הולכים על בטוח

hadasK5000 - סוגים של בוסטר


שלום hadasK5000,

בוסטר עם רתמות פנימיות הינו מושב בטיחות לכל דבר כל עוד עושים בהן שימוש.
עדיף למשוך שלב זה ככל האפשר, תלוי בדגם המוצר זה אפשרי אפילו עד גיל 8.
שלב הבוסטר הוא שלב המומלץ רק לגילאי ביה"ס והוא פחות בטיחותי מרתימה מלאה.
החוק המחייב בארץ בוסטר רק עד גיל 8 מגוחך לעומת ארצות אירופה שם הוא נדרש עד גיל 12~14 שנים!

לאילו מערכות התראה את מתכוונת?
אלו המתריעות על סכנות בכביש?
כל מה שקשור לשמירת מרחק וסטייה מנתיב יכול בהחלט להואיל,
לגבי הפתעות אחרות, לדעתי ולדעת מומחים הידיעה שיש מערכת שנמצאת שם לרגע
של חוסר ערנות, עלול לעודד משחקים ורשלנות מצד הנהגים וגם זמן תגובה איטי יותר, בניסיון לאפיין
את הסכנה מצליל ההתרעה במקום תגובה אינסטינקטיבית למקור הסכנה וכיוונה.
כבר היום נמכרות בארץ ברכב מרצדס S CLASS מערכות אקטיביות השולטות על הבלמים וההגה ומוציאות את הנהג
מהמשוואה ובכך מגדילות את הסיכוי להצלת חיים באמינות יוצאת דופן, לשאר הרכבים זה יגיע בעשור הקרוב,
ממש כמו מערכות EPS (בקרת יציבות) שהיום קיימות בכל רכבי הנוסעים משנת 2010 ואילך,
ובעבר היו נחלתם של רכבי יוקרה בלבד.

בהצלחה!

* אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת ... :)
https://www.facebook.com/ask.avi.varon
 

hadasK5000

New member
תודה אבי לגבי המידע על הבוסטר

עזרת לי מאוד!
לגבי מערכות הבטיחות הכוונה שלי היתה למובילאיי או לאיווקס שקיימות בארץ. האם מכיר?
 
hadasK5000 - מערכות התראה ברכב


hadasK5000,

מערכות מובילאיי ואיווקס הן מערכות פסיביות, המתריאות בלבד על סכנה,
סומכות על עירנות הנהג להבין מהי הסכנה ולהגיב מהר ונכון (למשל לבלום או להסית את ההגה).
ENCAP, בחנה לאחרונה מערכות אקטיביות, הפועלות בשימוש בגלאים דומים, אך במקום לסמוך על הנהג,
הן לוקחות שליטה על הבלמים ואפילו ההגה, ומנסות למנוע התנגשות.
אוכל לציין כי נבחנו שלל מכוניות, רובן לא הצליח למנוע תאונה ואפילו להגיב בכלל,
ופה מדובר במערכות שלא סובלות "מזמן תגובה" וגורם אנושי אחר,
כך שיעילות מערכות פסיביות יכולה להיות רק גרועה יותר.

עצתי החמה, היא להשתתף בקורס נהיגה מתקדמת, לטעמי משפרת מאוד את הסיכוי
שתוכלו להיחלץ ממצב חירום כזה או אחר טוב יותר מנהג עם הכשרה וניסיון מקובלים ומערכת כזו.
יותר זול ויותר אפקטיבי.

בהצלחה!

* אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת ... :)
https://www.facebook.com/ask.avi.varon
 

AvivG6

New member
לגבי מערכות הגנה ברכב:

דבר ראשון, לצערי גיליתי את השרשור הזה באיחור מה, אבל כל הכבוד על היוזמה אבי - נושא חשוב ושרשור מועיל. תודה.

