כריכים תחת מגבלת אלרגיה של ילדה מהגן - רעיונות רעיונות

כריכים תחת מגבלת אלרגיה של ילדה מהגן - רעיונות רעיונות

שוברת את הראש איך לגוון לאמצעי את הכריכים
יש אצלו בגן ילדה עם אלרגיה חריפה מאד לביצים, והחל מאתמול התגלתה גם אלרגיה לאגוזים ולטונה (שהוא דווקא ממש אוהב)

הוא עצמו לא אוהב גבינות רכות בכריך, רק צהובה או צפתית
לפעמים קונה או מכינה פסטרמה, ממש לא כל שבוע
פעם בשבוע מתוק (ריבה)
טחינה
בחורף זולל אבוקדו
................................................ מה עוד ?????
 
הדבר הנכון בעיני הוא לדרוש הזנה

בגן שלנו ילדה עם אלרגיה מסכנת וכל פעם שיש צורך להביא כריכים או כיבוד מישהו מפשל. מתבלבל. שוכח.
 
כמה רעיונות

הבת שלי אלרגית לחלב ומוצריו וכמו רוב הילדים בררנית מאוד בענייני אוכל.
אצלנו הטחינה הגולמית מככבת והיתה תקופה שגם חומוס, אבל לאחרונה היא מסרבת לחומוס.
אולי אתם יכולים לנסות ממרח שקדים, תלוי באלרגיה של הילדה. לחברת שקד תבור יש ממרחים מכל מיני דברים. זה לא זול אבל בהחלט מגוון, אנחנו קונים ממרח שקדים ללא תוספת סוכר.
אם אין לך התנגדות למוצרי סויה, אני חושבת שאפשר לנסות ממרחי סויה וגבינות קשות על בסיס סויה.
אם הוא משתף פעולה אפשר לנסות גם ממרחי פסטו, עגבניות מיובשות, פלפלים קלויים, טפנד זיתים.

בתור אמא לילדה אלרגית, אני מאוד מעריכה את ההשתדלות שלכם והנכונות להתאמץ
 
אויש נשלח לי. מתחילה שוב. הדבר הנכון הוא לדרוש הזנה

זה הדבר הבטיחותי ביותר עבור הילדה כי אז אין סיכוי שתיפגע.
אבל אתם בסוף השנה וזה לא רלוונטי עכשיו. סתם להבא.
בנוסף חשוב להבין כמה חמורה האלרגיה. בשביל זה צריך לדבר עם האמא, ושתסביר. האם אסור לילדה להריח את זה אפילו? אם הילד שלך מביא כריך מחלה של שבת שיש בתוכה ביצים זה גם בעיה? מה לגבי מאפינס / לביבות / חתיכת פשטידה? יש המון אפשרויות שצריך להבין אם הן אסורות או לא.
ובלי כל המידע הזה:
חומוס זאת כמובן אפשרות
טחינה (לוריאציה המתוקה אפשר טחינה עם סילאן וזה יוצא בטעם של חלווה)
גבינה קשה אמרנו
אבוקדו
צהובה (מה יקרה אם תשדרגי את הצהובה עם רוטב פיצה/קטשופ וזיתים? או תכיני טוסט בבוקר ותשלחי לו? אמנם לא יהיה חם ובכ"ז חלק מהילדים אוהבים)
צפתית/בולגרית
ממרח חצילים? יש המון סוגים: חצילים פיקנטי, חצילים תאילנדי מתקתק כזה, חציל קלוי, חצילים בטעם כבד.. (באלה בטעם כבד יש גם ביצים וגם לפעמים אגוזים. צריך לברר אם זאת בעיה)
סלטים מבוססי עגבניות ופלפלים כמו מטבוחה
אם הוא ילד הרפתקן קולינרית - פסטו (בחלקם יש צנוברים ובחלקם אגוזים אחרים - לוודא), עגבניות מיובשות, טפנד זיתים. אני מכינה ממרח פטריות טעים - יאכל?
פסטרמה באמת מדי פעם
אם מותר אצלכם בשרי אז שניצל יכול לעבוד טוב או קציצה שפרסת לרוחב בסכין חד.
אה, חמאת בוטנים מותר? את יכולה להיות אמריקאית ולשים חמאת בוטנים ופרוסות בננה (או מלפפון חמוץ אבל זה ממש הארד קור)
אפשר גם לגוון בסוג הירקות שאת שמה בתוך הכריך ומחוצה לו כתוספת, נגיד להוסיף מדי פעם קלחון תירס, זיתים, גרגירי חומוס, אדממה/פול (אם אין אצלכם ילדים עם G6PD), גזר גמדי מבושל, קצת פסטה פוסילי שנשארה מארוחת ערב. וחכי, עוד לא דיברנו על האפשרות לא לשלוח בכלל כריך אלא רק פסטה וירקות או פשטידה או משולש פיצה או קרקרים וגבינה קטנה לטבול בה (שזה אולי יותר מגניב מגבינה רכה רכה בכריך), ולא דיברנו על כל מיני מאפים ביתיים על בסיס בצק עלים שאפשר להכין.
וגם אפשר בסוג הלחם - לחמניה ארוכה, עגולה, לחם מלא, פיתה, חלה וכו'...

