד שיוצא מכיס העובדים הוא לא סופר חריג - אבל אני מסכימה שתכלס זה לא מאוד במקום, ואין סיבה שהעובדים הם אלה שישלמו - אבל, כאמור, זה הנוהג.
 

שלגיה73

New member
זה באמת חוצפה

אבל לא הייתי מתעצבנת
בדברים אחרים הם לארג׳ים?
כי לי היה קשה לעבוד עם בוס קמצן
 
אני לא חושבת... זה המון כסף בשביל דבר כזה

אם המעסיק לא רוצה לשלם על הרמת כוסית שלא יעשה הרמת כוסית. לגלגל את זה על העובדים עם סכום כזה גבוה זה חוצפה בעיניי
 
מה, רק אני חושבת שזה אכן מאוד מעצבן?

אם היו אומרים 5-10 ש"ח הייתי חושבת שהם קמצנים, משלמת ועוברת הלאה. אבל 35 ש"ח להרמת כוסית?? מה הם כבר מתכוונים להגיש שם? בסכום כזה אני קונה 3 חליפות קיץ לילדים, לא מתאים לי להוציא את זה על בורקסים בשביל הבוס שלי. אני הייתי כנראה מנסה להימנע בלי לריב עם אף אחד - מוצאת תירוץ למה בדיוק אפספס את זה או משהו כזה ולכן אני לא משתתפת בתשלום. או, אם הדינמיקה ביניכם טובה, את יכולה להציע לו לקצת משמעותית את הסכום נניח 10 שקלים לאדם ושאת תהיי אחראית על קניית הכיבוד, ככה זה יהיה בידיים שלך, גם אם זה לא התפקיד שלך - זה ייראה יותר טוב מאשר סתם לקטר על העלות (המטורפת), כשאת מציעה גם לעשות משהו מעשי בנדון. וסתם הערה כללית - הפער בין העולם הכלכלי שבו חיים מעסיקים לבין העולם הכלכלי של השכירים שלהם, לפעמים פשוט לא יאמן בעיניי, ועוד יותר לא ייאמן שהמעסיקים בכלל לא תופסים עד כמה הפער הזה משמעותי.
 
עוד רעיון -תגידי בכנות שזה הרבה כסף בשבילך

ותציעי להביא אוכל ביתי כלשהו שמתאים לאופי האוכל שהם התכוונו (נניח להביא שתי עוגות או משהו כזה)
 
אם עוגה מז'אנר עוגות הבית עולה בסופר 7 ש"ח

אז עוגה ביתית מסוג דומה עולה לכל היותר שני שליש מזה
ואם מכינים בחושה אחת נניח שיש
ועוד אחת נניח שוקולד צ'יפס
ומפזרים על זה אבקת סוכר בשביל הרושם :)
זה נראה יפה, זה טעים, ואין מצב שזה עולה אפילו חצי מ-35 ש"ח.
 
אני מניחה שזה ממש תלוי מקום עבודה ונורמות

אתן לך דוגמא, יש מקומות עבודה שארוחת צהריים שלהם זה סיבוס ודומיו ועולה 30 שקלים, להרמת כוסית מהסוג הזה מזמינים פשטידות, סלטים מאפים ומתוקים מה שמייתר את ארוחת הצהריים לאותו יום. אז עבורם, להביא 35 במקום 30 זה מאוד הגיוני. גם רמת ההכנסה של האנשים במקום כזה מאפשרת להם להוציא 35 ש"ח באופן חריג.
לעומת זאת יש מקומות עבודה שבהם כל עובד מביא סנדוויץ' מהבית ולהרמת הכוסית יביאו עוגת הבית וקופסת ערגליות. במקרה הזה, 35 שקלים זה בהחלט המון וגם האנשים שעובדים במקום כזה ירגישו שזה המון.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
לא נכנסת לזה כי אני מסתכלת על עצם הרעיון שניראה לי קטנוני

הרמת כוסית יכולה להסתכם בהרמת כוס יין ועוגה.
אתם רוצים להשקיע מעבר? סבבה תשקיעו, אל תבקשו על זה כסף מהעובדים.
לומר 35 שח הרבה כסף, לא הייתי אומרת לא משנה מה הסיבה.
 
עבור מי שמרוויח 50 ש"ח לשעה זה הון עתק.

איך אפשר באופן אבסולוטי לומר ש-35 ש"ח זה לא הרבה כסף? זה הרי הדבר הכי סובייקטיבי בעולם...
 
"דמי שתיקה" - לדעתי קיים יחס בין גובה הסכום למידת אי הנעימות

מצד אחד כל סכום כסף הוא סובייקטיבי עבור כל אדם (מן הסתם יש אנשים שמנגבים 3 נגיסות של קוויאר בסכום שהמשפחה שלי מתקיימת ממנו חודשיים), אבל קיים יחס בין גובה הסכום למידת אי הנעימות שנגרמת למי שלא רוצה להשתתף וצריך להסביר את עצמו.

