אני בדילמהה

אני בדילמהה

שאלתי אתכן לפני כמה ימים לגבי הרישום לגן פרטי שבהסדר. אחרי זה התקשרתי למועצה ואפילו לטלפון שנתנו לי של מישהו שאחראי על זה במשרד החינוך.
מסתבר שכן יכולה להיות לי בעיה לרשום אותו לגן פרטי באיחור ולקבל סבסוד. האחראי על הנושא טען שהגנים מגישים את הרשימות רק באוקטובר ככה שלא תהיה בעיה בקטע הזה מבחינת הסבסוד. (שזה מה שהגננת טענה). אבל שהמועצה יכולה להחליט לא "לשחרר" את הילד כי היא פתחה גן. אני מקווה שלא יעשו לי בעיות, במיוחד אם הערעור שלי יידחה, אבל אין לדעת.
יש לי שתי סיבות לא להחליט:
1. הגשתי ערעור על גן המועצה. אם הוא לא יתקבל, זה קצת מסבך אותי לוגיסטית.
2. לא יודעת מה יהיה בשנה הבאה מבחינת העזרה מהסבתות. האם הן ירצו לשמור על הקטן בשנה הבאה? הוא יהיה בן שנה וחודש שזה קצת מוקדם לגן לדעתי. מצד שני, שנה אחרי זה זה כבר מאוחר. כרגע הסבתות מטפלות בו, אבל קשה להן. כרגע הקושי הוא פיזי כי הוא כבד, מקווה שבקרוב יתחיל לזחול. אחרת אצטרך מטפלת וממש לא מתאים לי. אז לא ברור מה יהיה בשנה הבאה. אם הוא יילך לאותו הגן, אז לוגיסטית זה הרבה יותר קל שיהיה ביחד. יש גם הנחה קטנה לאח שני, אבל לא משמעותית. ואם הן לא יטפלו בקטן, אולי אצטרך גם צהרון, לפחות לחלק מהשבוע.
לבעלי נמאס להסתמך על הסבתות (חמותי גם די מקשה עלינו, כל הזמן אי וודאות), והוא מעדיף לשלם את המחיר ולשלוח את שניהם לגן הפרטי ולסגור את הנושא. אני בכל זאת מעדיפה את העזרה שלהן.
 
לא יודעת, מהתאור שלך נשמע

שהסבתות לא עומדות בזה, כך שזו לא אופציה "להעדיף" אותן. גם כשילד זוחל עדיין צריך לקחת אותו על הידיים. אני לא הייתי מחברת את העניינים של הילדים יחד - לכל אחד הייתי מוצאת מסגרת שהכי מתאימה לו, גם אם זה קצת פחות נוח לוגיסטית.
 
אני לא רואה הבדל בין גן עירייה לפרטי מבחינת הילד

הגן הפרטי הוא לא מדהים, פשוט אין משהו אחר.
אז ההחלטה היא לחלוטין קשורה לכסף ולנוחות שלי.
אני גם מאמינה שבגיל שנה עדיף לקטן עם הסבתות, בתקווה שיהיה להן כוח.
כי הקושי הוא לסחוב אותו כל הזמן, לא רק להרים פה ושם.
&nbsp
 
כרגע אני נשארת בבית אם יש בעיה

אין לי בעיה מבחינת העבודה. אני גם מתכוונת למצוא מטפלת למקרים כאלה.
 
תראי

אם את מצליחה לתמרן את השנה הזאת
כשאת לוקחת בחשבון שגם את גם מטפלת
וגם שתי סבתות שומרות עליו
אני בעד להשאיר אותו עוד שנה בבית
 
למה שנה אחרי זה כבר מאוחר?

להיכנס בגיל שנתיים לגן זה בכלל לא מאוחר. יש הרבה המלצות על טיפול 1:1 עד גיל שנתיים-שלוש.
 

kramerkaren

New member
אם הן לא רוצות לעזור,

אי אפשר לסמוך עליהן, ובעלך לא מעוניין בעזרה שלהן - אז אין דילמה בעיני.
לא יודעת מה הפתרונות, אבל סבתות הן לא אופציה.
לגבי הגיל של הקטן - גם גיל שנה זה גיל סבבה, גם גיל שנתיים. גם כל אופציה שבדרך.
אם את מורצה מהגן הפרטי ואת מאמינה שהיא יכולה לתת את כל מה שהגדול יותר צריך בגיל 3+, אז זה בהחלט מקל על העניינים.
 

