התייעצות לגבי תזמון התחלת גן

starrynight1

New member
התייעצות לגבי תזמון התחלת גן

הקטנה בת שנה ואני אאלץ להכניס אותה למסגרת בשנת הלימודים הבאה כדי לאפשר לעצמי לעבוד במשרה מלאה (כרגע היא איתי בבית). אני מתלבטת מה יהיה התזמון הכי מוצלח ואיך ההסתגלות שלה לגן תסתכרן עם התחלת העבודה שלי (אני צריכה גם לחפש עבודה). מצד אחד, אם אכוון את תחילת העבודה שלי לנובמבר והיא תיכנס לגן בספטמבר, אוכל לאפשר לה הסתגלות איטית והדרגתית, כמו שאני מאמינה שנכון לעשות. מצד שני, האם לא כדאי מראש להכניס לגן אחרי החגים? ממילא אחרי החגים צריך להסתגל מחדש ובספטמבר קשה לצוות לתת יחס לכל הילדים המסתגלים. באפשרות הזאת אצטרך לדחות את התחלת העבודה שלי בעוד זמן. השאלה אם זה שווה את זה.
ברקע יש את החשש להכניס למסגרת בגיל 1.7... רגליים קרות וגם חוסר ניסיון עם הכנסה למסגרת בגיל הזה, כי הגדולה נכנסה בת 2.7.
אשמח להארות ותובנות.
* לא לקדם לראשי*
 
למה ייקח לה חודשיים להסתגל?

אם הכל בסדר, שבוע-שבועיים וזהו.
לגבי הגיל, בעיני זהו הגיל המושלם - שנה זה מוקדם ושנתיים זה מאוחר.
לגבי מועד הכניסה, יש כאן שתי אפשרויות. האחת היא שאכן היא תקבל יותר יחס כי השאר כבר יסתגלו. האפשרות השנייה והיותר סבירה, שבהתחלה יש יותר הבנה וסבלנות לנושא, יותר אנשי צוות וכל ההתנהלות שונה. ואז היא תהיה שונה מכולם וזה יקשה על ההסתגלות.
 

starrynight1

New member
לקחתי מראש איזשהו באפר

שכולל מחלות שלא יבואו
ובהינתן שאני היחידה שפנויה להסתגלות שלה כולל לאסוף פתאום מוקדם כי בוכה/ לא מרגישה טוב, להישאר בבית עם מחלות וממילא אוקטובר הוא חודש של הרבה חגים ויש לי גדולה שבגן עירייה.
 

kramerkaren

New member
תראי, זה כל כך אינדיוודואלי שאין דרך לדעת

מהנסיון שלי - אין ממש הסתגלות מחדש אחרי החגים. זה יותר כמו "כוונון מחדש". כלומר, יום יומיים והם מתאפסים על עצמם. תזכרי שבגיל הזה - מדובר על יומיים גג שלושה של חופש כל פעם, לא שבועות עג שבועות.
מודה שאני מעדיפה את ספטמבר מאשר אחרי החגים, אפריל הכי מוצלח בעיני. יש משהו בלהתחיל עם כולם. ויש נהלים ברורים לגבי פרידה. והמטפלות ערוכות ומוכנות לזה. עבורן - כולם באותו שוונג, ולא לסיים בקושי את כל התהליך ולהתחיל מחדש.
אישית הייתי רושמת לספטמבר, מתחילה לחפש עבודה. מי יודע מה יהיה. בספטמבר תוכלי לתת לה הדרגתיות, חצאי ימים, להיות שם למחלות של אמצע ספטמבר, לזרום עם הקצב.
&nbsp
אגב, הבנות שלי הסתגלו בימים. הבן שלי חודשים רבים וארוכים. וקשים.
 

starrynight1

New member
זה נכון שזה אינדיווידואלי

יותר במישור שלי- כמה זמן ייקח לי למצוא עבודה ומתי יותר נכון עבורי להתחיל לחפש. יש משהו בדברים שלך (כרגיל
) שיש משהו נכון בלהתחיל יחד עם כולם. הארת את עיניי לגבי הפרספקטיבה של הצוות.
 

כפרקי

New member
זה גם ברמת התכנים

בהרבה גנים ספטמבר מלווה בתכנים של הסתגלות למסגרת ויש עיסוק שלם סביב הנושא שמקצר את קשיי ההסתגלות.
 
בלת"ק

אני הכנסתי לגן מיד אחרי החגים וחזרתי לעבוד אחרי שבועיים מהיום שהוא נכנס לגן. המחשבה לאחור זה היה צעד חכם כי אחרי החגים הארוכים יש לכל הילדים שוב הסתגלות מחדש.