אם מדובר ב 70 ש"ח לשנה (הרמת כוסית בראש השנה ובפסח), גם אם המשכורת לא גבוהה - רוב האנשים היו מעדיפים לשלם ולשתוק ולא להתחיל להסביר למה אין להם לזה.


50 ש"ח לועד - כל ועד - כל תחילת שנה + איסוף נפרד למתנות סוף השנה כפול מספר הילדים - גם יוצא כמה מאות בשנה.
לך נעים להתקשר לאחראית על הועד ולהתחיל להסביר למה אין לך X לשלם עבור Y? לרוב האנשים לא נעים. אז משלמים ושותקים.

אותי לא מרגיז הסכום - העצבים שלי עולים יותר מ 35 ש"ח - אלא העקרון.
בעיני זה תפקיד של ההנהלה לארגן הרמת כוסית.
 
בהחלט, ופניתי למנהלת האשכול שלנו ואמרתי לה

שהסכום של תשלומי רשות לשנה שמתכוונים לגבות אצלנו באשכול, גבוה מדי ולא אוכל לשלם אותו
ואם היו מבקשים ממני לשלם 35 ש"ח לארוחה בעבודה, אז לא היה לי שום פקטור של לא נעים, כי אני בכלל לא עושה חישוב שנתי על דבר כזה - ולדעתי מי שצריך להרגיש לא נעים, זה המעסיק ולא אני. ברור שזה עניין אישי, אבל *אני* הייתי אומרת למנהלת המשרד או למי שצריך שבכל הכבוד, הסכום הזה גדול עליי, זה סכום שאני קונה בו זוג סנדלים לילדים, אלה הפרופורציות של התקציב שלי ואני אשמח להביא שתי עוגות במקום זה.
אגב, במקום העבודה שלי רצו לתת לנו 200 ש"ח תלושים לסופר מתנה לחג, היו אצלנו אנשים שאמרו שזה סכום כ"כ קטן שהם מעדיפים לתת אותו לתרומה. אני הייתי ממש בשוק מהאנשים האלה ואמרתי שאני בסכום כזה קונה סנדלים ל-4 ילדים. אז מישהי שגם לה יש 4 ילדים, אמרה לי שאין דבר כזה סנדלים לילדים ב-50 שקל. אז מן הסתם היא ואני חיות בעולם שונה לחלוטין מבחינת תקציב. לאחת כזאת, אין לי מה להרגיש לא נעים. היא פשוט לא חיה בעולם שאני חיה בו. היא גם חושבת שלהזמין פיצה ב-25 ש"ח לאדם זה סבבה. זכותה כמובן. אני לא משתתפת בפיצה הזאת.
 

Lhuna1

New member
חצוף ולא מקובל, בלי קשר לגובה הסכום.

אם שווה לך לעשות עניין, לא בטוח.
&nbsp
אישית אני לא מכירה התנהלות שבה ההנהלה דורשה מהעובדים כסף למימון אירוע כלשהו מטעם החברה, קטן או גדול.
לא חושבת שיכולים בכלל לדרוש דבר כזה מבחינה חוקית.
אולי במקרה של אירוע מחוץ לשעות העבודה, שההשתתפות בו אינה חובה, ניתן לדרוש השתתפות בתשלום למי שמעוניין להשתתף. גם כן לא מקובל, אבל נניח.
הרמת כוסית בעבודה זה אחריות מלאה של ההנהלה. אין להם כסף שלא יעשו.
אם זו יוזמה וארגון של מישהו מהעובדים אז זה סיפור אחר.
&nbsp
 

בייבה7

New member
חוצפה.. אבל הייתי זורמת..

&nbsp
לדעתי הבוסים צריכים לממן זאת.. לא מקובל שהעובדים יממנו. אבל זה הסטאטוס אצלכם בעבודה וזה לא סכום בשמיים אז הייתי זורמת עם העניין..
 
מעצבן, אבל...

התיאור שלך מוביל אותי לאסוציאציה על חגיגת יום הולדת בה מבקשים ממך להביא כיבוד (לא מתכוונת ליום הולדת בתוך המשפחה, אלא של מכר רחוק כשאת בעצמך אורחת). מסכימה איתך שזה לא לענין לבקש מהעובדים להשתתף כספית. היה יותר ראוי שיבדקו בעדינות האם מישהו מוכן להכין משהו, ובעיקר - לא היו מממנים בעצמם. 200 ש"ח בערך, כשבכל מקרה הם אמורים לממן שליש. 150 ש"ח לא ענין של מה בכך, אבל לא מכבד אף אחד לשנורר מהעובדים.
ובכל זאת, בהנחה שהנוהג הזה חוזר לא יותר מפעמיים בשנה (בראש השנה ובפסח) - אני הייתי שותקת כדי לא ליצור דם רע, זה בהנחה שמקום העבודה חשוב לך והיתרונות בו עולים על החסרונות.
 

אלמוגי15

New member
תודה לכולם על התגובות בסוף

נתתי 20 ש"ח והבאתי עודת הבית דבש.
לא קיבלתי מתנה לחג וכנראה שלא אקבל.
יש אנשים כאלה ויש כאלה.
 
למעלה