אירוח עם טובה קראוזה, דיאטנית

kramerkaren

New member
אירוח עם טובה קראוזה, דיאטנית

פורום הורים לפעוטות שמח לארח את טובה קראוזה, דיאטנית קלינית לתזונה בהריון ואחרי לידה, מחברת הספר "המדריך השלם לתזונה בהריון"
ומקימת אתר "תזונה טובה".
טובה היא אם לשלושה, דיאטנית כבר דיאטנית כבר 18 שנה, ושמה הולך לפניה. בנימה אישית אני יכולה לספר ולומר שאני עוקבת אחרי טובה כבר שנים, נהנית לקרוא את המחקרים ואת המידע שהיא מביאה ואת הייעוץ שהיא נותנת והמוני טיפים לא פחות מגאוניים

טובה תענה על שאלות של הגולשות בנוגע לתזונה ודיאטה של אמהות מהיום ועד יום רביעי בשעה 10 בבוקר. אתן מוזמנות לשרשר את שאלותיכן לכאן.
 

kramerkaren

New member
תודה רבה על האירוח!

שאלת פלאטו -
אחרי הלידה (דווקא לא בהריון, רק אחרי) של הקטנה שלי (אוטוטו בת 6) עליתי המון במשקל והגעתי למשקל שיא מבחינתי של 95 ק"ג.
לפני 3 שנים לקחתי את עצמי בידיים ועשיתי ירידה יפה של מעל 15 ק"ג.
מאז אני מרגישה בפלאטו. עולה כמה מאות גרמים, יורדת כמה מאות גרמים. עולה ק"ג, יורדת שניים, אבל כל הזמן נעה סביב אותו משקל. גם כשאני מקפידה יותר, גם כשאני מקפידה פחות.
מעבר לאלמנטים הפסיכולוגיים של "נורא מבאס להתאמץ ולא לזוז במשקל, אז אפשר לא להתאמץ...", אני באמת אשמח להבין אם יש דרך לשבור את הפלאטו הזה? בטח בלי להיכנס למשטר של "דיאטה" של ממש, של קוטג' ולחם קל....
&nbsp
תודה.
&nbsp
&nbsp
 

ללילילל

New member
מזדהה/מצטרפת

אחרי ההריון השני והשלישי ירדתי לאט אבל בלי מאמץ רב לאיזה משקל מסוים שכנראה הגוף שלי מרגיש בו נוח, ומשם ממש קשה לזוז. לא כל כך אכפת לי, אבל זה בכל זאת איזה 18 ק"ג יותר ממה שהייתי רוצה לשקול באופן דמיוני ו-7 ק"ג מעל המשקל התקין העליון לגובה שלי לפי טבלאות BMI, אז זה היה נוח אם אפשר היה להתייצב על משקל יותר נמוך. אני תוהה לפעמים אם היציבות הזאת אומרת שצריך לקבל את זה, או שזה לא נכון והייתי צריכה לעשות מאמץ לשבור... וגם לא בטוחה שזה יעזור - כלומר אם באמת אפשר להתייצב על מקום אחר או שממילא תהיה זליגה בחזרה למשקל הזה שהגוף החליט להתקבע בו.
&nbsp
נ.ב. האירוח רק על תזונת אמהות? לא ילדים?
 
הי ללילילל,

אני מזמינה אותך לקרוא את מה שכתבתי לקרן, הדברים תקפים גם עבורך.
זה גם המקום לומר שאפשר להיות בריאים גם בעודף משקל, כל עוד אוכלים בריא ועוסקים בפעילות גופנית.
בהצלחה רבה!
טובה.
 
