למה לי זה כן יכול לקרות / תמצית אסונות ב 5.5 שנות הורות

למה לי זה כן יכול לקרות / תמצית אסונות ב 5.5 שנות הורות

תשובה מנומקת למי שמתעקשת שלה זה פשוט לא יכול לקרות. נקודה.

גם אותי לימדו להסתכל ברכב, ובתחנת האוטובוס, ולספור את מספר השקיות שאני סוחבת כדי שלא תישכח אף אחת מהן מאחור. האמת שגם הייתי ילדה די מסודרת ותמיד חזרתי עם התיק הביתה (בניגוד לחברתי הטובה ביותר שבשנה אחת איבדה 5 תיקים שונים למורת רוחה של אמה) וגדלתי להיות אדם מבוגר די מאורגן.

היה נדמה לי שהדיבורים של ההורים על העייפות מוגזמים, כי, נו, באמת, אי אפשר לישון כבר איזה לילה ולהפסיק לקטר. כמה קשה זה יכול להיות.
כחיילת ומפקדת הייתי משכימה בחמש ועשרה בבוקר ולא ממצמצת גם כשהייתי הולכת לישון רק סביב חצות או אחרי.
כסטודנטית הייתי עושה 'לילה לבן' לא פעם לקראת בחינה או הגשה חשובה. נו, אז מה העניין עם ההורים ושעות השינה.

אז יקירתי, יש עייפות אחרת שנלווית להורות. כאן מדברים על הורות לקטנים. תתקשרי אלי עוד עשור ואספר לך איך זה להיות אמא לגדולים. כרגע אני אמא לקטנים.
וזה מתיש בדרך שקשה להסביר אותה. כי זה מתיש כל הזמן. אצלי בבית, כבר 5.5 שנים, כמעט כל לילה יש תינוק/פעוט תורן שצריך לקום אליו. להחליף לו. להאכיל אותו. להרגיע אותו מחלום רע. לחבק אותו בזמן ביעותי לילה (לא פיקניק). וגם אם הם ישנים בשקט - אני ישנה בכוננות.
דיברת על רופא או טייס, על יכולת להתכונן, להתארגן, לצפות, להיעזר.
יופי.
עכשיו תיכנסי בבקשה למשמרת.
מהלידה ועד בכלל.
ונראה איך את חיה בכוננות קבועה.

ילדים הם טמבלים. הם יכולים - לטבוע, לקפוץ, להידרס, לשתות אקונומיקה, לאכול כפתור, להיחנק משקית ניילון, להינעל בתוך מכונת כביסה, להתגלגל מכל המדרגות, לקשור חוט מסביב לצוואר, לבלוע חצץ ויש להם עוד אלפי דרכים יצירתיות להיפצע ולהיהרג.
אז את נמצאת בכוננות גבוהה וקבועה
ואת נמצאת בה כל הזמן

שניה, זה רק חלק אחד. כי בנוסף על העייפות והכונוות, עם ההורות את גם מאבדת את השליטה.
האמהות שמחזיקות שליטה מלאה בתוך ההורות מגדלות ילדים מאושרים חלקית.
לאורך זמן את לומדת לאלתר, להסתדר, "לזרום" ובאופן כללי להתאים את עצמך למציאות במקום להתאים את המציאות אלייך. החוקים נזילים יותר. כי הילדים גדלים כל הזמן. הם בני אדם חיים ונושמים והם משתנים תדיר.

ועוד הקדמה אחרונה לפני הרשימה הפרטית שלי -
אני אמא טובה, אני אמא אחראית
אבל אני גם בנאדם
וכבן אדם אני עשויה לבצע טעות
טעות מהסוג שבן אנוש מבצע
כלומר, טעות אנוש
וכן, לשכוח פעוט במכונית זו טעות אנוש
טעות אנוש איומה
הנוראה ביותר שעלולה לקרות
אבל עדיין טעות אנוש

אז אצלי -
קפצו ממיטת תינוק (2 ילדים)
רצו לכביש
נפל לי ילד מהידיים באמצע מעבר חצייה (והיו איתי עוד שתיים) וזה ציר תנועה ראשי
ילדה נחנקה מפיצוח שהצליחה לחטוף
(כמעט) אכלו שבר זכוכית שאותר בפינה (אחרי שתי ספונג'ות בגלל כוס שבורה)
ובטח היו עוד כמה וכמה 'כמעטים' שאני פשוט לא זוכרת כרגע.
אלה פשוט אסונות שנמנעו בוודאות ואותם אני זוכרת היטב.