שנית -
מסכים שקורס נהיגה מונעת יכול לעזור בכל מקרה אבל הוא לא סותר את התועלת שיש לדעתי במערכות התראה.
המערכות האלו בהחלט מחברתות את הנהג להגיב בסיטואציות מסכנות חיים ולכן לא מסכים שאין בהן תועלת.
הצפצוף שלהן, שמתריע בפנה סכנה, מעורר את הנהג בשניה וגורם לו להתאפס על עצמו ולתקן את הטעות מסכנת החיים.

לא שמעתי על מערכות אקטיביות ומבין שזה עדיין בפיתוח, כמו גם רכבים שנוהגים עצמאית. לכשיצטרפו לשוק, אשמח לדעת עוד פרטים ולבחון זאת, אבל עד שזה יקרה,
לא מזלזל בתועלת שבהתקנת המערכות הקיימות ואף מאמין בה.
 
AvivG6 - מערכות התראה


AvivG6 שלום,

כפי שציינתי, מערכות התראה ותגובה *אקטיבית* לא רק קיימות כבר ברכבים בחו"ל,
אלא שהשנה כבר נבחנו מספר לא מבוטל של רכבים עם מערכות אקטיביות אלו ע"י ENCAP
כאשר חלקן הגדול לא הצליח למנוע תאונה.
חשוב להדגיש כי מערכות אלו אינן סובלות מזמן תגובה או הבנה של מקור הסכנה ע"י בן אנוש.

היחידות שהצליחו ב-100% הן המערכות של מרצדס כאשר VW מאוד קרוב לביצועים אלו,
וזה לא מפתיע כי מרצדס כבר השיקה ב-S Class מערכת שגם מונעת תאונות לא רק ע"י
בלימה אלא ע"י היגוי, כאשר היא יודעת אפילו לקרוא שלטי מהירות ואזהרה לצדי הכביש!

מערכות פסיביות הן רק טרנד זמני, שיעילותן מוצגות בספק רב לאור הממצאים של ENCAP הנ"ל,
טרנד שיעלם כאשר מכוניות עם מערכות אקטיביות יהיו פופולריות, עד כדי קביעה שהן חובה בחוק,
ממש כמו שמערכת ESP חובה בכל רכב נוסעים בישראל משנת 2010.

הנה פרסומת נחמדה למערכת הבסיסית ביותר של מרצדס כיום
http://youtu.be/PyC6KlL9V20

והנה ביצועיה של מערכת אקטיבית מתקדמת. כן, אפילו ההיגוי נלקח מידי הנהג!
http://www.youtube.com/watch?v=htQlOLQbLtA

דרך צליחה!

https://www.facebook.com/ask.avi.varon
 

AvivG6

New member
אבי, הכל טוב ויפה אבל בנתיים

מערכות הגנה אקטיביות מותקנות רק ברכבי יוקרה העולים 500 אלף ש"ח ומעלה...
למי שיש לו כסף לזה, אשריו ותוכל להיות לו מערכת אקטיבית אבל כל האחרים יוכלו להסתייע במערכת פאסיבית שמעוררת אותם לאקטיביות שתגן עליהם מתאונות.
 
מערכות המעודדות גם שאננות


ממש כמו שהכנסת כרית האוויר עודדה שאננות של אי-חגירה, התגובה הפסיכולוגית עליה דיברתי של מערכות
שעלולות לעודד שאננות, כמו אולי אשחק ברדיו, כי עכשיו יש לי מערכת שתתריע על מישהו שקופץ לי לכביש,
והתוצאות העגומות של המבחנים של מערכות אקטיביות ברוב המכוניות, מול תגובה שאינה אינסטינקטיבית
(המוח צריך לנתח את הסביבה ברגע שהוא מקבל צפצוף התראה), רחוקה מלשכנע אותי.

בישראל המפגרת מוטורית, אולי באמת צריך לרכוש רכב יוקרה כדי לקבל מערכות אלו כעת,
אבל כמו שציינתי, ENCAP כבר בחן רכבים פופולריים המצוידים כבר במערכות אלו.
רוצה רשימה?

