הפעלה ליום הולדת בכיתה א - מה דעתכם?

הפעלה ליום הולדת בכיתה א - מה דעתכם?

שלום!
יש לי שאלה, הבן שלי אמור לחגוג השבוע יום הולדת בכיתה.
המחנכת ביקשה מההורים להביא עוגה ולארגן הפעלה לילדים
האם זו בכלל בקשה מתקבלת על הדעת שההורים יצטרכו להפעיל את הילדים?
מעולם לא נתקלתי בבקשה כזאת בשום מסגרת שהילד היה בה.
אינני מורה ואינני גננת ולא ממש ברור לי איך אני אמורה להפעיל 32 ילדים, ולא ברור לי למה בית הספר דורש את זה מההורים ובייחוד בכיתה א', כשמדובר כבר בילדים די גדולים
מה דעתכם?
 

סו ורד

New member
אצלנו זה מעולם לא קרה

בכלל לא מציינים אצלנו ימי הולדת בכיתה חוץ מלהגיד מזל טוב ל-X ואם ההורים שלחו עוגה (בדרך כלל לא) אז מאפשרים לילד לחלק. (בעקרון לא מביאים עוגות לבית הספר בלי תיאום מול המורה כחלק מתורת ה"בית ספר בריא)
לא יודעת איך מפעילים כיתה של 32 ילדים, הייתי מתה... כמה זמן אמורה להמשך ההפעלה?
 
אני מניחה שבערך 30 דקות

זה אמור לכסות להם שיעור שלם, אז אם השיעור הוא 45 דקות וצריך גם לחלק עוגה ,שזה לקוח נגיד 15 דקות בלחץ, אז אני צריכה עוד בכוחות עצמי להעסיק אותם במשך חצי שעה...
 
לא מכירה דבר כזה

אבל הייתי עושה את זה בכייף
רק כדי לשמח וליחד את הילד
לא לכי לחנות המיועדת לגננות
יש שם ערכות של 35 יצירות
כל הערכות עולות 35 שח
יש עכשיו דברים מקסימים לטו בשבט
 

kramerkaren

New member
זה מקובל

זה לא ממש "להפעיל", אלא להעביר פעילות קצרה של כ 20 דקות. כשההורים מגיעים לכיתה זה מאד מעצים את הילד, שם אותו במרכז, ועצם זה שהוא מתכנן איתך את הפעילות נותן לו המון כוח. זוהי פשוט עוד דרך לחבר בין ההורים לבין מערכת החינוך ועוד דרך לתת לילד את המקום שלו, שנוטה להיעלם בכיתה עם עוד 30+ ילדים.
בכל אופן - הכוונה למשהו קצר, שמשמעותי עבור הילד.
את יכולה להקריא סיפור אהוב עם\בלי המחשה, או לעשות פעילות שקשורה בסיפור. נניח - יש סיפור על פיית השיניים ואפשר אח"כ לצבוע עם הילדים קופסאות קטנות לשיניים.
חבילה עוברת
חידון על ילד יום ההולדת
חידון על כל נושא בעולם (הכנתי פעם חידון אגדות, נושא שהם שולטים בו יחסית ויוצא חמוד לאללה) או חידון ארצות (גם עשינו. יצא כמו חפש את המטמון, לפי הרמזים הם היו צריכים לנחש איזה ארץ, ובסוף הגיעו למטמון, שהיה קופסה עם כדורי שוקולד או משהו כזה)
להעביר פעילות אוריגמי, למשל
משחקי פנטומימה\ תפוס קו (מנסים לצייר או להציג מלה)
&nbsp
&nbsp
 

valeta1

New member
תנחומיי... אני מתעבת את זה, ממש מתעבת, וגם לי אין

ברירה. ממש לא מזמן בכיתה א' הייתי צריכה להכין הפעלה. למזלי זה היה עם עוד אמא, והוחלט על חבילה עוברת (גם כיף לילדים וגם מעביר זמן). למזלי הטוב לילדה שחגגה איתנו יש אחות גדולה שהתנדבה להכין את החבילה, ואנחנו ישבנו וקישקשנו בזמן שהאחות הגדולה הפעילה את הבנות "בהכנות". אבל כן - זה תיק, זה מעצבן, זה מטריד ומיותר.
 
זה מוכר וקרן נתנה לך רעיונות טובים אבל-

כיוון שאת באמת לא מורה זה לגמרי לגיטימי להתייעץ ים המורה גם לגבי עצם הפעילות המומלצת וגם לגבי ההפעלה ולבקש ממנה לקחת חלק פעיל יותר בארגון הילדים והשתלטות עליהם, אם את חושבת שלא תסתדרי. ככה את תכיני את המשחק/חידון/בינגו וכו והיא תפעיל אותם טכנית. אצלנו בכלל ההורים לא נוכחים. מכינים יחד עם הילד פעילות והוא מעביר אותה, בעזרת המורה כמובן.
 

muga

New member
אצלנו זה גם מקובל

(כתה א') - אבל יום ההולדת נערך לכמה ילדים יחד (3-4) והם ביחד מארגנים פעילות קצרה (15 דקות) לכתה.
אצלנו עשו "חבילה עוברת"...קל ונחמד.
 

סו ורד

New member
השרשור הזה גורם לי להיות אסירת תודה על המחנכת שלנו

שממעיטה בחגיגות ומקפידה שלא להפיל תיקים על ההורים. אין לי בעיה להיות פעילה, שותפה, מארגנת, מעורבת אבל לא להחליף את מקומה בכיתה...
 