אני אוהבת את הילדים שלי. מאד.
אני אדם נורמטיבי.
אני אמא אחראית.
ובכל זאת, לו היו הנסיבות שונות במעט, בממש ממש מעט -------------
מכונית אחת שהיתה נוסעת קצת יותר מהר
העין שלי שלא היתה מבחינה בזכוכית מתקרבת לפה של הפעוטה


בשנה שעברה היתה פעוטה שנחנקה למוות מחצץ שהצליחה לאכול בגן שעשועים. היא היתה עם אמא שלה. את בטח חושבת לך איזו אמא לא אחראית היא. ושלך זה לא יקרה.
ואני אומרת לך, כאמא לפעוטה שלישית כבר - שהם זריזים כמו שדים, שמספיק הרף עין אחד, ואולי פחות, ושלא את הכל אפשר תמיד למנוע.
ושבחיים צריך גם מזל.
שלא נדע !
 

Et tu Brute

New member


 

niki11111

New member
יכול לקרות לכולן והלוואי שלא יקר לאף אחת ואחד. אמן.

 
צודקת, איןאריות


במחשבה ראשונה גם אני תהיתי איך זה קרה להם, אבל במחשבה שניה - דברים נוראיים קורים גם לאנשים טובים. היטבת לנסח את אותם רגעי הכמעט-אסון, שנצרבים בזכרון של כל אחת מאתנו, כולל הפעם ההיא בכביש וכולי.
 

Arirel18

New member
אבל את לא

שוכחת את הילד כשאת הולכת לקניון,את לא שוכחת אותו בעגלה בסופר והולכת עם השקיות ..את לא משאירה אותו אצל הרופא בעגלה והולכת הביתה,את לא הולכת עם הילד לגינה ושוכחת שבאת איתו,
&nbsp
הילד אכל זכוכית וכן הסתכלת ונזכרת בו אפילו שזה כבר היה בשניה מסוכנת , אז איך אפשר לא להיזכר שיש איתך תינוק באוטו.. מצטערת זה כבר נהיה כאילו דרך להרוג ילד בלי לשבת בכלא
 
אבוי לנו מתגובות כאלה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ההורים הללו אינם רוצחים
הם לא רוצים להרוג את הילדים שלהם ולהתחמק מעונש (כלא)

הם עשו טעות
הם עשו טעות איומה
הם עשו טעות איומה ונוראה

הם ישלמו עליה בדם לבם עד שיירדו לקבר
ולכן המדינה לא תובעת אותם
ולכן אין כל חשד לפלילים במקרים העצובים האלה

הפוסט שלי מדגיש את התכנותן של טעויות
של טעויות איומות
במהלך ההורות

הילדה שלי יכלה לאכול את הזכוכית
הילד שלי יכל להשלים את הריצה לתוך הכביש
הילדה של חייבתלהגיב יכלה לפתח תגובה למשחה תמימה למראה
ואני בטוחה שיש פה הורים נוספים שחוו את ה'כמעט' הנורא הזה
שאחריו את רק רוצה להגיד הגומל
ותודה שאלוהים (לפעמים) מרחם על ילדי הגן

אני מבינה שאת אינך טועה. לעולם.
אף פעם לא טעית.
וגם בעתיד לא תטעי.
אשרייך.


אני בניגוד אלייך כן טועה.
אני מאד מאד מאד משתדלת לא לטעות.
אני משתדלת כפליים ויותר במחיצת ילדיי האהובים.
ואני עדיין עלולה לטעות.
ויש טעויות עצובות שמשלמים עליהן בחיים.
 

Arirel18

New member
אבל מה הילד שלך יכל זה לא אותו דבר

את כותבת הילד יכל הילד יכל הילד יכל , הוא עשה משהו ואת מנעת את האירוע, פה הילד לא יכל ! הוא לא עשה מעשה ! הוא לא נעל את עצמו ,הוא לא התגנב בשושו לרכב , זה זה מה את עשית ,לא מה הילד עשה , אני ממש מצטערת אני לא רוצה שיסקלו אותי פה אבל זו דעתי , כמו שאת נזכרת בילד כשאת בקניון ,תיזכרי בו גם כשאתם באוטו..מה השוני ??
 

Arirel18

New member
גם לי היו מקרים שהילד

עשה משהו ומנעתי,גם אני שמתי לב שהילד שם זכוכית בפה אבל נזכרתי בו ,והסתכלתי עליו ורצתי והוצאתי , איך אותם הורים לא נזכרים אחרי דקה ? לא בודקים ? מדובר פה על אנשים ששכחו מקיומו של הילד למשך שעות !!!! לא דקות ! זה לא אותו דבר
 
דווקא לי יצא לשכוח תינוקת בעגלה בחנות.

אני לא זוכרת מה היו הנסיבות המדויקות, ונזכרתי תוך זמן מאוד קצר - אבל כבר הייתי מחוץ לחנות. אם משהו היה מסיח את דעתי מחוץ לחנות אולי היה לוקח לי זמן רב יותר לחזור (ולא שהיה קורה משהו כי זו סתם הייתה עגלה בחנות, אבל באותה מידה זו יכולה הייתה להיות תינוקת בכסא ברכב - ושם אפילו כמה דקות עלולות להספיק כדי להרוג).
בגינה או אצל רופא הילדים לא סביר לשכוח את התינוק, כי אלה מקומות שהולכים אליהם במיוחד עבורו ולא הגיוני שאמצא שם בלעדיו. כל המקרים שאני מכירה של תינוק שנשכח ברכב היו מקרים שבהם המטרה הראשית לא הייתה לקחת את הילד למקום שנועד עבורו - אלא התכוונו להוריד אותו בדרך למקום אחר או שהוא התלווה לפעילות שלא קשורה אליו ושעושים אותה גם בלעדיו.
 