פורד פוקוס - מערכות אקטיביות משנת 2011
הונדה סיביק - מערכת אקטיבית משנת 2012
מזדה 3, 6, CX-5, משנת 2013
אופל אסטרה משנת 2013
סקודה אוקטביה משנת 2013
טויוטה פריוס ואוונסיס משנת 2013
וולוו - כל הדגמים
פולקסווגן - פאסאט


כאשר מבחן זה יהפוך להיות תנאי לכוכב החמישי בשנת 2014,
היצרנים ימהרו להכניס אותן בכל הרכבים ממש כמו מערכת שנחשבה
סופר יקרה ומתוחכמת, ה-ESP.

2014 זה מעבר לפינה
 

AvivG6

New member
מצטרף לתקווה וחולק על השאננות כי

מהנסיון שלי המערכות הללו דווקא מעודדות דריכות.
נוצר רצון למנוע ולהמנע מהצפצוף והנהיגה יותר מפוקסת אבל לא כסמוך על המערכת, אלא שהמערכת מביאה לאקטיביות של הנוהג ולא לפאסיביות שלו.
מניח שיש אנשים שהמערכת תוביל לשאננות וזה באמת מסוכן אבל עדיין ההתרעה יכולה להעיר אותם מ"הסמוך על" ולהציל מתאונה.
יכול לומר שבחוויה שלי, רוב מי שחווה את המערכת הפך לדרוך יותר, אבל לא יכול להכיל זאת על כולם לצערי.

בכל אופן, כל חידוש בתחום הזה הוא משובח וממתין בציפיה דרוכה שהמערכות שתארת תהיינה נגישות לכולם, אבל עדיין מתעקש שעד אז יש תועלת במערכות הפאסיביות.
 
הוכחה אמפירית לשאננות


כן, תמיד יהיו אנשים שעבורם המערכת לא תזיק (חוץ מההוצאה הכספית הראשונית
) ורבים אחרים שעבורם תפתח שאננות.
כמו שציינתי, ENCAP הוכיחו שרוב המערכות לא מספיקות למנוע תאונה גם בתנאים אופטימליים נטולי זמן תגובה וטעות אנוש,
כך שיעילות המערכת הפסיבית במקרה הטוב לא טובה יותר.

שאננות רואים מדי בוקר אצל נהגים רבים הנוסעים לאחור ומסתמכים על מערכת ההתראה הפופולרית של גלאי הרוורס, ולא טורחים להפנות את המבט לאחור.
כאן מדובר במערכת עם יתרון מהותי הדואג לכיסוי שטחים מתים, אבל במקום למקסם את היתרון, העצלנות והשאננות פשטה בעם.

לטעמי, מי שמתקין מערכות פסיביות באלפי שקלים, הוא כבר מראש נהג עם מודעות רבה לבטיחות, ולא הנהג הממוצע.
בכל מקרה האינטרס הכלכלי יגבר על כל תאוריה, וכאשר ENCAP יגזלו כוכב בטיחות מכל רכב ללא מערכת אקטיבית,
היצרנים ימהרו לצייד את כל הרכבים במערכת זו, כדי לא להפסיד למתחרים.

אגב, AvivG6, האם יש כאן צורך בגילוי נאות מצדך לגבי הקשר שלך למערכת התרעה זו או אחרת?
 

AvivG6

New member
מבין את ההסתייגויות שלך, אבל

מאמין שזה יכול גם להוביל לאקטיביות ולזהירות ולא לשאננות, תלוי במשתמש.
כמו כן, מסכים שמי שבוחר להתקין מערכת כבר מפגין מודעות רבה לבטיחות ושואף למקסם אותה.
למען הסר ספק, אין לי קשר למערכת כזו או אחרת ובגלל זה דיברתי בזכות המערכות הללו באופן כללי.

אני שותף להתסייגויות שהצגת כאן ורוצה להודות לך שוב על הדיון שפתחת והוביל את המשתתפים לשאלות בטיחות כאלו ואחרות, חשוב, מועיל ומפרה.

