אוכל, קדימה אוכל

כפרקי

New member
הערכות אוכל לאוגוסט

שבוע הבא זה קורה, אוגוסט מתחיל.
פעם ראשונה שאני צריכה לדאוג לארוחות של יום שלם במשך כל כך הרבה זמן.
אשמח לתובנות וטיפים.
יש לי הגבלה די רצינית - בלי אוכל משמין וחטיפים...
התור לדיאטנית רק באמצע אוגוסט ואני לא רוצה להחמיר את המצב עד אז.
לתוהות - הגבלות המזון נעשות על כל דיירי הבית תחת "בריא".
 
אני לא זוכרת אם סיפרת רקע, אז..

בהנחה שהכוונה פשוט לאכול בריא ומסודר, הנה מה שקורה אצלנו. בן תשע, בן שש ובת שנה וקצת. ואמא, כמובן.
ארוחת בוקר - שתיה, כל אחד לפי טעמו. הילדים לרוב שותים כוס חלב (אחד חלב חלבי והשני חלב אגוזים). אמא שותה קפה
אלטרנטיבות נוספות לשתיה בבוקר הן מיץ טבעי סחוט (אפשר לעשות מזה פעילות כי אוגוסט ובמילא אין מה לעשות איתם, אקטימל (שנכנס פחות תחת ההגדרה של בריא כי יש בו סוכר) ותה צמחים, בלי סוכר.
עם ארוחת הבוקר או קצת אחריה מגיע כריך. אפשר לעשות אותו יותר בריא עם לחם מלא. אנחנו מורחים גבינה לבנה, קוטג', חומוס או אבוקדו אם יש. עם הכריך אני מגישה לרוב ירקות חתוכים.
ארוחת צהריים: עוף במגוון צורות הכנה - בגריל, בתנור עם ירקות שורש, בתנור עם אננס בסגנון סיני, צלי בסיר עם רוטב עגבניות. קציצות - אצלנו אוהבים מאוד קציצות בקר אפויות עם תרד וקציצות עוף אפויות עם בטטה. אוהבים גם קציצות עוף והודו אדום. גם כן אפויות. יש מתכון מאוד חביב לקציצות עוף עם תירס שילדים אוהבים. שלי משום מה פחות. הילדים האישיים שלי אוהבים קלופס, שזה קציץ בשר שיש בתוכו ביצה קשה. אבל זה עניין תרבותי כנראה. לארוחת צהריים גם אוהבים מאוד פסטה בולונז או כדורי בשר קטנטנים ברוטב עגבניות. כמובן שאף פעם לא יסרבו פה לשניצלים. לאחרונה התחלתי להכין אפוי ולא מטוגן והילדים דווקא אהבו. גם התינוקת אכלה כי זה יוצא קצת יותר רך משניצל מטוגן. תוספות לארוחת צהריים הן אורז (לבן או עם תירס. אפשר כמובן להכין עם אפונה וגזר אם אוהבים אצלך, או אורז צהוב/אדום, או אורז מלא), תפוחי אדמה בתנור (לא צ'יפס), פתיתים, קוסקוס, פירה, פרחי ברוקולי מוקפצים בשום וסויה, גזר גמדי מתקתק, כרוב מאודה. אני לא מגישה סלט ירקות חי לצהריים אבל אפשר כמובן.
ארוחת ערב שלנו מבוססת הרבה פעמים על ביצה - חביתה, עין, שקשוקה, פריטטה. אוכלים גם הרבה פשטידות או מאפינס על בסיס ירקות - תירס, פטריות, בצל, כרוב, קישואים. לקטנה אני מכינה לביבות אבל זה לא נכנס תחת בריא. היא דווקא צריכה להשמין.
. מדי פעם פיצה על פיתה, טוסט, פסטה אם לא אכלו בצהריים (אפשר עם רוטב מבוסס עגבניות ולא שמנת או להשתמש בשמנת לבישול 9%). מאוד אוהבים קציצות טונה לפי המתכון של ניקי ב' רק בלי אבקת מרק. חטיפי כרובית בתנור (יש בהם קצת מיונז ופירורי לחם אבל לא המון וזה מתחלק על כולם אז בעיני זה עדיין יחסית בריא). עם ארוחת הערב תמיד יש סלט או ירקות חתוכים.
בארוחת ארבע יש פירות. עכשיו שחופש לפעמים יש גם שלוק.
זהו, בגדול. נשמע לך מתאים?
 
נדחפת עם שאלה והמלצה

שושן - איך את מכינה פריטטה?

