שרשור שינה מקצועי / הפורום מארח את דנה מדינה

שרשור שינה מקצועי / הפורום מארח את דנה מדינה


הקיץ הגיע, ולצד האטרקציות וההנאות, גם שבירת שגרה מסויימת ברוב הבתים.
אז לכל מי שהקטנטנים אצלה עדיין מתעוררים בלילה / לא נרדמים בעצמם / ישנים בעגלה ועוד כהנה וכהנה כיד הדמיון הטובה - הזמנתי לפורום את דנה מדינה, יועצת שינה, שתנסה לעשות לנו סדר בבלגן.

אנא שרשרו את שאלותיכן לכאן, דנה תשיב לקראת סוף השבוע לכל התהיות.
מי שרוצה לטעום מן השיטה מוזמנת לצפות בסרטונים בכתובת הבאה: http://www.nightpeople.co.il/
שיהיו לנו לילות שקטים (גם ) באוגוסט!
 

niki11111

New member
בדיוק בזמן! תודה על האירוח הזה

הקטנה בת שנה וארבעה חודשים. חולקת חדר עם הגדולה (3).

הקטנה לא ישנה לילות שלמים בצורה רציפה מאז שהיא נולדה. (הגדולה ממש לא הייתה ככה). מידי פעם יש יום יומיים גג שבוע של שינה רצופה (שזה אומר משמונה בערך עד שש בבוקר) אבל זה לא מחזיק יותר משבוע. בדרך כלל לא יותר משלושה ימים ברצף. היא מתעוררת ובוכה לפעמים בשלוש, לפעמים בארבע. לפעמים מצליחים לחבק קצת ולתת מוצץ ולהחזיר לישון ולפעמים זה יכול להיות שעה של נדנודים ובכי. הכי מתסכל שרואים שהיא רוצה לחזור לישון אבל היא לא מצליחה והרבה פעמים נרדמת בידיים וברגע שמחזירים מייד קמה ועומדת וחוזרת לבכות.

שגרת השינה שלה היא- מקלחת, בקבוק ואז קצת נדנודים בידיים או על כדור פיזיו ונרדמת. לא הצלחתי להרדים אותה באף שיטה אחרת. בדרך כלל אין לה בעיה להירדם. זה הלילה עצמו הבעייתי. הרבה פעמים קמה סופית בחמש.

חשבתי פשוט לתת לה לבכות בלילה ולא לקום אליה, אבל היא מעירה את הגדולה. גם בהרדמה אני לא מצליחה שהיא תירדם לבד וכיוון שגם הגדולה (שכבר לפעמים לא ישנה צהריים) רוצה לישון בערך בשעה הזאת או חצי שעה אחר כך, מרחב התמרון שלי מוגבל.

מה לעשות? להפריד חדרים (יש לנו חדר פנוי אבל תמיד האמנתי שצריך לישון יחד והן גם מאד מתקשרות בינן לבין עצמן ונראה שטוב להן יחד)? ואם להפריד חדרים- מה לעשות אח"כ?
 

mafe

New member
מתעורר ממש מוקדם בבוקר

המצב שלי ממש דומה לשאלה שמעליי.
בן 3 ובן שנה ישנים באותו חדר.
הקטן למד סוף סוף להירדם עצמאית. אנחנו משכיבים לישון ויוצאים מהחדר. לרוב הוא בוכה ונעמד, אז חוזרים ואומרים ברוגע שעכשיו הולכים לישון, משכיבים ויוצאים. תוך כמה דקות ככה נרדם לבד. גם בשנת בוקר, צהריים ולילה. כבר חודש לא נותנים בקבוק בלילה, רק בהתעוררות החל מ-5 בבוקר.
הבעיה היא שמתעורר בשעה הזאת, ואנחנו רצים לתת לו בקבוק כדי שלא יעיר את הגדול, אחרת הגדול גם לא חוזר לישון ואז אין סיכוי שהקטן יירדם.
אחרי הבקבוק משכיבים במיטה, ורוב הזמן לא נרדם שוב. אם מתחיל לבכות, אנחנו לוקחים אותו למיטה שלנו. לפעמים חוזר לישון עוד שעה, לרוב לא.
כך שהיום שלו (ושלנו
) מתחיל ב-5 בבוקר, לפעמים גם רבע ל-5.
איך מאחרים את זה? אני לא יכולה לדחות לו את הבקבוק כי הוא כנראה רעב, אוכל ארוחת ערב ב-18:00, מקלחת ובקבוק סביב 18:45. ב-19:00 במיטה.

