ילד חולה בגן

כפרקי

New member
ילד חולה בגן

יש לי שכנה שהיא גם חברה. הילדים שלנו באותם גנים ויש הרבה גיבוי הדדי בינינו.
א-ב-ל
מאז שהיא התחילה עבודה חדשה לפני חצי שנה היא התחילה לשלוח את הקטנה, שעוד לא יכולה להלשין על ההורים, חולה לגן.
מאחר ואנחנו שכנות, אם ילד צורח בלילה, אני שומעת.
מאחר ואנחנו חברות, אני גם מתעניינת בשלומו של הילד.
אז היום, קודם פיזרתי את הגדולה ופגשתי את האבא. הוא סיפר שהילדה הקיאה פעמיים בלילה (מאחר והתעוררתי אני יודעת שזה היה בחמש בבוקר).
להפתעתי, כשהגעתי לגן של הקטן ראיתי את הילדה (זאת שהקיאה פעמיים רק שעתיים וחצי קודם לכן) משחקת בחצר.
הפעם לא אמרתי כלום, אבל זאת לפחות הפעם השלישית שאני בוחרת לא להגיד כלום וזה כבר ממש מתחיל לעצבן אותי. עם כל הכבוד לנאמנות לחברה, הבת שלה מסכנת גם את הבן שלי ולא רק 'ילדים של אחרים'. איפה הנאמנות שלה אלי?
אציין גם שיש לה גיבוי מסבים לימי מחלה ובעלה עובד בעבודה שמאפשרת לקחת ימי עבודה מהבית.
אז אומרים משהו? לחברה? לגננת? ואם כן, איך אומרים?
הייתי יכולה להראות את ההפתעה האמיתית שלי כשראיתי אותה בגן ולשכוח כל טאקט אפשרי... "היי, X הגיעה לגן?!? שמעתי אותה בוכה חצי לילה ואבא שלה אמר שהקיאה פעמיים..." אבל אז יספרו לאמא שאמרתי. וכמו שאמרתי, יש גיבוי הדדי בינינו והיא הצילה אותי לא מעט פעמים בפיזור ואיסוף או כל מיני עדכונים שלא קיבלתי.
 
מה המדיניות של הגן?

אם היא תקיא פעם אחת בגן, יקראו להורים? את זה את כן יכולה לברר.
בלי לציין שמות. סתם להגיד שאת לחוצה כי בטח יש הורים שלא מאד מקפידים וכו'.
אולי הילדה באמת בסדר, וסתם אכלה משהו לא טוב?
 

starrynight1

New member
ילד שמקיא הוא לאו דווקא חולה

אולי הילדה הזאת באמת חולה אבל אצלנו למשל הקאות נוצרות בעקבות שיעול שמעורר את רפלקס ההקאה או הצטברות של ליחה. כשהילדה שלי מקיאה בלילה מהסיבות שתיארתי וחוץ מזה אין לה שום דבר, היא הולכת לגן, כי היא לא חולה. אני מבינה שאת מתארת "סדרת אירועים" בה שולחים ילדה חולה לגן וזה מרגיז מאוד. נשמע שידייך כבולות אבל את באמת כועסת. המקסימום שהייתי עושה זה לפתוח את זה מולה ולא בפני הצוות של הגן. הייתי שואלת בשיא הסתמיות: "רגע, אחרי שהקיאה אפשר לשלוח אותה לגן? היא לא מידבקת?" או "אני לא הייתי שולחת את הילד שלי במצב כזה לגן". להעביר את הביקורת שיש לך בפנים, לא מאחורי הגב. העניין הוא שכאשר שולחים ילד חולה לגן בסופו של דבר אי אפשר לברוח מזה כי גם אם הילד על נורופן, הוא לא מרגיש טוב. רואים שהוא חולה וקוראים להורים, זה לא קרה במקרים שהם שלחו את הילדה חולה לגן?
 

