חוגים בצהרון

חוגים בצהרון

בחרנו בקלות 2 חוגים חינמיים, היו שבועיים התנסות, ומככללל האפשרויות (שרובן מקובלות עלי) הילדה רוצה ללכת לחוג תכשיטנות דווקא.
היא מאד מאד מאד רוצה.

יש לי רגשות שליליים עזים ביחס לחוג הזה.
בעיקר סביב העניין המגדרי (והגנדרני)
ואני גם לא משתגעת על השיווק שלו.
מבחינה יצירתית היא עושה המון במקומות אחרים.


אחראית הצהרון נחמדה ונעימה, אבל לא מאד כריזמטית.
בשעות שחלק מהקבוצה בחוג (בערך עד 1500) יש פעילויות נחמדות בכיתה.
בשעות שאני אוספת - היא תמיד עומדת ומקשקשת, כדורים מתעופפים באויר, בלגן מוחלט.

לאור הרמה הלא-במיוחד-גבוהה של הצהרון
שוקלת את החוג ברצינות על אף שהוא נוגד את השקפת עולמי.
דעתכן תתקבל בברכה.
 
אני הייתי שולחת בלי לחשוב פעמיים

היא מאד מאד מאד רוצה
למה שתסרבי לה?
כי את לא מתחברת לזה?..!
היא לא חייבת לצאת כמוך
 
היא גם מאד מאד מאד רוצה

לבסס את התזונה שלה על שוקו + סוכריות על מקל
לראות טלוויזיה כל היום
ולא להסתרק או להתקלח
ואני לא מרשה לה

אני לא רוצה שהיא תהיה כמוני (והיא שונה מאד ממני)
אבל נדמה לי שלחוג אמור להיות גם ערך מוסף
וזה אחד החוגים היותר-רדודים שיצא לי להיתקל בהם.

לא לומדים בו שום דבר אמיתי (שח / כדורסל/ בישול ודומיהם)
ובנוסף הוא מאד של 'בנות' וגם את העניין המגדרי אני לא אוהבת

אבל... בגלל שהיא כל כך רוצה אני מתלבטת.
חדשה לכל עניין החוגים , רגילה לשקול הוצאות בסדרי גודל של אלפים.
אני מקווה שעכשיו הדילמה מובנת יותר.
 
אוייש

כל הפסקה הראשונה שלך לא רלוונטית
כי היא מזיקה לבריאותה ולכן את יכולה
לא להסכים עליה ובצדק

בעיני מחוג ילד אמור להנות!
אם למד משהו זה בונוס
אז מה אם זה חוג רדוד
אם היא אוהבת - שחררי
בשבילה יכול להיות הרבה ערך מוסף
היא יכולה להנות מהחוג..להכין תכשיט יפה ולהתגאות בו
מוטוריקה עדינה..סבלנות..התמדה ועוד
 

giraffelle

New member
יש גם דברים חיוביים בחוג תכשיטנות

זה כמובן תלוי במי שמעביר את החוג, אבל לפחות ברמת הפוטנציאל יש בזה דברים חיוביים.
&nbsp
תכשיטנות זה יצרני. יש תהליך עבודה ובסופו יש תוצר שאפשר באמת להשתמש בו. זה מאד מספק.
בנוסף, לומדים לעבוד כמו שצריך, להשלים את התהליך ולעשות אותו נכון, אחרת אין תוצר. בניגוד ליצירה סתם, שאז כל מה שעושים הוא טוב. (שזה גם דבר חיובי, אבל צריך את שני הצדדים של המטבע).
&nbsp
לומדים להכיר חומרים וטכניקות, וזה ידע שיכול לשמש בהמשך כדי להכין תכשיטים לעצמה או כמתנה. ואז היא עונדת או נותנת במתנה את מעשה ידיה במקום לקנות.
&nbsp
 
אישית אם מדובר בחוג חינמי בצהרון וממילא הצהרון לא משהו

ולמיטב זכרוני הילדה שלך מתחברת לאמנות ולכל מיני דברים יצירתיים מהסוג הזה אז הייתי שולחת בלי לחשוב פעמיים. יש הבדל בין חוג ספא או לימוד איפור לבין תכשיטנות בעיני. על אף המגדריות.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
חוגים

לא יודעת מה הציפיות שלך, אבל חוגים זה לא השפיץ בפירמידה. זה אמור להיות פאן כיף והם יחזיקו מעמד בו רק אם הם נהנים. (רק חייבת לציין שהבן שלי בחוג כדורסל והוא למד לשחק ממש ממש טוב למרות שזה לא שאיפותי המוגדרות)
&nbsp
נ.ב. בראייה המאוד קיצונית לטווח הארוך, תכשיטנות זה מקצוע מאוד אומנותי ומיוחד, יכול לעזטר לה להיחשף לפינה שאולי תהיה לה מעניינת לבטא את עצמה
 
גנדרנות לא מאוד קשורה - אפשר לייצר תכשיטים

בלי לענוד אותם. הבנות שלי ייצרו ומכרו תכשיטים (סתם השחלות של חרוזים מפלסטיק), ומאוד נהנו מכך - אבל בעצמן הן בקושי עונדות תכשיטים (הגדולה טיפה יותר מתקשטת עם התקרבה לגיל ההתבגרות).