אצלי מתים על פירה + חמאה ומלח, לרוב 'הולך' עם מלפפון חי ביד, האמצעי אוהב עם עין 'נוזלת' הבנות לא

וגם אצלי ממש אוהבים קלופס, אבל לא אוכלים בכלל את הצהוב של הביצה, בערך 5 דקות עבודה, מנה נחמדה מאד, אפשר גם בלי ביצים
0.75 א"ג בשר טחון + פטרוזיליה קצוצה + בצל קצוץ (הגדולה פולה אותו החוצה אז הוצאתי מהמתכון) + רסק עגבניות (קטן) + תבלינים - שמים מחצית מכמות הבשר באינגליש קייק - מניחים ביצים (מבושלות) - מכסים במחצית השניה של הבשר ולתנור

וגם אני מטגנת פחות ופחות - איך את מכינה את השניצל אפוי? פשוט בתנור במקום במחבת?
 
עונה על הכול

אצלנו פריטטה זה הניצול האולטימטיבי של שאריות פירה. שום דבר לא מנצל לי פירה כמו פריטטה. (גילוי נאות - אין לנו מיקרו, אז פירה לא מתחמם טוב לטעמנו יום למחרת, ואנחנו אוכלים כשר אז פירה חלבי לא יכול להיות מנוצל לארוחת צהריים. בקיצור - פריטטה).
אז ככה - אני מטגנת קצת בצל קצוץ עם שום כתוש, מוסיפה קצת פטריות (עדיף טריות) וכשהן מוציאות את הנוזלים אז קצת עגבניה קצוצה. כשגם העגבניה מתרככת ומתייבשת אני מוסיפה את הפירה שערבבתי מראש עם ביצים. מפזרת למעלה קצת גבינה צהובה וסוגרת במכסה. מבשלת על אש קטנה עד שגם הלמעלה מוכן. ברור לי שאין שום קשר בין זה לבין המתכון המקורי אבל זה מה שהתקבענו עליו. כמובן שאפשר בלי חלק מהמרכיבים או עם תפוחי אדמה בקוביות ולא בפירה. ואפשר לעשות את זה בשרי עם קבנוס או נקניקיות.
שניצל אפוי ניסיתי ממש לאחרונה והיה שוס. טבלתי את החזה בביצה מתובלת ופירורי לחם כרגיל, סידרתי על תבנית עם נייר אפיה, ריססתי בספרי שמן ואפיתי 20 דקות. זה הכול.
אף פעם לא ניסיתי לשים רסק בקלופס. אנסה. ואגב לגבי הבצל - אני טוחנת במעבד מזון בצק, שום, תפוח אדמה קטן, פטרוזיליה ולחם. למעשה כל מה שאני שמה בבשר. ככה אי אפשר לזהות את הבצל בכלל.
 

שלגיה73

New member
גם אני עברתי לאחרונה לשניצל אפוי וזה שוס

מכינה מראש כמות גדולה, אני אוהבת להכין מפילה- שאז זה כבר מגיע מראש בגודל המתאים לילד
מקפיאה בפריזר בקופסא בשכבות, כל שכבה יש 2-3 והשכבות מופרדות בנייר אפיה
כשרוצים שניצלים- שמים שכבה או 2 בטוסטר, כמה שפריצים מתרסיס שמן ויוצא אליפות
 

בועת sabon

New member
את מקפיאה לפני או אחרי אפיה?

ובאיזה טמפ' אופים? את הופכת אותם באמצע?
 

Et tu Brute

New member
אני אנסה את הקלופס, תודה!

גם אני מכינה שניצל אפוי, זה פשוט נהדר! טיגון זה סיוט. אני משרה את העוף עצמו במרינדה לשעתיים בערך לפני הציפוי והאפייה, מוסיף טעם.
 
השניצל האפוי יצא חבל"ז
תודה !!!! אני לא מאמינה שטיגנתי

עד היום, בכלל לא עלה בדעתי לאפות שניצל.
הילדים טרפו, לא נשאר פירור.

שאלות לשדרוג -
באיזו מרינדה את משרה את העוף?
אם אני רוצה ציפוי טיפה מתוק, מה להוסיף לפירורי הלחם?
 
בכיף. זאת גם היתה התגובה שלי לעניין


אני משרה את העוף בביצה עם קצת שום כתוש, כפית חרדל, מלח, פפריקה לצבע וקצת וכמון. לאחרונה שמעתי על להוסיף מיונז. ניסיתי פעם אחת אבל עדיין לא הבנתי בדיוק מה זה עושה ובאיזה כמות זה עובד הכי טוב.
אם את רוצה מתקתק יותר את יכולה לשים בביצה קטשופ או רוטב צ'ילי מתוק. החבר'ה שלי אוהבים גם. את פירורי הלחם אני לא מתבלת. משתמשת בפירורית זהב וזה לדעתי כבר מכיל משהו.
 

Et tu Brute

New member
אני שמה לפעמים כף דבש או סילאן במרינדה

של העוף, ואז זה נותן קצת מתיקות.
(המרינדה כוללת בד"כ שמן זית, סויה, פפריקה, מלח, פלפל, שום כתוש וכאמור לפעמים דבש).
 