סתם התפרעתי פה כי אני אוהבת לדבר על אוכל.
בתכל'ס התפריט שלכם נשמע לי סבבה לגמרי גם כמו שהוא היה. יומיים גבינה מסוגים שונים, יום חומוס, יום טחינה/אבוקדו/פסטרמה, יום מתוק. הילד מתלונן או שאת מרגישה משועממת? כי אם הילד לא מתלונן אין סיבה לתקן.
 
אני לא, כי לאחד מילדי אסור ואצל השני יש הזנה
אבל

קודם כל יש גבינה לבנה בגביע אישי קטן של 100 גרם. זה יוצא טיפה יותר יקר מלקנות גביע גדול ולחלק אבל זה פותר בעיות לוגיסטיות אחרות.
חוץ מזה יש מיכלים פיצים של לוק אנד לוק ושל טאפרוור. אם את סומכת על הילד שלא יאבד.
&nbsp
 

בלונד23

New member
רגע, לא הבנתי

מה הקשר?
בגן שלנו יש ילדה חולת צליאק אבל כל השאר אוכלים לחם. בגן השני יש ילדה אלרגית לחלב אבל כולם אוכלים רגיל מלבדה.
מה הקשר בין הכריך שאת שולחת לגן עבור בנך, לבין הילדה? אין לה סייעת ששומרת שהיא לא תאכל מאחרים?
את מתכוונת שהתבקשת להביא כריכים לכולם לאיזה אירוע בגן?
כשהבאתי כיבוד לגן בתור אמא של שבת הכנתי בכלי נפרד כיבוד לילדה חולת הצליאק.
 
יש אלרגיות מסכנות חיים

ולכן במקרים כאלה מחליטים בתחילת השנה
להוציא את המרכיב האלרגני מהתפריט של כל הילדים
 
כמו שלהעלות ליגה כתבה, אצלנו מדובר באלרגיה מסכנת חיים במגע

ולכן כל הילדים התבקשו לא לאכול את המרכיבים האסורים, מחשש שחלקיקים יתעופפו באוויר, יישארו על צעצועים בגן, על הידיים של הילדים, על הבגדים וכן הלאה.
בגן שלנו יש הזנה ולכן מתחילת השנה אין כריכים עם מה שאסור. מצד אחד זה פתרון טוב שמגן על הילד האלרגי, מצד שני זה פתרון פחות טוב לשאר הילדים כי אמנם הבטיחו לנו "תגבור" של אופציות אחרות אבל בפועל להרבה מאוד ילדים יש עכשיו תפריט מאוד מצומצם ופחות בריא ממה שיכול היה להיות. אף אחד לא מביא להם טפנד זיתים או ממרח חצילים.
(לא יודעת כמה מהם יאכלו, אבל זאת לא אופציה).
עם זאת, בכל פעם שהיה טיול או משהו דומה והילדים התבקשו להביא איתם כריך מהבית - קרו תקלות וילדים הביאו כריכים עם המרכיבים האסורים. באמת שלא מרוע. ההורים שכחו, לא הפנימו, התבלבלו בקופסאות האוכל של הילדים השונים בבית... זה קורה. האמא זעמה, ודי בצדק, וההורים האחרים התרעמו כי מתיש להם להתעסק גם עם זה בשגרת החיים העמוסה גם ככה שלהם. לכן אני חושבת שהפתרון הטוב ביותר עבור גן במצב כזה הוא באמת לארגן הזנה ולצמצם למינימום את הסיכוי לטעות.
 

