זוטרופוליס - סרט מתאים לקטנים ?

סודקטן1

New member
זוטרופוליס - סרט מתאים לקטנים ?

בן 4, סף רגישות למפחידים נמוך מאד - כמעט הכל מפחיד.
מחר חברים הזמינו אותנו להצטרף לזוטרופוליס
אבל אני חוששת שיהיה מפחיד.
מישהו כבר ראה ? יש המלצות ?
 

kramerkaren

New member
יש הרבה קטעים מפחידים

לא לפני גיל 7 לטעמי, וגם אז לא לילדים שמפחדים.
 

סודקטן1

New member
תודה רבה !

הבריון כאן מפחד לראות את גרגמל, את הגנבים מבילבי ועוד רעים וטובים...
אנחנו מוותרים על האפשרות להתקרב לקולנוע לעוד הרבה זמן :)
תודה וחג שמח!
 

megalodon

New member
מחזקת את קרן לגמרי

וגם קצת מצטערת שלא קראתי את זה קודם...
הייתי היום עם בת ה5.5 - כמעט קיבלה התקף לב כמה פעמים וגם אני די בטוחה שלא ממש קלטה את הסיפור הבלשי
קיצר - אני נהנתי היא קצת פחות...
 
לא לגיל 4

היינו היום עם שתי בנות רבע לשש. הסרט חמוד להפליא והן מאוד נהנו, אבל יש שם כמה סצינות מפחידות בהחלט והיו קטעים שכיסו את העיניים. חוץ מזה, יש שם כמה קטעים של אלימות ברמות שונות, שבעייתיים לילדים.
 

Rossay

New member
לא ראינו

אבל לדעתי מספיק להכנס לטריילר כדי להבין שלא
 

starrynight1

New member
ראיתי עכשיו את הטריילר וזה ממש לא מתאים

נראה מאיים. תודה לכן!
 

HLAddict

New member
בהקרנה רגילה? (לא תלת ממד, ברור שזה בעייתי לגיל הזה)

בן השלוש שלי צפה, לא נרשמו טראומות בינתיים (וזה היה סרט ראשון שלו באולם קולנוע).
&nbsp
מה לא מתאים לדעתכם?
 

starrynight1

New member
זה כנראה גם תלוי בילד

מה התכנים שהוא מורגל אליהם, מה סף הפחד שלו. אחיין שלי שגדול מבת ה-4 שלי בחצי שנה הולך לצפות בסרט הזה בכיף. הוא כבר חבר לאחיו הגדולים וצפה בכל הסרטים של הארי פוטר ובעוד סרטים מפחידים. אנחנו במצב אחר כי היא הבכורה שלי ואני מצנזרת סרטים שמראש נראים לי מפחידים. אני בעד סרט קליל וזורם לגיל הזה, לא סרט שילדים גדולים יותר קופאים בכיסאותיהם כמו ששושן תיארה. אני לא יודעת מה הילד שלך הספיק לראות, יכול להיות שהוא כבר התחשל?
 
שאלתי את בעלי. הנה דוגמאות:

שירחן הורג את אבא של מוגלי. שירחן גם הורג את אקילה, הזכר אלפא של הזאבים שמגדלים אותו. לא יודעת אם מתאים לך סצנות כאלה בגיל 3.
יש את הקטע שבלו מציל את מוגלי מקא שהיה מקפיץ, והקטע ששירחן מזנק על מוגלי עם הבאפלו שהלחיץ את הבנים שלי. הקופים שחוטפים את מוגלי במקדש...
כמו שכתבו לך, זה תלוי במה הילד שלך רגיל לראות בטלויזיה ובכלל. אני מניחה שזה גם תלוי מה בדיוק הוא מבין מהסרט. יכול להיות שהרבה עובר לו מעל לראש.
הבנים שלי צופים בשגרה בתכנים מאוד מאוד מרוככים. מבחינתם מתח זה האם סופר סטרייקה ינצחו הפעם (רמז אם את לא מכירה את הסדרה: הם מנצחים תמיד...). אז קטעים כאלה של הפתעה וסיכוי למשהו רע שיקרה זה לא רגיל עבורם והם עשויים לקחת את זה קשה.
 

HLAddict

New member
רוב הקטעים הללו היו אחרי שכבר יצאתי

(בעלי ואני לקחנו את בן השנתיים ובן השלוש, ולבן השנתיים נמאס לשבת במקום חצי שעה לתוך הסרט פלוס מינוס, אז יצאתי איתו), כך שקשה לי להגיב באופן קונקרטי, אבל הזינוק של שירחאן על מוגלי עם הבאפלו? זה נחשב למשהו שעדיף לא להראות לבן 3? הוזכרו כאן גם הטריילרים, ואותם ראינו יחד. מה מאיים בהם?
למען הסר ספק, אני לא מנסה לקנטר, אלא באמת להבין (בן בכור, אפס חברים עם ילדים, אפס ניסיון בדברים כאלה).

הזאטוטים שלי לא כל כך צופים בתכניות של ממש. הם צופים בעיקר בהופ ילדות ישראלית, קצת יובל המבולבל/מר עגבנייה, DVDים של סיפורים, הצגות (כמו ספר הג'ונגל
), סרטי טבע וכאלה. לא נראה לי שהם מחושלים למשהו. אולי זה באמת עבר מעל הראש של הבכור.
 