בוקר טוב לכולן! שמחה להיות כאן ותשובה לקרן

בוקר טוב קרן יקרה, ותודה על ההזמנה ועל המילים הטובות.
לשאלתך:
כל הכבוד על השינוי שעשית לפני 3 שנים, זה בהחלט לא מובן מאליו לרדת למעלה מ-15 ק"ג ולשמור על ההישג לאורך זמן. אין לי מושג איך ה-BMI שלך כרגע (אם את בחורה גבוהה מאוד, ייתכן שאת במשקל תקין), אצא מנקודת הנחה שאת בעודף משקל.
אני מזמינה אותך לחשוב מה היו התנאים שאיפשרו לך את הירידה הזאת ומה עזר לך במיוחד: האם היית במסגרת כלשהי? האם אכלת מסודר? האם עשית ספורט? האם היו דברים נוספים?
ומכל מה שעזר לך, לראות מה את יכולה להמשיך וליישם גם כעת.
שאלה נוספת היא מה המשקל ה"בסיסי" שלך. ייתכן שאותם 80 ק"ג בערך הם המשקל בו היית לפני ההריון וזה מה שנקרא ה-SET POINT שלך, כלומר, המשקל שהגוף שלך שואף אליו וכדי לרדת ממנו, צריך להגביר את הפעילות הגופנית שלך בשילוב שינויים באכילה.
עוד נקודה שכדאי לשים לב אליה היא צורת האכילה - האם את אוכלת מתוך מודעות או לפעמים גם בהיסח הדעת? גם זה גורם שיכול להשפיע.
ועוד נקודה אחרונה: ב-NLP אומרים שכל התנהגות מונעת על ידי כוונה חיובית. כלומר, בכל פעם שיש תקיעות (בכל תחום שהוא) המצב הנוכחי מועיל לך ומשרת אותך במובנים מסויימים, וכל עוד לא יהיה משהו אחר שיספק את אותן תועלות לא יהיה שינוי.
בקיצור, העליתי המון נקודות למחשבה שאת מוזמנת להרהר בהן, ומקווה שמשהו מכל מה שכתבתי יהיה התחלה של שינוי לכיוון מבורך עבורך.
בהצלחה רבה!

טובה.
 
תזונה בהריון

שלום טובה ותודה על האירוח.
רציתי לשאול לגבי תזונה בהריון: מתחילת ההריון נאמר לי ע"י הרופאים שאין שום משמעות למה שאני אוכלת כי התינוקת מקבלת כל מה שהיא צריכה ומקסימום אני נשארת בחוסר. ולמעשה כמעט ולא אכלתי בחמישה החודשים הראשונים מכל מיני סיבות. אלא שבשלב מסוים התגלה שהתינוקת קטנה מאוד. ואז כשהתחלתי לאכול הרבה יותר, אפילו בכוח, התינוקת חזרה לגדול. האם באמת מדובר במקריות? ואם לא, מה אני יכולה לאכול כעת (שבוע 33) כדי לעזור לה עוד יותר? אין שום בעיה רפואית שגורמת לזה שהיא קטנה....
תודה!
 
תזונה בהריון

הי שושן,
מה שאמרו לך אינו מדוייק, מכיוון שאם יש לך מחסורים, עלולים להיות מחסורים גם אצל העובר. נכון שאם יש בחילות והתזונה משתנה אין צורך להילחץ, אבל יש הרבה משמעות למה שאת אוכלת. בשליש השלישי חשוב להקפיד במיוחד על
1. מזונות עשירים בסידן (כי עצמות העובר מתגרמות כעת). מהצומח - ירקות מצליבים (כרוב, כרובית, קולרבי, צנון, צנונית ועוד), שעועית צהובה וירוקה, חסה, סלרי, במיה, שקדים, טחינה. מזונות מועשרים בסידן (טופו, סייטן)
מהחי - מוצרי חלב
2. מזונות עשירים בחומצות שומן אומגה-3 DHA ו-EPA כמו 2 מנות דג בשבוע, ביצים מועשרות באומגה-3, ואם אינך אוכלת 2 מנות דג בשבוע, ליטול תוסף שמכיל 200 מ"ג DHA.
מבחינה קלורית, אכן חשוב שתאכלי מספיק.
אם יש לך ספקות או חששות לגבי התזונה שלך, כדאי להתייעץ עם דיאטנית הריון שיכולה להרגיע אותך ולתת לך הרבה רעיונות.
בהצלחה!

טובה.
 

iameden

New member
תזונה בהנקה

תודה רבה על האירוח!
כיף שבאת:)

השאלה שלי קשורה לתזונה בהנקה וירידת משקל ההריון.
למרות שהסבתות מבטיחות ירידה במשקל אם תניקי, זה בפועל לא עובד אצלי (ילד שני) ואני תוהה איך אוכל לעזור לי לרדת את משקל ההריון. אני פעילה ספורטיבית (מתאמנת כמעט כל יום ואכן ירדתי מעט בהיקף אבל לא במשקל), אוכלת מעט מאוד מתוק (אבל כן אוכלת מתוק כל יום.אם זה עוגיה או קצת שוקולד), אוכלת נורא מאוזן (אולי טיפה יותר מה שאכלתי בעבר כי אני יותר רעבה אבל ממש לא נראה לי שבהרבה).
עם הבת שלי זה ירד לבד כשהיא התקרבה לגיל שנה ואני התחלתי לישון.. (ואולי גם לעשות פעילות קצת יותר מאומצת מהליכות וכוח). עם הבן שלי, אני עדין תקועה על אותו משקל שאחרי הלידה (כמעט חצי שנה אח"כ) ואני דווקא מקפידה כבר מההתחלה, הרבה יותר מאשר בעבר...
יש לך אולי רעיונות מה יוכל לעזור או מה כדאי לבדוק?

