וירוס אפטות בפה אצל תינוקת

אמא0036

New member
וירוס אפטות בפה אצל תינוקת

הי, שואלת גם פה - הגדולה שלנו עם וירוס אפטות בפה, כואב לה ואוכלת רק יוגורט, קוטג, אקטימל וכו'. לדאבוננו הקטנה (8 חודשים) הצליחה השבוע להגיע למוצץ של הגדולה ולמצוץ אותו. המשמעות היא כמובן הדבקה כמעט ודאית בתוך מספר ימים .
אני מאוד חוששת בגלל הגיל הצעיר ובגלל שהקטנה יונקת המון, היא גם אוכלת פירות ומרק אבל עדיין הרוב זה הנקה.
אשמח לשמוע מניסיונכן: 1. האם כשיש להם אפטות קשה להם לינוק? האם הם לוקחים בקבוק, זה פחות כואב להם?
2. מה אני יכולה לעשות כדי להתכונן - מרוב ייאוש אני חושבת לתת לה לטעום אקטימל, או מעדן, כבר עכשיו כדי לוודא שהיא לא אלרגית ומתוך חשש שאם יהיה לה את הוירוס היא לא תרצה לאכול כלום, אז שלפחות אוכל לתת לה משהו.
אשמח לשמוע כל עצה או תובנה שיכולה לעזור או סתם לעודד איך עוברים וירוס כזה בגיל כל כך צעיר, תודה!
 

Ani15

New member
תתיעצי עם רופא הילדים

אני לא יודעת מה יש לגדולה שלך אבל יש תרופות מאוד יעילות לאפטות ואין שום סיבה שהיא תסבול כל כך. הרופא יגיד לך גם מה לעשות עם הקטנה.
 

אמא0036

New member
עונה

תודה, אבל כבר התייעצתי שתי רופאות ילדים.
אצל הגדולה זה עבר בסדר בסך הכל, כמובן שנתנו מה שאפשר להקל וזה עבר תוך יומיים - שלושה (כבר לא היה כאב משמעותי).
השאלה שלי כוונה לאמהות שעברו את זה מניסיונן., לגבי תינוקות צעירים מגיל שנה שיונקים.
 
מצטרפת להמלצה לדבר עם רופא, אבל מעבר לזה

תינוקות יונקים סביר שירצו לינוק יותר כשהם חולים ולא פחות. גם עדיף לתת להם לינוק יותר כדי לקבל יותר הגנה חיסונית עבורם ולא פחות. ככה שבוודאי שלא הייתי מעבירה את התינוקת לאקטימל או מעדנים במקום הנקה. גם אם יכאב לה והיא תינק פחות, זה עדיין יותר מוכר, יותר מנחם ויותר טוב עבורה מכל אלטרנטיבה אחרת. אגב, אם את שואבת, את יכולה להכין לה קרטיבים קטנים מחלב אם וזה יקל עליה אם יכאב לה בפה.
מעבר להמלצה על תרופות וכו' קחי בחשבון שתינוקות לא מתים מרעב אחרי יומיים-שלושה. אפילו לא אחרי שבוע. אז יתכן שהיא תאכל פחות, יתכן שהיא תרד במשקל, היא בוודאי תהיה מסכנה ואת עוד יותר, אבל זה עדיין לא סוף העולם. יעבור הוירוס והיא תחזור לאכול ותחזיר לעצמה כל מה שאיבדה. רק חשוב לדאוג שתשתה מים, אפילו שלוק כל כמה דקות, כדי שלא תתייבש.
רק בריאות!
 

אמא0036

New member
תודה

שושן הרעיון של קרטיב הנקה הוא מצוין! בהחלט מאמצת אותו. את צודקת, חלב אם הוא בעל יתרונות כל כך רבים שבאמת אני מאמינה שהוא "יעשה את העבודה" בעניין הריפוי. זו הנחמה שלי אם הקטנה תדבק. החלטתי לוותר על האקטימל והיוגורטים הממותקים, זה בניגוד גמור לאני מאמין שלי ובאמת שאין כמו חלב אם. נראה לי שחלב אם+נובימול אם נצטרך+אכין לה גם קרטיבים מפירות טבעיים+קוטג' שהיא אוכלת, יספיקו. הצלחת לעודד אותי, תודה:)
 
למעלה