עוד דבר- עוד 3 שבועות מתחיל ללכת לקייטנה של הגן, שם לא ישנים שנת בוקר. איך אני יכולה להכין אותו? ב-8:30 הוא כבר גמור מעייפות וישן שנת בוקר שעה-שעה וחצי. בגן ישנים צהריים רק ב-12:30...

תודה!
 
האם הפסקת הנקה תעזור?

הקטן בן שנה עוד מעט. הולך לישון בסביבות שמונה, מתעורר בשתיים, יונק הרבה ונרדם עד חמש וחצי. את כל הילדים האחרים גמלתי מהנקת לילה הרבה לפני הגיל הזה. מצד שני, אחד הבנים ישן מצויין אבל התעורר פעם אחת לינוק. גמלתי בסביבות גיל שמונה חודשים ודווקא אז הוא התחיל להתעורר הרבה. לכן מפחדת לשנות משהו שיחסית בסדר.
 

wonderwall1987

New member
בן שנה ו-4 חודשים ערני באמצע הלילה

לאחר כ- 4 חודשים בהם הבן שלי ישן לילות רצופים, החל לקום לפני כשבוע באמצע הלילה ולבקש מים. הוא עירני לחלוטין, נעמד במיטה ומתחיל לדבר.
בלילות הראשונים הבאתי לו מים וחזר לישון בקלות.
בשני הלילות האחרונים לא מוכן לחזור לישון. הלילה היה ער במיטה כמעט שעתיים(!). יש לציין שאני לא מיד ניגשת אליו. הוא היה במיטה ופשוט דיבר לעצמו.
אחר מספר פעמים שניגשתי אליו ולא הצלחתי להחזירו לישון, לקחתי אותו למיטה שלנו ונשאר לישון איתנו עד הבוקר.
מה ניתן לעשות כדי לחזור ללילות שינה רצופים?
 

galilit11

New member
התעוררויות "קבועות" בלילה

הבן שלי בן 2.5, מתעורר באופן קבוע פעם או פעמיים בלילה - הפעם הראשונה בסביבות השעה 23:30-24:00, אז אני עוד ערה או מנמנמת מול הטלויזיה והוא בא אלי, לרוב רוצה קצת לישון עלי אבל לאחר כמה דקות מסכים שאחזיר אותו למיטה וחוזר לישון.
בפעם השניה במהלך הלילה, אינני יודעת באילו שעות, הוא מגיע אלינו למיטה, נכנס בינינו וישן. אנחנו מוצאים אותו כך בבוקר.
אלו ריטואלים קבועים שחוזרים על עצמם מדי לילה. יש מקרים שמתעורר פעם נוספת בשביל פיפי.
&nbsp
מעבר לכך - גמול בוקר ולילה, אין בעיות בגמילה, הפסקנו הנקה לפני כחודשיים. הוא בגן פרטי וישן שנ"צ, ככה שבערב הוא הולך לישון בסביבות 20:00 אך נרדם רק כעבור כשעה, לעיתים הדבר מלווה בצורך שלו שנשב איתו בחדר. מתעורר באופן טבעי בסביבות 6 בבוקר.
הגדולה יחד איתו בחדר - בת 4, והואיל להעדר שנ"צ ישנה ברגע שמניחה את הראש על הכרית ועד הבוקר..
&nbsp
אני לא יודעת אם להפסיק את המנהגים האלו וכיצד.
לגבי ההגעה למיטה שלנו אני גם לא יכולה להחזיר כי מגלה אותו בבוקר.
אציין שמספר פעמים דיברנו איתו ואמרנו שהוא ישן במיטה שלו, וכולי, וזה עזר במקרה הטוב בלילה שבו דיברנו איתו.
אשמח לעצות והנחיות.
תודה
 
האם להתעקש על הרדמות עצמאית?