yaelal1

New member
וואו! איזה הורים אטומים! מאחלת להם שיוולד להם ילד אלרגי

ושיחוו על בשרם מה זה אומר שילדים אחרים מסכנים את הילד שלך, ואחר כך עוד מתרעמים עליהם אם הם הזדעזעו כששמעו שבנם היה בסכנת חיים.
&nbsp
איזה מדינה כיפית ומקבלת יש לנו.
זכינו.
 
במלוא הכנות אני חושבת שאת קצת מגזימה

כשיש לך ארבעה ילדים ולחץ של בוקר אני לא חושבת שזה כל כך בלתי סביר שתתבלבלי בכריכים. או שתשכחי שבעצם מרציפן זה עשוי משקדים ושקדים זה אגוזים ואסור. או שתרצי לפנק את הילד בבורקס האחרון שנשאר מאתמול בערב ולא תשימי לב שיש עליו שומשום. או כמו שכתבתי למעלה - תרצי למרוח לו חצילים בטעם כבד ולא תשימי לב שזה מכיל ביצים. כי זה ממרח חצילים ומי חושב על זה.
כשיש לך ילד אלרגי את רגילה לקרוא את כל המרכיבים של כל דבר. כשאין לך - זה לא במודעות שלך.
לצרוח על אנשים זאת גם לא דרך להשיג שיתוף פעולה.
 

yaelal1

New member
בהחלט הזנה זה הפתרון

תראי, לי אישית, לשמחתי אין ילד אלרגי כך שאני מכירה את הבעיות הכרוכות בכך רק מרחוק.
אבל אפילו לי יצא לחוות חוסר אכפתיות שלא לומר אנטיפתיות בנושא הזה.
את מתארת סיטואציה שבה הורה מסויים טעה ושלח את הילד שלו עם אוכל מסוכן אבל אני חושבת שיש הרבה אנשים שמתרעמים על כך שהם צריכים להתחשב בילד אחר עם מה שהם שמים בתיק של בנם. בבחינת - אם הוא אלרגי אז זאת בעיה שלו ושל ההורים שלו. או - "לי אין זמן להתעסק עם השטויות האלו".
אז נכון, יתכן ויש הורים שטעו, אבל יכול להיות שהיו כאלו ש"טעו בכוונה"?
&nbsp
בכל מקרה, במקום הגננת, הייתי משאירה את ההזנה גם בטיול ואם אי אפשר הייתי מייעצת לאמא שעם כל כאב הלב שביתה או בנה לא יוכלו להשתתף, שישארו בבית. זה לא שוה את החיים שלהם.
 
אני ממש לא מאמינה שמישהו טעה בכוונה

עם כל החסרונות של ההורים אצלנו, אף אחד לא היה מסכן בכוונה חיים של ילד.
אני כן מאמינה שכשיש 30+ ילדים בגן, ולא מדובר בחבר הכי קרוב (או אפילו רחוק) של הילד הפרטי שלך, אז את לא זוכרת את העניין הזה כל דקה ודקה. ובאמת ברגע האחרון החלטת לשים משהו בקופסת האוכל שאסור.
ואכן אחרי הפעם הזאת יעצנו לגננת לדאוג לכריכים מטעם הגן גם בטיולים וזה אכן מה שנעשה.
 

בלונד23

New member
טעו בכוונה? הגזמת

את באמת מאמינה שיכול להיות שהורה יסכן חיים של חבר בכוונה? באמת.
ברור שקשה מאוד מאוד להוציא תרכיב בסיסי מתפרטי של גן שלם! אצלנו בשכונה מעסיקים סייעת מיוחדת שתפקידה לא לאפשר לילדה האלרגית להתקרב לאוכל הבעייתי. את מציעה כל 3 השנים של גן עירייה 35 ילדים לא יאכלו לחם (גלוטן) רק כי יש ילדה אחת אלרגית? זה בלתי אפשרי. הרי כולם יחלו מתת-תזונה.
אותו דבר עם מוצרי חלב - הרי ילד זקוק לסידן. אי אפשר להוציא מתפריט של גן שלם, אם יש פתרון והוא שהעירייה תקצה סייעת שצמודה לאותו ילד אלרגי.
&nbsp
בארה"ב אסור להכניס לבתי הספר רק בוטנים ומוצריהם, זה כלל ארצי, כי יש שם מלא ילדים אלרגיים לבוטנים.
 