לגבי העניין המגדרי - נראה לי קצת עצוב (ואף הזוי) שבעולם של ימינו, שבו אוסרים על בנים לעשות כל מיני דברים כי "הם של בנות" ודווקא בנות פטורות מהעניין, ומותר להן לעשות מה שנראה להן נחמד - מגבילים גם בנות מלעשות דברים כי "הם של בנות". כמו שמקצוע לא באמת אמור לאבד מערכו (והשכר לא אמור לרדת) כי הוא הופך להיות "מקצוע של נשים" - אבל בפועל זה מה שקורה, גם תחביב לא אמור לאבד מערכו כי הוא "תחביב של נשים/בנות". הכיוון צריך להיות לאפשר לבנים לעשות הכל, לא להגביל גם את הבנות. (אגב, בשלב הגומילום, לדעתי, גם בנים וגם בנות עסקו בזה המון - כי זה "מותר" לבנים. אין הבדל מהותי בין זה לבין תכשיטנות).
אני לרגע לא הייתי חושבת פעמיים לפני שהייתי שולחת את הבנות שלי לחוג שנחשב "של בנות" - כמו שלא הייתי חושבת פעמיים לפני שהייתי שולחת אותן לחוג "של בנים" - אני שולחת אותן למה שנראה להן (ולפעמים, למה שנראה לי, ולהן פחות) - תחת הסייג שציינת בהמשך, כמובן, שזה לא נראה לי מסוכן עבורן מבחינה בריאותית או בטיחותית.
אני באמת לא מבינה איך ייצור תכשיטים יכול לנגוד את השקפת עולמך (ואגב, בעולם המבוגרים בהחלט יש תכשיטנים זכרים, כמובן).
 
עונה לכולכן - לא חינמי. 1800 לשנה. תוהה אם זה שווה.

לגבי העניין המגדרי -
כן, זה מפריע לי.
אולי זה לא צריך להפריע לי.
אבל ככה זה.

הייתי רוצה שתלמד אומנות לחימה / תשתתף בחוג ספורט
תנועת נוער, כמובן. או חוג סיירות.
5 יח"ל מתמטיקה (עדיף עם פיזיקה / מחשבים)
לי יש אג'נדה.

אני מבינה שלה יש את תחומי העניין שלה, הרצונות והחלומות
אני מכבדת אותה כאדם נפרד
אני מעודדת במיטב יכולותי והבנתי את הצד האומנותי הכל-כך מרשים שלה

פשוט נדמה לי שאחד מהתפקידים שלי כהורה הוא לחשוף אותה גם לדברים נוספים - מעבר לתחום הנוחות שלה (תכשיטנות הוא בהחלט איזור הנוחות).

אבל גם יכול להיות שאני נבהלת כי היא הבכורה ואני עדיין לא משחררת מספיק.
אולי הילד הוא זה שצריך לבחור את החוגים וההורה רק לקבוע את המספר שלהם.
בגלל זה כתבתי כאן, לשמוע איך אני נקראת מבחוץ, שתעזרו לי לראות פנימה.
 
במקומך מה שהייתי עושה זה לעודד אותה ללכת לחוג נוסף -

שיכול להיות חוג לבחירתך. אלא אם שני החוגים החינמיים מספקים אותך מבחינת תחומי העניין שאת רוצה להעשיר אותה בהם (במה הם, אגב?).
אני לגמרי מבינה את הרצון להעשיר את הילדים בדברים ספציפיים - וגם אני עושה את זה. אני מכריחה את הילדות ללכת לחוג ספורטיבי, אבל זה בנוסף על חוג שהם בחרו, לא במקום (וגם את החוג הספורטיבי הן בוחרות, אם כי לפעמים גם מבין אפשרויות מצומצמות - אני מכריחה את הבכורה ללכת עכשיו לחוג ריקוד, למשל, כי יש לה חוסר משמעותי בתחום הזה והיא לא מוכנה לרקוד בטקסים, למשל - בניגוד לכל יתר הילדים בכיתה שלה, כולל הבנים. אני רוצה שהיא תהיה קצת פחות מוגבלת מהבחינה הזאת).
אגב, חכי שהיא תתחיל ללמוד לנגן - זה בכלל קורע את הכיס
.