כפרקי

New member
זה לא המצב

לבן הגדול שלה יש את הבעיה הזאת ובמקרים האלה הם תמיד אמרו לי שזה היה קשור לשיעול. לא אצל הילדה.
לפני חודש, ירדנו במדרגות לצאת לגן והיינו עדים למצב הבא:
האבא בדיוק יוצא עם הגדול לגן והאמא חוזרת מהגן עם הקטנה צורחת על הידיים ופרצוף מבואס וסיפרה לו שבגן לא הסכימו לקבל ילדה שהגיעה צורחת ככה (היה ברור שזה לא פינוק אלא קושי אמיתי של הילדה). כשראו אותנו הבן הגדול סיפר לבת שלי שאחותו הקיאה בלילה ושני ההורים חיפשו איפה לקבור את עצמם כי 'תפסתי אותם על חם'.
הבת היא מסוג הילדים האלה שעד שהחום לא עובר את ה-39 מעלות הם מתנהגים רגיל אז זה שהיא קמה בבוקר אחרי שעתיים והתנהגה רגיל זו לא אינדיקציה לבריאות הילדה.
 

בלונד23

New member
מוכר וידוע

יש אמא כזו בכל גן... גם אצלנו. אין לך מה לומר לה כי היא לא תשתנה. יש לגשת לגננת ולדרוש ממנה שלא תקבל ילד חולה לגן.
 

כפרקי

New member
הגננת מאוד מקפידה

אבל לפעמים אפשר להסתיר.
לפני שבועיים הבן שלי היה חולה. הסימן היחידי למחלה היה שאכל פחות מהרגיל.
אחרי שהקיא בלילה ההקאה הבאה היתה בארבע וחצי. אם הייתי שולחת לגן סביר להניח שלא היו מגלים בכלל שמשהו לא בסדר
 

Cafe Latte

New member
אני חושבת, שלצערי, חלק גדול מההורים

שלילד שלהם אין חום, או סממן מחלה מובהק שולחים לגן.
אין לי מדגם מייצג, כן? אבל אני רואה גם בפייסבוק.
הרוב שולחים, ואומרים שבמקרה ויהיה איזה שינוי (לרעה), הגננת תתקשר ויבואו לאסוף את הילד.
זה לא נעים, ולא לעניין.. אבל זה קורה הרבה לדעתי. השכנה שלך לא ייחודית, ככל הנראה.
 

mitmit11

New member
אולי לומר לגננת ש...

מסתובב איזה וירוס של הקאות, כמה וכמה שכנות שלך דיברו על זה עם הילדים שלהן אז שישימו לב לילדים. אם הילדה של השכנה שלך (או כל ילד אחר) יראה קצת הפוך הן ינקטו במשנה זהירות ויתקשרו להורים.
 

Cafe Latte

New member
כמו שענו לך כבר למעלה,

הקאות זה לא בהכרח מחלה.
גם הילד שלי מקיא, אחרי שיעול אינטנסיבי וליחתי. אני דווקא שמחה כשזה קורה לו, כי אח"כ הרבה יותר קל לו לישון, והשינה שלו לא מופרעת.
אולי זה המצב אצלה? או שהיו עוד סטואציות כאלה?
בכל מקרה, אני הייתי שותקת. כי בגן יש עוד X הורים, וסביר להניח שחלק מהם גם שולחים ילדים חולים לגן (כי בכל מקום יש הורים כאלה). פה את מרימה גבה, כי את מכירה אותה מקרוב. ובעיני זה חבל, להרוס קשר עם חברה/שכונה קרובה, במיוחד אם יש לך תועלת וגיבוי ממנה.
 