Rossay

New member
יכולה להעיד

שבתור מבוגר שראה את הטריילר, אותי זה קצת הפחיד
(המוזיקה/האווירה/ הדמויות/סצנות מסויימות מפתיעות)
ייתכן שזה סובייקטיבי, אבל באופן כללי , לא הייתי לוקחת בטווחי הגיל האלו
אבל את מכירה את הילדים שלך הכי טוב,
 
אין פה עדיף שלא. זה לא סרט על שואה, אבל-

בקטע הזה של שירחאן שמזנק הילדים שלי קפצו בכסא מפחד. והם גדולים. אם היו בגיל של הילדים שלך, אין ספק שהיו מתחילים לבכות ומבקשים לצאת. אין ספק שהיו מחליטים שסרטים זה מפחיד ושהם לא רוצים יותר ללכת לסרטים וזה היה נמשך כמה חודשים טובים עד שהייתי מצליחה לשכנע אותם לנסות שוב. בהחלט יתכן שהיו מדברים על זה שוב ושוב ועל כמה זה הפחיד אותם. אולי מתעוררים בלילה מחלומות על זה. אולי אומרים שהם מפחדים ללכת לבד במסדרון החשוך בבית. זה לא שתצלקי את נפשם העדינה לעד
זה פשוט שילד צעיר שנבהל ממשהו בסרט זאת חתיכת סאגה אח"כ להורים להתעסק איתה. חבל גם על הילד וגם על ההורים. כל הורה אמור להכיר את הילדים שלו או להיכוות מזה פעם אחת ואז להכיר את הילדים שלו.
אני הראתי לבכור שלי את שיר הפתיחה של מלך האריות כשהיה בן שנתיים וחצי ויש שם קטע שהפילים כמעט דורסים איזה תרנגול הודו שפורח להם מתחת לרגליים ברגע האחרון. בכי היסטרי. למה? הוא "נבהל ועצוב "בשביל התרנגול הודו שכמעט נדרס. אבל הוא לא נדרס. הכול בסדר. לא משנה. הוא נבהל. הפחיד אותו. לא רוצה לראות את השיר יותר. ככה זה ילדים.
אם שלך יותר חזקים נפשית ודברים עוברים מעליהם או סתם לא נוגעים בהם, אז סבבה. יש הרבה ילדים שלא מגיבים ככה. בואי נגיד שאם אראה לילדים שלי את מלך האריות המלא כיום, כשהם בני 9 ו-6, והם יראו את הקטע על מופסה שמת, הם יהיו מאוד עצובים ויהיו לי חפירות על מוות ומי ימות ומי יטפל בהם כשאנחנו נמות במשך שבועות. לא מתאים לי לא בשביל עצמי ולא בשבילם. שיתעסקו עם זה כשמישהו בקרבתם באמת ימות ולא תהיה ברירה אחרת. יש מספיק סרטים אחרים שאין בהם מוות של הורה... אבל עוד פעם, אלה הילדים שלי. זה לא מחייב את שלך.
 

בלונד23

New member
לגבי בן השנתיים

לא לוקחים ילד לסרט בגיל הזה. לא בגלל שהוא יפריע, אלא כי אסור לילד עד גיל שנתיים בכלל להיחשף למסכים.
נעשו מחקרים בנושא וחד משמעית זה גורם להפרעות קשב מאוחר יותר.
אז אל תראי לבן השנתיים יותר לא טלויזיה ולא סרטים, כמובן....
 
עד גיל שנתיים. הוא כבר בן שנתיים.

ואם יש לך מחקרים חד משמעיים בנושא, אנא צרפי אותם (ואולי יהיה מצוין שם גם עד איזה גיל).
 

בלונד23

New member
על המחקרים סיפרה לי נוירולוגית

היא אמרה שזה חד משמעי. הוכח מעל לכל ספק.
היו מלא כתבות בכל העיתונים על הנושא.
ברור ששנתיים זה הגיל התחתון שאסור להיחשף למסכים (בכלל בכלל). אח"כ יש איזה רף של כמה דקות ביום לפי גיל. מה זה אסור? רק אם את רוצה שהילד שלך יתפתח מוחית באופן בריא...
ללכת לסרט בקולנוע בגיל שנתיים זה גם מיותר וגם מסוכן מהבחינה הזאת (הרי רף הגיל הוא לא מדויק על היום, ואם זה מזיק למוח אז זה מזיק גם בשנתיים ויומיים...)
 
ובאינדוקציה, גם בשנתיים וארבעה ימים, וכך הלאה...

אני שמחה שנוירולוגית אמרה לך משהו, אבל תתפלאי לשמוע - גם נוירולוגים טועים, גם נוירולוגים לא מדייקים, וכו'. מאחר שאני עוסקת, במקרה, בהתפתחות המוח, אני יכולה להגיד לך שבאופן כללי, נדיר שמשהו "מוכח מעל לכל ספק", במיוחד משהו כזה. זה לא אומר שאני לא נוקטת בעצמי במשנה זהירות, וגם אני משתדלת למנוע חשיפה למסכים עד גיל שנתיים (עם השלישית, אני מודה, זה היה יותר קשה), אבל לקחת ילד לסרט של שעתיים בקולנוע בגיל שנתיים - אם השעה וחצי (נניח - סביר שהוא לא יישאר שעה וחצי) האלה בחיים יגרמו לו להפרעת קשב וריכוז - אני קוגלגר.
 
למעלה