נו, ו? היא לא תסכים. ואז מה?

ההורים של דנה באו, ההורים של יוסי באו, ההורים של מוישה שחגג בשבוע שעבר באו, וההורים של יונתן לא באו.
מי סובל מההצהרה הזאת? המורה? לא. יונתן.
האם ראוי לנהל מלחמות כאלה על הגב של הילד שלך? לא יודעת. אני כנראה לא הייתי עושה את זה. בטח לא בסוף ינואר. מילא אם זה היה עולה בספטמבר.
מה שכן הייתי עושה זה מעלה את הנושא באספת ההורים בתחילת השנה הבאה ומבהירה שזה לא מקובל עלי. או, אם זה לא מתקיים בכיתות ב', אז זוכרת את זה לקראת אספת ההורים של כיתה א' של הילד הבא שלי ומעלה את זה אז. ובכלל לומדת שצריך לשאול באספת הורים של תחילת שנה איך חוגגים ימי הולדת, מה הכיבוד שצריך להביא, מה ההפעלה, מה מותר ומה אסור. כי זאת נקודת תורפה של הרבה מסגרות.
אבל בשלב הזה לעלות על בריקדות ולסרב זה בסופו של דבר פוגע רק בילד שלך וחבל.
 

Lhuna1

New member
שיקול שלה.

אולי ההורים של יוסי ודנה באו ואולי לא.
אולי היא הראשונה שהמורה ביקשה ממנה. ואולי היא החמישית שהמורה ביקשה ממנה, ומבין ה-4 הקודמים חלק באו וחלק לא. אולי אף אחד לא והיא תהיה "הפראיירית" הראשונה (לא אומרת שכל מי שכן הוא פראייר, יש כאלה שנהנים מזה או באמת חושבים שזה נורא חשוב לילד).
לא יודעת.
ואולי אם היא לא תבוא, אז מחר גם ההורים של שירה ומשה לא יבואו, כי ראו שלא חייבים.
ואולי זה לא כזה חשוב בשביל הילד כמו שעושים מזה (ואולי זה יהיה חשוב אם יעשו מזה סיפור חשוב, ולא יהיה אם לא יעשו מזה...?)
ואולי היום הולדת בבית מספיקה לילד...? ואולי לא.
אני לא יודעת, וגם לא אמרתי שהיא בהכרח צריכה לסרב.
&nbsp
השאלה שלה בפירוש היתה האם זו בקשה לגיטימית לדעתנו - אז עניתי את דעתי - שזאת לא.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

שירהק1

New member
צודקת. עם כמה שאני שונאת

את המטלות האלה שמפילים עלינו כהורים שלפעמים נראות לא לעניין....אני ממש לא אהיה זו שלא תבוא וכמובן רק בשביל הבת שלי. מה המחנכת/גננת חושבת עליי בכלל לא מעניין אותי. רק מה הבת שלי תרגיש בסופו של דבר. מה עוזר לחבק ולהעצים בבית כשמול כיתה היא יוצאת מובכת בגללי? כי יש לי הצהרות? אני יכולה להביע את דעתי אבל אני בשבילה אעשה הכל. גם אם הוא טיפשי ולא מתאים לי.
 
ברור לי שאני לא חייבת לעשות, לדעתי זה להעניש את הילד שלי ...

נכון שזה משהו שהינו צריכים להעלות בתחילת השנה. למעשה זכור לי היטב שבתחילת השנה המורה אמרה שצריך להביא עוגה / כדורי שוקולד והפתעות לילדים - וזה לא חובה. נושא ההפעלה לא הוזכר בכלל, כי קשה לי להאמין שזה היה מחליק בכזאת קלות, כי אני רואה שההורים ממש לא ששים לעשות את זה. בעיקרון זה יום הולדת לכמה ילדים ואני רואה שכל אימא מנסה "לגלגל " את זה על האימא השנייה - העיקר להתחמק מההפעלה.
יחד עם זאת באמת בכל ימי ההולדת עד כה היו הפעלות ואני לא רוצה לבאס את הבן שלי, הרי אני עושה את זה בשבילו, ולא בשביל שאר הילדים / המחנכת.והילד שלי גם מצפה שנבוא לכיתה, בדיוק כמו ההורים של שאר הילדים. לשנה הבאה אדאג להעלות את הנושא בתחילת השנה ולקטול אותו בעיבו, אבל עכשיו זה כבר לא לעניין.
 
אמרו לנו ועשינו חבילה עוברת

או משהו כזה, נתנו משימות לידלי יומההולדת למשל לשיר להם שיר לעשות משהו מצחיק וכזה, בסוף הפתעה קטנה ושלום על ישראל
תעשי משהו קליל
 

העצלנית

New member
נצל"ש עוגה ליום הולדת בגן

אני יודעת שיש מאות מתכונים אבל אני אשמח להמלצה לעוגה טובה להכין ליום הולדת בגן.
נכון שצריך תבנית ענקית ל35 ילדים בגן חובה? אין עוד משהו רק את זה וזה משותף לשלושה ילדים. אשמח להמלצות למשהו שנוסה והצליח תודה רבה
 
הכושית של פירגה

עם קקאו ולא שוקולית.
ולא צריך תבנית כנקית. תבנית בגודל איי ארבע מספיקה
 
אצלנו היה בכיתה א

אבל לא נדרשה נוכחותנו. הכנו חבילה עוברת והמורה הנחתה
 
למעלה