שוב המון תודה!
 
תזונה בהנקה

הי iameden, תודה :) ,
הנקה היא אכן לא תרופת פלא לירידה במשקל.
אני שמחה מאוד לקרוא שאת עושה פעילות גופנית ואוכלת בריא.
התקיעות במשקל מאוד מתסכלת, במיוחד לאור העובדה שבפעם הקודמת זה היה אחרת.
מזמינה אותך לחשוב מה עוד היה שונה אחרי הלידה הקודמת: האם היה לך יותר זמן לספורט? האם אכלת בצורה שונה?
תיאורטית, תמיד קיימת האפשרות שרק אחרי שתסיימי להיניק תגיע ירידה במשקל (אצל חלק מהנשים זה כך), אבל בינתיים, כתרגיל, את יכולה לרשום מה את אוכלת במשך כמה ימים ואיפה היתה האכילה (ליד שולחן? בישיבה? בעמידה? תוך כדי פעילות אחרת?) ולראות אם את מזהה דפוסים מסויימים.
כמובן, כדאי לבצע בדיקות דם מקיפות, כולל תפקודי בלוטת התריס, כדי לשלול סיבה רפואית לתקיעות במשקל.
בהצלחה רבה!

טובה.
 

kramerkaren

New member
רק שאלות בנוגע לאמהות בבקשה

שאלות בנוגע לתזונת פעוטות לא יענו, אך ורק שאלות בנושא של תזונת אמהות, דיאטה וכו'.
תודה.
 

Let it be31

New member
בטן נפוחה

שלום טובה, תודה על האירוח :)

אני אחרי 2 לידות כאשר האחרונה היא לפני כשנה ו4 חודשים. הגוף עצמו חזר פחות או יותר לקדמותו, עם 3/4 ק"ג עודפים, אבל מהם אני לא מתרגשת. מה שמפריע לי הוא שהבטן שלי עדיין נפוחה, אני נראית כאילו אני עדיין בהריון, בחודש חמישי לפחות.....


אני מרגישה שלא מדובר רק בשומן, אלא גם בגזים ואני תוהה האם יש קשר ישיר לתזונה? האם יש מאכלים שניתן להוריד/להוסיף בכדי "לפנצ'ר" את הבטן סופית????

חשוב לי לציין שאני עדיין מניקה את הקטנה שלי בבוקר ובלילה, ואני לא אוכלת מוצרי חלב למעט פעמיים קפה ביום.

תודה מראש
ויום מקסים
 
בטן נפוחה

שלום לך :)
הנפיחות בבטן יכולה להיות שילוב של רפיון בשרירים או אפילו עקב היפרדות (דיאסטזיס רקטי) - וזה משהו שאפשר לבדוק אצל פיזיותרפיסטית לשיקום רצפת האגן, שמלמדת תרגילים שמשפרים את המצב ומפעילים את שריר הבטן הרוחבי וגם מלמדת אילו תרגילים לא לעשות.
בנושא של הגזים, יש את ה"חשודים המיידיים" שאפשר לראות אם שינוי בהם יכול להשפיע לטובה:
1. אי סבילות ללקטוז - הפתרון על ידי צריכת חלב דל לקטוז או משקה סויה
2. קטניות - הפתרון על ידי השריית הקטניות, החלפת המים במהלך ההשרייה, הרתחה ושפיכת מי ההרתחה ורק אז בישול. לחלופין, הנבטה עד שיוצא "זנבנב" קטן לבן מכל גרגר.
3. ירקות מצליבים - כרוב, כרובית, ברוקולי, קולרבי, צנון, צנונית וכו' - הפתרון על ידי מציאת הירקות בקבוצה הזאת שאת כן יכולה לסבול, ומקסימום, הימנעות.
ויש את המזונות האחרים, שההשפעה שלהם אישית.
למשל, מקובל להוסיף למזונות רבים מאוד את הסיב המסיס אינולין, כיוון שהוא משפר מרקם של מזונות רבים. אינולין הוא באמת דבר טוב, כיוון שהוא מהווה מזון לחיידקי המעיים - מה שנקרא "סיב פרה-ביוטי" אבל כאן בדיוק הבעיה, כיוון שיש אנשים שהאינולין גורם להם לגזים בלתי נסבלים. מזונות שיש בהם אינולין - הגבינות הלבנות של טרה, גבינות כמו סימפוניה של שטראוס (אם אינני טועה), יוגורט אקטיביה של שטראוס, חלק מהגלידות (למשל "סקיני קאו"), חלק מהלחמים ("ברמן אקטיב"), חלק מדגני הבוקר וחלק מחטיפי האנרגיה. אני מזמינה אותך לבדוק אם משהו ממה שאת אוכלת מכיל אותם.
מזונות שמכילים אינולין באופן טבעי או סיבים שיכולים להשפיע באופן דומה הם עולש, בצל וכרישה.
יש עוד מזונות שיש בהם חומרים שחיידקי המעיים מחבבים ויכולים לגרום לגזים וכאן כדאי לך לבדוק עם עצמך.
בהצלחה רבה!