שאלה נוספת: הקטן היה מתעורר כל שעה לינוק עד שנמאס לנו. התחלנו ללמד אותו להירדם לבד, ועברתי להניק פעמיים בלילה. לפני כחודשיים עברנו לפעם אחת, ונראה שזה מספיק לו.
הוא למד לחזור לישון לבד, גג צריך ללחוש לו קצת ששש... והוא חוזר לישון. מגע דווקא מעיר אותו.
הבעיה היא שהוא יודע להירדם לבד רק כשהוא מתעורר בלילה. או אם הוא ממש ממש רדום. אנחנו לא מצליחים להגיע למצב בו אנחנו מניחים אותו ער לחלוטין והוא נרדם.
אני מתלבטת האם להשקיע מאמץ או לוותר, כי הרי מה שחשוב הוא שהוא מרדים את עצמו בלילה (גם השינה שלו ביום התארכה כי למד להירדם).
בנוסף, אני תוהה מה יהיה כשאעביר אותו לחדר אחר. הרי אז לא אשמע אותו ולא אוכל ללחוש לו.
 

tallykr

New member
בת שנה וחמש

תודה על הנכונות לעזור. בת השנה וחמש שלנו עדיין לעיתים קרובות מתעוררת בלילה וכדי שתחזור לישון צריכה בקבוק. היא אוכלת מעולה (גם המון וגם אוכל מאוד מגוון, בריא ועשיר בכל אבות המזון) ויש בהחלט ימים שהיא ישנה רצוף ולא צריכה כלום. אם אבל היא מתעוררת - לרוב כי משהו מציק לה (נזלת, עקיצות מגרדות, מחלה או משהו כזה) - היא תרצה בקבוק בשביל לחזור לישון. כשהיא מתעוררת לפעמים היא לוקחת בקבוק (עם מעט - אנחנו לא נותנים יותר מ-120) וחוזרת לישון, ולפעמים היא ערה שעות, בעיקר כשבוקעות שיניים או כשיש לה עצירות. אשמח לייעוץ איך מורידים את הבקבוק הזה בלי שתהיה ערה שעות?
אציין שישנה בערך 2-2.5 שעות בצהרים ובערך 11-11.5 שעות בלילה.
תודה רבה!
 
צריכה טיפים של מקצוענים על פחדים בלילה

הבייבי כבר בן שנתיים וחודשיים (לא כזה בייבי כבר
) והתחיל לפחד לפני השינה ובאמצע הלילה, לפני השינה מבקש הרבה שנגרש "כלב" מבחוץ (לפעמים ממש בוכה בהיסטריה מהפחד כששומע כלב נובח מבחוץ), ביום יום אוהב כלבים קטנים ומלטף אותם (ביוזמתו) אבל כששומע נביחות נבהל מאוד. לפעמים מתעורר בבכי באמצע הלילה ואומר "כלב כלב" ומבקש שנשב לידו עד שירדם חזרה.
&nbsp
בנוסף, עם ובלי קשר, הוא כבר בלי חיתול כמה חודשים (גם בלילה) והרוב הגדול של הלילות יבשים, בעבר היה מתעורר בלילה ומבקש פיפי, עושה ומנסה להרדם חזרה (תמיד קשה לו להרדם, גם בתחילת הלילה) אבל עכשיו לפעמים לא מתעורר מזה בכלל ולפעמים מתעורר הפוך לגמרי, מבקש פיפי אבל בוכה ולא מוכן לעשות... בסוף נרגע ועושה וחוזר לישון, אבל זה מרגיש שהוא ממש לא "תכנן" לקום מזה והכל מפריע לו (לפעמים לא מוכן להוריד או להחזיר את התחתונים ...)
&nbsp
עדיין ישן במיטת תינוק ונרדם לרוב כשאחד מאיתנו יושב לידו (יוצאים מדי פעם כשהוא רגוע וחוזרים כשהוא מבקש) אבל לפעמים נרדם לבד, לוקח לו בערך שעה להירדם בלילה.
במשך הלילה דורש רק אותי ולא מוכן שאבא שלו יבוא (אם אבא מגיע הוא בוכה חזק יותר עד שאני באה במקום)
&nbsp
תודה!
 