כמו כן, אין שום קשר בין חוג תכשיטנות לבין 5 יח"ל מתמטיקה ופיסיקה/מחשבים. לפחות מהניסיון שלי, אצל בנות אין סתירה בין תחומי עניין, והן בהחלט יכולות להתעניין במגוון תחומים - כולל לעשות 5 יח"ל מתמטיקה ופיסיקה לצד חוגי אמנות/אומנות. אמנם אני דוגמא גרועה, כי אני עברתי תחום אחרי התואר השני, באמת כי משהו אחר עניין אותי יותר (אם כי לא תכשיטנות...) - אבל יש בנות שאפילו נשארות בתחום, אם זה מה שאת רוצה
.
 
אני איתך

אם היה לי חשוב לפתוח אופקים או כל אג'נדה אחרת משלי הייתי מתעקשת על חוג נוסף שתואם אותה. למשל כמו שאני מתעקשת שהילדים צריכים חוג ספורט אחד גם אם רוב תחומי העניין שלהם כוללים פעילויות אינטלקטואליות יותר.
אבל אני מבינה איך כלכלית זה יכול להיות ממש עול.
מצד שני, אם יש שני חוגים חינמיים בצהרון האם הם לא מכסים את הפינה הזאת?
 
היא מאד מאד רוצה חוג שלישי

נותנים בבית הספר "שבועיים התנסות" = מכבסת מילים לשיווק אינטנסיבי דרך הילדים
מכעיס בצורה בלתי רגילה (אותי, כן?)

נותנים להם ללכת ולהתנסות בכל מה שמתחשק להם
נותנים תחושה שהכל אפשרי ופתוח
(במיוחד הכיס של ההורים, כמובן)
תוסיפו לזה מובילת צהרון בינונית (מאד נחמדה, רק לא כ"כ כריזמטית)

אני לא מתפלאת שהיא מבקשת
כן מתרגזת שנשארו עוד שבועיים לספטמבר
ובאוקטובר החוג גם כן פעמיים
(התשלום - כמובן מלא)
4 צמידים במחיר מלא לחודשיים לא קצת מוגזם?
אבל שוב, אולי זו אני שמתקשה לשחרר ומתרגזת משטויות.

לשאלתך שושן, שני החוגים החינמיים אכן תואמי-אג'נדה לשמחתי הרבה
השאלה אם להשקיע את הסכום הזה בחוג שאני לא מתרשמת ממנו

ובאופן כללי אני מנסה לגבש לעצמי מדיניות הורית לענייני החוגים: מי קובע מה?
האם אני רק הארנק או גם מעבר לו?
האם החוג הוא רק בשביל להעביר את הזמן או קצת מעבר לזה?

אני הלכתי לחוג הראשון שלי בכתה ג', ברגל, אחה"צ
זה פורמט אחר לחלוטין מחוג בתוך בית הספר
אני גם זוכרת לטובה את המסעות לספריה (וגם בתוך הספריה)
היום העולם שונה, אני עדיין מנסה להבנות לעצמי את הכללים.
 
אם זו הבעייה, את יכולה פשוט להירשם

בנובמבר (תאמיני לי שישמחו לקחת את הכסף שלך מנובמבר, ולא יגבו אחורה).
וכן, גם אנחנו השקענו כספים בחוגים שלא התרשמנו מהם, אבל הילדה מאוד רצתה. תכלס, אם הילד נהנה מהחוג, זה אולי הדבר הכי חשוב... ובמקרה הזה, זה לא "בשביל להעביר את הזמן" - זה בשביל ליהנות. זה לאו דווקא מקדם לעבר הנובל אבל בעצם - לכי תדעי...
 

מ י כ ל10

New member
אבל את קובעת את הכללים

חוגים זה לא משהו שחייבים.
גם אני, כמוך, הלכתי לחוג בפעם הראשונה בכיתה ג', כך שזה לגמרי נראה לי כגיל סביר להתחיל. הבכורה הלכה בפעם הראשונה לחוג בשנה שעברה בכיתה א' - 45 דקות פעם בשבוע. השנה - לא הולכת לשום חוג. הצעיר היה בחוג התעמלות שהיה מאוד נחוץ לו. השנה (גן חובה) - כלום.
חוג מבחינתי הוא בשביל משהו שאני לא יכולה ללמד בבית. בשנה שעברה התרשמתי לראות שכל מפעילי החוגים היו פשוט מצוינים, הן בתכנון הפעילות היומית, הן בתכנון ובהתקדמות לאורך השנה, וגם בגישה לילדים.
תמיד יש בחוג גם אלמנטים של התמדה, השקעה ושיפור, מסגרת זמן וכו'. אם את לא רוצה שתלך לחוג תכשיטנות את יכולה להסביר למה.
התשלום לא מתחשב בימי חופשות בדיוק כמו התשלום לגן פרטי.
 