זה קורה כמעט בכל גן שיש בו ילד אלרגי ברמה מסכנת חיים

צליאק זאת לא בעיה מהבחינה הזאת, כי אפשר בקלות להפריד מנות. אבל כשיש מצב של אלרגיה מסכנת חיים גם במגע, למשל למוצרי חלב או שומשום או בוטנים אז בהחלט כן מוציאים את זה לגמרי מהגן. זה לא שמישהי פה מציעה את זה או לא מציעה את זה. זה נתון. זה מה שקורה.
אם מוציאים מוצרי חלב אז מביאים תחליפים אחרים לסידן (טחינה, שקדיה) וההורים שמודעים לנושא מתגברים סידן בבית. בסופו של דבר כמה סידן כבר יש בכף גבינה לבנה שמורחים בכריך? אז נותנים בבית יוגורט או כוס חלב בבוקר ועוד פרוסת גבינה צהובה בערב ומפצים על העדר הגבינה בגן. מה גם שילדים לא חייבים לאכול גבינה בגן גם אם מגישים להם. מה אם מתחשק להם יותר חומוס או אבוקדו או ריבה? האחריות התזונתית היא של ההורים.
 
ימותו מתת תזונה??


צריך להיות במצב ממש ממש ממש גרוע כדי למות מתת תזונה (אפילו בטרבלינקה לא כולם מתו מזה). לא נסחפת אחותי... אגב דווקא צליאק זו דוגמה לא טובה, כי הקושי הוא בעיכול, לא במגע. בכל מקום יש ילדי צליאק, אצלנו יודעים שבימי הולדת של הכיתה עושים "צלחת ללא גלוטן" (יעני במבה ופופקורן... ממש תת תזונה
) זה קלי קלות. אלרגיה לטחינה אגוזים ביצים וכאלה זה הרבה יותר קשה...
 

בלונד23

New member
כתבתי "יחלו" - לא ימותו

יחלו הכוונה שיהיה חסר להם סידן וברזל וכו' - אם הם לא יאכלו לא גלוטן ולא גבינות ולא דגים, למשל. בהחלט יחלו. אחרי שהתייעצתי עם דיאטנית שאמרה לי לוודא שכל יום יש גיוון בארוחות בוקר, כי יש חוסרים תזונתיים ללדים היום, ואחרי שקראתי את הכתבה על החוסרים התזונתיים בלאישה אחד הגליונות האחרונים - כן, הילדים שאוכלים לא מגוון בהחלט צוברים חוסרים תזונתיים.
 

MotheRonit

New member
זה עניין של הרגל ומודעות - לא קשור לאטימות או חוסר אכפתיות

אחד הילדים שאני טיפלתי בו עם אלרגיה. ואני מזדעזעת לומר שפעם אחת כמעט נתתי לו משהו שאסור ומזל שהוא זה שידע לשאול אם יש בזה X ובדקתי את רשימת המרכיבים... ובאותו יום תליתי שלט במגירה (שמכילה בין היתר את הרכיב האסור) לתזכר. לצפות מכל הורה שיתלה לו אחד כזה? אם לא (ומן הסתם לא) אז אי אפשר לצפות מהם שיזכרו בכלל וידעו את כל המשמעויות בפרט.
&nbsp
זה כמו שהייתה לי ילדה חולת סוכרת בצהרון. אני לא רוצה לחשוב איך ההתנהלות שלי הייתה נראית אם לא הייתי מכירה את המחלה הזאת מהבית. העסוק היומיומי במגבלה/מחלה כזו אחרת עושה את שלו...
 

yaelal1

New member
אצלי היא לא מחפשת לגוון. כל יום אותו הדבר והילדה מאושרת

 
למעלה