Et tu Brute

New member
אויש אני מזדהה

גם אצלנו בגן יש כמה הורים ששולחים בכל מיני מצבים שהם לפחות גבוליים אם לא יותר מזה. זה גם מעצבן מהבחינה שילדים יכולים להידבק ולפעמים גם לא הוגן כלפי הילד, שמגיע לו טיפול הולם בבית כשהוא חולה. ויש אצלנו קולגה מהעבודה של בן זוגי ששולחת בכל מיני מצבים כאלה וזה מרגיז במיוחד כשאני מכירה את מקום העבודה ויודעת בדיוק מה התנאים ומה רמת הגמישות שיש לה.
אצלנו הבעיה היא גם שהצוות לא אוכף ברצינות מספקת את הכללים שהם עצמם קבעו (למשל לחכות 24 שעות ללא חום או שלשול לפני ששולחים חזרה לגן) כי הן שונאות להתעמת עם ההורים...
 

Ani15

New member
שתי נקודות למחשבה

1. לבת שלי יש ריפלוקס סמוי. היא יכולה להקיא את נשמתה חצי לילה רק מכיוון שאכלה יותר מדי פיצה, ולהיות בריאה לגמרי (קצת עייפה בבוקר). כמו שכתבו לך, יש ילדים שמקיאים משיעול ויש כאלה שמקיאים מבכי (בעיקר אם הם דרמה קווינס ולא יודעים איך להפחיד את ההורים יותר טוב). לא תמיד הקאה היא סממן למחלה.
2. רוב המחלות מדבקות בעיקר לפני שהן מתפרצות. כך שאם ילד חולה מגיע לגן, אפשר להניח שהוא כבר הדביק ילדים רבים אחרים (שבדיוק עכשיו בשלב הדגירה ומדביקים בעצמם בלי שאף יודע על זה בכלל). אני כועסת בעיקר כי ילד חולה גוזל תשומת לב לא סבירה מהצוות, אבל אני מקווה שאת סומכת על הצוות שילד כזה נשלח הביתה בהקדם.
וזהו. אני אהיה קצת בוטה: צאי לשכנה מהווריד ותהני מהחברות שלכן כאילו גרתם רחוק ממנה. זה הכי טוב שאת יכולה לעשות לטובת כל הנוגעים בדבר.
&nbsp
 

פריZמה

New member
המחלות המדבקות ביותר - עיניים ומעיים

מדבקות יופי בזמן הסימפטומים וזו ממש לא נחמה שאם הילד שלי לא נדבק בשלב המקדים אז תהיה לו הזדמנות לחטוף את זה בהמשך.
ילדים מספיק גדולים מספרים שדחפו להם תרופות ושלחו לגן - בראש ובראשונה התעללות בילד עצמו וגם סכנת הדבקות לשאר הילדים ולצוות.
התנהגות דוחה ולא חברתית, מעגלי חולי בלתי נסבלים כמו בעולם השלישי ואף יותר.
מניסיוני האישי לרוב הילדים האלה והאחים שלהם חולים הרבה יותר מהממוצע בשוק, אולי כי יש חוסר הפנמה הורית לגבי הגיינה וניקיון בכלל והפרדה בין חולים לבריאים בפרט.
הגן שלנו יש ילדה אלרגית. כולנו מכירים, כולנו יודעים ואף אחד לא מרים גבה על פריחה או עיניים אדומות ( אם כי הילדה לעיתים סובלת מאוד) זה שיש חריגים - ידוע. הרוב סתם חולים מוזנחים
 

Ani15

New member
אבל את המחלות האלה אי אפשר להסתיר

ואף נהוג לבודד ילד עם מחלות כאלה עד הגעת ההורה לקחת אותו. אי אפשר לדחוף תרופות ולהסתיר. מיי פוינט אקזקטלי.
 