shibolet101

New member
רק דבר חד לגב הסבתות

אם כבר עכשיו קשה להן
בהמשך זה לא יהיה יותר קל זה נהיה הרבה הרבה יותר קשה
אני עכשיו בבית עם קטנציק בן שנה ושולושה חודשים
אין מצב שסבתא ואפילו אחת צעירה יחסית היתה מתמודדת עם הטירונות שאני עוברת איתו. הוא שומר עלי בכושר שיא
אז נכון יש ילדים עם טמפרמנט רגוע שמתזזים קצת פחות
אבל את לא יכולה אף פעם לדעת איזה סוג פעוט התינוק שלך יהיה (אני הייתי בטוחה שקטנציק איטי רגוע ועדין רק כי הוא היה כזה ביחס לאחותו כשהוא היה קטן יותר ומתישהו קצת אחרי גיל שנה הוא הדביק יופי יופי את הקצב)
את יכולה לדמיין את הסבתא רצה אחריו כשהוא בורח בגן השעשועים, מטפסת אחריו כשהוא מטפס על מתקנים (כי בגיל הזה עוד צריך) ומרימה אותו שוב ושוב רק כדי להחזיר לאיזור הבטוח?
אני אישית מסיימת כל יום על ארבע, לאמא שלי מספיקות שעתיים לבד איתו כדי להצטרךללכת לנוח.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
מנסה לעשות קצת סדר

יש לך אפשרות לרשום את שניהם לאותו הגן? אם אני מבינה נכון לגן הזה יש כיתה בני שלוש בהסדר סבסודי. בעלך מוכן לשים בגן בכל מקרה גם אם לא יהיה סבסוד, ובהנחה ויהיו עוד בני שלוש ומעלה אתו, הבעיה עם הגדול נפתרה.
לגבי הקטן, ניראה שכבר עכשיו הסידור עם הסבתות, לא ממש צולח את המערכה, אז לעניות דעתי גן זאת האופציה היחידה, וזה שאת יכולה לשים את שניהם באותה המסגרת זה יתרון נוחות בשבילך.
(גם אני את הבכור השארתי עוד שנה בפרטי וזה עשה עמו חסד)
לגבי הסבתות- לא פשוט לשריין סבתא על בסיס קבוע. גם אם זה יומיים בשבוע. אני אתן לך דוגמא אצלנו, חמותי מאוד עוזרת לנו. ז"א בפועל, אנחנו לא משתמשים בה הרבה, אבל היא תמיד זמינה לעזור ולשמור כשהם חולים או כשיש חופשים. אבל, היא לא מוכנה לעשות את זה באופן קבוע. עצם ההתחייבות חונק אותה והיא צריכה להרגיש שהיא עושה את זה בהתנדבות אחרי שהיא ביטלה את התוכניות שלה לאותו היום. אחרת זה לא עובד.
אני באופן אישי מעדיפה מסגרת קבועה וגיל שנה בגן זה נפלא. הייתי אומרת נפלא גם בגיל חצי שנה במציאות של היום. צריך לזרום עם החיים ועם מה שיש.
 
אבל הסבתות כן רוצות לטפל בו

הסבתות אצלינו מיוחדות - הן עזרו לי לטפל ב- 3 הגדולים. שני הגדולים הלכו לגן בגיל שנתיים, עד אז חמותי טיפלה בהם 3 ימים בשבוע, אמא שלי יום אחד, ומטפלת יום אחד ואם היה פנצ'ר. גרנו באזור עם מבחר אדיר של מטפלות מעולות וזולות. השלישי נולד בחו"ל והייתי איתו שנה בבית. ואז היה שלושה ימים בגן ושאר הזמן עם הסבתות. הסיבה לסידור היא העובדה שחמותי עבדה עד השנה פעמיים בשבוע, ואמא שלי גרה רחוק. לא מצאתי מטפלת שאהבתי, ומצאתי גן שקיבל אותו חלקית. ככה שהן רגילות ורוצות לטפל בקטן. רק שהן הזדקנו, והקטן שמן קצת.
אמא שלי בדקה עם חמותי והיא אמרה לה שהיא רוצה להמשיך 3 פעמים בשבוע, ואמא שלי פעם אחת. אז אולי שווה לי לשקול את הפתרון כמו עם השלישי. מבחינת כסף זה הכי טוב. מבחינת הטיפול, אני לא יודעת.
&nbsp
 
אגב, אם אין לי עזרה בכלל ההבדל הוא 600 שח בלבד

בין לשלוח את שניהם לאותו הגן או לשלוח אחד לגן פרטי ואת השני לגן ערייה וצהרון.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
אני בעד הגן

רק תבדקי שיהיו בני שלוש יחד עם הגדול, לפחות 4-5
&nbsp
עניין ההזדקנות לוקח בגדול. ולטובת הגן יאמר שיהיה את יום שישי פנוי...
 
למעלה