כרכום3

New member
תינוקת בת שנה וחצי שמתעוררת בלילה

התינוקת חוזרת מהגן בחמש. אוכלת בישול. בשש וחצי אוכלת פרי/חטיף.
בשבע וחצי מקלחת ובשמונה בקבוק של 210 מ"ל - נוטרילון. את הבקבוק אוכלת בחדר שלה שכבר חשוך ומוכן לשינה. אם מאוד עייפה נרדמת ישר. אם לא - מה שבד"כ קורה - נשארת ערה עוד חצי שעה. במהלך חצי השעה הזאת לא מוכנה להישאר לבד. אני קוראת לה סיפור וכל כמה דקות יוצאת מהחדר. התינוקת מתחילה לרטון ולבכות ואני חוזרת , יושבת על כיסא ליד המיטה שלה, לא מדברת איתה ויוצאת שוב אחרי כמה דקות. לאחר כחצי שעה נרדמת.
בשתיים וחצי בלילה מתעוררת ורוצה בקבוק. אם אני נותנת בקבוק אוכלת 150 מ"ל וחוזרת לישון עד 6 - 6 וחצי בבוקר. לפעמים מתעוררת שוב בארבע ובוכה אבל אני לא נותנת בקבוק אלא רק מים. אני לא מדברת איתה. רק אומרת לילה טוב.
אם אני לא נותנת תמ"ל בשתיים וחצי, אני נותנת לה מים. היא בוכה כרבע שעה וחוזרת לישון. מתעוררת שוב בארבע ואז מקבלת בקבוק. אוכלת 180 וישנה עד 7. נראה לי שהיא מתעוררת בשתיים וחצי מתוך הרגל ורוצה לאכול כי ככה התרגלה לישון. היא לא באמת רעבה. כשקמה בארבע או בחמש אז היא רעבה. הייתי שמחה אם היתה מתעוררת רק פעם אחת בלילה בסביבות ארבע וחוזרת לישון עד שבע.
התינוקת באחוזון 50 מבחינת משקל.
 

ida72

New member
שינויים בלינה וגמילה מהנקה

שלום ותודה מראש על התשובות, מאד אוהבת את הפורום הזה :)

אני מתעתדת לגמול מהנקה בקרוב מאד. קטני בן שנה ושלושה חודשים, יונק בעיקר בלילה. נרדם לרוב בהנקה. נרדם במיטה שלו ועובר אלינו אחרי ההתעוררות הראשונה. מתעורר כמה פעמים בלילה לינוק, ויונק ממש.
השאלה שלי: איך אני מגיעה מהמצב כפי שהוא היום לילד שנרדם ללא הנקה (איתנו? לבד?) ואולי אולי ישן במיטה שלו? וכמובן, מפסיק לינוק... אני מחלקת לשלבים? (קודם להפסיק הנקה, או קודם לישון במיטה שלו?) או שהולכת על שינוי כוללני? או שאולי מנסים ורואים איך הילד מגיב?
בתודה מראש...
אידה
 
למעלה