היום ניסיתי עם כף דבש + חרדל ותבלינים

שישי בצהרים זו תמיד ארוחה קצת בעייתית כי אנחנו אוכלים ארוחה גדולה בערב,,,
חתכתי לרצועות ואז לקוביות והם אכלו בידיים, השניצל בקושי הספיק להתקרר
עולם שלם של טעמים נהדרים(ובריאים הרבה יותר) נוסף למשפחה שלי, תודה לכן!
ו..... אין לכן מושג עד כמה אני שונאת לטגן,במיוחד בחורף, אז אני מרוויחה פעמיים.
 

כפרקי

New member
זה בהחלט עוזר - תודה

&nbsp
בגדול זה אוכל שאני מכינה אז אין בעיה.
תודה על שפע הרעיונות
 
שושן, אפשר לבקש מתכונים?

לקציצות אפויות עם תרד ולקציצות אפויות עם בטטה?

תודה!
 
בשמחה

בקר עם תרד זה לא מתכון שלי אבל ככה אני מכינה:
חצי קילו בקר טחון (אין לי מושג איזה, מה שהקצב טוחן שמתאים לקציצות)
כמות זהה בערך של תרד (אני משתמשת במדליונים הקפואים כי התרד כבר טחון בפנים)
מפשירים את התרד, שמים במסננת וסוחטים את שאריות המים. במעבד מזון מרסקים בצל בינוני, 2 שיני שום, הרבה פטרוזיליה, פרוסת לחם לבן. (אפשר כמובן לגרד גם בפומפיה או לקצוץ, לפי טעמכם). מערבבים את הירקות ביחד עם התרד והבשר, מוסיפים ביצה, כפית מלח, חצי כפית כמון וקצת פלפל שחור. לשים היטב היטב. מכינים כדורים, טובלים בפירורי לחם ומסדרים על נייר אפיה משומן בתבנית. אופים בערך חצי שעה, רבע שעה מכל צד.

עוף עם בטטה זה על פי ניקי ב'. את יכולה להסתכל אצלה בדיוק על כמויות.
חצי קילו עוף טחון
בטטה מבושלת אחת (אפשר גם לאפות בנייר כסף)
בצל גדול קצוץ ומטוגן
מועכים את הבטטה לפירה, מערבבים עם הבשר, מוסיפים בצל מטוגן עם השמן שלו, ביצה, מלח, פלפל, קצת פפריקה מתוקה לצבע, בערך חצי כוס פירורי לחם, קצת סודה לשתיה (בערך חצי כפית? זה כדי שהקציצות יהיו תפוחות ורכות), קצת כמון, קצת קינמון, לדעתי ניקי שמה אבקת מרק ופטרוזיליה קצוצה, אבל אני מוותרת. הבלילה יוצאת לי תמיד מאוד נוזלית. איכשהו מאלתרים מזה קציצות, טובלים בפירורי לחם ומסדרים על נייר אפיה משומן בתבנית. אני אופה משהו כמו רבע שעה מצד אחד ועוד עשר דקות מצד שני וזה לגמרי מספיק. יוצא מאוד רך ומתקתק. התינוקת אוהבת :)
 

שלגיה73

New member
אני מכינה אוכל מראש

מבשלת אחת לשבוע-שבועיים כמות גדולה של 3-4 סוגים שאוהבים ומקפיאה במנות, ככה גם לא אוכלים כל יום אותו דבר וגם חוסך לי עבודה
אצלי מאןד אוהבים פירות וירקות, כך שבכל ארוחה יש גם ירק טרי, ובין הארוחות מנשנשים פירות
ממתקים מרשה ארטיק קרח אחד ביום, לפעמים מחליפים אותו במנת גלידה קטנה.
&nbsp
כשיוצאים למקומות שאני יודעת שילדים אחרים יביאו חטיפים אני נותנת לכל אחד שקית במבה קטנה (מאלו שמוכרים במארזים של 20, הן קטנות יותר)
 

Et tu Brute

New member
לא יודעת אם זה בדיוק יעזור לך

אבל אני מכינה למשל קציצות (מבושלות ברוטב, לא מטוגנות) ומקפיאה לפי מנות (נגיד ארוחת צהריים ל-X אנשים זה קופסא עם Y קציצות). מוציאה בערב לפני מהמקפיא ומעבירה למקרר שיפשיר בהדרגה, ובצהריים מכינה רק איזה תוספת ומחממת את הקציצות.
באופן כללי אני רוצה גם להוסיף, אצלנו יש רגישות ללקטוז, וזה הוריד מהתפריט המון דברים שמנים - שמנת, גבינה צהובה וכדומה. בפשטידות, רטבים לפסטה - הכל מוחלף בחלב סויה/שקדים/קוקוס וכדומה. צריך רק לבדוק כשקונים, לפעמים המוצרים האלה ממותקים ומלאים סוכר... אז לחפש מותגים טובים.
 
למעלה