שבוע טוב.
 
בתיה א – שמש בפניו של פעוט


שלום בתיה א,

וילון גלילה המותקן בחלון האחורי הוא הפתרון המוצלח לטעמי.
מבחוץ הוא נראה אטום, אך מתוך הרכב הוא מאפשר מעבר אור מצוצמם
שלא יפגום בשדה הראייה ויסוכך על הפעוט מפני קרני שמש ישירות.
בלילה, בחשכה, תמיד אפשר לפתוח ברגע לפני הנסיעה את הוילון.

בהצלחה!

* אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת ... :)
https://www.facebook.com/ask.avi.varon
 

מנומשת3

New member
שאלת בוסטרים

מנסה להבין מה בעצם ההבדל מבחינה בטיחותית בין בוסטר עם גב לובסטר ללא גב?
ואם בוסטר עם גב - מה ההבדל בין כסא בטיחות לובסטר עם גב?
הבנים שלי תאומים בני שלוש וחצי
יושבים עדין בקוסקו סנרה - כסא בטיחות. מאוד קטנים ורזים ( בערך 11-12 קג)
הכיסא מתחיל להיות צפוף במפשעה ואני תוהה מה השלב הבא
להמשיך ככה? לעבור לובסטר עם גב?
השיקול הוא בטיחות ורק בטיחות.
תודה רבה!!!
 

מסתערת

New member
מצטרפת לשאלה על בוסטרים. למה?

מה ההבדלים בין בוסטר עם גב לבלי גב?
מה ההבדל בין בוסטר עם גב לבוסטר עם גב ועם רצועות?
מה ההבדל בין בוסטר עם גב ורצועות לכסא בטיחות ״רגיל״?

מתי מעבירים לבוסטר?
איך יודעים שבוסטר מתאים? ומתי לעבור משלב לשלב בוסטרים?

השאלה הפרטית שלי היא על ילדה בת 4.5 קטנה ששוקלת 13.5 קג, גובהה 104 סמ.
ברכב אחד יושבת בבוסטר עם גב (אבל מתלוננת שהחגורת בטיחות לא נוחה לה בצוואר) וברכב העיקרי בבוסטר עם גב ורצועות שממש מרגיש כמו כיסא בטיחות. הבוסטר נקנה באירופה (מותג לא מוכר)- האם ניתן לדעת האם הוא בטיחותי?
 
מסתערת – סוגי בוסטרים


שלום מסתערת,

בוסטר עם רתמות פנימיות הינו מושב בטיחות לכל דבר כל עוד עושים בהן שימוש.
עדיף למשוך שלב זה ככל האפשר, תלוי בדגם המוצר זה אפשרי לדגמים אפילו עד גיל 8.
שלב הבוסטר הוא שלב המומלץ רק לגילאי ביה"ס והוא פחות בטיחותי מרתימה מלאה.
החוק המחייב בארץ בוסטר רק עד גיל 8 מגוחך לעומת ארצות אירופה שם הוא נדרש עד גיל 12~14 שנים!

על פי התקינה האירופאית, בוסטר ללא גב מיועד רק לבני 6 לפחות במשקל 22 ק"ג מינימום ורצוי 25 ק"ג.
מוצר זה אינו מוסיף בטיחות מעבר למיקום חגורות הבטיחות בצורה טובה יותר ולכן חברות רציניות כמו בריטקס
מסרבות בתוקף לייצר מוצר כזה. בוסטר גב שומר על הראש וממקם טוב יותר את חגורת הכתף.
לילדים בגילם מומלץ מושב בטיחות משולב בוסטר:
http://varon.blogb.co.il/best/toddler_booster_seats

העובדה כי החגורה מפריעה לה בצוואר מטרידה, כי היא אמורה להיות ממוקמת במרכז הכתף,
כדי להיות יעילה במקרה של תאונה.

בהצלחה!

* אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת ... :)
https://www.facebook.com/ask.avi.varon
 
מנומשת3 – בוסטר עם וללא גב


שלום מנומשת3
על פי התקינה האירופאית, בוסטר ללא גב מיועד רק לבני 6 לפחות במשקל 22 ק"ג מינימום ורצוי 25 ק"ג.
מוצר זה אינו מוסיף בטיחות מעבר למיקום חגורות הבטיחות בצורה טובה יותר ולכן חברות מובילות כמו בריטקס
מסרבות בתוקף לייצר מוצר כזה. בוסטר גב שומר על הראש וממקם טוב יותר את חגורת הכתף.
לילדים בגילם מומלץ מושב בטיחות משולב בוסטר:
http://varon.blogb.co.il/best/toddler_booster_seats

בהצלחה!

* אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת ... :)
https://www.facebook.com/ask.avi.varon
 
כסא/בוסטר עם חגורות-עד מתי

יש ברשותי כסא בטיחות / בוסטר עם חגורות פנימיות .
מסוג אוונפלו , כתוב על הכסא למשקל 9-45 .
מתי יש לעבור לשימוש חגורת הרכב ולנטרל את החגורות הפנימיות?

מבחינתי - לילד יותר נוח השימוש בחגורות הפנימיות...הילד בן 5 , שוקל כ 20 ק"ג
 
אישהקטנה – משלב מושב בטיחות לבוסטר


שלום אישהקטנה,

יש לפעול על פי הנחיות היצרן בחוברת המשתמש שברשותך.
אם אבדה לך החוברת, חשוב שתזמיני חדשה מהיבואן (ד"ר בייבי).
התקנה נכונה ומוקפדת היא תנאי בסיסי ליעילות המוצר.

בהיעדר דגם מדויק, אוכל רק לומר שהמעבר נדרש על פי גובה ומשקל
מורשה לרתמות המשתנה בצורה דרמתית בין הדגמים ואפילו השנתון שלהם.
שימי לב שקיימים מושבים המורשים רק עד 18 ק"ג ברתמות וחשוב לבדוק את
הנושא עבור המוצר שלך בדחיפות לאור משקלו של ילדך שחצה גבול זה.

בהצלחה!

* אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת ... :)
https://www.facebook.com/ask.avi.varon
 
חידוד בנוגע לנושא האירוח

הייעוץ אינו מוגבל רק לבטיחות, אלא גם לצרכנות חכמה. כלומר כלים לבחירת מוצרים שאינה מתבססת על ססמאות השיווק וחוסר מקצועיות, אשר לפעמים הקיים בחנויות וברשתות.
 
כמה שאלות

שלום רב,
בעזרת השם אלד תאומים בעוד מספר חודשים
הילדים שלי בני 7 ו - 5, במשקלים 17 ו- 16 ק"ג בהתאמה וגובהם 115 ו- 105 מושבי הבטיחות שלהם הם איוונפלו וקוסקו,
רציתי לשאול לגבי כל מושבי הבטיחות :
1. אני לא יודעת לגבי רכב, אבל מניחה שהרכב יהיה עם מקום ל 6 או 7 נוסעים אם יש רכב מומלץ ובטיחותי אשמח לשמוע
2. איזה מושבי בטיחות כיום מומלצים לתינוקות ? אני מניחה שהם בעזרת השם לא יוולדו במשקלים גבוהים
3. לגבי הגדולים יותר, האם להעביר לבוסטר או להשאר בכסאות הבטיחות שיש להם כיום ? כרגע אנחנו מחכים שיעברו את ה 18 ק"ג
במידה וניתן או צריך להעביר, איזה בוסטר מומלץ ?
4. היכן למקם את כל הכסאות ? מי באמצע מי בצד מי במושב הקדמי מי באחורי ? אני מניחה שיש 2 מושבים אחוריים או מושב אחורי אחד שניתן להכניס בו ארבעה ילדים

אודה לעשיית סדר
 
למעלה