Arirel18

New member
אז מה את רוצה

פרס? מדליה ? על זה שנזכרת ?
אני לא שוכחת את הילדה שלי בחנות אלא היא צמודה אליי כי אני מפחדת שמישהו ישלוף אותה מהעגלה בלי שאשים לב..מה לעשות יש אובססיביות כמוני..אבל תודה לאל כולם בריאים ושלמים.
אני לא מתכוונת להמשיך את הדיון, הבהרתי את עמדתי,לא הבנת אותה ? תקראי שוב את בשרשור, ..ולא הייתי מתגאה ששכחתי את הילדה בקניון.
 
אני לא מתגאה בזה. למקרה שלא הבנת, זה לא שרשור שוויץ.

זה שרשור שבו מנסים להסביר לך ולדומייך איך זה כן יכול לקרות, ולא כי ההורה רצה להרוג את הילד שלו. כל ההנחות האלה שאנשים לא שוכחים את הסלולרי שלהם או את התיק שלהם פשוט לא נכונות. אנשים כן שוכחים. ובנסיבות מסוימות הם מסוגלים לשכוח גם שהילד שלהם איתם. הנסיבות מאוד מאוד משנות (כולל איפה נמצאים, למה נמצאים שם, כמה מטפלים יש לתינוק ואיך הטיפול מתחלק, כמה ילדים נוספים יש, רמת העייפות, וכו' וכו').
 

Arirel18

New member
זה כמו להגיד שטלטול

תינוקות זה טעות אנוש ..אז למה יושבים על זה בכלא ?? ההורה לא יכל להעביר את הילד לטיפול של מישהו אחר ? לא יכל להשאיר את הילד צורח במיטה ולחזור אחרי 10 דקות של רגיעה ? מה זה לשכוח ילד באוטו ? זה לא כלב ולא טלפון !!זה בן אדם שכמו שאת לא שוכחת להכניס את הילד לרכב ולחגור אותו את לא אמורה לשכוח להוציא אותו ..הרי את לא משאירה אותו עומד מחוץ לרכב ונוסעת לקניון ואז נזכרת שהשארת אותו מחוץ לבניין בחניה ?!!
 
מה? איך זה כמו טלטול?

טלטול זה משהו שעושים לילד - פעולה מכוונת. לשכוח ילד באוטו זה בדיוק ההפך מזה. ברור שאת לא "אמורה" לשכוח להוציא אותו - זה מה שהופך את זה לטעות. וכבר תארו לך פה איך קורה גם ששוכחים ילדים בכל מיני מקומות, אז לא ברור למה את חוזרת על זה. כן. זה קורה. לא תמיד הנסיבות מצטרפות לכך שזה יקרה, אבל לפעמים הן כן - ובלי שאף אחד התכוון אפילו לשנייה להזיק לילד - להפך, גם כשהילד הוא הדבר הכי חשוב להם בעולם. עדיין, טעויות קורות גם למי שמאמין שהוא לרגע לא ישכח את הילד שלו. לכן ממציאים כל מיני שיטות לעזור להורים לוודא שהילד אכן הוצא מהאוטו. זה לא כי כל האנשים האלה הם הורים ששונאים את הילד שלהם ורוצים להרוג אותו.
 

Arirel18

New member
ברור שזה קורה

אבל לא לכל אחד ,לאנשים מסוימים, מפגרים מטומטמים , שלא מגיע להם להיות הורים .. אני לא שוכחת את הילדים שלי בשום מקום!
היה נחמד לנהל את הדיון ,להית'
 

Arirel18

New member
בן חמש ובת 5 חודשים

הגדול במסגרת הקטנה כמובן עדיין לא..ניר
א קטנה מדי .. וכן כל בוקר אני לוקחת את הילד לגן מאז שהוא בן שנה וחצי. וכשאני לוקחת אותו לגן אני עוצרת את הרכב מוציאה אותו מהאוטו,נועלת ,נותנת לו יד/מחזיקה אותו, פותחת את דלת הגן ,אומרת בוקר טוב לצוות ולאמהות , מעדכנת איך היה בלילה או אם היה משהו חריג..אומרת לו להתראות,יוצאת מהגן ,מנופפת לשלום,ונכנסת לרכב..לא קרה לי שפשוט שכחתי מכל התסריט,לא שכחתי שואללה הבוקר לא ראיתי צוותמול העיניים ולא נישקתי את הילד לשלום..קשה לשכוח 10 דקות שלמות ביום.
 
למעלה