פריZמה

New member
לא נכון

העברת מגבון על העיניים ושיטת מצליח שהן יפרישו מוגלה רק אחרי כמה שעות - היה לנו.
ילד משלשל מהבית וגננות שמזעיקות הורים רק אחרי השלשול השני - ואז הם מגיעים כעבור שעתיים והרוויחו לפחות חצי יום עבודה - גם היה לנו
 
לא כל הקאה מעידה על חולי

הבת שלי קיבלה במשך חודשים התקפי שיעול ליליים שלרוב הסתיימו בהקאה. ולפעמים גם יותר מפעם אחת בלילה. היא לא הייתה חולה בכלל. ממה שנאמר לי , השיעול מפעיל את רפלקס ההקאה. לא פעם הלכתי איתה לרופאים אחרי התקפי שיעול והקאות ליליים. ולא היה לה כלום. ריאות נקיות לחלוטין, דרכי נשימה נקיים, אין חום, אין נזלת, אין כלום. אצלנו בסופו של דבר בעיית השיעול נפתרה בעזרת אינהלציה.
 

בייבה7

New member
אני הייתי אומרת לחברה..

&nbsp
זה לא לעניין לשלוח ילד חולה לגן ומבחינתי, ילד שהקיא פעמיים בלילה הוא לא ילד בריא!
&nbsp
הייתי אומרת בטקט, בעדינות.. לא במטרה להתווכח או להרוס חברות.
משהו בסגנון.. : "מה קרה ביום .. ששלחת את ... לגן אחרי שהקיאה פעמיים? לא היה לך סידור?" זה כבר יפתח את הנושא לשיחה..
 

גולשת100

New member
איך את יודעת שהיא חולה?

לפי מה שהסבירו לי כמה רופאי ילדים ילד קטן יכול להקיא ללא כל סיבה רפואית.
הבן שלי סבל עד גיל כמעט שלוש מהקאות . עבר אינספור בדיקות ולא נמצאה סיבה רפואית. ההסבר היה שיש לו רפלק הקאות מוגבר ומספיק קצת נזל או ליחה כדי שהוא יקיא. כן, גם אותו שמעו בוכה בלילה וגם לנו עשו פרצופים במעלית של מה פתאום הוא הולך לגן. לא ייתכן שילד בריא לא יבקר בגן רק כי ההורים חושבים שאולי הוא חולה במשהו מדבק.
מה שכן, אם יש לך חששות הייתי מדברת עם הגננת ומבקשת ממנה לחדד את הנושא. אם הילדה בריאה שתצא הבהרה שתרגיע את ההורים אם לא שתב בבית ובדברים האלה אין פשרות ואין עניין של לא נעים, מדובר בבריאות של ילדים וגם של הצוות ועדיף שהורים לא אחראים ירגישו קצת לא נעים מאשר שכל הגן יהיה חולה.
 
בעיה מוכרת ומרתיחה

אם כל זה שאני מבינה את ההורים, שלא תמיד יש בוס שמבין שהילד חולה וצריך להשאר בבית, אני לא מבינה את הגננות שמאפשרות דבר כזה ואח"כ ילדים אחרים נדבקים. תמיד בחורף יש "מגיפות" בגן, כי ילד אחד חולה מדביק אחד ועוד אחד

מרתיח
 

niki11111

New member
או להיות צודק או להיות חכם

מי שרוצה לחנך אחרים שלא יתפלא אם לא ישארו לו חברים.
היא חברה טובה, היא מגבה אותך וכנראה היא לא מושלמת. זה לא שהיא השאירה את הילד שלך בבית לבד עם חבילת גפרורים.
מצאת אצלה חיסרון. בהנחה שבאמת הילדה שלה חולה. החיסרון הזה מעצבן אותך.

קשה לי לראות אותך מחנכת אותה ונשארת חברה שלה. אני יודעת שאם מישהי מחברותי הייתה מנסה לחנך אותי או לערער על שיקול הדעת שלי בקשר לילדים שלי (בצדק או שלא בצדק, ואפילו הייתה תופסת אותי בקלקלתי) קשה לי לראות אותי אחרי זה מתאמצת לגבות אותה ונשארת חברה.

עכשיו ההחלטה שלך.
 
למעלה