לעניין הכספי - פשוט תרשמי בנובמבר

כך אני עומדת לנהוג עם שני חוגים חדשים אצלנו השנה. חוגים ממשיכים התחלתי לשלם בספטמבר כי זה חודש מלא והפעילות התחילה ממש מההתחלה. חוגים חדשים - במילא לוקח הרבה זמן עד שמתארגנת קבוצה ועד שנסגרים על עצמם וכל פעם חוזרים שוב על מה שעשו וכו', אז אם עכשיו אנחנו כבר לקראת סוף ספטמבר ובאוקטובר יש בעיקר חגים אז אני ארשום סופית בנובמבר.
 

TheNewGirl1

New member
מניסיוני האישי.. אין קשר בין מתמטיקה ל"דברים של בנות"

יש לי תואר ראשון בהנדסת חשמל, ותואר שני במנהל עסקים, ועשיתי בגרות במחשבים - מרצוני וללא שום לחץ מכיוון ההורים.
שיחקתי כדורעף בחטיבה והייתי יורדת למטה עם חברה לשחק כדורסל בשעות הפנאי.
&nbsp
וכן, אני גם מתה על תכשיטים (יהלומים מישהו?
) , מתעסקת בזה ברמה החובבנית ואוהבת להתאפר, למרוח לקים (כבר בחטיבה הסתובבתי עם אצבעות בשלל צבעי הקשת) וכל שאר הדברים שאת משייכת ל"דברים של בנות"
&nbsp
פשוט כי אני מכלול של דברים ולא רק "בת" או "בן"
&nbsp
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
מאוד קשה לשכנע אותם ללכת לחוג שהם לא מתחברים אליו מספיק

את בתור אמא, חושפת ומלמדת, מקנה ערכים ומכוונת.
מבחינת בחירת חוג השנה- את, את שלך עשית. את יכולה להמשיך לכוון בדיבור וחשיפה והסבר לגבי תחומי עניין אחרים, ואז תוכלי להשפיע על בחירת החוג בשנה הבאה.
חוג, זה לא המגמה בתיכון או מספר היחידות של הבגרות. כרגע חוג זה כיף נטו, ואם על הדרך היא תלמד מזה משהו, זכית
 

שלגיה73

New member
הסתכלות קצת אחרת

החוג זה התחביב שלה
זה משהו שכיף לה לעשות
אם היא לומדת טכניקות חדשות, לומדת לעבוד עם חומרים חדשים- בעיני זה שווה
אני מאוד מנסה למצוא בחוגים את האיזון בין השלמה למערכת
החינוך שלא נותנת מספיק בשעות בית הספר, לבין הכיף של הילד
אני מגבילה ל 2 חוגים (אחד מהם פעמיים בשבוע), את הלימודי יותר אני מכוונת, את הכיפי- מאפשרת לילד לבחור (בגבולות האפשר לוגיסטית ותקציבית כמובן)
 
ת ו ד ה! השתכנעתי
לעניין הרישום בנובמבר - איך להסביר לה?

לא רוצה ליצור את הרושם שאנחנו עניים (אין כסף ולכן החברים הולכים גם עכשיו ואת רק אחר כך) - באילו מילים אתן משתמשות?
 
בדיוק אלו שאמרתי

יוצא שכמעט ולא נשארו ימים בחודש ובחודש הבא יתבטלו רוב השיעורים בגלל החגים, גם הקבוצה עוד לא מגובשת וכל הזמן יחזרו על דברים ועלול להיות לה משעמם, אז אנחנו נצטרף אחרי החגים כשיהיה רצף והכול יהיה מסודר יותר.
לפחות זה מה שאני עומדת להסביר לבן השש שלי לגבי החוג שלו.
בכלל לא הזכרתי כסף.
אגב, הרבה פעמים יאפשרו עוד שיעור נסיון אם תגידי שהילדה היתה פעם אחת אבל לא סגורה על אם היא רוצה או לא, או שלא הרגישה טוב באותו יום או שהיתה מצוברחת כי קרה משהו בבית הספר ואת מבקשת שיתנו לה עוד שיעור נסיון. ואז מפה לשם היא בקושי מפסידה פעמיים שאת יכולה למסמס אותן באיזשהו תירוץ.
 
למעלה