טובה.
 
גם אני עם שאלה דומה

לפני כשלוש שנים עשיתי שינוי בתזונה שלי, והצלחתי לרדת ככה כ- 15 ק"ג. בהמשך נכנסתי להיריון, הורדתי את לא מעט.. ונשארתי עם חמישה ק"ג עודפים. ונראה לי שהם פה להישאר

אני פשוט לא מצליחה להוריד אותם. אני אוכלת מסודר, ומנסה לא להפריז עם מתוקים. עושה ספורט פעמיים בשבוע, שותה הרבה מים ביום. ועדיין תקועה על אותו המשקל ( שהוא משקל דיי סביר אבל הוא פשוט לא המשקל שאני הייתי רוצה להיות בו ).
האם יש משהו נוסף שהייתי יכולה לעשות ? משהו שאני מפספסת ? ...
&nbsp
בנוסף, האם יכול להיות שעם השנים הגוף נהיה פחות סלחן לכל דבר שנכנס לפה. אני ממש מרגישה שכל קינוח / משהו מתוק מיותר שאני מכניסה לגוף, נשאר ונשמר.
&nbsp
אשמח לכל טיפ או עזרה...
&nbsp
תודה רבה
 
מה עושים כשהמשקל תקוע

הי זברה,

כל הכבוד על השינוי בתזונה והירידה המשמעותית במשקל שעשית לפני שלוש שנים, ועל ההקפדה על תזונה והרגלים בריאים שאת מקיימת כעת.
נכון שעם השנים חילוף החומרים שלנו יורד (כלומר, שורפים פחות קלוריות כדי לקיים את כל תהליכי החיים בגוף), ולכן פעילות גופנית יכולה לעזור מאוד ואולי יש מקום לשקול הגברה שלה, גם אם במעט, וגם אם מדובר בפעילות הגופנית הספונטאנית (לחנות רחוק יותר וללכת ברגל, לעלות במדרגות במקום במעלית וכו').
כפי שכתבתי לקרן, אני מזמינה אותך לחשוב מה היו התנאים שאיפשרו לך את הירידה לפני שלוש שנים, מה עזר לך במיוחד ומה תוכלי לבצע גם כעת: האם היית במסגרת כלשהי? האם אכלת מסודר? האם עשית ספורט? האם היו דברים נוספים?
עוד נקודה שכדאי לשים לב אליה היא צורת האכילה - האם את אוכלת מתוך מודעות או לפעמים גם בהיסח הדעת? גם זה גורם שיכול להשפיע.
ועוד נקודה לסיום: ב-NLP אומרים שכל התנהגות מונעת על ידי כוונה חיובית. כלומר, בכל פעם שיש תקיעות (בכל תחום שהוא) המצב הנוכחי מועיל לך ומשרת אותך במובנים מסויימים, וכל עוד לא יהיה משהו אחר שיספק את אותן תועלות לא יהיה שינוי.
אם משהו מכל מה שכתבתי מדבר אלייך, מקווה שזה קצה חוט לשינוי רצוי עבורך.
בהצלחה רבה!

טובה.
 
חוסר בסידן

קפצתי לבקר

&nbsp
לצערי התגלה אצלי חוסר בסידן בשנים האחרונות. מלבד מוצרי חלב איזה מוצרים נוספים (ורצוי נגישים) יש יחסית הרבה סידן? באיזה מהם הסידן נספג טוב יחסית? האם טוב יותר לאכול בבת אחת כמות גדולה או לפזר במשך היום?
&nbsp
תודה!
 
למעלה