בהצלחה!
 

shushulamit

New member
ממה שהבנתי זה תלוי גם בגן

בשוטטות אחר חיפוש מסגרת לשנה הבאה, שאלתי במקומות השונים איך מתבצעת ההסתגלות. רובם ענו לי שיש סדר גודל של יומיים שלושה שבאים עם הילד לקצר, ואז הוא בא לקצר ואז לטיפה יותר... וזהו. ושהם בכלל לא נותנים אופציה להסתגלות הדרגתית יותר, שהייה עם אחד ההורים או לחתוך לפני השנ״צ. הם אמרו שזה בעייתי כלפי המשפחות האחרות.
לעומת זאת המקום שכנראה נסגור איתו מאפשר להגיע בחופש הגדול בימי שישי עם הילד כמה שרוצים, ובחודשיים הראשונים יש אפשרות להסתגלות הדרגתית וגם סייעת נוספת לתקופה הזו, ולאורך השנה אין בעיה לצאת לפני שנצ או ממש עם הקימה. ושיש ילדים שזקוקים ליותר זמן וגם הורים והם ערוכים לזה בלי שיפגע בילדים האחרים ובעיקר כי כך היא מאמינה שנכון לה יותר.
יש מקומות שמאפשרים להתחיל בקיץ, אז אם בתחום שלך יש יותר אופציות להתחלה מיד אחרי החגים, זה יכול לתת עוד זמן הסתגלות ברגוע יחסית.
 
בגדול, יש פלוס מאוד גדול להכנסה אחרי החגים

רוב הילדים למרות החגים כבר בעניינים ומכירים את הצוות והאווירה אולי יותר רגועה וכזו שמאפשרת קליטה של ילדה חדשה לעומת בתחילת שנה שיש הרבה ילדים חדשים.
&nbsp
 

starrynight1

New member
תודה רבה לכולן


לא היתה כאן הכרעה
אבל נתתן לי נקודות למחשבה. אני אתבשל עם זה קצת.
 

יהלום29

New member
הנסיון שלי אומר לא להכניס בספטמבר

הגדולים שלי נכנסו בגיל הזה בספטמבר כי חשבתי שכדאי להתחיל עם כולם וכו..
היה זוועה. כל הילדים חדשים, כולם! בוכים, כך שגם מי שלא רוצה לבכות , רואה את כולם בוכים ומתחיל לבכות גם. יש מטפלת אחת על כמה ילדים ככה שאין מצב שהיא מרגיעה את כולם.
בנוסף ההסתגלות מאד קצרה, כי אין באמת אפשרות להכניס 20 הורים לכיתה כל יום ולתת לכל אחד את הזמן שלו, אז מאפשרים יומיים שלושה גג.
את הקטנה הכנסתי באפריל אחרי פסח והיה הבדל של שמיים וארץ. כל הילדים כבר רגילים למסגרת ואף אחד לא בוכה. כשהיא מגיעה יש מטפלת שצמודה אליה כי היא היחידה שחדשה. לצוות לא היתה בעיה שאני מסתובבת שם כי הייתי היחידה ולא היו לה 20 הורים בין הרגליים. ההסתגלות שלה היתה גם מאד קלה וקצרה.
 

starrynight1

New member
מעודד לשמוע שבעיתוי אחר

ההסתגלות קלה יותר. אצלנו אפריל לא עלה על הפרק כי אפריל הקרוב הוא מוקדם מדי והבא מאוחר מדי. אני ממש לא אוהבת את זה שעד שהילד מצליח להסתגל פחות או יותר, מגיעים החגים ואחריהם שוב קשה. אני מאמינה שבהתחלה חייבים רצף ואני יכולה לאפשר לעצמי את זה ולהכניס אותה בנובמבר. החשש הלא מבוסס שלי מזה שאז מתחילות כל המחלות של החורף...
 
יכולה לעודד שאצלי טייס המשנה כמעט ולא חלה בשנה הראשונה בגן

הוא חטף את כל הג'יפה שגור אלפא הביא איתו מהגן עוד בשנה שהוא היה איתי בבית. כשהוא הגיע לגן בגיל שנה וחצי בערך הוא כבר היה מחוסן יחסית והחורף עבר כרגיל. זה לא שלא היו מחלות, אבל לא היתה הקטסטרופה המוכרת של שנה ראשונה בגן כי הוא ילד שני והוא כבר נחשף להרבה דברים קודם. לא מבטיחה כלום, אבל ככה היה אצלנו.
 

העצלנית

New member
מצטרפת לעידוד

לי טפו טפו טפו יש ילדים ממש בריאים,את כמות הפעמים שראו רופא אפשר לספור על יד אחת. לשניהם לא היה שום משבר מחלות בשנה הראשונה ,ברור שפה ושם היה דלקת עיניים לגדול ולאמצעית את הוירוס הנורא שעושה פצעים בפה(לא הפה והגפיים שהיה להם אבל לא הפריע),אבל אלא אירועים מאוד נקודתיים פה ושם ולא בהכרח בחורף. הקטן עוד איתי בבית אז אין לי תובנות והגדול משלים וכבר ארבעה-חמישה ימים מעלה לי חום כל ערב,אבל הוא בן 6.
 
למעלה